wie ook in mei/juni'11 ivf/icsi behandeling of cryo tp?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door welcomehome, 11 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mareille28

mareille28 Actief lid

3 sep 2010
    129
    1
    0
    werk in de zorg
    twente
    het maakt niet uit of je een gedeelte of alles in dusseldorf doet, je moet daar altijd een gedeelte zelf betalen...straks hoor ik meer..
    volgende week heb ik ook spuitinstructies, lijkt me best eng..gelukkig is mijn man geen angsthaas dus als ik het niet durf mag hij het voor me doen..doen jullie het zelf???

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja, ik doe het wel zelf. Nu zo onderhand heb ik zoveel naalden (zowel spuit als acupunctuur) in mijn lichaam gehad, dan ik er nu zo onderhand wel aan gewend ben ;) Succes in Dusseldorf!!

@MissQ: succes met de spuitinstructie. De vorige keer was ik 6 dagen na de stopdag ongesteld, dit keer is het 5 dagen ...

Ben vandaag ongesteld, dus ik heb net met ziekenhuis gebeld. Vrijdag 6 mei is de 1e FM. Morgen mag ik met Gonal-F starten. Ik vind het weer spannend. Gister zat ik te kijken, en kwam erachter dat ik vorig jaar in precies dezelfde cyclus zwanger werd (positief getest 2 juni). Pfff alweer een jaar verder :( Maar goed, volgende week vrijdag weten we weer meer

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Wie/Wat/Waar
    Char1983, ICSI 1, St Elisabeth Tilburg
    Doortje25, ICSI 1, MCK Leiderdorp
    MissQ, IVF 1, GZG 's-Hertogenbosch / St. Elisabeth Tilburg
    Chybou, IVF/ICSI 2, Geertgen / ZOL Genk
    Dreumes20, ICSI 1 (voor brusje), Maasstad ziekenhuis/ erasmus MC
    Strijkkraal, IVF 2, St. Elisabeth Tilburg
    spannende tijden, IVF1, AMC
    Timon, ICSI 2 cryo, UMCU

Wanneer Starten/
    Char1983, Hopelijk Mei
    Doortje25, rond 27 april
    MissQ, pil start 13 april, intakegesprek verpleegkundige 26 april
    Chybou, 28 april?
    Dreumes20, 13 april (decapeptyl), 23 april (Gonal-F)
    Strijkkraal, 27 april start Gonal-F
    ST, geschat: ongi rond 22mei

Echo/FM
    Strijkkraal, 6 mei 2011, 1e FM

Punctie

Terugplaatsing
    Char1983, Hopelijk mei nog 5 embryo's over dus cryo tp
    ST, geschat: begin juni (4 cryo's over)

Testen

Zwanger

Niet Zwanger

Miskraam
    Char1983, 1e tp (maart) geëindigd in vroege miskraam.
    ST, 3e tp (maart) geeindigd in vroege mk (4wk 3d)

Zo, ff aangepast ;)

4. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Miss, ik word enkele dagen na de pil ongi.

Met de spuitinstructie heb ik het zelf gedaan. Van de 3 keren dat ik nu moest spuiten heb ik 2x een week zelf gedaan, maar de laatste ronde heeft manlief elke dag mogen darten. Dit zal in de cryo ronde ook zo zijn, want ik zal waarschijnlijk de deca weer mogen gebruiken.

Suze, door veel wachten, etc is het jaar zo voorbij. Vorig jaar juni heb ik positief getest... hopelijk heb ik nu in mei de cryo tp en blijft deze emmy zitten.

Marielle, het is financieel niet niets wil je in Dusseldorf starten. Met deze lastige tijden zouden wij dat niet kunnen doen. Krijg je wel een deel van je zorgverzekering vergoed?

Een telefonisch consult is gepland op 9 mei. Volgens mij had de telefoniste haast. Ze gaf zulke korte antwoorden. Of we niet langs konden komen, eventueel 's avonds. Nee, alles staat in mijn dossier en dus heb ik geen zin om voor een kort gesprekje naar het zh te komen.

5. mareille28

mareille28 Actief lid

3 sep 2010
    129
    1
    0
    werk in de zorg
    twente
    ik kom net weer van het zk en heb alles uitgelegt gekregen..
    we kunnen ook gewoon beginnen met spuiten 7 mei..alleen eind mei begin juni moeten we dan naar dusseldorf...
    heb net de menzis ook even gebeld en die zeiden dat ik 100% vergoed kreeg! nou dat snap ik dus even niet..
    heb binnenkort een intakegesprek in dusseldorf en dan hoor ik wat ik precies moet betalen..

6. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Mareille, kan je dat van Menzis zwart op wit krijgen? Straks blijkt het weer anders te zijn.... Ik ben altijd voorzichtig met telefonische uitspraken van instanties.

7. icsipoging1

26 apr 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames

mag ik me bij jullie aansluiten?
    Ik ben vandaag begonnen met de1e icsi poging.

Groetjes :)

8. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Heee ICSI, daar ben je dan. :D
    In welk zh lopen jullie? Ik las net bij maart/april dat je het lange protocol heb. Heb je het volledige schema tot aan de 1e fm al? Maak je niet te druk, meisje. Volg dit traject stap voor stap.

Ik zal me even voorstellen. Hier ben ik Timon, 35 jaar en we zijn al 2 jaar in de mmm voor ons 1e kindje. Na 2x IUI in 2009 zijn we in 2010 met ICSI begonnen. Helaas een vmk gehad en een mislukte cryo poging. Net is ICSI 2 mislukt en heb ik een telefonisch consult voor de cryo poging staan op 9 mei.

9. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Ik spuit ook zelf. Heb dat met de IUI pogingen ook gedaan, waarvan de laatste 3 met puregon. De uitleg was duidelijk vanmiddag. Wel een hoop info gehad. Net nog even de verzekering gebeld, de gyn had eerder aangegeven dat ik wellicht een medische verklaring nodig zou hebben om de IVF vergoed te krijgen. Alle NLse ziekenhuizen hebben een contract met de verzekeringen om 3 IVF pogingen te vergoeden. De pil wordt in mijn aanvullende verzekering vergoed, dus de eigen bijdrage daarvan kan ik nog declareren bij de verzekering. Vrijdag laatste pil, spannend allemaal!

10. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Welkom ICSIpoging1! Wellicht kun je je op ons lijstje erbij zetten?!

11. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Welkom :)

12. icsipoging1

26 apr 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Timon en Miss Q

Ik ga me proberen op het lijstje te zetten haha. Dat terwijl ik toch echt geen digibeet ben ;) moet nog even uitzoeken hoe.

Mijn vriend en ik hebben afgelopen januari gehoord dat we niet op de normale manier een kind kunnen krijgen. We hadden daarvoor ongeveer een jaar geprobeerd zwanger te worden. We hebben wel een duidelijke oorzaak daarom mochten we vrij snel starten met ICSI.

Het lange protocol met primoluut, decapeptyl, puregon en pregnyl. De punctie is hopelijk eind mei... ik sta er nu heel objectief in (nou ja, dat probeer ik natuurlijk he) maar nu ik begonnen ben merk krijg ik toch behoorlijk de zenuwen.

Timon, voor jou is dus begin mei erg spannend?

13. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Mag ik vragen wat jullie duidelijke oorzaak is?

14. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    ICSI, fijn dat jullie snel door konden naar ICSI. Van het wachten kan je heel ongeduldig worden (kijk naar mezelf;)). Wat is de oorzaak van direct naar ICSI?

Wij zijn bij ICSI uitgekomen doordat manlief te weinig goede zwemmers had. Nu we bij ICSI 2 zijn heeft hij de zwemmers in overvloed. :D
    Ik heb in elk geval dat consult in mei en dan hoor ik meer. Mijn verwachting is in mei verplicht pauze te hebben en in juni te kunnen starten met de cryo poging.

15. icsipoging1

26 apr 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja tuurlijk!
    Mijn vriend is toen hij drie was geopereerd omdat zijn zaadballen niet waren ingedaald. Het was toen heel gewoon dat ze jongens pas op die leeftijd opereerden. Nu moet een baby zo snel mogelijk geopereerd worden omdat hij anders later veel kans heeft om onvruchtbaar/sterk verminderd vruchtbaar te zijn. Maar dat wisten we niet.
    In het ziekenhuis is er toen ook niets over gezegd.

Pas toen het niet lukte om zwanger te worden en ik het probleem op google intikte schrok ik me rot. Snel naar de huisarts en dus een heel negatieve test....

16. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Hoi meiden,

Daar ben ik ook weer eventjes.
    Ik ben met het mooie weer weinig achter de laptop te vinden, laat staan op zp, maar ik lees nog wel geregeld mee hoor!

Ik heb vandaag de 1e spuit Decapeptyl gezet, dat viel me echt ontzettend mee! Het naaldje voelde ik niet eens, alleen de vloeistof een beetje, maar dat trok ook snel weg. Donderdag mag ik de Puregon erbij gaan zetten en woensdag heb ik de 1e echo. Behoorlijk spannend dus! Ik ben er heel positief onder, vrolijk zelfs... :) Ben gewoon blij dat er nu eindelijk wat gebeurt en ik kan de tijd wel vooruit kijken om te zien wat de toekomst brengt. Al ben ik me er goed van bewust dat dat niet zo positief hoeft te zijn, maar voor nu hoop ik er stiekem toch het beste van!

Fijne avond en ik zal proberen wat vaker te reageren!

17. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Welkom terug Doortje! Wat spannend allemaal voor je! Hopelijk is het snel raak bij jullie (en bij de rest van ons :) )

18. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    EXACT hetzelfde verhaal bij ons ;)

19. icsipoging1

26 apr 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Tat76

Ongelofelijk he?
    Zelfs de huisarts zei tegen ons: komt wel goed hoor, veel mannen met zo'n operatie hebben helemaal geen probleem. Toen we de volgende keer terugkwamen (na de test) zei ze: sorry, ik zei wel dat het goed zou komen maar jullie test is erg slecht.
    Erg staaltje van valse hoop geven.
    Ik weet eigenlijk niet was PCOS is (staat in je lijstje) ik ben nog erg nieuw in het proces. Maar betekent het wel dat je nog (redelijk) veel terugplaatsingen kunt krijgen vanuit je 1e poging? Hoop dat het niet nodig is natuurlijk, maar toch.
    Mijn vriend en ik zijn in Alkmaar in behandeling en het VU in Amsterdam.

Groetjes!

20. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Hoi Meiden,

Ik zou hier ook graag willen meekletsen.
    Ik zal het lijstje even invullen straks.

Korte intro

Okt 2008 BBZ linker eileider, natuurlijke manier zwanger
    Mei 2009 MK 5 wk na kijkoperatie zwanger
    Dec 2009 BBZ linker eileider verwijdert Zwanger door IUI (MCK)
    Mei 2010 MK 8 wk Zwanger door IUI (MCK)
    Nov 2010 MK 5 wk Zwanger door IUI (LUMC)

Ik loop in UZ Gent voor herhaalde miskramen probleem. In het LUMC Krijg ik IUI en straks IVF. Ik liep bij mck, maar door mijn herhaalde mk hebben ze mij naar het lumc gestuurd
    Afgelopen zondag laatste IUI gehad (6x) en in juni IVF

Deel Deze Pagina