Ik heb morgen mijn eerste meting, ik vind het steeds spannender worden, zeker nu ik jullie verhalen zo allemaal lees........
Sabine ik lees dat je spontaan zwanger bent geraakt terwijl je in de mmm zat! Proficiat meid. Hoe heb je het gedaan???? Hihi ik wil dat oooooooooook. Wij mogen morgen op eerste fm, en dan hopelijk snel een cryo teruggeplaatst krijgen he
Mijn natuurlijke schema is dat ik een heel korte 2e fase heb. Dus eisprong pas op dag 19 ofzo. Daarna heb ik progesteron nodig om te voorkomen dat ik te vroeg ongesteld word en dibbes geen kans krijgt om in te nestelen.... Ik zit deze maand op dag 12-13-14 in Italie.... zal je zien dat mn cyclus nu opeens wél normaal doet en we mn ei missen... Maar dat heeft dan ook zo moeten zijn... toch? Ik moet jullie alleen ff goed bijlezen, wie-waar- precies mee bezig is, maar dat komt vanzelf weer Xxx
Chybou, lees net je verhaal.. Belachelijk zeg! Vooral dat hij zegt dat het jullie eigen schuld dan zou zijn.. Aan sociale vaardigheden ontbreekt het soms wat bij die mensen.. Doortje, wat balen zeg! Zou toch wat zijn als jij het ook moet afbreken.. Moeilijke keuze hoor. Sterkte! Maritu, hoe gaat het bij jou? Suzy,hoe ging de punctie? Spannend zaterdag TP. Ik voel me gelukkig weer wat beter. Mn broertje is maandag vader geworden.. Heel leuk, maar geeft ook een heel dubbel gevoel. Zijn vriendin was na 1 maand zwanger. Voor hen heel fijn, maar frustrerend als je er zelf al zo'n tijd mee bezig bent.
dag lieve mmmmeisjes, even emo berichtje, ik ga zo eerst even mijn bedje en even een tukkie doen. Punctie viel tegen , maar we hebben er 8 )), waar er wss 1 het niet zal redden (laborante zag al dat die niet goed zou zijn). Op zich geen slechte score, zijn er altijd nog 2 meer dan de vorige keer. Zaad is was ook voldoende, dus nu is het duimen draaien tot zaterdag. Ik reageer vanavond verder
MissQ, succes vandaag! Ben heel benieuwd! Danielle, gefeliciteerd met de geboorte van je neefje of nichtje! Lijkt me erg moeilijk, al ben ik stapel op mijn kleine nichtje, ik zou er nu wel verdriet van hebben als mijn zus weer in verwachting zou zijn. Niet omdat ik het haar niet gun, dat doe ik echt wel, maar het is nu mijn beurt... Over de behandeling; mijn hart zegt doorgaan en mijn verstand zegt afbreken. Vind het heel moeilijk, vooral ook omdat de arts zo positief was. Als zij had gezegd dat de kans klein was, dan had ik er niet over hoeven nadenken, maar zij denkt dat we toch een goede kans maken. Mijn vriend wil daarom doorgaan, maar ik twijfel door alles wat ik inmiddels gelezen heb... Moeilijk dus nog! Suzy, wat naar dat de punctie tegen viel, maar je hebt wel een mooie opbrengst! Rust maar lekker uit en hopelijk voel je je snel weer wat beter. Nu weer zenuwen tot zaterdag, ik duim voor je!
Hai allemaal, Gisteren hebben we te horen gekregen dat we zo snel mogelijk moeten beginnen met ivf, ik ben nu bezig met laatste poging iui. Zal even kort mijn verhaal vertellen. We zijn al geruime tijd aan het proberen. Ik ben in 2006 zwanger geweest, maar na een kleine 3 maandjes is het fout gegaan. Afgelopen jaren maak ik wel een eijtje van mezelf en soms niet. Daarbij springen de eitjes soms niet. Na veel bloedtesten bleek dat mijn waardes, behalve de progesteron niet goed was. Ik ben niet in de overgang en mijn fsh en de rest van de hormonen zijn perfect. Volgens de dr zou iui echt wel bij ons helpen. Afin: we gaan nu onze 5 (laatste poging in). Elke keer heb ik maar een luteale fase an 8 a 9 en soms 10 dagen veel te kort dus. Heb nu voor de laatste poging (arts geef het geen kans maar toch, kans is kans) progesteran bollen gekregen die kan ervoor zorgen dat de luteale fase wat langer is. Anyways: de dr maakt zich zorgen om de kwaliteit van de eicellen. Heb gevraagd naar de kans met ivf: het enige wat hij zegt: hij maakt zich zorgen! Hij kent maar 4 vrouwen in 10 jaar tijd die iets vergelijkbaars hebben. 2 zijn er zwanger geworden door ivf, 2 niet. Na deze laatste iui moet ik aan de pil - al voor de ivf. Ik begin dan met ivf in juni. Heeft iemand ook meegemaakt dat de luteale fase bij iui slecht was maar er toch tijdens ivf of icsi goede eicellen zijn gevonden? Groetjes
Suzy, balen dat het zo tegen viel, maar hopelijk wel met een goed resultaat straks!! Doortje, dank je wel.. Vervelend dat je gevoel en verstand niet op één lijn zitten.. Toch zou ik overwegen om door te gaan, zeker als de arts zegt dat jullie een goede kans maken. En wie weet heb je straks drie embryo's van goede kwaliteit. Meer eicellen zegt ook niet altijd alles... Maar kan me je twijfel goed voorstellen. Gek toch, dat jij er zo weinig hebt nu en ik veel teveel. En nog vervelender is dat het onverklaarbaar is en het dus de volgende weer zo kan zijn. Pat007, wat vervelend die onzekerheid.. En vervelend dat je arts je niet gerust kan stellen.
missQ en Vmiss: heel veel succes morgen bij de fm.. hoop goed nieuws terug te horen.. mariac: daar zullen we maar niet vanuit gaan lekker genieten in italie.. ik geloof wel dat als dan de eisprong was dat het zo heeft moeten zijn.. maar ik zal voor je duimen dat dat niet het geval zal zijn.. en als je terugkomt je weer verder kan.. daniele: het is soms echt moeilijk.. we doen er zo veel moeite voor.. maar weer sterk de aanhouder wint ik zie het ook in me omgeving.. in het begin niet veel moeite mee.. maar begin er ook steeds meer moeite mee te krijgen.. dus ik begrijp je helemaal Strijkkraal: de punctie's viele voor mij altijd ook heel erg tegen.. lekker uitrusten nu.. is ook niet niks.. en ik zal voor je meeduimen zaterdag.. doortje: het is een heel moeilijk keuze.. en zou doen wat je gevoel zegt.. maar die zitten nu niet op een lengte.. dat maakt het alleemaal nog makkelijker meid heel veel sterkte met de keuze.. ik duim ook voor jou is het zo dat als je de behandeling afbreekt dat die kans gewoon weg is of is het dan dat deze opnieuw word gedaan..? pat: ik heb dit zelf niet meegemaakt.. weer een moeilijk situatie.. maat elke kans is een kans.. de helft ervan is zwanger geraakt.. dus de kans bestaat wel.. dat is wel iets positiefs.. hier: afwachten duurt lang.. nu al 2 miskramen gehad.. zouden ze nu weer voor dezelfde behandeling gaan..?? of zullen ze wat gaan onderzoeken of iets wat meehelpt om zwanger te blijven? heeft iemand hier ervaring mee?
Dag lieve meisjes, Dank je wel voor al jullie lieve berichtjes op ons 'de dokter doet zo lelijk tegen ons' verhaal. Ik heb het gisterenavond nog gelezen maar had even niet de rust om te reageren. Ik was gisteren zo onrustig over de punctie en alle gebeurtenissen. Ik ben zo Emo! Echt totaal niet mezelf! Stomme pillen! (moet ik vandaag ook nog beginnen met de Utro! Blech! Mopper mopper!) Gelukkig heb ik het wel om kunnen zetten in iets productiefs. Het huis en de auto blinken zoals ze al jaren niet geblonken hebben. Gisterenavond moest Lieve tot half één werken. Ik heb haar weggebracht en opgehaald met de auto omdat het fietsen niet echt fijn meer was en ik ben vervolgens een hele avond lekker bij vrienden geweest. Voor ons was het dus een kort nachtje omdat we om kwart over zeven al weer in de auto zaten. Alles zat mee en we konden ook meteen door de behandelkamer in. Daar hadden we weer onze 'vaste' arts. De schat! De punctie... Wat een enorm verschil met de vorige punctie. De vorige punctie heeft Lieve drie keer auw! gezegd en dat was wanneer ze door de schedewand heen prikten. Vandaag viel erg, heel erg tegen. Ik bespaar jullie de details... Maar Lieve was in tranen en het is écht een Bikkel! Bleek dat een deel van de follikels niet rijp was. Dan zit de arts als het ware in een half volle ballon te prikken. Het ging erg moeizaam zei ze. Het is nu afwachten hoe veel rijpe eicellen ze vinden. Het zal minder zijn dan dat ze in eerste instantie hadden verwacht. Dat is erg jammer. Morgen mogen we bellen naar Genk en dan horen we hoe veel eicellen ze hebben gevonden en hoe veel er bevrucht zijn. We krijgen dan ook het tijdstip van de TP. We hebben een goed gesprek gehad met onze FA gehad over de gebeurtenissen van maandag. Ze had nog niets gehoord van de chef. Terwijl ze hem wel heeft gesproken de afgelopen dagen. Ze was oprecht verbaast en ze was ook heel verontwaardigd. Helaas valt er aan mijn medicatie nu niet zo veel te doen. Wel wil ze dat ik meteen bel als er iets aan de hand is. Mocht dat nog voor de TP gebeuren dan vriezen we (als alles mee zit) de boel in. Daarnaast heeft hij maandag besloten dat we vandaag de punctie gingen doen. Zoals het er nu uit ziet was dat toch te vroeg. Niet rijpe eicellen en veel pijn als gevolg. Ik baal nog steeds. We waren heel blij dat we dat bij haar kwijt konden. Nou, we hebben het achter de rug. Nu duimen, duimen, duimen. Dank voor jullie lieve reacties. Het doet ons goed. @ Strijkkraal: Meis we duimen voor je en we gaan gewoon voor een geweldig resultaat!
hoi dames. Heb al een paar keer gereageerd hier, maar ben even een weekje op vakantie geweest en kon me daarna ook even door de emoties niet toe zetten om actief te zijn hier. Ik lig er qua updates dus even helemaal uit merk ik.. Een paar oude bekenden heb ik al voorbij zien komen uit het maart/april topic, maar zie ook een heleboel nieuwe namen. Voor degene die ik nog niet ken en jullie mij niet; Ik ben Tatiana, 34. Bezig met mn 1e ICSI poging waarbij, met hyperstimulatie, 30 eitjes zijn weggehaald en hier zijn 16 bevruchtingen uit voort gekomen en 15 goed genoeg om in te vriezen. Inmiddels 3 mislukte tp gehad jammer genoeg We gaan nu deze maand op naar tp nr 4. Waarschijnlijk mogen we 2 emmies tp. Spannend dus. Het gaat je allemaal niet in de koude kleren zitten en praat dan ook met een psychologe in het ziekenhuis en dat doet me toch erg goed. Nu toch weer ondersteuning met puregon 50 om een eitje te laten groeien, want die was nog niet zichtbaar nog op dag 11. Vrijdag weer een fm en hoop dan te horen wanneer ik een tp krijg. Zo dat was mijn verhaal in het kort. Ik hoop gauw genoeg weer helemaal op de hoogte te zijn van al jullie verhalen. Het is wel weer een enerverend topic wat ik zo vluchtig lees hier en daar! Sterkte meiden!!
@vmiss bij me zoontje zijn we 3,5 jaar bezig geweest en zwanger geworden bij de laaste ivf en nu opeens spontaan ik had dat nooit verwacht wel gehoopt natuurlijk
Wie/Wat/Waar Char1983, ICSI 1, St Elisabeth Tilburg MissQ, IVF 1, GZG 's-Hertogenbosch / St. Elisabeth Tilburg Strijkkraal, IVF 2, St. Elisabeth Tilburg Daffie76 ICSI 4, UMCU Timon, ICSI 2 cryo, UMCU Doortje25, ICSI 1, MCK Leiderdorp Danielle81: ICSI 1, MCK Leiderdorp Angelica IVF 1, LUMC Tat76: ICSI 1, HAGA / LUMC spannende tijden, IVF1, AMC Dreumes20, ICSI 1 (voor brusje), Maasstad ziekenhuis/ erasmus MC Sonne: ICSI 2, UMCG Maritu, IVF3, GHB Leuven (belgie) Chybou, IVF/ICSI 2, Geertgen / ZOL Genk Vmiss: cryo 1, Limburg (B) Wanneer Starten Dreumes20, 13 april (decapeptyl), 23 april (Gonal-F) Doortje25, 26 april gestart met Deca, 28 april Puregon erbij Strijkkraal, 27 april start Gonal-F Daffie76, 27 april start pil, 25 mei start decapeptyl Danielle81: 27 april decapeptyl, 29 april Puregon Chybou, 28 april? MissQ: 4 mei start decapeptyl, 3 mei start puregon Timon: 9 mei tel consult ivm cryo poging Sonne: week 21 Puregon ST, geschat: ongi rond 22mei Char1983, Hopelijk Mei Angelica: Juni Echo/FM Danielle81, 5 mei 1e FM Doorje25, 7 mei 2e FM Strijkkraal, 8 mei 2e FM Vmiss, 12 mei 1e FM (cryopoging) Daffie76, 15 juni 1ste FM Punctie Maritu, 29 april Dreumes20, 3 mei Terugplaatsing Maritu, wrs 2mei Dreumes20, 6 mei Char1983, Hopelijk mei nog 5 embryo's over dus cryo tp ST, geschat: begin juni (4 cryo's over) Daffie76; wrs 21 juni Testen Maritu, 14 mei Dreumes20, 24 mei Zwanger Niet Zwanger Miskraam Char1983, 1e tp (maart) geëindigd in vroege miskraam. ST, 3e tp (maart) geeindigd in vroege mk (4wk 3d) Ben lange tijd even off line geweest in verband met drukte op werk, sollicitaties, heel veel last gehad van de punctie, even weggeweest. Maar er zijn zoveel berichten geplaatst, dus ik ga proberen om meer in te loggen en bij te houden. Dus voor iedereen die gestart is, SUC6!!!!
Doortje, als je met de volgende fm zie dat de kleine niet bijtrekt kan je alsnog afbreken. Laat je door een blije arts niet een richting in duwen terwijl je er eigenlijk niet achter staat. Vaak word het sommetje gemaakt dat bij elke stap in het traject een halvering is. Dus bijv 8 follikels/4 eitjes/2 bevruchtingen/ 1 goeie. Manlief hoeft alleen maar de naald in de door mij gespannen vetrol te jassen. Dat is waar ikzelf moeite mee heb. Ach, hij kan het goed en dan zijn we samen bezig met het traject. Ja, nog ongeveer een week en dan is het weer zover. MissQ, succes morgen met de fm. Vmiss, jij ook je fm morgen. Succes! Danielle, gefeliciteerd met je tante-zijn. Heb je een neefje of nichtje? Het is zeker erg dubbel, maar helaas veranderd het niets aan jullie situatie. Ik heb ook een neefje, nu 2,5, en in september komt er een nichtje bij. Wij vonden het niet leuk om te horen dat mijn schoonzus weer zwanger was, weer voor ons. Maar hoe lang moet je dat gevoel vasthouden? Ik was blij voor hen en ben dat nog. Ik kijk uit naar mijn nichtje en hoop dat zelf zwanger te zijn. Suze, wat vreselijk dat jouw punctie ook is tegengevallen. Je had 8 follikels? Mooie score. Nu flink duimen dat je veel emmy's zal hebben. Pat, welkom. Helaas heb ik geen antwoord op jouw vraag. Cm, voor de punctie stoppen is geen weggegooide kans. Pas met de punctie telt de poging voor de verzekering. Chybou, had maar gezegd dat je in een poetswoede zat. Ik had je graag hier gehad. Ik krijg het idee dat jouw Lieve zo ongeveer hetzelfde heeft meegemaakt als ik onlangs. Dan is de punctie echt hel. Elke aanprikken was pijn en tranen. En dan waren ze bij mij wel rijp (had gewoon verdoving moeten nemen) en bij Lieve niet eens rijp! Jullie weten wel heel snel wanneer de tp zal zijn. Wij krijgen op dag 3 na punctie een telefoontje van het lab hoe laat we die dag de tp hebben. Lieve Tat, jij ook weer aanwezig. Jij heb vrijdag de fm. Succes. Dreumes, welkom terug. Lukt het solliciteren?
Wie/Wat/Waar Char1983, ICSI 1, St Elisabeth Tilburg MissQ, IVF 1, GZG 's-Hertogenbosch / St. Elisabeth Tilburg Strijkkraal, IVF 2, St. Elisabeth Tilburg Daffie76 ICSI 4, UMCU Timon, ICSI 2 cryo, UMCU Doortje25, ICSI 1, MCK Leiderdorp Danielle81: ICSI 1, MCK Leiderdorp Angelica IVF 1, LUMC Tat76: ICSI 1, HAGA / LUMC spannende tijden, IVF1, AMC Dreumes20, ICSI 1 (voor brusje), Maasstad ziekenhuis/ erasmus MC Sonne: ICSI 2, UMCG Maritu, IVF3, GHB Leuven (belgie) Chybou, IVF/ICSI 2, Geertgen / ZOL Genk Vmiss: cryo 1, Limburg (B) cm89: ivf 2, umc nijmegen Wanneer Starten Dreumes20, 13 april (decapeptyl), 23 april (Gonal-F) Doortje25, 26 april gestart met Deca, 28 april Puregon erbij Strijkkraal, 27 april start Gonal-F Daffie76, 27 april start pil, 25 mei start decapeptyl Danielle81: 27 april decapeptyl, 29 april Puregon Chybou, 28 april? MissQ: 4 mei start decapeptyl, 5 mei start puregon Timon: 9 mei tel consult ivm cryo poging Sonne: 14 mei Deca, 26 mei Puregon ST, geschat: ongi rond 22mei Timon: ong. 20 mei ongi Char1983, Hopelijk Mei Angelica: Juni Echo/FM Danielle81, 5 mei 1e FM Doorje25, 7 mei 2e FM Strijkkraal, 8 mei 2e FM Vmiss, 12 mei 1e FM (cryopoging) MissQ, 12 mei 1e FM Daffie76, 15 juni 1ste FM Sonne, 26 mei startecho cm89: 19 mei, echo na vmk Punctie Maritu, 29 april Dreumes20, 3 mei Strijkkraal, 11 mei Terugplaatsing Maritu, wrs 2mei Dreumes20, 6 mei Char1983, Hopelijk mei nog 5 embryo's over dus cryo tp ST, geschat: begin juni (4 cryo's over) Daffie76; wrs 21 juni Strijkkraal, 14 mei Testen Maritu, 14 mei Dreumes20, 24 mei Zwanger Niet Zwanger Miskraam Char1983, 1e tp (maart) geëindigd in vroege miskraam. ST, 3e tp (maart) geeindigd in vroege mk (4wk 3d) cm89, april vmk (5wk)
Wie/Wat/Waar Char1983, ICSI 1, St Elisabeth Tilburg MissQ, IVF 1, GZG 's-Hertogenbosch / St. Elisabeth Tilburg Strijkkraal, IVF 2, St. Elisabeth Tilburg Daffie76 ICSI 4, UMCU Timon, ICSI 2 cryo, UMCU Doortje25, ICSI 1, MCK Leiderdorp Danielle81: ICSI 1, MCK Leiderdorp Angelica IVF 1, LUMC Tat76: ICSI 1, HAGA / LUMC spannende tijden, IVF1, AMC Dreumes20, ICSI 1 (voor brusje), Maasstad ziekenhuis/ erasmus MC Sonne: ICSI 2, UMCG Maritu, IVF3, GHB Leuven (belgie) Chybou, IVF/ICSI 2, Geertgen / ZOL Genk Vmiss: cryo 1, Limburg (B) Wanneer Starten Dreumes20, 13 april (decapeptyl), 23 april (Gonal-F) Doortje25, 26 april gestart met Deca, 28 april Puregon erbij Strijkkraal, 27 april start Gonal-F Daffie76, 27 april start pil, 25 mei start decapeptyl Danielle81: 27 april decapeptyl, 29 april Puregon Chybou, 28 april? MissQ: 4 mei start decapeptyl, 3 mei start puregon Timon: 9 mei tel consult ivm cryo poging Sonne: week 21 Puregon ST, geschat: ongi rond 22mei Timon: rond 20 mei ongi=pil, 30-5 start deca, 13-6 start progynova Char1983, Hopelijk Mei Angelica: Juni Echo/FM Danielle81, 5 mei 1e FM Doorje25, 7 mei 2e FM Strijkkraal, 8 mei 2e FM Vmiss, 12 mei 1e FM (cryopoging) Tat, 13 mei fm Daffie76, 15 juni 1ste FM Timon, 23 juni 1e fm Punctie Maritu, 29 april Dreumes20, 3 mei Terugplaatsing Maritu, wrs 2mei Dreumes20, 6 mei Char1983, Hopelijk mei nog 5 embryo's over dus cryo tp ST, geschat: begin juni (4 cryo's over) Daffie76; wrs 21 juni Testen Maritu, 14 mei Dreumes20, 24 mei Zwanger Niet Zwanger Miskraam Char1983, 1e tp (maart) geëindigd in vroege miskraam. ST, 3e tp (maart) geeindigd in vroege mk (4wk 3d) Mezelf verder toegevoegd.
Even de lijst aangepast, ik was mezelf opeens kwijt @ Chybou: mijn punctie was pijnlijk, maar met nog niet rijpe eicellen moet dat echt erger zijn. Ik sta gewoon met mijn mond vol tanden om die chef in jullie ziekenhuis. Wat een zak patat zeg. Ik denk ook aan jullie, knuff!! @Doortje: ik kon in je andere topic niet vinden welke beslissing je nu hebt genomen. Maar makkelijk kan het niet zijn. Het is zo tegenstrijden, je prikt iedere avond en dat kan ik me zo voorstellen dat het resultaat zo teleurstellend is. Ik weet niet wat ik zou hebben gedaan. Aan de ene kan idd 3 stuks, is toch 3 stuks, maar weinig is het wel. @Danielle: gefeliciteerd met je tante-zijn. Ik weet hoe het voelt hoor, mijn zusje beviel in October vorig jaar van een meisje en het was voor mij ook dubbel. Mijn zusje had het er zelf ook best moeilijk mee, in die zin dat het zo vreselijk vond dat het bij ons niet mocht lukken. Ze heeft het ons ook als eerste verteld, toen ze 8 weken was, omdat ze niet wilde dat we zo zouden schrikken. Ik vond dat zo lief van haar. @Vmiss & MissQ: succes morgen bij de punctie! @Timon: dat je man prikt vind ik eigenlijk best wel een aardige oplossing. Zoals je zegt, je bent er dan beiden mee bezig. Ik vind de naald zetten niet zo'n probleem, maar ik heb zo'n mooi schietapparaat waar ik de spuit in doe. En die spuit de hormonen dan in mijn vetrol Suzeman wilde het ook wel doen, maar hij keek me er net iets te vrolijk bij ... ik ben natuurlijk geen dartbord , dus ik doe het maar gewoon zelf ... Ik heb nog veel last van de punctie. Ik baal dat wel een beetje van, eigenlijk kan ik me niet herinneren dat ik dat de vorige keer had. Maar goed, iedere keer is anders, en blijkbaar omdat ik nu wist was er ging gebeuren was ik veel meer gespannen. Ze hebben de puntie in 2-en moeten doen, omdat ik halverwege tekenen van hypterventielatie kreeg (tintelende handen, zweet op m'n voorhoofd) en ik kon me ook niet meer ontspannen. Toen ze klaar was, ben ik ook echt in huilen uitgebarsten, lag gewoon te trillen op het bed, zoveel spanning. En nu vind ik zelf dat ik best een hoge pijngrens heb Suzeman zat er naast en moest hulpeloos toekijken. Hij zei later in de uitrustkamer dat hij het echt niet fijn vond om mij zo te zien en dan niets kunnen doen. Maar goed, 7 stuks (8 eigenlijk, maar daar valt er 1 vanaf), en daar ben ik zeker na de echo van zondag best tevreden mee. Toen leken het er nog 5 te zijn. Nu dik duimen voor zaterdag en dat ze allemaal goed bevruchten...