wie ook in mei/juni'11 ivf/icsi behandeling of cryo tp?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by welcomehome, Apr 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cm89

cm89 Lid

Apr 16, 2011
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja dat is ook raar haha.. maar er zijn ziekenhuizen waar ze wel per 1 ingevroren worden.. maar dat doen ze ook weer niet overal

2. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

Feb 19, 2011
    3,447
    21
    38
    Female
    Noord-Brabant
    Wat een gedoe he? De ene zh doet wel 2 tp en dan ander weer niet...Familie van ons mochten zelfs 16 jaar geleden 3 laten terugplaatsen...snap wel dat ze dat niet meer doen hoor.
    Tegen ons zeggen ze dat ik en te jong ben (28) en dat het te veel complicaties met zich mee kan brengen na 2 tp....

Maar wel raar toen we de 1e tp hadden vroegen ze of we er 1 of 2 wilden en nu vragen we er om 2 en dan mag het ineens niet.

Hmmmmm....Succes iedereen!

3. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    terwijl ik biologisch gezien 50% kans zou hebben op een tweeling.. maar die kans wordt me nu ontnomen..

Tijdens een fm de vorige keer hebben ze wel gevraagd of ze 2 mogen terugplaatsen, we hebben toen gezegd dat dat mocht. Schijnt zo te zijn dat ze dat bij ivf wel doen maar bij icsi niet en dat zij (de ivf arts die de fm doet) niet kan zien of je icsi of ivf doet? Of zouden wij dan wel een tp van 2 krijgen als we die hadden? Ik ga het donderdag ff vragenn. Moet dan toch heen.

4. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

Jul 25, 2010
    4,056
    884
    113
    Muppet, wij zouden daar biologisch gezien ook kans op hebben. Aan de ene kant vind ik het wel jammer, maar het lijkt me ook wel weer heel zwaar.

Wat ik belangrijk vind is dat je met 2 emmy's of cryo's een grotere kans op een zwangerschap hebt. De kans is niet veel groter, maar hij is het wel. Als je hier een aantal keer een tp van 1 hebt gehad en dat loopt steeds op niets uit, willen ze er wel 2 tegelijk terugplaatsen. Hier vriezen ze de cryo's per 1 in, dat vind ik wel fijn zodat er niets wordt verspild.

5. Minniemouse1974

Minniemouse1974 Fanatiek lid

May 14, 2011
    3,570
    55
    48
    Nou Doortje, goed nieuws zeg!
    Je bent er gelukkig nu voorlopig even vanaf, die punctie lijkt me niet fijn.

Ik ben vandaag naar het ziekenhuis in Tilburg geweest, voor een 1e echo.
    Donderdag weer terug om te kijken of ze goed gegroeid zijn. Nu zag ze er zoiezo wel 8 zitten van zo'n 14-16 mm.
    Jee, deed behoorlijk pijn links....of ben ik nu zo'n flauw typetje?
    Ik vond het niet echt prettig zeg maar.

Donderdag dus terug voor de 2e echo, waarschijnlijk zondag de punctie.
    Druk weekje voor de boeg dus.

Ik mag kiezen 1 of 2 terugplaatsen....wat een moeilijke beslissing is dat zeg!
    Iemand tips? Of iemand ervaring hiermee?

6. Chybou

Chybou Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    2,211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @ VMiss; Hoera! Maandag een TP! :) Apart ja, van die Utro. Op zich zou de grote van een eitje niet uit hoeven maken. Je maakt na een eisprong progesteron aan. Misschien dat ze het je geven ter ondersteuning van je LF? Gelukkig kan het zo ie zo geen kwaad om Utro te gebruiken.

@ Doortje; Wat fijn dat de punctie goed is gegaan. Gelukkig maar. Zo ie zo 6 eitjes en ook nog eens bruikbaar zaad... Echt geweldig. Nu duimen voor een hele boel mooie emmy's.

@ MariaC; Gelden die regels voor 1 terugplaatsen ook voor cryo's? Jeetje wat afschuwelijk dat ze dan cryo's weggooien als er twee ontdooien. Wat stom dat ze ze dan samen op een rietje plaatsen. Ik ben 27 en ik mag bij cryo TP kiezen of ik er 1 of 2 wil. Een verse TP is standaard 1, omdat een cryo minder kans op slagen heeft dan een verse TP mag je kiezen. Vind het echt te gek voor woorden dat ze cryo's weggooien.
    Bij ieder ziekenhuis is het weer anders en hebben ze weer andere regels.
    Goede nieuws is dat ik van de laatste cryo TP 'bijna zwanger' was. Ik had ook niet zo veel vertrouwen in cryo's maar ik heb toch echt twee streepjes gehad de vorige cryo TP.

@ Minniemouse; Je bent geen piepert hoor. Kan komen omdat ze met het echoding tegen de vaginawand duwen en daarbij ook een beetje tegen de eierstok. Die is een beetje gevoelig door alle eitjes.
    Moeilijke keuze hoor... 1 of 2. Ik heb geen idee of je al een eerdere IVF poging met TP's achter de rug hebt. Ik zou denk ik kijken naar wat je zelf wil.
    Een verse TP heeft meer kans van slagen. Een emmy die ingevroren wordt heeft 50% kans niet goed te ontdooien. De kans op een meerling wordt groter als je er twee terug laat plaatsen. Lijkt me een moeilijke beslissing. Ik zou op internet opzoek gaan naar cijfers en feiten over dit onderwerp en kijken of je dan een goede keuze kan maken.

7. Minniemouse1974

May 14, 2011
    3,570
    55
    48
    Chybou,

Dank je voor je reactie.
    Nee dit is de eerste keer dat ik op deze manier zwanger word. De andere keer zijn op de ''gewone'' manier gegaan.
    Iedereen raad me een tweeling aan.
    Ik ben al weken bezig op forums te zoeken naar ervaringen, ook op site's van het ziekenhuis.
    Volgens de gynecoloog mocht ik zelf beslissen.
    Ik hoor eigenlijk alleen maar positieve berichten over tweelingen.
    Ik zal donderdag of zondag eens navraag doen in het ziekenhuis.
    Ik begrijp wel nu dat je het beste voor een verse TP kan gaan. Dan heb je dus de meeste kans. Zal er zeker aan denken met de TP.

8. VMiss

VMiss Bekend lid

Nov 24, 2010
    826
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja het is allemaal iets he dames die cryo's, mijn gynaecoloog zegt dat een cryo evenveel kans maakt als een verse embryo, alleen de ontdooiing is cruciaal, maar eens ze dat OVERLEVEN kanhet evengoed goed gaan. Ik blijf met 2voeten opd e grond hoor, ikben al blij met eentje.

Vandaag had ik iets aan de hand, ik ben er zo mee bezig met ivf de laatste tijd en net vandaag, na mijn werk ging ik lekker iets eten met mijn man en zoon. Ik kwam thuistegen 20 uur en ineens realiseerde ik mij dat ik VANDAAG de pregnyl moest laten zetten door de verpleegster en had haar niet eens gebeld. Ik dus snel bellen, ze nam niet op, voicemail ingesproken, gelukkig belde ze dadelijk terug en was ze in de buurt. Binnen 10 minuten stond ze hier en heeft ze mij de pregnyl gegeven. Hoe je zoiets kan vergeten!!! Kan het nog niet begrijpen, mijn man zei het ook al. Eind goed al goed oef

9. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    VMiss, wat een spannende dag! Heb je de pregnyl al gezet?

Suze, jij heb nu een topper bij je; Goed voor zorgen!

Miss Q, mooie score!

Doortje, heb al in een andere topic geantwoord. Jullie hebben een topprestatie geleverd. Nu bijkomen.

Tat, je moet nog even wachten, zeg. Vrijdag de tp. Spannend!

Jee, in het UMCU mogen we vanaf 36 pas 2 emmy's terugkrijgen. Ik heb voor mijn verjaardag de cryo poging, dus 1 tp. Gelukkig gaan de eskimo's per stuk in een rietje. Geen verloren emmy's.

Char, wat een rare kronkel in het beleid; eerst wel, nu niet.

Minnimouse, een mooie hoeveelheid. Wat te kiezen? Ik zou nu voor 2 stuks gaan, maar dat is mijn keuze. Wat jij moet doen? Volg je gevoel.

VMiss, dat is ons ook verteld. De cryo heeft net zoveel kans van slagen als een verse emmy. Eigenlijk is 'ie zelfs sterker, want hij heeft het ontdooien doorstaan.
    Wha, bijna je pregnyl vergeten!!! Maar goed dat het zo vroeg op de avond moest ipv 23.00 of zo.;)

10. Minniemouse1974

May 14, 2011
    3,570
    55
    48
    VMiss,

Nou gelukkig op tijd zeg! Pff, dat was wel schrikken.
    Soms ben je er zo mee bezig, en dan vergeet je het toch. Kan gebeuren. Volgende keer je wekker in je telefoon als geheugensteuntje gebruiken... misschien een tip?

Ik had een tijd je geleden de verjaardag van mijn beste vriendin, mijn agendan stond de dag er voor al ingevuld met haar naam in grote letters, de dag zelf ook, dat ik haar moest bellen! En toch... vergeten.....

11. Chybou

Chybou Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    2,211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @ VMiss; Wat een grap! Wel herkenbaar... Het was wel geen pregnyl, maar Lieve en ik waren bijna de eerste avond vergeten Gonal F te spuiten. Zo erg waren wij er mee bezig...

@ Minniemouse; Een tweelingzwangerschap heeft meer risico's. maar... Het gaat ook vaak goed. Je hebt volgens Freya ongeveer 30% kans op een tweeling.
    Wil je meer lezen over meerlingen bij vruchtbaarheidsbehandelingen?
    Hier het artikel van Freya over dit onderwerp.

Weet je wat ik zo waardeloos vind van al die verschillende ziekenhuizen? Ze zeggen allemaal iets anders, ze doen het allemaal wat anders, ze vinden allemaal iets anders.
    Hoe kan je nou als patiënt een goede keuze maken als de informatie die je er over kan vinden elkaar tegenspreekt?
    Neem nou dit verhaal over cryo kansen. Wat is nou waar? Heeft een goed ontdooit cryo meer of minder kans dan een verse TP?
    Mijn ziekenhuis zegt; Minder kans, daarom mag je 2 cryo's TPen. Timons ziekenhuis zegt meer kans omdat als het cryo eenmaal goed ontdooit is het wel een goed embryo moet zijn.

12. cm89

cm89 Lid

Apr 16, 2011
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames, sorry van het late berichtje..
    heb namelijk nachtdienst ;)

muppet80: vraag maar is donderdag ben wel benieuwd of dat verschil maakt.
    hier ook biologisch kans op tweeling

doortje25: echt fijn dat bij jullie per 1 worden ingevroren. we doen er allemaal al zoveel voor. je moet toch niet aan denken dat ze alle 2 goed ontdooid zijn en dat ze er dan maar 1 tp en degene die niet tp is zou je dan zwanger van zijn geraakt.. moeten we maar niet aan denken..

minniemouse1974: de fm kan zeker gevoelig zijn ik had er op een gegeven moment zelfs last van tijdens het vrijen.. maar ik had er toen wel 30. die fm waren voor mij ook niet prettig toen ook omdat ze dan de eierstok draaien om te kijken of ze alle eitjes hebben geteld.

ik zou doen waar jezelf prettig bij voelt.. samen met je man/vriend een keuze maken en daar helemaal achterstaan..

chybou: denk toch ondanks alles dat het wel een verschil maakt na de ontdooiing. na ontdooiing is de kwaliteit ook vaak gedaald. bij ons word allen a-kwaliteit ingevroren. na ontdooiing vaak b en c-kwaliteit.. dat zal ook wel wat zeggen.. maar goed blijft alsnog een kans..

13. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

Jan 14, 2008
    6,766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    He Meiden

Ik krijg er ook maar 1 terug bij de tp. Pas bij ivf 3 2. Ik ben bijna 32 en dat vinden ze jong dus maar 1 Ben je boven de 36 dan krijg je er 2.
    Mijn moeder is op een natuurlijke manier zwanger geraakt en ik ben 1 van een eeneiige tweeling. Mijn moeder heeft bij 5mnd in het zkh gelegen, ze had weeen en het was te zwaar voor haar lichaam. We zijn ook maar 1.57.
    Ik heb een verhoogde kans op een tweeling, waarom weet ik niet. Ik geloof dat alleen twee eiige tweeling erfelijk is en 1 toeval

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook op 2 hoopte, toch meer kans.

cm mijn arts vertelde dat haar zkh het beste cryo kwaliteit heeft en dat kon ik op internet opzoeken. Ik heb 15 juni info ivf en dan ga ik het vragen waar ik het kan vinden:(

Vmiss, ik heb vorige iui ronde op de eerste dag vergeten te spuiten. Hoe laat heb je je punctie en maandag tp spannend

Minimous, ik hoop dat we je hebben kunnen helpen met je beslissing
    Bij mij is de fm ook pijnlijk maar dan alleen links

14. VMiss

VMiss Bekend lid

Nov 24, 2010
    826
    0
    16
    NULL
    NULL
    Angelica ik heb geen pu want ik krijg een cryo teruggeplaatst. Het gebeurt in mijn natuurlijke cyclus...
    Wel super dat je 1 bent van een eeneiige tweeling, ik vind dat zo mooi om te zien, 2 dezelfde mensjes, heb je ook zo een sterke band met je zus?

15. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

Jan 14, 2008
    6,766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    oh vmiss ik snap nog niet alles van IVF hahaha

Ja heel sterk. Ik spreek haar 3x per dag ofzo. ze gaat altijd mee naar het zkh voor de IUI en nu met TP. Tijdens mijn mk en bbz proces is ze altijd meegeweest en toen ik in het zkh lag heeft ze vrijgenomen om bij me te zijn. Dankzij haar ben ik optijd geopereerd aan mijn bbz. Arts in opleiding zei tegen mij dat mijn echo er goed uit zag en de pijn waren mijn darmen. Dezelfde avond begon ik heftig te bloeden en ik verging van de pijn, toen ben ik met mijn man, zus naar de eh gegaan. Ik ben gelijk opgenomen en de dag erna zagen ze de bbz op de echo, maar toch wilde de arts in opleiding me naar huis sturen. Mijn lichaam moest het zelf oplossen. Mijn zus zei Met alle respect, maar je bent maar een arts in opleiding ik wil je baas spreken. Die gaf toe dat ik moest blijven. De volgende ochtend ging het slecht met mij en ben ik direct geopereerd. Eileider was verwijderd.

Ik ben te soft en zij helemaal niet. ze wil draagmoeder voor me zijn, alleen het zkh wil dat niet. Ik ben niet ziek genoeg. Ik heb een immuumafwijking.

Ze heeft 2 kinderen een jongen 10 mnd en een meid 3.5. ze keek naar haar man en was zwanger:(. Haar dochter is echt precies mij in haar doen en laten. ze is ook naar mij vernoemd. Haar kinderen hebben ook een eigen kamer bij mij thuis. We eten minimaal 1x in de week bij elkaar.

Ik heb ook mijn man via mijn zus leren kennen. Ze zijn namelijk beste vrienden. Dat is ook wel fijn dat ze goed met elkaar kunnen opschieten. Mijn zus had een hekel aan mijn ex:cool:

16. cm89

cm89 Lid

Apr 16, 2011
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    #476 cm89, May 17, 2011
    Last edited: May 17, 2011
    angelica: echt mooi om te horen dat jullie zo en goed band hebben samen.. in deze tijd hoor je vaak over familie's die helemaal overhoop liggen en dan ook zussen onder elkaar.. wees maar trots op zo een directe zus :D.. wie weet wat er anders gebeurt zou zijn..

ik weet niet of de kwaliteit afhankt van het ziekenhuis maar meer om hoe de bevruchting is gegaan. en hoe je embryo daarna deelt.. maar het zou kunnen hoor dat het ziekenhuis op een andere manier te werk gaat waardoor de kwaliteit beter is.. waar ga je naar het zkh??

17. VMiss

VMiss Bekend lid

Nov 24, 2010
    826
    0
    16
    NULL
    NULL
    Super die band angelica, ik ben jammer genoeg enig kind. Daarom dat ik zooooooooo graag een brusje wil voor mijn kleintje!

18. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

Jan 14, 2008
    6,766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    vmiss dat snap ik.

Ja ben heeeel blij met mijn zus

19. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    De terug plaatsing is heel erg meegevallen, het inbrengen van de eendenbek was nog het langste werk. We stonden echt versteld van de snelheid waarmee we weer buiten stonden. Hebben emmie helaas niet gezien, die is nu een tiende van een milimeter! We hebben trouwens van de 8 eitjes die weggehaald waren, 7 emmies gekregen! Dus hebben er nu nog 6 over die ze zullen invriezen :D

20. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Wie/Wat/Waar
    Char1983, ICSI 1, St Elisabeth Tilburg
    MissQ, IVF 1, GZG 's-Hertogenbosch / St. Elisabeth Tilburg
    Strijkkraal, IVF 2, St. Elisabeth Tilburg
    Daffie76 ICSI 4, UMCU
    Timon, ICSI 2 cryo, UMCU
    Doortje25, ICSI 1, MCK Leiderdorp
    Danielle81: ICSI 1, MCK Leiderdorp
    Angelica IVF 1, LUMC
    Tat76: ICSI 1, HAGA / LUMC
    spannende tijden, IVF1, AMC
    Dreumes20, ICSI 1 (voor brusje), Maasstad ziekenhuis/ erasmus MC
    Sonne: ICSI 2, UMCG
    Maritu, IVF3, GHB Leuven (belgie)
    Chybou, IVF/ICSI 2, Geertgen / ZOL Genk
    Vmiss: cryo 1, Limburg (B)
    cm89: ivf 2, umc nijmegen
    Muppet80; ICSI 2; UMCG
    Matroosje: IVF 1; TP2; Bronovo/LUMC

Wanneer Starten
    Dreumes20, 13 april (decapeptyl), 23 april (Gonal-F)
    Doortje25, 26 april gestart met Deca, 28 april Puregon erbij
    Strijkkraal, 27 april start Gonal-F
    Daffie76, 27 april start pil, 25 mei start decapeptyl
    Danielle81: 27 april decapeptyl, 29 april Puregon
    Chybou, 28 april
    MissQ: 4 mei start decapeptyl, 5 mei start puregon
    Muppet80: 7 mei starten deca
    Timon: 9 mei tel consult ivm cryo poging
    Timon: 16 mei tel consult ivm meer willen weten over zuurgraad bms
    Sonne: 14 mei Deca; 26 mei Puregon
    ST, geschat: ongi rond 22mei
    Timon: rond 20 mei ongi=pil, 30-5 start deca, 13-6 start progynova
    Char1983, ongi 13 mei dus mogen weer starten
    Angelica: Juni

Echo/FM
    Daffie76, 15 juni 1ste FM
    Muppet80: 19 mei 1e FM
    Timon, 23 juni 1e fm
    MissQ: 12 mei 1e FM
    cm89: 19 mei echo na vmk
    Char1983,23 mei echo (cryotp)
    Sonne: 26 mei startecho
    Vmiss: 3e echo 16 mei (cryo)

Punctie
    Maritu, 29 april
    Dreumes20, 3 mei
    Strijkkraal, 11 mei
    Chybou, 11 mei
    MissQ: 14 mei
    Doortje, 16 mei

Terugplaatsing
    Maritu, wrs 2mei
    Dreumes20, 6 mei
    Chybou, 13 mei
    Strijkkraal, 14 mei
    MissQ: 17 mei
    Tat, 20 mei
    Char1983, Waarschijnlijk begin juni cryo tp (5 cryo's over)
    ST, geschat: begin juni (4 cryo's over)
    Daffie76; wrs 21 juni
    Matroosje 12 mei

Testen
    Maritu, 14 mei
    Dreumes20, 24 mei
    Chybou, 27 mei
    Strijkkraal, 30 mei
    MissQ: 31 mei
    Martoosje: 23 mei

Zwanger

Niet Zwanger

Miskraam
    Char1983, 1e tp (maart) geëindigd in vroege miskraam.(4wk 6d)
    ST, 3e tp (maart) geeindigd in vroege mk (4wk 3d)
    cm89: 3e tp (april) geeindigd in vmk (5wk)

Even de lijst er weer bijgepakt, anders zijn we hem straks weer kwijt :)

Share This Page