Wie ook in oktober/november IUI/IVF/ICSI/cryo behandeling?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sinja, 29 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mus82

Mus82 Actief lid

2 aug 2011
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is het met de andere meiden? Het is zo stil hier! ;)

2. Adventure

Adventure Actief lid

21 apr 2011
    256
    0
    0
    NULL
    NULL
    @heros ga weer voor je duimen. Hoop dat het deze x raak is met de laatste cryo.
    @mus het is hier wel een stuk rustiger dan in het augustus topic, was me ookal opgevallen. Wanneer heb jij je 1ste FM?

Heb vandaag zelf de 1 ste echo weer gehad voor de cryo TP. Er was nog niet veel bijzonders te zien(dag 9 van mijn cyclus). Er was nog niet echt een eitje wat groter was dan de rest dus mag nu vrijdag weer terug komen. Ben benieuwd, vind het wel fijn dat ik nu geen hormonen hoef te spuiten.

3. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    @Mus, wanneer verwacht je je ongi? Ik zou er op staan dat ze er twee terugplaatsen. Helemaal nu het ICSI 3 is. Ik ben blij dat we mochten kiezen. Er werd ook helemaal niet moeilijk over gedaan. Er werd van te voren gevraagd of we er goed over na gedacht hadden en dat was het.

@Strijkkraal, wat een nare ervaring hebben jullie gehad. Hoop dat je weer vooruit kan kijken nu en er positief in gaat!

@Kaatje, wat vervelend dat je de pging heb moeten staken. Nu hopen op je ongi en dan weer verder! Succes meid!

@Heros, bijna de terugplaatsing! Spannend hoor......ik duim voor je!

@Adventure, je hebt een cryo tp in je eigen cyclus begrijp ik? Lijkt mij erg fijn, zo zonder hormonen. Nu maar wachten dus......

Hier gaat het met ups en downs. Soms heb ik het gevoel dat alles goed is en ik de hele wereld aan kan en soms heb ik zo het gevoel dat het mislukt is. Met name het gevoel dat het mislukt is krijg ik als ik buikpijn heb. Het zijn van die ongi krampen die maar even aanhouden. Bah, ik wil zo graag zekerheid......

Ik denk dat de meeste van jullie ook utrogestan gebruiken. Ik heb ff een vraagje. Is het inbregen bij jullie ook pijnlijk? Eerst had ik er geen last van maar sinds zaterdag doet het me zeer. Het inbrengen dan. Net of er iets voor zit dat aan de kant moet voor ik de huls in kan brengen.
    Ook een schraal gevoel van onder. Helemaal met plassen en afvegen. T klinkt niet zo lekker maar ben benieuwd of iemand dit herkent.......

Fijne avond verder!

4. Mus82

Mus82 Actief lid

2 aug 2011
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Adventure inderdaad, maar daar werd ook wel heel veel gekletst he! ;) Ik weet nog niet wanneer ik de eerste FM heb, ik heb morgen mijn laatste pil en dan wachten op mijn ongi, ik verwacht begin volgende week en dan op de 11de dag meestal...dus nog even wachten! Kan me voorstellen dat het fijn is dat je nu niet hoeft te spuiten zeg! Nu hopen dat jullie eskimootje het goed doet!
    @Djuuzie, begin volgende week dus, nog even wachten! Stop iets eerder met de pil, omdat ik anders waarschijnlijk met mijn verjaardag ongi zou worden en aangezien ik dan meestal een dag of twee plat lig, zag ik dat niet zo zitten deze keer! Hoop dat ik dat nu mooi gehad heb op mijn verjaardag! Wij laten er ook zeker twee terugplaatsen (als we die hebben dan he!) Dat is geen discussiepunt meer! Verschrikkelijk he, die wachtweken! Kan met voorstellen dat je helemaal gek wordt, wanneer mag je testen? Dat laatste herken ik wel...van mijn vorige zwangerschap....:) Zou dat goed nieuws kunnen betekenen? Anders zou ik gewoon even bellen naar het ziekenhuis om te vragen of dat vaker voorkomt! Misschien kun je er wel niet tegen of zo... succes met wachten!!!

5. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Gelderland
    Mus, thanx voor je snelle reactie! Kan me voorstellen dat als je er zo last van heb dat je op je verjaardag ongi gaat worden. Nu is het hopelijk voor de tijd weg.......
    Ik mag 8 november testen, maar denk dat ik er zaterdag vast eentje doe met manlief. Is dan twee weken en een dag na de punctie, ik ga het gewoon proberen. Ik ga morgen ff bellen naar t ziekenhuis om te vragen. Hoop at het net als bij jou zwangerschap een goed teken is...........

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    hehoihai :D

@ Djuuzie: de "ellende" is nog niet helemaal over, ik moest vrijdag naar de gyn hier voor een hysteroscopie, en die heeft een echo gedaan, en zijn mening was dat er ook een laproscopie moest worden gedaan, want hij zag tekenen van bicornis en cystes in de linker eileider, alsmede een onregelmatig (grillige) baarmoeder met wss toch weer een vleesboom. Niet waar we op gehoopt hadden, maar eerst a.s. maandag in Dusseldorf eens vragen wat de dokter wil.
    Ik heb overigens eerlijk gezegd nooit last gehad van het inbrengen van de bolletjes. Ging altijd wel makkelijk eigenlijk.

@Dees79: ik spoot altijd tussen 20.30/21.00. Na het eten, op mijn gemakkie eigenlijk.

7. Adventure

Adventure Actief lid

21 apr 2011
    256
    0
    0
    NULL
    NULL
    #167 Adventure, 1 nov 2011
    Laatst bewerkt: 1 nov 2011
    @Djuuzie vervelend hè die wachtweken. Je voelt echt vanalles, maar ja wij zijn er natuurlijk ook wel veel mee bezig. Hoop dat het goede voortekenen zijn! Ik heb trouwens helemaal geen last gehad van de Utrogestan. Denk je dat je Mischien wat last van irritatie hebt of anders misschien zelfs een blaasontsteking? Zou morgen zeker even het ziekenhuis bellen. Ik heb inderdaad een cryo TP in mijn eigen cyclus. Nog even wachten tot de 8 ste nu.
    @mus het was me even ontgaan dat je nog niet in je stopweek zat, sorry. Maar morgen dus de laatste pil, en dan begint het alweer een beetje op te schieten. Hoop echt dat jullie deze x ook wat eskimootjes krijgen/ overhouden. Maar nog beter als je ze niet nodig zou hebben!
    @Strijkkraal Dat moet niet leuk zijn om te horen dat je weer een vleesboom hebt. Hoop dat je maandag in Düsseldorf beter nieuws krijgt van de dokter. Succes maandag.
    @dees ik heb alle injecties steeds smorgens gedaan dan was ik toch altijd thuis. net voor ik naar het werk ging, en in het weekend was het dan wel een uurtje later om half 9/9 uur.

8. Adventure

Adventure Actief lid

21 apr 2011
    256
    0
    0
    NULL
    NULL
    wie, wat, waar
    Mus82: ICSI 3, Tilburg
    Adventure: IVF1, cryo TP Geertgen
    Sinja: ICSI 2, Nijmegen
    Dees79: ICSI 1, Tilburg
    Sammy88: ICSI 2, cryo tp, Mck leiderdorp
    Delia: ICSI 3, cryo tp, EMC Rotterdam
    Minnie Mouse 1974: ICSI 2, Tilburg
    Matroosje: IVF 3, Bronovo Den Haag
    Djuuzie: IVF 1, Ede ism Nijmegen
    Strijkkraal: IVF 3, Dusseldorf

wanneer starten
    Mus82: Half november
    Adventure: eind oktober/begin november
    Sinja: start deca 19 oktober , 31-10 start Gonal F. (of Puregon)
    Dees79: start begin november
    Sammy88: hopelijk eind oktober /begin novembr
    Delia: 5 okt decapeptyl, nu maar wachten op menstruatie
    Matroosje: 7 oktober (op mijn verjaardag ) decapeptyl
    Djuuzie: 12 oktober, eerste spuit Elonva
    Strijkkraal: rond 11 november

echo/fm afspraken
    Matroosje: 20 oktober Uitgangsecho
    adventure: 31 oktober
    Adventure: 4 november 2 de echo
    10-11: Sinja 1e fm

punctie
    Minnie Mouse 1974: 04-10-2011
    Djuuzie: 21-10-2011

tp
    Minnie Mouse 1974: 07-10-2011
    1+1=7 1976: 11-10-2011 (Cryo natuurlijke cyclus)
    Djuuzie: 24-10-2011 om 14.15 uur

testen
    Djuuzie: 8-11-2011

zwanger

niet zwanger
    Minnie Mouse 1974

mk of ma

9. Marilou

Marilou Actief lid

16 apr 2010
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden!

Mag ik me hier ook aanmelden? :) Wij zijn sinds vandaag begonnen met onze eerste ICSI behandeling.. Heb vanavond de eerste dosis Puregon (150 E) gespoten, heel spannend allemaal! Heb de naald er van de spanning zo hard in gestoken dat hij er weer uitvloog :D Dus heb mezelf al 2 keer geprikt, maar maar 1 keer ingespoten hoor... De vloeistof prikte wel behoorlijk, wel 5 minuten lang. Is dat normaal? Iemand ervaring?

Ben heel benieuwd hoe m'n lichaam hierop gaat reageren. 7 november heb ik de eerste FM. Hoop op goede resultaten!

Wij zijn sinds maart 2010 'bezig'. Sinds februari 2011 bij de gyn. Eerste onderzoeken allemaal gehad, waaruit bleek dat alles goed is, behalve de beweeglijkheid van het sperma.. De gyn gaf ons nog een aantal maanden/half jaar om zelf te proberen, aangezien hij de kans groot achtte dat het nog spontaan zou lukken, maar helaas.. Dus eind augustus besloten om tot ICSI over te gaan en konden eigenlijk eind september al beginnen, maar om organisatorische redenen van onze kant, is het eind oktober geworden.. Ik kijk er voorlopig alleen maar heel erg naar uit, het voelt alsof we eindelijk een reëele kans op een zwangerschap/kindje maken, dat alleen al maakt veel goed ;)

Ga proberen hier regelmatig mee te schrijven, merk dat de behoefte aan contact met 'lotgenoten' toch wel groot is...

Ga niet alles teruglezen, misschien op een ander moment, maar probeer er zo een beetje in te rollen ;) In ieder geval al heeeeeel veel succes voor iedereen!

10. Adventure

Adventure Actief lid

21 apr 2011
    256
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Marilou welkom hier! Spannend he. Heb zelf mijn eerste hormoonbehandeling in augustus gehad, sommige dingen vielen me mee en andere weer tegen. Heb zelf deze maand de 1 ste cryo TP. Maar nu even over het injecteren, gebruikte zelf geen puregon maar decapeptyl en gonal. Na het injecteren had ik soms meer last dan andere keren maar kreeg wel altijd een rode kring die prikkelde en jeukte. Dit trok soms snel weg en soms hield het wat langer aan(paar uur soms een dag). Een enkele keer zelfs een blauwe plek. Maar nooit echt pijnlijk. Succes met het injecteren.

11. Mus82

Mus82 Actief lid

2 aug 2011
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Djuuzie, alles nog goed? Heb je nog gebeld? Hoop het voor je meid!
    @suzy, hoe is het nu? Ben je al naar de arts geweest?
    @Adventure, maakt niet uit kunt niet van iedereen alles onthouden he! ;) Vandaag al best last van krampen, dus hoop eigenlijk dat het zo doorzet! Een paas eskimootjes zou zeker fijn zijn!! Maar wat je zegt, ik hoop nog meer dat het niet nodig is! We zullen zien, drie keer is scheepsrecht toch!
    @Marilou, welkom hier! Dat ‘’prikken’’ na het spuiten herken ik wel ik gebruik dan wel Lucrin en Gonal F, maar vaak heb ik daar ook last van! Spannend allemaal he, zeker de eerste keer. Al moet ik wel zeggen dat ik de tweede keer nog veel spannender vond, toen wist ik een beetje wat me te wachten stond namelijk, de eerste keer heb ik het maar gewoon over me heen laten komen! Heel veel succes de komende tijd! Waar ben je trouwens onder behandeling als ik vragen mag?

12. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Gelderland
    Strijkkraal, wat een k*t uitslag! Hopen dat DD jullie wat brengt.

Adventure, ik heb contact gehad met t ziekenhuis. Waarschijlijk komt de irritatie in mijn vagina door de inbrenghuls. Dat is nu niet echt van dat soepele materiaal. Ook kon ie soms niet verder, dit blijkt mijn baarmoeder te zijn. Nu breng ik ze iets minder ver in en dat gaat nu goed.

Marilou, welkom hier! Ik heb zelf geen puregon gebruikt dus weet niet of het prikken na de injectie "normaal" is. Hoe voel je je nu na een paar injecties?

Mus, ik heb gebeld! Heb t hierboven beschreven. Ik heb nog al last van ups en downs. Op het ene moment denk ik dat het gelukt is en het andere moment denk ik weer van niet. Met name als ik buikpijn heb ben ik bang dat het game over is. Zo is morgen mijn eigenlijke NOD. En ik ben altijd mooi optijd. Nu dus ook pijn in mijn onderrug en mijn buik en dat maakt mij bang....Ben zo blij als ik morgen niet ongi word. Maar zaterdag testen, dat weet ik zeker. Ik trek het niet tot dinsdag.........

13. Adventure

Adventure Actief lid

21 apr 2011
    256
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Djuuzie ja die inbrenghulzen zijn ook niet echt heel erg fijn, maar we doen het ermee. Gelukkig dat het nu beter gaat.

Moet zelf zo weer voor een echo, om te kijken of mijn eisprong er al aan zit te komen. Ben benieuwd.

14. Adventure

Adventure Actief lid

21 apr 2011
    256
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag was de 2 echo, maar nog niet veel bijzonders te zien. Er is geen eicel die groter is als de rest:(. Ben een beetje ongeduldig. Moet nu maandag weer terug komen voor de 3 de echo.

Hoe is het verder met iedereen???

@mus weet niet precies wanneer je verjaardag is, maar volgens mij een van de komende dagen. Dus bij deze alvast; van harte gefeliciteerd! Dat het een mooie dag mag worden.

15. Adventure

Adventure Actief lid

21 apr 2011
    256
    0
    0
    NULL
    NULL
    wie, wat, waar

wanneer starten

echo/fm afspraken
    Adventure: 7 november 3de echo

punctie

tp

testen

zwanger

niet zwanger
    Minnie Mouse 1974

mk of ma

16. Mus82

Mus82 Actief lid

2 aug 2011
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Djuuzie... durf het bijna niet te vragen maar hoe is het met je..... wat spannend!
    @Adventure, dank je wel! Woensdag pas hoor ;) Mijn ongi begint nu te komen denk ik, dus hoop morgen en overmorgen even de slechte dagen te hebben en dat ik daar dan woensdag vanaf ben! Maandag even bellen voor de eerste FM, ben benieuwd!
    Vervelend he, dat je steeds moet wachten, ik herken dat wel, vorige twee keren duurde het van mijn eerste cyclusdag tot de punctie steeds 20 dagen....veel te lang, ppfff... nu houd ik er maar vast rekening mee dat het zoiets zal zijn, maar het kan mij ook niet snel genoeg gaan hoor! Succes maandag!!

17. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Gelderland
    Adventure, balen dat je eitjes nog niet groot genoeg zijn!

Mus, nog even geduld.......Hoop dat je maandag voor je eerste fm kan.

Tsja, hoe het met mij is. Ik heb gisteren echt een rot dag gehad. Normaal ben ik stipt twee weken na mijn ei ongi. En dat was gisteren. Maar gelukkig geen ongi gekregen. Vandaag met manlief een testje gadaan. Maar deze is helemaal negatief. Geen klein spoortje van een tweede streepje te bekennen. Maargoed, het is nog geen dinsdag en geen bloed geeft moed houd k mezelf maar voor................

18. Mus82

Mus82 Actief lid

2 aug 2011
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend hoor, maar klinkt toch wel positief tot nu toe.... Duim voor je hoor!
    Ik kan morgen bellen voor een eerste afspraak, nog niet morgen dus, waarschijnlijk rond de 16de denk ik! ;)

19. Adventure

Adventure Actief lid

21 apr 2011
    256
    0
    0
    NULL
    NULL
    @djuuzie ik duim ook voor je mee. Vervelend hè dat je je zo ontzettend rot kunt voelen. Hoop snel op goed nieuws.... Er gaat deze maand bij mij maar 1 eitje groeien(als het goed is) want ik heb een cryo TP in mijn eigen cyclus;)
    @ mus fijn dat je morgen kan gaan bellen voor een afspraak. Ja dat het zolang duurt, probeer ik me er ook steeds op in te stellen. Maar blijft soms toch moeilijk.

20. wie, wat, waar

wanneer starten

echo/fm afspraken
    Adventure: 7 november 3de echo

punctie
    Matroosje: 31-10-2011

tp
    Matroosje: 03-11-2011

testen
    Matroodje: 15-11-2011

zwanger

niet zwanger
    Minnie Mouse 1974

mk of ma

Ik heb even een tijdje niets van me laten horen, maar ik lees/f wel mee hoor. ;)

Bij mij is de punctie vorige week maandag goed gegaan. Weinig last gehad. Donderdag had ik de TP van 2 embrio's. een 8 cellige en een 6 cellige. Het zijn ook de enige 2 die bevrucht waren. Nu wordt het dus spannend om te zien of ze zich verder ontwikkelen.

Het is bijzonder hoe anders elke IVF poging weer is. Bij de eerste poging heb ik bijna een maand thuis gezeten vanwege de stres en de spanning. Bij de 2e IVF poging heb ik me maar 1 dag ziek hoeven melden, en bij deze poging heb ik wel weer wat meer last van de bijwerkingen zoals slapeloosheid, obstipatie, pijn in de eierstokken en af en toe wat buikpijn (dat komt denk ik door de obstipatie) Heb door vermoeidheid een paar keer een dag ziek gemeld. Maar verder kan ik aardig doorwerken.

Inmiddels zit bij mij de eerste wachtweek er alweer op, en ben ik me aan het opmaken voor de 2e wachtweek, welke ik altijd het meest lastig vindt. Heb geprobeerd een activiteitenkalender samen te stellen die er voor zorgt dat ik genoeg te doen heb om afleiding te vinden, maar wel met genoeg rust momenten om te voorkomen dat ik te veel last van kwaaltjes ga krijgen. Niet dat ik er voor kan zorgen dat ik niet constant tegen de muren opvlieg. ;)

Deel Deze Pagina