wie ook in mei/juni'11 ivf/icsi behandeling of cryo tp?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by welcomehome, Apr 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Ow WOW Chybou!! Dat jij het nu al aandurft om te testen meid!!! Ik hoop op een plakbeeb voor jullie :) VAN HARTE!!!

2. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

Jul 25, 2010
    4,056
    884
    113
    Char, maandag de tp!!!
    Spannend hoor! :)

MissQ, wat een gepruts met die bollen haha!
    Gelukkig krijg je er 2 extra.
    Hier sowieso meer dan genoeg mee gekregen voor het geval zoiets zou gebeuren hihi!

Chybou, WAUW!!!
    Lef dat jullie al getest hebben... maar wat GEWELDIG zeg!!!
    Heerlijk meis en nu lekker blijven plakken beeb!
    Weet je meteen waar je kwaaltjes door komen hihi! ;)

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    @ Char: ik zal duimen voor de tp maandag!

@ MissQ: ik vind die bolletjes ook verschrikkelijk. Ik heb zo'n inbrenghuls gekegen van het ziekenhuis, dat vind ik toch wel handig om ze in te brengen, maar ik zal ook blij zijn als ik er vanaf ben weer. Mijn libido is eigenlijk naar het nulpunt gezakt door die dingen, iedere keer als ik na een toiletbezoek afveeg, dan zit er van dat vieze witte spul. En daar wordt ik echt niet hitsig van zeg maar :)

@ MissV: ik weet eigenlijk niet hoe het zit met onze cryo's en hoe dat zit met delingen. We hebben nog geen brief gehad eigenlijk, of er nog over zijn om te vriezen. Baal er wel een beetje van. Vorige keer hadden we binnen een week na de TP een brief dat er 1tje over was, nu 1,5 week later nog helemaal niets. Ik weet niet of dat nou wel zo'n goed teken is eigenlijk.

Verders gaat het hier wel z'n gangetje. Wachten wordt wat lastig nu, en ik zit me echt in te houden om niet stiekem een test te doen. Maar ik "mag" niet van Suzyman ... en al helemaal niet als hij niet thuis is, en aangezien dat nu het geval is, moet ik op mijn handen zitten
    Ik meen ook weer van alles te voelen, maar ik ben zo bang dat het meer de wens is dan echt werkelijkheid. Je gaat je zo vreselijk bewust worden van je lichaam en ieder prikje, pijntje, steekje en kriebeltje voel je. Al een paar dagen het ik af en aan krampjes en steekjes, soms wordt ik er een beetje misselijk van, en dan neem ik een slokje water en is het weer over. En het kan de Ustro zijn natuurlijk. Ik kan mijn borsten wel beurs kijken momenteel :), probeer uit alle macht een ader te vinden die er normaal ook niet zit (of dat dacht ik althans :)) ... ver-schrik-ke-lijk ...
    Ik heb met mijzelf afgesproken niet eerder dan donderdag een testje te doen, dan is het 12 dagen na TP ...

4. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Wat betreft de bijwerkingen van de Utro baal ik ook enorm. Alle zwangeschapskwaaltjes die ik lijk te hebben kunnen ook van de bollen komen :( Wij hebben ook zo'n inbrenghuls meegekregen, maar die gebruik ik niet. Doe het gewoon met mijn vinger.. heb ik toch nog enigsinds het idee dat ik "een beetje met mezelf bezig ben" :D Whahahah! En idd, bij het afvegen, blegh... zondagochtend mijn laatste bolletjes inbrengen en er dan gelukkig vanaf. Ik probeer me in te houden om niet te testen. Het zal steeds moeilijker worden aangezien ik hier nog testen heb liggen, maar durf gewoon weg niet te vroeg te testen, bang om straks weer teleurgesteld te worden ofzo :(

Lol Strijkkraal, ik herken het helemaal wat je zegt over die "vreemde" aders. Ik kijk me ook helemaal suf daar !!

Wij hebben ook nog steeds geen brief gehad. Het schijnt dat ze de dag na de terugplaatsing de embriootjes ook nog in de gaten houden en je dan een week of anderhalf later een brief thuis krijgt met daarin het aantal ingevroren embiootjes en of ze ze per stuk of per twee hebben ingevroren. Ik verwacht de brief dus pas te ontvangen als wij in het ziekenhuis mogen testen. Jammer dat je Tilburg zelf niet kunt bellen hierover!!

5. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

Jul 25, 2010
    4,056
    884
    113
    Suzy, lastig hè om je in te houden met testen...
    Ik denk ook dat ik eerder dan volgende week donderdag al een testje doe, dinsdag ofzo...
    Ben alleen zooo bang voor de teleurstelling als de test wit blijft...
    Dan wil ik zelfs donderdag eigenlijk nog niet testen haha!
    Maar je kan het misschien maar beter weten, wie weet blijft die test wel helemaal niet wit! ;)

Ik dacht dat het overdreven was en dat ik echt niet op elk pijntje zou gaan letten en die zou gaan analyseren, nou wat blijkt nu: Ik ben verschrikkelijk! :) Zo nuchter als ik altijd ben, zo'n muts ben ik nu... Vanochtend voelden mijn borsten minder pijnlijk aan, ik raakte meteen in paniek haha! Onzin natuurlijk, maar je wilt het zooo graag hè... Moet zeggen dat ik die wachtweken wel onderschat heb, dacht van tevoren dat ik er rustiger onder zou zijn. Het is niet zozeer dat ik kapot ga van de zenuwen, het is meer een spanning die continue op de achtergrond zeurt, verschrikkelijk. Bij elke positieve gedachte, gooi ik er 2 negatieve achteraan om mezelf maar te beschermen.

Ik ga zo maar lekker slapen, dan is er weer een wachtdag voorbij! ;)

6. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Sterkte Doortje! Hier ook iemand die zou willen dat ze die wachtweken nooit hadden uitgevonden :) Ik ga even met manlief douchen en dan ook heerlijk het bed in, nog maar 6 daagjes na vanavond :)

Slaap lekker meiden!

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    @ Doortje: Oh, nee hoor ... ik ben minstens zo erg ... en weet wat helemaal zot is...? Van de week had ik best een behoorlijke kramp, voelde me echt een beetje beroerd worden, voelde me echt niet lekker. Ik neem een slok water, en de kramp en misselijkheid verdwijnt ... en vervolgens ben ik helemaal teleurgesteld dat ik geen kramp meer voel :):):) Ik vind mezelf helemaal niet leuk op dit moment :( ;).

Ik heb mezelf voorgenomen om er helemaal positief mee om te gaan. Ik zeg 's ochtend in de spiegel tegen mezelf "het gaat lukken", iedere negatieve gedachten verdruk ik snel weer door een positieve gedachte ... en idd het is precies wat je zegt, het is constant op de achtergrond bij je ...

8. Chybou

Chybou Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    2,211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Thnx meiden! :D Wij zijn voorzichtig heel blij. Het is nog heel vroeg, het is eerder mis gegaan... Het kan nog alle kanten op. Ben wel blij dat al die ongemakjes niet alleen de Utro zijn. Ik vind het maar stom spul. Voel me er zo onfris mee.

@ Suzy; Je bent lief! Jeetje, op je handen zitten... Wanneer komt Suzyman terug?
    @ MissQ; We waren helemaal niet van plan om te testen. Er was een praktische reden. Ik zag een inniminnie stolseltje bij het inbrengen van de Utro. Ik dacht meteen, here we go again. Lieve zei test gewoon even dan weten we waar we aan toe zijn. Als je nu een beetje bloed verlies krijgt weten we zaterdag nog niets als je wel een streepje hebt. Test je nu wel dan hebben we een startpunt. Kunnen we zie of het streepje duidelijker of minder duidelijk wordt.
    @ Doortje; Ik was wel een beetje zenuwachtig hoor en ik verwachte er echt heel weinig van. Ik dacht dat wordt of een OMO witte test of een tuurtest... Wij hebben ons dus uiteindelijk niet in kunnen houden...

Voor de vroegtesters; Dit was 13 dagen na de punctie. 13 is kennelijk ons geluksgetal. Terugplaatsen op vrijdag de 13e, 13 dagen na de punctie... ;)

Meiden... Ik blijf heel erg hard voor jullie duimen!

9. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

Jul 25, 2010
    4,056
    884
    113
    Haha, Suzy zo herkenbaar!
    Het ene moment verwens je de kramp en het andere moment wil je juist vanalles voelen! :)
    Ja ik zeg ook steeds tegen mezelf dat het gaat lukken en dat ik zwanger zal zijn en ik hang zelfs in gedachten al hele verhalen op tegen ons embryootje hihi! Maar ergens onderhuids zit die angst hè, dat ik er niet teveel van mag verwachten...

Nou Chybou, ik vind het met recht geweldig voor jullie en hoop van harte dat dit kleintje zal blijven zitten en uitgroeit tot een prachtig kindje!

10. sonne

sonne Actief lid

Dec 7, 2010
    236
    22
    18
    NULL
    NULL
    Chybou, wat gaaf!!!! Gefeliciteerd!!! Hopelijk ben jij de eerste van velen hier...

11. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

Feb 19, 2011
    3,447
    21
    38
    Female
    Noord-Brabant
    @ Chybou,Voorzichtig alvast Gefeliciteerd met jullie plakbeeb!!!!

@ De meiden op het wachtbankje,Lastig he dat je zoveel voelt maar niet weet of het goed of fout is...Ik weet nog na de vorige tp en dat viel echt niet mee! Denk aan jullie! enne.....

*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*duim*

12. VMiss

VMiss Bekend lid

Nov 24, 2010
    826
    0
    16
    NULL
    NULL
    Chybou geweeeeeeeeeldig meid! Een voorzichtige proficiat mag ik wel zeggen he. Geniet ervan. En wacht rustig af. Ik duim alvast.

Miss Q en Suzy nog even geduld en ook jullie mogen testen! Fijn ik moet nog een week wachten. GEDULD*GEDULD*
    Had vannacht lichte steekjes in mijn onderbuik, hoop dat dit een goed teken is :)

13. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

Jan 20, 2011
    1,288
    0
    36
    Vancouver
    Chybou, wat goed!! Ben zo blij voor jullie!! Hopelijk ben je idd de eerste van velen.
    Doortje en Suzy, ik heb precies hetzelfde. Je wordt zo heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees.
    Ik heb sinds gisteren vreselijke hoofdpijn en ben vreselijk moe. Maar denk er niet teveel van wat ik zit tenslotte pas op dag 5 na tp.

MissQ, jij nog een paar dagen volhouden met de utro. Vies gedoe he. Ik ben eerlijk gezegd ook blij dat ik dat deze keer niet hoef te gebruiken.

14. Wie/Wat/Waar
    Char1983, ICSI 1, St Elisabeth Tilburg
    MissQ, IVF 1, GZG 's-Hertogenbosch / St. Elisabeth Tilburg
    Strijkkraal, IVF 2, St. Elisabeth Tilburg
    Daffie76 ICSI 4, UMCU
    Timon, ICSI 2 cryo, UMCU
    Doortje25, ICSI 1, MCK Leiderdorp
    Danielle81: ICSI 1, MCK Leiderdorp
    Angelica IVF 1, LUMC
    Tat76: ICSI 1, HAGA / LUMC
    spannende tijden, IVF1, AMC
    Dreumes20, ICSI 1 (voor brusje), Maasstad ziekenhuis/ erasmus MC
    Sonne: ICSI 2, UMCG
    Maritu, IVF3, GHB Leuven (belgie)
    Chybou, IVF/ICSI 2, Geertgen / ZOL Genk
    Vmiss: cryo 1, Limburg (B)
    cm89: ivf 2, umc nijmegen
    Muppet80; ICSI 2; UMCG
    Matroosje: IVF 1; TP2; Bronovo/LUMC
    Minnie Mouse1974:ICSI 1. St.Elisabeth ziekenhuis Tilburg

Wanneer Starten
    Dreumes20, 13 april (decapeptyl), 23 april (Gonal-F)
    Doortje25, 26 april gestart met Deca, 28 april Puregon erbij
    Strijkkraal, 27 april start Gonal-F
    Daffie76, 27 april start pil, 25 mei start decapeptyl
    Danielle81: 27 april decapeptyl, 29 april Puregon
    Chybou, 28 april
    MissQ: 4 mei start decapeptyl, 5 mei start puregon
    Muppet80: 7 mei starten deca
    Timon: 9 mei tel consult ivm cryo poging
    Timon: 16 mei tel consult ivm meer willen weten over zuurgraad bms
    Sonne: 14 mei Deca; 26 mei Puregon
    ST, geschat: ongi rond 22mei
    Timon: 20 mei pil, 30-5 start deca, 13-6 start progynova
    Char1983, ongi 13 mei dus mogen weer starten
    Angelica: Juni
    Minnie Mouse1974: April begonnen

Echo/FM
    Muppet80: 19 mei 1e FM
    cm89: 19 mei echo na vmk
    Char1983,23 mei echo (cryotp)
    Sonne: 26 mei startecho
    Daffie76, 15 juni 1ste FM
    Timon, 23 juni 1e fm

Punctie
    Maritu, 29 april
    Dreumes20, 3 mei
    Strijkkraal, 11 mei
    Chybou, 11 mei
    MissQ: 14 mei
    Doortje, 16 mei

Terugplaatsing
    Maritu, wrs 2mei
    Dreumes20, 6 mei
    Matroosje 12 mei
    Chybou, 13 mei

Strijkkraal, 14 mei
    MissQ: 17 mei
    Doortje, 19 mei
    Tat, 20 mei

Vmiss, 23 mei
    Char1983, 30 mei cryo tp
    ST, geschat: begin juni (4 cryo's over)
    Daffie76; wrs 21 juni

Testen
    Maritu, 14 mei
    Martoosje: 23 mei
    Dreumes20, 24 mei

Chybou, 27 mei
    Strijkkraal, 30 mei
    MissQ: 31 mei
    Doortje, 2 juni
    Char1983,13/14 juni
    Vmiss: 31 mei
    Zwanger

Niet Zwanger
    Matroosje: 21 mei :(

Miskraam
    Char1983, 1e tp (maart) geëindigd in vroege miskraam.(4wk 6d)
    ST, 3e tp (maart) geeindigd in vroege mk (4wk 3d)
    cm89: 3e tp (april) geeindigd in vmk (5wk

15. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Grappig dat iedereen toch wel een beetje hetzelfde denkt over die Utro! Maar meiden, kop op, we hebben het nou eenmaal nodig om ons baarmoederslijmvlies te laten groeien.... Zondag mijn laatste setje erin mikken en dan klaar. Dan duurt het nog maar 2 dagen tot we mogen testen, gaat snel *ahum* !

16. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Ach Matroosje, dikke knuff meid... zie net pas je berichtje bij niet zwanger........ :(

17. We warenn er op voorbereid, de cryo's hadden het kennelijk niet zo op de kou van het invriezen. Ik had er 4 die allemaal slecht ontdooid waren. Ze hebben de 2 beste teruggeplaatst, maar we wisten dat de kans van slagen zo goed als nihil was. Heb me nu net weer aangemeld voor de volgende ronde.

18. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Hè verdorrie meis.... probeer positief te blijven he, ook al is dat helaas soms heel erg moeilijk.

19. Gaat helemaal goed komen. Ik heb nog alle hoop dat ik in de volgende 2 poginen die er nog gaan komen zwanger wordt. En ondanks dat de kinderwens erg sterk aanwezig is, geloof ik er ook in dat ik zoonder kinderen een heel fijn leven heb en dus ook gelukkig kan zijn.

20. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

chybou en Lieve........JEEEHHHHHH, wordt er helemaal blij van:):). Hadden we weer eens nodig zulk positief nieuws. Mijn duimen draaien door dat hij lekker blijft plakken de komende 8 maanden.
    En natuurlijk draaien de duimen voor iedereen die nog op het wcahtbankje zit of erin terecht gaat komen;)

Hier gaat vanavond de eerste deca er weer in. Dan is het toch weer echt begonnen. Ik hoop dat ik er niet al teveel last van ga krijgen, want vorige keren had ik echt megahoofdpijn van de deca en was daardoor ook snel geiiriteerd en naar een peuter is dat niet zo handig
    Ik vindt echt dat we allemaal Chybou moeten volgen hoor!!:D:D

Share This Page