Hallo allemaal, Ik sluit me hierbij aan Vind het allemaal nog eng Ik start in dec met ivf heb 14 dec intake op UMC 16 dec in zkh in Amersfoort, daar krijg ik de prikinstructie Tis allemaal nog zo veel om alles in 1 keer te snappen. Lees graag mee !!
welkom doosje, heel erg veel suc-6 en ik hoop dat het allemaal goed gaat verlopen. doe je de ivf in het umc? omdat ik zie dat je ook naar amersfoort moet. hier gisteren de puregon geprikt, het viel gelukkig mee. werd alleen vannacht opeens niet lekker, had het gevoel dat ik moest overgeven. maar na een uurtje weer in slaap gevallen.
This wat zo met z'n alen op zo'n forum rondom zo'n emotioneel beladen onderwerp.......maar wel erg fijn om dingen te kunnen en mogen delen!! Alvast bedankt daarvoor! @ Nikaatje; hoe is je punctie gegaan? @ Mari; Ik las dat je gestart was met de Puregon...en nu op naar de punctie! @ andere dames.....suc6
wie, wat, waar Zora: ICSI 1 voor een brusje LadyZorra: cryo tp voor een brusje Nataik: ICSI mnc poging 2 Tash: Cryo tp Elize84: Cryo tp Adventure: cryo TP Nikaatje : IVF 1e poging Gylaine: 1e IUI Hendrika: 1e IUI Mari: cryo mislukt, icsi 2 Hanneke: Icsi Ons Wondertje: 3 pogingen iui mislukt, nu poging 4 Benji: 4 pogingen iui mislukt, nu poging 5 Lindaaatje: 1e IUI wanneer starten Zora: 17-11 start Decapeptyl nu aan de pil Elize84: begin dec. Nikaatje: 15-11 pregnyl Hendrika: 14-11 Clomid Mari: 7 nov start decapeptyl Hanneke: 19 nov start met de pil echo/fm afspraken Zora: 9-12 1e FM Gylaine: 10-11 3e FM Hendrika: 21-11 1e FM mari: 22-11-11 1e FM mari: 25-11-11 2e FM punctie Zora: Waarschijnlijk rond 14-12 Nikaatje : 17-11 tp Adventure: 11 november Tash: Hopelijk begin december Elize84: Hopelijk halverwege dec. IUI Gylaine: 1e IUI: 13 november Benji: 5e IUI: 4 november Ons wondertje 4e IUI : 9 november Lindaaatje: 1e IUI: 17 november testen Nataik: 26-11 Adventure: 25-11 LadyZorra: 25-11 Gylaine : 24/25 -11 Ons wondertje 23-11 Benji : 18-11 Lindaaatje: 2-12 zwanger niet zwanger[/QUOTE] Mezelf toegevoegd
Wat duren wachtweken lang..... @hanneke : spannend! Hoop dat de tijd vliegt voor jullie & dat het snel 19 dec is! @mari : welkom, wat fijn dat jullie maar 3 maanden hoefden te wachten, ga duimen voor jullie @ benji : welkom , erg hè die wachtweken! @ onswondertje : welkom! @ nikaatje : hoe is de punctie vandaag gegaan? @ Marlies77 :welkom! @ doosje31 : welkom!
Hoi meiden, Dank jullie wel voor het warme welkom Morgen is het zo ver! Onze eerste IUI! Ik was erg nuchter, maar het begint nu toch wel een beetje spannend te worden hoor Ik hoef inderdaad geen hormonen te spuiten en er is ook geen follikelmeting gedaan. Het enige dat ik hoef te doen is ovulatietesten (maar die deed ik hiervoor ook al) en bellen als ie positief is. Dan kan ik direct de volgende dag terecht. Wel fijn! @Benji: jouw NOD nadert... hoe voel je je? @Gylaine: Hoe was jouw eerste IUI eigenlijk? Viel het een beetje mee? En hoe voel je je nu?
Welkom nieuwe meiden! Ik heb de punctie achter de rug! Ging prima en was voorbij voordat ik t wist... Er zijn 12 eicellen gevonden, veel meer dan verwacht, want er waren eerder minder follikels te zien en ik dacht dat er ook minder werden aangeprikt. Heb een uur van tevoren een diazepam gekregen om rustig te worden (maar was eigenlijk al behoorlijk zen hihi). Vervolgens een bedje gekregen en een half uur later nog een prik in m'n bovenbeenspier (met pethidine). Tot slot nog vlak voor de punctie een verdovingsprik in de vaginawand (althans, ik denk dat t daarin was) Net als bij de tandarts was deze prik erger dan de punctie zelf. Daarna nog een uurtje bijgekomen, terwijl Nikaman mrt de broedstoof naar het amc is gereden. Toen hij terug was hebben we de rest van de stappen gehoord, zaterdag hoor ik of er een bevruchting heeft plaatsgevonden en zo ja, dan is zondag de terugplaatsing. Ben nu nog wat suffig, heb zeurderig gevoel in m'n buik en m'n bovenbeen voelt nog beetje pijnlijk...maar al met al heb ik niet echt een reden tot klagen!
@ alle nieuwe meiden welkom hier! @nikaatje Wat fijn dat de punctie is meegevallen, en natuurlijk ook fijn dat ze 12 eitjes hebben gevonden! Spannend nu weer hoeveel er bevrucht gaan worden...Ik duim voor jullie. @lindaatje succes morgen! @Gylaine wachten duurt inderdaad wel lang, maar we zijn al op de helft. We moeten helaas nog even geduld hebben @ ladyzorra en nataik hoe gaat het bij jullie? @Zora hoe was het weer om jezelf te injecteren, viel het mee? Hier gaat het goed heb gelukkig meer afleiding door oa mijn werk dan bij de vorige TP( toen moest ik een tijdje thuis blijven door OHSS verschijnselen), dus gaan de Wachttijd me nu wel iets makkelijker af, maar natuurlijk duurt het nog steeds lang.
Adventure je mag net na mij testen spannend! Nikaatje wat een goede opbrengst nu hopelijk veel emmy's die heel goed zijn Hier wd8 maar ben er zeker van hoor poging mislukt.
Hoi ik heb afgelopen week mijn eerste iui gehad. Lindaatje het valt erg mee hoor. Heb je wel pregnyl geprikt? De iui zelf stelt weinig voor en is zo voorbij. Doet geen pijn, voelt als een uitstrijkje. Spannend morgen! En dan wachten, moet zeggen dat dat me wel zwaarder valt dan gedacht. Ik let op alles wat ik voel terwijl ik op zich nog helemaal niks kan voelen... Succes morgen!
Hoi allemaal, ik doe mee! Na lange tijd weer op het forum. Vorige week vrijdag onze enige en laatst cryo tp gehad in Dusseldorf! Het voelt zo goed! We hopen op een broertje of zusje voor onze dochter Noa, ze wordt morgen 1 jaar!
Doosje; Welkom hier! Hoef je alleen voor de prikinstructie naar Amersfoort? Niet voor de FM? Ik loop in dezelfde ziekenhuizen, maar wij hebben de 1e afspraken en FM in Amersfoort en punctie en TP in UMC. Marlies; Graag gedaan en jij ook bedankt. Ik heb altijd veel aan dit forum gehad en nog en er kunnen hier mooie vriendschappen onstaan. Omdat je heir toch in hetzelfde schuitje zit en meer begrepen wordt. Mari: Fijn dat het prikken van de Puregon meeviel. Ik vind m altijd minder erg dan de Deca omdat het naaldje scherper is. Nikaatje: Lekker de punctie achter de rug en wat fijn dat het meeviel. Mooie score! Wanneer horen jullie verder over de bevruchtingen? Marlida: In de wachtweken nu? Spannend he dat is altijd nog eht ergste...dat wachten..... Adventure: Het viel erg mee, net alsof ik nooit anders had gedaan haha. Nu 2 weekjes Deca en dan starten met de Puregon, maar dat duurt nog even......Wanneer mag jij testen? Lindaatje; Succes met de IUi vandaag! Ik vond het ook altijd meevallen, is zo gepiept, het wachten is inderdaad erger! Fijn weekend alvast meiden!
@Zora, het is verschrikkelijk spannend! Is ook echt een activiteit dat wachten haha. Ik ben aan het wachten. En oi wat duurt dat lang! En jij, ben jij onderweg voor een tweede kindje?
Ja, wij zouden heel graag een broertje of zusje voor onze kleine meid willen. Gisteren ben ik begonnen met spuiten (wij doen ICSI). Voor onze kleine meid hebben we 8 IUI's (2 daarvan eerder afgebroken), 1 IVF en 1 ICSI gedaan. @ wachten: Probeer zoveel mogelijk leuke dingen te plannen in de wachtweken, dat helpt!
Lindaatje: in de wachtweken, suc-6! ik hoop dat je straks positief test. nikaatje: fijn dat er 12 eicellen gevonden zijn, hoop nu ook dat er een mooi aantal bevrucht zijn. ik ga voor je duimen! adventure: ik duim voor je! ons wondertje: waarom denk je dat het mislukt is? ik hoop zo dat het niet waar is en dat je straks een mooie positieve test hebt! marlinda: ook in de wachtweken, suc-6! sassebas: welkom, ik hoop dat jij straks ook positief test, heel veel suc-6 in de wachtweken! zorra: ja, dat vind ik ook. puregon heeft een wat scherper naaldje en dat gaat dan wat makkelijker. suc-6 met het prikken!
Mari ik had bij de mk en bij de zwangerschap van S rond 8a 9 dpo een hele vernauwde vagina gekregen en de bmm heel hoog. Dat heb ik nu niet en de pogingen dat mislukt waren had ik dat ook niet. Daarom ben ik er wel vrijwel zeker van dat het mislukt is. Hoe gaat je het spuiten af Mari?
Ook al ben je er vrijwel zeker van Onsw, je lichaam kan toch anders reageren elke keer he. Ik duim door voor je meis!
Ha meiden, Dankjulliewel voor de lieve succeswensen! Het zit erop! Vanochtend m'n onze IUI gehad. Het valt inderdaad erg mee qua pijn e.d. Gelukkig maar. Toch vind ik het wel altijd een emotioneel beladen moment. Het verdriet van nog geen kindje ligt er dan altijd wel dik bovenop zeg maar. Nou ja, voor nu kunnen we weer twee weken hoop opbouwen! @Nikaatje; wat goed, 12 eicellen! ik duim met je mee voor goed nieuws zaterdag en een terugplaatsing zondag @Adventure; spannend, je zit al halverwege je wachttijd. Probeer wat leuks te doen van het weekend, lekker genieten en voor je het weet is het volgende week. *probeert hart onder de riem te steken* @Ons wondertje: jouw NOD komt ook al dichtbij. Waarom denk je dat deze poging mislukt is? @marlida: Het viel inderdaad mee, gelukkig maar. Toch best spannend he, zo'n eerste IUI. Samen komen we onze wachtweken wel door! Ik hoef inderdaad ook geen pregnyl te prikken. In 'mijn' ziekenhuis vinden ze hormonen niet altijd voordelig. Bij mij is verder niets geconstateerd en dan kiezen ze ervoor om het gewoon in de natuurlijk cyclus te doen. Scheelt een boel emotioneel gedoe door hormonen.... @Sassebas: welkom (terug) Waarom is dit jullie enige en laatste cryo tp?