Wie ook in september 2013 Starten met ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door snippie23, 3 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Denise8787

Denise8787 Niet meer actief

Hey blondje Dankjewel :)... ja ik heb t lange protocol denk ik? heb daar in het ziekenhuis nooit verschil over gehoord?
    Ben donderdag 22 augustus iig moeten beginnen met spuiten van de decapeptyl.. ben nu een week bezig met Puregon 450E en dan vanmiddag eens kijken hoe het allemaal gegroeit is :)

2. Anne1977

Anne1977 Bekend lid

4 dec 2012
    709
    0
    0
    Goede morgen allemaal,

Bedankt voor alle reacties op de botte naalden... ik wacht het nu maar gewoon af... hoop dat ik het straks mee vind vallen!

Heb nog een vraagje, ik start 1 okt met de decapeptyl, ga 4-9 okt een paar dagen naar portugal.. Ik neem mijn laatste pil op 7 okt...
    Die Gonal F, begin je daar meteen mee zodra je ongesteld wordt op pas later?
    H oeveel dagen zaten er bij jullie tussen de pilstop en het ongesteld worden?
    Ik vraag het me af omdat ik wil weten of ik de Gonal ook mee moet nemen op vakantie..

Denise spannend vandaag!

3. Denise8787

Denise8787 Niet meer actief

2 weken decapeptyl gespoten en vanaf toen moest ik beginnen met de puregon.
    3 dagen na t begin van de decapeptyl moest ik de laatste pil nemen, 5 dagen erna werd ik ongesteld.
    Maar dat zal misschien ook bij iedereen anders zijn.. Maar volgens mijn berekening als je 1oktober moet starten met decapeptyl zou je 14 oktober moeten beginnen met Gonal F?
    Maar anders bel het ziekenhuis eens op?

4. hope2Bmama

hope2Bmama Actief lid

20 jun 2012
    246
    8
    18
    Noorden v/h land
    Ik zou ook bellen met ziekenhuis! Straks gaat het niet goed, zekere voor het onzekere.....

5. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey dames,
    Ik heb even jullie verhalen gelezen. Wel fijn, maar weet nig niet gied wie wie is, maar dat komt wel.
    Sinds vandaag weet ik dat ik me helaas bij jullie aan mag sluiten. Mijn vriend slecht zaad en ik pcos. We krijgen nu een intake gesprek in een ander ziekenhuis, waarschijnlijk nijmegen, al moet ik me nog even in gaan lezen in alle mogelijkheden. Volgens de gynaecologe zou het waarschijnlijk wel icsi worden.
    Ben onzettend verdrietig, maar goed jullie kennen dat gevoel natuurlijk...

Weten jullie iets meer over verschillende ziekenhuizen, en vooral ook hoe het zit qua wachttijden voor intake en behandelingen?
    Voor ons is nijmegen, maastricht, eindhoven en dusseldorf allemaal wel te doen... Iemand ervaring met een van deze ziekenhuizen??

Zo dat lucht al op..;)

6. Anne1977

Anne1977 Bekend lid

4 dec 2012
    709
    0
    0
    Hoi Lets, welkom helaas...
    Ik kan je niet helpen met de ziekenhuizen... Ben zelf net begonnen bij het VU, daar woon ik in de buurt..

Ja, ik ga wel even bellen met het ziekenhuis hoor, wil toch even vragen of zij iets klaar kunnen leggen wat ik bij de douane of het vliegtuig kan laten zien ivm de spuiten mee in de handbagage..

7. Lets; Als Düsseldorf qua afstand te doen is en ook financieel haalbaar is (omdat de meeste verzekeraars maar tot het Nederlandse tarief vergoeden), zou ik zonder twijfel daarvoor kiezen. Als je het liever eerst in Nederland probeert, zou ik voor Nijmegen gaan. De andere twee die je noemt zijn toch wat onbekender / minder goede verhalen over bekend.

8. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thanx voor je reactie!

Uurtje rijden dus is goed te doen, financieel kunnen we ook nog wel wat. Weet jij hoelang het duurt voordat je daar echt aan de gang bent zeg maar?

9. De wachttijd is helaas zo'n 5 maanden momenteel.. Als je nu belt kun je waarschijnlijk half februari terecht.. Maar goed, als je daar je intake hebt gehad, kun je wel meteen starten. Ik hoor over veel Nederlandse ziekenhuizen dat ze ook nog wel eens wachtlijsten hebben, dat je moet wachten op hele bijeenkomsten of prikinstructies en dergelijke, dan ben je ook zo een paar maanden verder..

10. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vijf maanden, hallelujah wat lang!! Heb je blog trouwens deels gelezen, heftig zeg, wat een verhaal!! Pfhoeh..hoop niet dat dat ons nog allemaal te wachten staat. Iig wel duidelijk dat ik niet iver geertgen na hoef te denken.

Weet je toevallig of die vijf maanden alleen voor de nederlandse arts is? Wij kunnen beiden redelijk goed duits namelijk, dus een duitse arts zou voor ons ook geen probleem zijn.
    Ga iig morgenmiddag maar eens naar nijmegen bellen en ik denk ook naar dusseldorf...

11. De 5 maanden is inderdaad alleen voor een Nederlandse arts! Als je bij een Duitse arts wilt, kun je veel sneller terecht!

Haha, nee, het GG is niet echt een aanrader wat mij betreft.. Was al blij dat je die niet noemde in je rijtje, ligt daar toch ook in de omgeving ;)

12. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Haha die geertgen is het dichtstbij zelfs;) maar daar vind ik de meningen hier zo over verdeeld dat ik er gewoon geen goed gevoel over heb.

ow das ist gunstig das wer gut deutsch reden;) mochte ik morgen gleich probieren an der telefon;) vielleicht werd das etwas gunstiger fur uns mit kurzere wartzeiten;)

Hey meid bedankt voor je info in ieder geval! En ik vind het ook erg fijn wat ervaringen op je blog te lezen!!!

13. Blackmore

Blackmore Lid

10 sep 2013
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Eerste icsi net achter de rug, 6 sep de punctie gehad en zondag terugplaatsing van 2 embryo's waarvan 1tje 4-cellig en 1tje 6-cellig
    de rest was te slecht voor in vriezen.
    De eerste 3 weken waren ellende voor mij, veel moe, opvliegers van de gonal-f en met 40,7 koorts op de eerste hulp gezeten.
    Bij de tweede controle echo bleek er iets voor mijn baarmoedermond te zitten, de zusters deden uiterst hun best om geheimzinnig over te komen!!
    Moest me weer aankleden en door naar de gyn waar ik me vervolgens weer uit kon kleden.. hoppa vogelbekkie d'r bij en een een soort van schaar/pincet.
    "t mocht allemaal niet baten ze kreeg het niet te pakken, mocht me weer aankleden en aan tafel plaatsnemen, ja zegt ze......... wat we bij u zien, zien we normaal alleen bij zwangere vrouwen.
    Manlief en ik kijken elkaar met een blik van ehhhhh ja kom maar op, wat bedoel je.
    De gyn zei, U hebt een miskraam gehad.... whaaaaaaa:(
    Dat kan helemaal niet, van mijn man kan het niet zijn en de lokale kroeg kom ik al helemaal niet.. ik had het gevoel alsof ik in het beklaagde bankje zat.
    Ja zegt de gyn ietwat lacherig onbevlekt ontvangen......:$
    Beetje boos en ontzet richting huis gegaan, lopend richting auto zeg ik mijn man nog: Schat ik ben echt niet vreemd gegaan.
    Zo stom ...... tuurlijk ben ik niet vreemd gegaan hou zielsveel van mijn mannetje, 't zou niet eens in me opkomen maar door zo'n gesprek met de gyn kom je dan ineens in de positie dat je jezelf moet gaan verantwoorden tegenover je partner maar gelukkig mijn mannetje stelde me gerust, gaf me een dikke knuffel en ze; laat ze 't maar onderzoeken. Wij weten hoe het zit.
    De dag erop hevige koorts, klappertanden ijlen,hyperventilatie ik dacht nog zal wel een combinatie zijn van de hormonen.
    S 'avonds knapte ik wat op en ging de tuin nog even in plantjes water geven, ineens voel ik zo mijn broek vollopen, naar de wc gehaast en een potje erbij gepakt.
    Er zat een stuk vlees van een cm of 7 doorsnee en 2 cm dik in mijn onderbroek, 't zag er een beetje uit als de maan met tentakels.
    De volgende ochtend potje meegenomen en opgestuurd naar de patholoog anatoom.
    Bleek baarmoederslijmvlies te zijn en dat had losgelaten door de pil, ben m'n leven nog niet aan de pil geweest alleen de laatste maand een stripje zodat ze mijn cyclus konden regelen.... nou eerste en laatste keer!
    Maargoed de ellende heeft losgelaten en nu pakken we het weer positief op en hopen op een mooi wondertje!!:)

14. Blackmore

Blackmore Lid

10 sep 2013
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    uhhhh sorry,
    dit was een berichtje die ik ook weer wilde verwijderen maar dat vind ik niet zo 1..2..3

15. babycomp

babycomp Actief lid

10 aug 2010
    311
    0
    16
    NULL
    NULL
    welkom blackmore
    jij moest even je hart luchten zo te zien;) geeft niks hoef en kun je zelf niet verwijderen alleen beheer geloof ik. al kun je hem wel aanpassen dacht ik.
    mare wat een verhaal zeg. dat je zoiets kunt krijgen door een pil heb ik gelukkig geen ervaring mee.
    spannende zondag voor jou. hoop dat mag lukken.
    we wachten af. duimen draaien

16. moontje b

moontje b Actief lid

13 jun 2008
    287
    0
    0
    Hoi,

Het is inderdaad niet fijn die botte naalden. Als je geluk hebt, heb je net de goede. Er is geen pijl op te trekken.

17. moontje b

moontje b Actief lid

13 jun 2008
    287
    0
    0
    Ik zou ook eens bij het Geertgen in Elsendorp informeren. Fijne kliniek met korte wachttijden.

18. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jee blackmore, wat een oech en wat een verhaal. Lucht je hart maar gewoon hoor, doen wij allemaal;)

Moontje, ik kende de kliniek, maar ik heb er door de verhalen hier eigenlijk geen goed gevoel bij.

Net met zowel dusseldorf als nijmegen gebeld en qua wachttijden maakt het niet erg veel uit. Dusseldorf half november, wel bij duitse arts, en nijmegen 4-6 wk voor intake (ga maar meteen uit van zes dus;)) en daarna duurt het waarsch langer tot behandeling, dus komt eigenlijk op hetzelfde neer.

Ik twijfel nog, met een sterke voorkeur voor dusseldorf...

Iemand ervaring met beide ziekenhuizen?

19. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een kort berichtje van mij; vandaag follikelmeting gehad (dag 11) en eitjes groeide al goed, de punctie staat al gepland, dinsdag 9.00 uur. Er waren 6 follikels te zien, ik had er de eerste icsi 16 eitjes, dus vind t snel weinig. Had toen overstimulatie, dus spuit nu 100eh puregon ipv 150, vorige keer ook. 2e icsi had ik 6 eitjes waarvan 4 bevrucht. Ben er wel blij mee hoor, als er maar een mooie bij zit die wil plakken!:)

20. Mieke1983

Mieke1983 Lid

29 aug 2013
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    Even een update. Had op maandag 2/9 terugplaatsing, gisteren bloed laten trekken. Normaal wisten we de uitslag gisteravond maar er was een probleem met het labo. Heb daarnet gebeld en we mogen voorzichtig gelukkig zijn. Wij zijn zwanger van een eerste wondertje. We hopen dat dit wondertje het 9 maanden volhoudt hier binnenin!
    Aan iedereen nog heel veel SUCCES!!!
    We blijven de verhalen mee volgen en duimen voor iedereen!!!
    We wachten ook nog steeds in spanning mee met jullie!!!!
    Vele groetjes,
    mieke

Deel Deze Pagina