Najaar 2014, wie gaat er nog meer voor?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Amare, May 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amare

Amare Niet meer actief

#1 Amare, May 6, 2014
    Last edited by a moderator: May 6, 2014
    Zoals de titel al zegt, wie gaan er nog meer voor in het najaar van 2014:)

2. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Wij!:D
    Ons zoontje wordt dan 1 en we willen graag zo'n 2 jaar leeftijdsverschil er tussen. Als het net zo snel gaat als de vorige keer dan hopen we in juli/augustus nummer 2 te verwelkomen haha;)

3. Amare

Amare Niet meer actief

Haha dan zijn we in ieder geval al met zijn tweeën!

4. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Ja kennelijk haha! Gaan jullie voor een eerste?

5. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Mag ik meekletsen!! Wij gaan in oktober voor een 3e, maar ik heb al zo'n zin om er nu mee bezig te zijn...hihi..soort voorpret:p

Ik hoop dat het snel raak is, bij de eerste was ik binnen 2 mnd zwanger maar de tweede duurde wat langer (7 mnd dus nog niet echt echt lang maar het voelde als een eeuwigheid...)

6. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Jaaa gezellig!! Maar ik ken het, er nu al mee bezig willen zijn. Sterker nog, als het aan mij ligt beginnen we nu al met de 2e, maar ml vindt het nog een tikkeltje te vroeg haha;).

Eerste keer ging bij ons ook vlot 3 maanden, dus hoop dat het straks ook zo loopt al weet je het natuurlijk nooit. We hebben al helemaal zitten rekenen, want we willen +/- 2 jaar leeftijdsverschil (liefst minder) maar niet dat ze allebei in dezelfde maand jarig zijn (oktober) haha.

Hoe oud zijn jouw kindjes nu?

7. Amare

Amare Niet meer actief

Voor ons is het de eerste.
    Maar ik ben zo een twijfelkont, vind het ook eigenlijk zo eng om het definitief uit te spreken.
    Maar de wens voor een kindje wordt steeds groter. Daarom vond mijn man het najaar wel mooi om te starten, kan ik nog wat aan de angst werken;)

8. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Ja het is heel spannend om het uit te spreken of dan ook echt de beslissing te hebben genomen! Dan is het ineens ECHT haha! Heel spannend om naartoe te leven en dan komt het moment dat je (in mijn geval) die laatste pil neemt. Spannend maar ook oh zo leuk hoor!;)

9. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Oh voor de eerste gaan is inderdaad enorm spannend, ik denk dat de eerste keer erachter komen dat je dan eenmaal zwanger bent nooit meer precies zo zal zijn, bij de eerste kan je het nog niet voorstellen dat je zwanger bent, er een kindje in je groeit, en bij de tweede is het wat gewoner, nog steeds sta je stijf natuurlijk van de zenuwen bij zon positieve test, maar je bent niet meer zo verbaasd zeg maar;)

Mijn oudste is nu 3.5 en de kleinste bijna 1, dus mocht he meteen raak zijn zal er een verschil van 2 jaar zijn met de middelste.

Mocht het meteen raak zijn...

het lijkt me heerlijk om weer in de zomer te bevallen, maar helaas hebben we het niet voor het kiezen hihi. In de winter bevallen vond ik erg zwaar, oudste is van januari

10. Amare

Amare Niet meer actief

Zojuist even om boodschappen geweest en het lijkt wel of ik niks anders maar zie dan zwangere dames of baby's.
    Komt denk ik omdat we er zo mee bezig zijn geweest de laatste tijd.

Mij lijkt de zomer zo warm om te bevallen, maar daarentegen kun je in januari niet zo snel buiten gaan wandelen.

11. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

omdat het in nederland altijd zo snikheet is in de zomer:p?

ja ik ken dat opeens overal dikke buiken!

12. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

ik vond zomer lekker omdat ik dan snachts makkelijker mijn bed uit kom, in de winter heb ik daar erg veel moeite mee

13. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Haha, dat komt zeker omdat je er nu zelf mee bezig bent! Grappig...

Ik ben in oktober bevallen en vond dat zelf wel prettig eigenlijk. Toen mijn zwangerschapsverlof in ging eind augustus was net die hitte golf voorbij dus heb ik de laatste loodjes in relatief koel weer door kunnen brengen. Dat was wel erg fijn. Verder had ik niet zo veel last van de hitte gedurende mijn zwangerschap. Mijn schoonzusje daarentegen is middenin de hittegolf bevallen en dat was op z'n zachts gezegd niet leuk! Voor haar, maar vooral voor die kleine meid niet. Binnen was het warm, buiten was het warm/heet(!)...echt zielig.

Zelf vond ik het dus wel fijn om in het najaar bevallen te zijn. Als het namelijk mooi weer is buiten hebben wij héél erg de drang om naar buiten te moeten en dingen te doen. Wordt met zo'n pasgeboren kleintje natuurlijk wel lastig;) Toen was het dus grauw buiten dus helemaal niet erg dat we die eerste periode veel binnen hebben gezeten..:)

14. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Hoe doen jullie het nu allebei eigenlijk met werk en/of hoe gaan jullie dat straks doen?

15. Amare

Amare Niet meer actief

Haha scherp :p, maar vorig jaar was wel een heerlijke zomer.

16. Amare

Amare Niet meer actief

Ik herken het wel hoor, moeilijk uit bed komen in de winter.
    Ben, nu het lichter wordt, ook vaker voor mijn wekker wakker.

Lekker binnen zitten klinkt heerlijk Cammy, dat is dan ook weer een voordeel.
    Heb, denk ik, een ideaalbeeld in mijn hoofd: heerlijk met de baby in de zon wandelen en mijn babyvet eraf lopen :p

Wat betreft het werken.mik werk nu 32 uur, blijf dit naar alle waarschijnlijkheid ook doen. Als er iemand van ons minder gaat werken, wordt het mijn man.

Praten jullie er veel over met jullie man? Ik mag er zo af en toe over beginnen, zolang ik maar niet ga zeuren haha.
    Weet iemand in jullie omgeving erover?

17. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Ik praat er niet te veel over met mijn vriend, wat dat betreft zit ik in hetzelfde schuitje als jij; ik mag het er af en toe over hebben, maar het moet niet te veel zijn hahaha. Mannen hè:p

Bij de eerste wisten mensen in onze omgeving zoals familie en goede vrienden dat we gestopt waren met de pil. We hebben er nu voor gekozen om het stil te houden, omdat ik niet meer zo'n zin heb in DE vraag die je continue krijgt: en......hoe gaat het met..... Het is echter wel algemeen bekend dat wij niet te veel leeftijdsverschil er tussen willen. Vorige week zei mijn schoonzus tegen ons "dus jullie gaan er binnenkort weer voor hè?" Toen hebben we gezegd dat we hebben besloten toch nog even te wachten haha. Bijkomend voordeel is dat de verassing straks dan des te groter is ;).

18. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Cammy over werk, ik ben thuis met de kinderen sinds de oudste geboren werd, we redden het financieel en ik vind het leuk:)

En idd, te warm is ook niet fijn met een baby, dat weet ik nog, dan weet je niet hoe je ze aan moet kleden, is het te koud of te warm, als het wat fris buiten is is dat wat duidelijker.

19. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Oh ik praat er af en toe over, en soms gaat hij dan met zijn ogen rollen (heb je haar weer). Mannen houden niet van dat plannen he, wij hebben het erover en ik wil dit zus doen en dat zo doen en zij hebben zoiets van; we zien wel tegen die tijd hoe we dat doen. Toch is het beter om af en toe over dingen na te denken:p

IK denk nu wel, als wij eenmaal een 3e hebben, dat ik ECHT een rijbewijs nodig heb, ik zie er alleen zo tegenop, miisschien als de kleinste 1 is ofzo, dan heb je de pittigste periode een beetje gehad (kwa slaap...). Alhoewel onze kleinste nu eigenlijk slechter slaapt door die stomme doorkomende tandjes dan toen hij geboren werd.....

20. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Respect hoor, met al 2 kinderen en straks een 3e full time thuis blijven. M'n vriend en ik zeiden het van de week nog tegen elkaar, een hele dag werken is makkelijker en minder vermoeiend dan de hele dag thuis blijven....en dan hebben wij er nog maar 1-tje haha. Ik ben echt stapelgek op m'n mannetje, maar vind het ook heerlijk om weer een paar dagen te werken haha. M'n vriend en ik nemen allebei één dag ouderschapsverlof op, dus werken we nu allebei 4 dagen.

Share This Page