Hoi zijn er nog meer mensen die vandaag (net als ik) terugplaatsing hebben gehad (ivf) en elkaar willen volgen op deze topic?? lijkt me wel gezellig. Of gewoon kletsen over verloop vd killing wachtweken, hormonen, luisteren naar je lichaam (voor mij al moeilijk met ADHD )etc etc..........Groetjes
Jeeeeej, gezellig ik doe met je mee! Natuurlijk gaan we elkaar hier gewoon doorheen slepen! Wat is nou 2 weken wachten(kuch)?!
Hahaha Bikkel! Vind ik leuk, gaat de tijd vast en zeker ook sneller! Nu lekker slapen morgen dagje werken avonddienst, goeie afleiding! Als je ook moet werken dan werk ze en tot snel weer
Voor mij gaat de tijd heeeeeel langzaam. Ik had dreigende overstimulatie dus kreeg het advies van de arts mee om nog een week thuis te blijven. Had ook erg veel last van me buik maar dit wordt gelukkig met de dag al minder. Waarschijnlijk ga ik dinsdag weer beginnen dus nog even rustig aan doen. Heb jij veel last van de punctie gehad? Succes met je avonddienst straks!
Okeee das niet zo mooi, kan me voorstellen ja dat tijd dan langzaam gaat. Pas je wel op jezelf dinsdag, luister naar je lichaam hoor! Kan je wel op tijd rust inlassen als dit nodig is? Van punctie wel veel last gehad, had ik vorige keer ook, heb me dag erna ook ziek gemeld. Hoesten, zitten, naar wc gaan etc was wel erg gevoelig en naar wc gaan vind ik sowieso eng meteen na punctie, bang dat ie eruit gaat . Jij veel last ervan ( gehad )? Heb vandaag ook zh gebeld nog steeds erg duizelig en gister ook overgeven, op forum zeiden ze misschien overstimulatie. doordat dit bij mij ook risico kon zijn toch maar even gebeld. Ze dachten niet dat dat het geval was (knap op afstand, maar goed) moest maar even langs huisarts om bloeddruk te meten en ijzerwaarde. deze waren beide goed. Had maandag even heel erg pijn in oor en nu dacht assistente dat misschien wat slijm heb wat duizeligheid veroorzaakt. Misschien helpt zoutoplossing. Of ik me beter voel weet ik niet, maar voel vanalles rondom buik.... Dit stadium vind ik altijd lastig móet ik iets voelen en dat wàt ik voel is dat wel ok etc etc heb jij dat nou ook? Ik weet dat we rustig en positief vol vertrouwen moeten blijven (los laten), maar dat is soms zo makkelijk gezegd, zouden er echt mensen zijn die dat kunnen? Vraag me af hoe ze dat dan doen..? Kan jij dat goed tot nu toe? Hoe ben je deze week doorgekomen? Na zondag heb ik week vrij omdat we dachten dan punctie te hebben, maar alles was vroeger.... Heb je nog tips? Nou Bloem doe idd nog maar even rustig aan, spreek je snel weer. Gr.
O Bloem ik heb zoiets stoms gedaan...!!!! Hoe kan dit nou 3e keer zou ik het toch wel moeten weten??!! Ik heb ipv 3xdaags 2 utrogestanbolletjes steeds maar 1 bolletje ingebrachtp!!!! Hoe kan ik nou zo stom zijn?? Net apotheek gebeld want ben natuurlijk te laat voor spreekuur, ze gaan het voor me uitzoeken en bellen me terug...ben helemaal in paniek.... Heb ik onze kans nu verpest?? Mijn man zegt dat het nu de kunst is vertrouwen te blijven hebben en rustig te blijven... Vind het zo moeilijk nu, dit is één vd belangrijkste periodes.... Hoop dat ze snel bellen al valt er denk ik toch niks meer aan te doen....x
Pff zh teruggebeld, moest me niet te druk maken, kon volgens hen niet veel kwaad in dit stadium, maar moet nu wel 3x daags 2 nemen. Volgens hen had ik nu mijn kans niet verpest, had al wat dik baarmoeder. Lucht wel op maar blijf het stom vinden van mezelf. Nu naar verjaardag zus, even wat afleiding. Fijn weekend. Gr. En sorry voor m'n paniek...
Ojee, dat is ook niet zo slim van je! Ik heb gelezen op de site van mijn ziekenhuis dat wij meer utrogestan krijgen dan dat we daadwerkelijk nodig hebben. Dus hopelijk is er niks aan de hand! Nu inderdaad gewoon weer verder gaan zoals het hoort Ik ga het dinsdag inderdaad rustig aan doen. Werk in de zorg dus vraag om wat lichtere cliënten zodat ik niet continu hoef te trekken en tillen. De echte drukte is hooguit 4 uurtjes en daarna is het vooral kantoorwerk dus kan ik me rust ook pakken. Vind het wel spannend hoor.. je zit nu toch in een veilige situatie thuis en de buikpijn is veel minder maar heb geen flauw idee hoe het met de pijn is als ik weer actief aan het werk ga. Maar ik herken je klachten helemaal haha! Inderdaad hoesten,niezen,zitten, bukken. Vreselijk!! Heb ook nog gefietst maar dat was een regelrechte hel met al die bulten in de weg haha. Gelukkig dat jou klachten niet door overstimulatie komen.. Opzich is overgeven wel een positief iets toch? Ik heb alleen geen idee of het al zo snel kan. Ben je nu nog steeds vaak misselijk? Hier heb ik ook zo'n rare klacht. Nadat ik de punctie heb gehad is mijn temperatuur savonds niet meer onder de 37.7 geweest. Bij de terugplaatsing zeiden ze al dat ik wel aan de bel moest trekken als het niet over ging. Nu een week na de punctie heb ik nog steeds savonds die verhoging? Helaas mag ik in het weekend alleen bellen indien het spoed is, en ik vind dit nou niet echt spoed. Dus hopen dat het overgaat en anders maandag even bellen. Pff ik word er ook echt GEK van hoor. Dan voel ik weer 10 steekjes in me lies en dan denk ik dit de innesteling? Of dan heb ik steek in me schaamstreek en dan denk ik weer is dit de innesteling? Het is zo irritant dat je seintje krijgt van binnen dat het wel of niet goed zit.. Enigste wat nu een beetje afleiding geeft is veel leuke dingen ondernemen. Shoppen en lunchen met vriendinnen klinkt niet slecht toch? Helaas kan ik dus de deur niet uit vanwege die ziektewet.. Jij een hele fijne verjaardag vandaag!
Hoi hoezo kan je deur niet uit, Tuurlijk wel. Je hebt geen koorts ofzo, je moet rustig aan doen vanwege risico. Dan mag je best even de deur uit , vriendin heeft me opgehaald voor wat afleiding, snappen ze best hoor, heb ik vorige keer zelfs besproken met bedrijfsarts en raadde het zelfs aan! Maandag gewoon even lekker de deur uit gaan. Ik werk ook in zorg, met verst beperkte mensen, toevallig....vind het ook beetje dubbel hoor vooral als een collega of client gaat hoesten etc, brr. Dat fietsen ja hahaha weet er alles van meis niet fijn! Van temp weet ik niet wat ik zou doen... Ze hebben gezegd dat je moest bellen als niet weg ging, TP was dinsdag... Ik zou denk ik wel bellen hoor beter keer teveel als te weinig...gewoon doen of je gek bent en vertellen dat ze zeiden dat je moest bellen en je je nu wel beetje zorgen maakt, je bent echt niet enige die hun belt en het is je eerste keer....bij ons kan je alleen in ochtend heel even bellen in weekend. Vooral omdat je er toch wel mee bezig bent.... Ik denk niet dat ik eerder ga testen, mijn man wil strikt die dag en zonder hem wil ik dit niet doen. Heb ik eerste keer wel gedaan hoor maar was negatief, nu denk ik wat als ie positief was dan had ik al voorpretje gehad vóórdat man het weet. Júist dat moment samen is zó spannend en hopelijk mooi (was bij 2e poging het geval) en als het niet is dan heb je ook elkaar. Ik werd heel zenuwachtig van de keer dat ik wel vroeger testte en negatief als, maar is voor iedereen verschillend. Héél veel eerder heeft vaak toch nog geen zin dan die paar dagen meer nog even flink doorbijten! Makkelijk is het absoluut niet vooral als het heel dichtbij komt is killing!! Denk je dat je eerder wil gaan testen? Kijk wat je partner wil ik zou het dan ieder geval wel samen doen. En jij lekker even eruit gaan morgen en maandag, is andere categorie in ziektewet, nl ontspanning zoeken...echt waar, niemand die raar opkijkt als je uitlegt waarom
Ik voel me dan zo'n verrader naar het werk toe.. Ik meld me een week ziek op advies van de arts, als ik dan gezellig ga shoppen enzo had ik net zo goed ook kunnen werken denk ik dan. Ben ook veels te bang dat de inspectie ineens aan de deur staat en dat ik dan weg ben. Staat ook zo raar toch? Wat toevallig dat je ook in de zorg werkt! Ik werk nu sinds een half jaartje in de thuiszorg en daarvoor heb ik in het ziekenhuis gewerkt. Ik ben eigenlijk nog een beetje zoekende in de zorg.. Mijn passie is toch wel de kraamafdeling. Daar ben ik afgestudeerd en daarna nog een half jaar blijven plakken. Helaas te weinig uren dus genoodzaakt verder zoeken naar ander werk. Heerlijk knuffelen met al die baby's! Testen ik weet het nog niet hoor.. Het liefst wacht ik natuurlijk netjes tot de testdag maar ik weet niet of ik het zo lang vol houdt haha. En anders misschien 1 of 2 dagen eerder ofzo. Het zou toch ontzettend teleurstellend zijn als je te vroeg test en hij is vals positief. Ik ga gewoon kijken hoe erg mijn handjes kriebelen om de test uit de verpakking te halen haha. Heb je nog een fijne middag gehad op de verjaardag? (Het is weer afleiding ) Enne.. dag 4 is alweer bijna voorbij.. voor we het weten mogen we al testen
Snap je gevoel wb werk, heb ik ook heel erg. Maar gesprek met bedrijfsarts hielp me hierbij enorm. Je moet ook niet volop gaan shoppen, maar gezellig wat drinken of hapje eten kan echt wel hoor. Even eruit. Je moest rust nemen en thuis week zitten kniezen geeft ook geen rust. Je moet even wat afleiding zoeken. En als controle komt (kleine kans) dan leg je dit netjes uit en je wilde kijken hoe het ging als je iets deed aangezien je dinsdag weer gaat werken. Heel slim van je om te checken en dinsdag niet ineens voor verassing komt te staan dat het nog niet gaat Is ook moeilijk, maar nogmaals bij mij begrepen ze dit en stelde het zelfs voor. Pik anders filmpje in bios met partner of vriendinnen kan ook leuk zijn...gruwelijke lach of huilfilm Ben benieuwd of je het vol gaat houden... hoe was het ook alweer? "Wat is nou 2 weken??" haha ik mag niks zeggen hoor bij. 1e keer kon ik het ook niet! Idd weer dag voorbij....en wat voor één...was wel even schrikken vanochtend! Nu gaat wel weer verjaardag was goeie afleiding Op naar volgende dag morgen werken, moest wel heel rustig aan doen...gaan we dan ook maar doendaarna weekje vrij! Doegie!!
Haha ja die 2 weken wachten was ook heel sarcastisch bedoeld Ik ben een echte stresskip en zou het liefst de tijd een stuk vooruit spoelen! Maar dat wil natuurlijk iedereen wel in de wachtweken. Maar hoe is het nu met jou meid? Een beetje van de schrik bekomen van gisteren?
Ik ben hélemaal geen stresskip! So hier nog één hoor... Ben bij alles wat ik maar voel aan het denken "is dit wel ok?" "Hoort dit erbij?" "Waarom voel ik nu niks?" Etc. Etc en dat hele dag door totdat ik slaap, pffff! En dan mijn mannetje de rust zichzelf en vól vertrouwen..., kon ik dat maar... Jou partner ook zo? Soms wou ik dat ik even mocht ruilen zodat hij mijn "angst" opvliegers etc voelt. O ja dat zweten en opvliegers had ik dit keer toch geen last van??? NOU.. Kan je vertellen, ze zijn weer volop aanwezig kwam natuurlijk doordat ik halve dosis innam... Hoe voel jij je verder? Voel jij ook dingen daaronder en dan soms even niks? Ben je er nog even op uit geweest vandaag?
O ja.. Nog even over dat vroeger testen. Het kan zijn dat je nog pregnyl in je lichaam hebt en dus idd vals positief test.... Áls je vroeger wilt testen doe dat dan niet heel veel vroeger. Bedacht me ineens dat ik dat keer heb gehad met IUI'S. Volgens assistente (ander) ziekenhuis was ik absoluut zwanger, voor mij voelde het echter niet zo, belde gyn later dat dat helemaal niet kon omdat dat kwam door de pregnyl! Niet leuk ookal had ik al voorgevoel...
Snap er niks van staat dat eerst goedgekeurd moet worden?? Staat helemaal niets vreemds in, alleen advies en een mop??! Nou ja zeg. En moderator (??) Frits ?? die dit moet controleren is al niet meer actief sinds februari, zou dit wel kloppen of ben ik nu te achterdochtig??
Nou mijn bericht (o ja...) is goedgekeurd en geplaatst, alleen mijn mopje hebben ze eruit gehaald stond een naam in die van Google niet mag... Zo noemen ze een pilletje voor een man dat de kleur blauw heeft. Dat woordje mocht niet... Ach ja dan maar zonder mopje... Weer een dag voorbij meid!! En morgen ga je iets leuks doen want dinsdag ga je weer werken! Sta erop Had je trouwens zh nog gebeld ivm temperatuur? Morgen wel even doen hoor, gewoon voor zekerheid... Welterusten
Ik meld me ook even, na de tip van chimpie Ook ik heb 20 augustus een terugplaatsing gehad, mijn allereerste, en vind het zo ongelooflijk spannend! Omdat ik meestal een vrij korte cyclus heb en de terugplaatsing nu pas op de 16e dag van mijn cyclus was, ben ik de hele tijd bang dat ik al veel eerder ongesteld word... Ik moet alleen drie keer pregnyl spuiten na de terugplaatsing (vanochtend was de tweede keer, donderdag de laatste keer) en gebruik dus geen utrogestan die de menstruatie tegen kan houden. En eerder testen heeft dus ook helemaal geen zin bij mij omdat ik donderdag nog pregnyl moet spuiten... Pfff slopend dit... heel veel succes dames!
Haha Chimpie ze kunnen jou grapjes hier niet waarderen blijkbaar! Jij hebt last van angst opvliegers, maar ik heb ook gewone opvliegers. Jeetje dan zit ik rustig en dan krijg ik het toch ineens warm, pff. Wat die utrogestan allemaal wel niet met je lichaam kan doen he. Hier is het broekloeren ook begonnen. Ik dacht daar doe ik mooi niet aan mee, maar ondertussen zit ik wel iedere keer te kijken of ik niks verdachts zie haha. Ik heb het ziekenhuis niet meer gebeld. Sinds zaterdag is de temp wat aan het dalen. Temp is voor mijn doen nog steeds wat aan de hoge kant dus hoop dat het een goed teken is Hoeveel dagen na de terugplaatsing heb jij getest dat het vals positief was? Dat is mooi lullig als iemand tegen je zegt dat je absoluut zwanger bent en het is niet zo.. Ik zat er aan te denken om misschien zaterdag te gaan testen. Dat is dan 11 dagen na terugplaatsing en 4 dagen voor me test datum. Of is dat ook te vroeg denk je? Ennetje gezellig dat je komt mee kletsen. Leuk dat we allemaal op dezelfde dag de terugplaatsing hebben gehad! Welke test datum heb jij van het ziekenhuis meegekregen? En wat is de reden dat jij pregnyl moet spuiten in plaats van de utrogestan? Ik heb er nog niet zo veel verstand van want het is ook mijn 1e terugplaatsing