wie ook in mei/juni'11 ivf/icsi behandeling of cryo tp?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door welcomehome, 11 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Wie/Wat/Waar
    Char1983, ICSI 1, St Elisabeth Tilburg
    Doortje25, ICSI 1, MCK Leiderdorp
    MissQ, IVF 1, GZG 's-Hertogenbosch / St. Elisabeth Tilburg
    Chybou, IVF/ICSI 2, Geertgen / ZOL Genk
    Dreumes20, ICSI 1 (voor brusje), Maasstad ziekenhuis/ erasmus MC
    Strijkkraal, IVF 2, St. Elisabeth Tilburg
    spannende tijden, IVF1, AMC
    Timon, ICSI 2 cryo, UMCU
    Angelica IVF 1, LUMC
    Daffie76 ICSI 4, UMCU
    Maritu, IVF3, GHB Leuven (belgie)
    Tat76: ICSI 1, HAGA / LUMC
    Sonne: ICSI 2, UMCG

Wanneer Starten
    Char1983, Hopelijk Mei
    Doortje25, 26 april gestart met Deca, 28 april Puregon erbij
    MissQ, pil start 13 april, intakegesprek verpleegkundige 26 april
    Chybou, 28 april?
    Dreumes20, 13 april (decapeptyl), 23 april (Gonal-F)
    Strijkkraal, 27 april start Gonal-F
    ST, geschat: ongi rond 22mei
    Angelica Juni
    Daffie76, 27 april start pil, 25 mei start decapeptyl
    Sonne: week 21 Puregon

Echo/FM
    Strijkkraal, 6 mei 2011, 1e FM
    Doortje25, 4 mei 1e echo
    Daffie76, 15 juni 1ste FM

Punctie
    Maritu, 29 april

Terugplaatsing
    Char1983, Hopelijk mei nog 5 embryo's over dus cryo tp
    Maritu, wrs 2mei
    ST, geschat: begin juni (4 cryo's over)
    Daffie76; wrs 21 juni

Testen
    Maritu, 14 mei

Zwanger

Niet Zwanger

Miskraam
    Char1983, 1e tp (maart) geëindigd in vroege miskraam.
    ST, 3e tp (maart) geeindigd in vroege mk (4wk 3d)

Sonne, ik heb je er even goed opgezet. Je had vergeten de [QOUTE] voor- en achteraan weg te halen.;)

2. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Spannend Maritu, wel gek dat jij nuchter moet zijn, dat hoef ik helemaal niet. Ik duim dat het niet pijnlijk is en dat je veel eitjes hebt!

Dikke knuffffff

3. Danielle81

2 jun 2010
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sonne, waarom denk je dat het met de innesteling niet goed gaat? Ik denk dat dat mij ook zo is. Heb altijd bloedingen een week na mn eisprong. Had ik ook na IUI behandelingen. Als ik het vroeg aan de arts, zei ze alleen "daar heb ik nog nooit van gehoord'.

Maritu, wat spannend dat je vandaag de punctie hebt. Succes!

Timon, ik hen een jaar gewacht, omdat mn partner vorig jaar tijdens de icsi behandeling besloot ervan door te gaan. Aangezien we samen dat traject in waren gegaan, mocht ik niet doorgaan. Moet nog wel een paar weken deca spuiten. Was geen fijne tijd. Had echt deze maanden nodig voordat ik er weer aan toe was.

icsi, het is ook hartstikke spannnend. Succes!

Veel van jullie gebruiken zeker een lang hormoonschema?

4. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    aritu, Succes vandaag met je punctie

Lieve Loontje, ik hoopdat het bij jou ook snel raak is

Timon, de ivf arts vertelde al over de klachten van de deca spuit. Misschien lopen we straks wel samen nou ja ongeveer.

Danielle, Ik heb een korte hormoonschema. vanaf dag 1 deca. dag 4 gonal 150 en op dag 7 of 8 echo en dan punctie inplannen

Lieve Tat, wat balen zeg.en idd wat Timon zegt Laat je niet te diep in de dip zakken. Houd moed.

ICSI, Ik sluit me aan bij Timon

Sonne, Welkom

Ik ga met mijn neefje en nichtje op stap en dan vroeg naar huis, ik krijg eters.

5. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Angelica, de Deca spuiten zijn inderdaad een beetje bot. De 1e keer dat ik hem zette, voelde ik er niets van, maar dat was waarschijnlijk mazzel hebben want de afgelopen 2 dagen was het wat pijnlijker. Maar nog goed te doen hoor, je moet er even doorheen. Je moet erop letten dat je de naald met de scherpe kant in je buik steekt, anders is het ‘t meest pijnlijkst heb ik inmiddels ondervonden! De Pregnyl schijnt het vervelendst te zijn, maar die hoeft gelukkig maar 1 keer.

Loontje, ik vind het zo erg voor je… :(
    Ik duim voor je dat je binnenkort blijvend op roze mag gaan!

Danielle wat toevallig!
    Misschien komen we elkaar nog wel tegen in de kliniek! Heb jij donderdag dan je 1e echo?
    Wat erg dat je partner je vorig jaar zo heeft laten zitten…
    Ga je het nu alleen doen met een donor, of heb je inmiddels een andere partner?
    Ja het is ook eng en spannend, dat ben ik helemaal met je eens!
    Ik volg het korte protocol, de eerste 2 dagen alleen de Deca en vanaf de 3e dag ook Puregon erbij.
    Ik ben erg benieuwd naar de echo, ik hoop zo dat er wat follikels groeien!

Tat, wat jammer dat je je bij ons moet aansluiten… Had graag anders voor je gehoopt! Ik las net een berichtje van iemand in dit onderdeel van het forum over de stollingswaarde van het bloed. Wie weet is het een idee om dat nog even uit te laten zoeken voor je volgende cryo-terugplaatsing. Niet de moed verliezen hoor, al kan ik me goed voorstellen dat die op dit moment even diep in je schoenen is gezakt…

Icsipoging, hoe is je 1e keer prikken gegaan?

Suzy, die mijlpaal herken ik!
    Ik was zelfs helemaal vrolijk omdat ik eindelijk de 1e spuit mocht zetten!
    Het moet toch niet gekker worden hihi! ;)

Sonne welkom!
    Wat ik net ook al aan Tat schreef, is misschien voor jou ook een idee.
    Hier is de link naar het topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/272730-zwanger-geraakt-door-cardox-5-a.html

Maritu, je hebt zo de punctie, spannend! Als je dit leest is hij natuurlijk al achter de rug, dus hoe het gegaan? Ik hoop dat je niet al te veel pijn hebt gehad! Waar ik loop, krijg je morfine en pijnstilling.
    Omdat ik overgevoelig ben voor morfine krijg ik maar de helft van wat de andere vrouwen krijgen, dus ik zie er wel een beetje tegenop… Ik krijg wel een soort roesje erbij, maar mijn arts waarschuwde me wel al dat het roesje er niet voor zorgt dat de pijn minder is… Maarja, ze had het over 5 tot 10 minuten dus dat moet te overleven zijn!

Timon, ik ga ook lekker struinen over de rommelmarkt! Vorig jaar ging ik met mijn hoogzwangere zus, nu gaan we weer gezellig samen, maar dan met mijn nichtje erbij. Erg leuk, heb er zin in! En zoals het er nu naar uitziet wordt het mooi weer! :)

Voor nu ga ik maar eens aan de schoonmaak... Door al dat mooie weer heb ik de boel een beetje laten versloffen, dus ik ga er maar eens hard tegenaan! ;)

6. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Ja pregnyl is gevoelig, die heb ik met IUI ook al 9x moeten gebruiken, maar die vind ik niet zo erg

7. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Nou meiden had het niet verwacht maar kom me ook deze maand aanmelden. Ik heb vandaag het ziekenhuis gesproken en mag 4 mei met het evaluatie gesprek gelijk voor me echo om door te gaan. Wie had dat gedacht.

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Wat goed jessy wauw:D
    Heel veel succes alvast.
    Weet je al iets van cryo's?

9. maritu

maritu Actief lid

15 jun 2010
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    So, even ego, ben net terug van punctie nr 3.

De punctie is goed verlopen. Zoals verwacht 10 eitjes gevonden. Opnieuw minder dan bij punctie 1 (18 stuks) en punctie 2 (14 stuks), maar dat was ook een beetje de bedoeling. We gaan voor kwaliteit en niet voor kwantiteit!
    MAAR... Marituman werd gevraagd voor een 2de spermastaal, want het eerste bleek van mindere kwaliteit. Pfff, met lood in zijn schoenen ging ie voor sessie 2. Ook dat staal bracht niet veel op. Althans niet voldoende voor IVF. Er zouden zo'n 1 miljoen zaadcellen geteld zijn, maar maar 30% beweeglijk.:(:(
    We moeten dus voor ICSI gaan en dat sloeg toch wel even in. Dit hadden we helemaal niet verwacht! We zijn van Puregon overschakeld op Menopur om de kwaliteit van mijn eitjes te verbeteren en nu krijgen we plots te maken met verminderde spermakwaliteit. :$
    Marituman is er het hart van in. Hij vindt het zo erg dat ik telkens door die hormonenrush moet gaan en is nu bang dat het weer niks gaat worden omwille van zijn 'gebrekkig spema'. Dat is natuurlijk niet zo, maar zijn mannelijkheid is nu een beetje aangetast, vrees ik. Onze kansen zijn volgens mij nog even groot. Toch?
    Ik probeer hem gerust te stellen, maar ik kan het verdriet lezen van zijn gezicht en dan moet ik heel erg slikken om zelf mijn tranen te verbijten.
    Hij is nu even een ommetje gaan maken in zijn uppie. Heb 'm maar laten gaan.
    Ik ben op de bank en moest dit even kwijt aan mijn lotgenootjes.

Morgen worden we gebeld en weten we het aantal bevruchtingen. Duimen jullie even mee?! :)

Alvast bedankt, lieverds!!

Maritu

10. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Maritu. Ik ken het gevoel. Mijn man voelde zich ook ontzettend slecht nadat we te horen hadden gekregen dat we direct met icsi moesten beginnen. Maar we hebben gelukkig al een mooi wondertje via isci en zijn nu voor de tweede bezig. Dus hoe slecht ht ook is. Er zijn ook kansen hoor! En hij is met zoveel man als hij was.

11. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    @ Alle nieuwe dames, welkom
    @ Maritu, heel veel succes... Ik zal duimen

Er wordt druk geschreven hier. Ik moest flink wat bijlezen... Met dit mooie weer zit ik toch een stuk minder achter de laptop. Fijn dat er weer zo veel dames meeleven, meelezen en meeschrijven.

Voor wie mij nog niet kennen. Ik ben Chybou (27) getrouwd met Lieve (37). We willen graag samen kinderen. Ik wil graag ons kindje dragen, ik ben alleen geboren met een open rug en nog wat erfelijke aandoeningen. Lieve wil echt niet zwanger worden, maar heeft wel hele gezonde eicellen. Daarom hebben we er voor gekozen om samen het IVF/ICSI traject in te gaan via inter-relationele eiceldonatie. Een deel van de eicellen wordt normaal bevrucht, het andere deel wordt bevrucht via ICSI. De eerste poging leverde 1 verse TP en 1 cryo TP op. Helaas geen zwangerschap.

Wij mogen nu van start IVF/ICSI nummer 2! Lieve is gisteren gestart met de Gonal F en volgende week donderdag krijgen we de eerste FM.

12. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Jeetje Maritu wat heftig…
    Kreeg een brok in mijn keel van je berichtje, kan me helemaal voorstellen hoe het voor jullie moet zijn…
    Kan me goed voorstellen dat Marituman hierdoor van slag is, maar hopelijk is het met ICSI nog goed te doen.
    En of het nu met IVF of ICSI is, het maakt uiteindelijk denk ik niet uit, als er maar een bevruchting optreedt!
    Sterkte saampjes en ik duim voor jullie!

Hoi Chybou, wat een bijzondere manier om samen een kindje op de wereld te zetten. Wel fijn dat het op deze manier kan ivm. je erfelijke afwijking. Hopelijk is het deze keer wel raak voor jullie!

13. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Ons wondertje. We hbben 2 cryo's dus ben wel blij dat we niet gelijk voor een punctie hoeven. Las het verhaal met je schoonmoeder. Ik zou ook zo boos worden! Ik heb nog aan je gedacht!

14. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Wat lief van je dank je wel!!
    Was een hele ontploffing hoor in tr ;)
    Proficiat met de 2 cryo's

15. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Maritu ik duim voor je

Het is ook een zwaar proces war we in zitten, maar mijn duimen draaien voor jullie

16. sonne

sonne Actief lid

7 dec 2010
    236
    22
    18
    NULL
    NULL
    Oh Maritu, wat naar voor jou en je man! Icsi verlaagt de kansen helemaal niet, sterker nog, volgens mij zijn je kansen zelfs iets hoger. Maar ik snap wel dat dit even een klap is. Ik duim voor mooie emmy's en kom ook even bij van de ingreep!

Danielle, ik heb altijd na de terugplaatsing ergens in de eerste vier nachten erna een half uur enorme kramp, krijg het heel warm en lig echt te zweten. Ik heb het gevoel dat mijn baarmoeder daar het vruchtje afwijst oid. Maar goed, dat is mijn eigen gevoel en artsen kunnen daar niet zo veel mee. Ook is het zo dat ik altijd heel weinig en kort ongesteld ben, wat mij ook geen goed teken lijkt. En als laatste bleek na de overstimulatie dat ik van nature dik bloed heb. Nou, voor mij als leek klinkt dat niet goed...
    Doortje, bedankt voor de tip!! Ik heb gelijk met het ziekenhuis gebeld, want dit klinkt voor mij als de oplossing! Maandag word ik teruggebeld door een arts. Maar de verpleegkundige zei al dat zij niet echt geloven in dit soort theorieën....

17. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    He Dames!

Zo ben eventjes hier niet geweest...en zie dat er weer wat dames zijn bijgekomen,

Voor de meiden die mij niet "kennen" ik ben Char en ben 28 jaar mijn vriend en ik zijn bijna 9 jaar samen en hebben altijd al samen een kinderwens gehad,ongeveer anderhalf jaar geleden met de pil gestopt en na 8 maanden nog niet zwanger te zijn,ons laten onderzoeken en daaruit bleek dat mijn vriend weinig bewegende zaadcellen heeft...Dat was natuurlijk een flinke domper...onze gynaecoloog gaf aan dat alleen ICSI ons evt. zou kunnen helpen om voor een kindje voor ons...in maart had ik de 1e tp en ja ik was uiteindelijk zwanger helaas na 4 wkn en 6 dgn geeindigd in een vmk nu wachten op mijn ongi en dan kunnen we weer verder we hebben nog 5 embryo's...Ik heb 8 weken thuis gezeten omdat het allemaal niet meer aan kon...werk nu weer halve dagen maar blijft zwaar en helaas weinig begrip van leidinggevende...

Zo even in het kort...

Hopelijk gaat mei/juni voor ons allemaal iets moois brengen...

Dikke knufff Char

18. icsipoging1

26 apr 2011
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maritu, wat een rotverhaal over je punctie. Ik kan het me echt indenken, zoveel mooie eicellen! En dan te weinig zaadcellen voor IVF, of kon het toch? Of hebben jullie meteen ICSI behandeling gekregen? Mijn vriend en ik gaan (moeten) meteen voor ICSI en ons is wel verteld dat het mooie resultaten kan opleveren hoor! :)
    Houd moed!

Vandaag mijn 2e decapeptyl. Maar ik heb nu al huilbuien en ik vind het mentaal zwaarder dan ik had verwacht. En dit is de ehhh 5e dag van het lange protocol :) Ai ai. Ik heb het onderschat denk ik en nu krijg ik een klap in mijn gezicht... hadden jullie ook vrijwel meteen last van het medicijnen slikken en injecteren? Of is dit onmogelijk...

Liefs voor iedereen!

19. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Char, ik schrijf je nog! Zit nu bij mijn ouders. ;)

Iedereen knuffel!

20. Danielle81

2 jun 2010
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doortje, heb inderdaad donderdag de eerste echo. Ben erg benieuwd. De vorige keer ging het best snel. Bij de eerste echo zagen ze toen 14 eicellen van gemiddeld 13 mm. Zou fijn zijn als het snel gaat. Ga he traject in principe als alleenstaande in om nare situaties als de vorige keer te voorkomen (dat ik het traject moet afbreken). Heb wel een nieuwe vriendin, maar wilde sowieso in het voorjaar weer beginnen. Vind dat ik lang genoeg heb gewacht. Ik vond het lastig om er zo lang intensief mee bezig geweest te zijn en dan er ineens een jaar niks mee te doen. Jij moet woensdag toch voor de eerste echo?

Maritu, wat een vervelend verhaal. Volgens mij zijn de kansen op bevruchting juist groter met ISCI. Je hebt alleen geen natuurlijke selectie. Snap dat het voor je man even slikken is en voor jou natuurlijk ook. Daar ga je niet vanuit als je voor een IVF behandeling heen gaat.

Isci, ik heb nog geen last van bijwerkingen.. Wat je zegt, misschien heb je ook meer huilbuien omdat het je zwaarder valt dan je had gedacht.

Sonne, vervelend he als je zelf het gevoel hebt dat er iets niet goed is,maar je er geen antwoord op krijgt.. Mijn arts zei een keer " in de medische wetenschap is niets vreemd". Ja, daar schieten we iets mee op. Maar kunnen ze dat niet onderzoeken of er iets fout gaat bij de innesteling?

Chybou, wat een mooie manier om samen met je vrouw kinderen te krijgen!!

Deel Deze Pagina