Wie ook in september beginnen met 1e icsi?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door mikky1982, 18 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HenryKim1980

HenryKim1980 Actief lid

7 apr 2011
    137
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi Dames,
    hier ben ik weer. Ga ff wat lezen en reageren.
    @ beginneling: jeetje wat belachelijk dat je niet gebelt bent zeg. Maandag dan toch maar zelf er achteraan wat je zegt. Misschien dus al in februari beginnen voor jullie. Spannend.
    @ ikkuh: groot gelijk dat je eerst wilt dat het zaad van je vriend wordt nagekeken voordat ze de punctie doen. Dat scheelt inderdaad toch weer een poging. En wat je zegt is voor de eitjes ook beter.
    Is wel raar dat het de vorige keer niet gedaan is. Bij mij werd eerst het zaad nagekeken of het goed was voordat de punctie werd gedaan, dus het kan wel.

Hier hebben we afgelopen donderdag de 20 weken echo gehad. Met de kleine meid alles goed. Ze ligt heel goed op schema, zelfs wat voor. In principe alles goed gekeurd. Alleen konden ze het hartje en de navelstreng niet goed genoeg bekijken zodat het ook vastgelegd kon worden voor in het archief. De gynaecoloog en de echoscopiste konden het wel zien, maar omdat onze kleine meid zo bewegelijk was kon er niets gefilmd worden...... hahaha. Hoe grappig, telkens als de echoscopiste dacht nu kon ik ff filmen draaide de kleine helemaal de verkeerde kant op.
    Dus over 2 weken weer terug voor een uitgebreide echo. Vinden we niet erg.

Gisteren samen flink wezen shoppen voor de kleine. Babykamer, maxicosi, kinderwagen en van alles gekocht.

Dames fijn weekend.

2. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    henrykim--> super hoor van de 20 weken echo dat alles goed is gegaan.

beginneling--> balen hoor hoop dat je snel gebeld word als dat nog niet gebeurd is inmiddels.

sorry dat ik kort reageer maar zit niet zo lekker hier met me gedachten vanmiddag is me oma overleden dus voel me wel even best k*t

3. HenryKim1980

HenryKim1980 Actief lid

7 apr 2011
    137
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ ikkuh: jeetje meid wat erg van je oma. Snap best dat je dan maar kort reageert. Heel veel sterkte de komende tijd. Was het onverwachts of niet?

4. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ HenryKim; Ja vind het ook niet prettig, maar goed, ze zijn wel net verhuisd. Ik bel er morgen even achteraan en dan zien we wel! Ga er vanuit dat wel kan omdat er geen wachtlijsten waren de vorige keren!

@ Ikkuh; getsie meid! Gecondoleerd..! Veel sterkte toegewenst de aankomende tijd! Dikke knuffel!

5. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    ff niet genoeg tijd om te reageren, doe ik van de week nog. Ikkuh gecondoleerd en sterkte!

6. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    hey meiden,
    dank jullie wel het gaat gelukkig alweer wat beter...
    zal nog zeker moeilijke tijden krijgen vooral met de bruiloft want me oma zou voor me getuigen dus dat gaat helaas niet meer door... maar komt allemaal weer goed.

en dan op naar wat positiviteit :D
    heb vandaag dus met het mck gebeld en was gelukkig positief nieuws...
    me vriend moet voor eind februari een afspraak maken om weer zijn zaad te laten controleren of de ontstekingen weg zijn en of er dus wat is weer...
    zodra ik in maart me ongie gehad heb moet ik bellen om op de 12de dag een echo te laten doen om te kijken wanneer een ovulatie weer komt,
    en dan kan het zijn dat ik weer iets moet prikken of dat ze het op de normale manier laten gaan...
    als me eitjes bijna goed zijn moet ik ovutesten doen tot die dus positief is en dan als ik het goed begreep doen we de dag erna de terugplaatsing.
    me vriend moet tegen die tijd zaad inleveren en dan gaan ze al me eitjes ontdooien en bevruchten als er te weinig zaad is worden me eitjes weer ingevroren en als er genoeg embryo`s ontstaan zijn dan word er 1tje terug geplaatst en de rest ingevroren.
    zo.... eindelijk weer iets positiefs en nu hopen dat het positief blijft gaan de rest van het jaar :D zou mooi zijn...

7. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Ikkuh; Kan me voorstellen dat het op de bruiloft een emotioneel moment gaat worden! Maakt toch ook niet uit, iedereen snapt dat wel!
    Goed nieuws joh! Fijn dat er weer actie wordt ondernomen! Je bent weer back on track! Super, hoop zo dat de uitslagen van je vriend dan positief zijn!!

Hier ben ik gisteren ongi geworden.. Had er heel erg veel last van.. Dus veel in bed gelegen..!! Vandaag gebeld, na 20 min in de wacht gezeten te hebben, krijg ik iemand aan de tel. Zegt ze; ik doe alleen afspraken maken.. &^&%^&.. Moet ik mailen. Dus vanmo een mail gestuurd, dat we bij de volgende bloedverlies willen beginnen, ben benieuwd of ik morgen antwoord ga krijgen.. Anders ga ik ff pissig worden.. Ze zijn zo slecht te bereiken.. In Almelo kon ik gewoon ff met de vp bellen en dan was het klaar! Maar goed, als ze morgen niets van zich laten horen, mail of bel ik woensdag rustig weer! Wil ff wat dingen doorspreken, recepten toe gestuurd krijgen enzo..!! Ik ben ook een mens met gevoel, spanning etc!

8. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    beginneling--> weer even een emo momentje... altijd moeilijk he die momenten je hoopt toch iedere keer weer op een wonder...
    ik hoop dat je snel reactie krijgt en meer weet.

9. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Ikkuh; ja dat zal wel! Maar de emo-momentjes geven helemaal niets! We hopen met zijn allen dat we straks samen naar een ander forum toe kunnen..!!

Ik had vanmo nog geen reactie, dus ik heb ze gebeld, gevraagd of de planning mij even wilde doorverbinden, nadat ik had gezegd dat ik geen antwoord op mijn mails enzo krijg. Dus even later had ik een vp aan de tel. Deze heeft opgeschreven en zou mij op de lijst zetten, dus als ik in feb bloedverlies heb, gaan we weer van start! Spannend allemaal weer! Maar eerst nog even een paar weekjes relaxen!

10. rietje89

rietje89 Lid

9 aug 2011
    61
    0
    0
    op dit moment huisvrouw
    limburg
    hallo dames...

srry dat ik weer zolang niets van me heb laten horen....

maar ik kan jullie melden dat ik op 29 dec ben begonnen met de decapeptyl, en op 10 jan. had ik de start echo, en toen kreeg ik het goede nieuws dat ik mocht beginnen met de puregnon. afgelopen woensdag had ik de 1e echo om te kijken hoe goed mijn eicellen groeide... en dat ging zo goed, had woensdag al 6 eitjes met een doorsnede van 17mm. en heb afgelopen vrijdag de punctie gehad. gister ochtend werd ik gebeld met de meededeling dat de bevruchting gelukt is en morgen heb ik de terugplaatsing!!! :D

verder voor iedereen die inmidddels al zwanger is gefeliciteerd!!!

ohjah wat wel btj minder was, is dat ik inmiddels al 2x op examen ben geweest en ook 2x ben gezakt. maar ach 3x is scheepsrecht.

liefs Rietje

11. rietje89

rietje89 Lid

9 aug 2011
    61
    0
    0
    op dit moment huisvrouw
    limburg
    zo heb weer eventjes alles bijgelezen sinds 29 okt.

wil iedereen nog een mooi nieuwjaar wensen.

@ mikky... van harte gefeliciteerd... groeit alles na wens??

@ ikkuh... alsnog gecondoleerd, en heel veel sterkte de komende tijd

@ henrykim... bah wat balen zeg dat je er zo ziek van bent, wanneer heb je de volgende echo??

@ beginneling... geniet van de relax weken, en veel succes alvast!!

@ all... heb maandag ochtend de tp gehad. Bij de punctie hadden ze 8 eicellen gevonden, daar waren er 6 van bevrucht. waarvan 1 top ebryo, die hebben ze terug geplaatst. Helaas waren die andere 5 niet geschikt voor bevriezing:(.
    Maar er zit iig 1 nu in mijn buikje. mag op 6 feb. testen... heb de hele behandeling vrij makkelijk onder gaan... maar nu die 2 wacht weken, valt me best zwaar... Pff waren ze maar al om... nog 13 dagen... hebben jullie die angst ook ervaren?? en dit is misschien heel stom maar heb echt zo'n oergevoel... en volgens manlief straal ik dat ook uit... ik heb heel erg het gevoel dat ik ut frummeltje moet beschermen... maar ik kan er verder nix aan doen, het is nu aan de natuur...

vraagje... hebben jullie ook na de tp de utogrestan moeten inbrengen???

12. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Rietje; Spannend, dus een klein frummeltje in je buik!! De 1e dagen was ik ook heel erg voorzichtig, maar dat werd wel minder na een paar dagen! De wachtweken vond ik ook vreselijk! De 1e week had ik er een heel erg goed gevoel over, maar de 2e week begon ik te twijfelen en was best negatief! Misschien een soort van zelfbescherming! Meid, mijn duimen draaien voor je!

13. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    rietje--> wow wat super eindelijk is het dus zover!! doe maar lekker rustig aan hoor de eerste dagen kwaad kan het toch nooit :D

beginneling--> moet je nog lang wachten of is het bijna weer zover voor je? ik hoop zooooo dat het nu echt zal gebeuren en dat je zowiezo een heleboel eitjes zal gaan krijgen en allemaal bevrucht zullen worden dan kan je de rest invriezen!! ik hoop het echt voor je meid.

14. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Rietje; hoe gaat het met je meid! Kun je het allemaal nog een beetje trekken.. Ik weet hoe killing die wachtweken kunnen zijn!

@ Ikkuh; Heb na heel veel gedoe eindelijk goed contact gehad, we gaan mijn volgende cyclus beginnen, dat zal begin feb zijn.. Dus dan gaan vol goede en frisse moed weer beginnen. We willen toch proberen om er het optimale uit te halen, dus als we maar 1 eitje hebben, gaan we sowieso geen punctie doen..!! Gelukkig ben ik er nu nog niet echt mee bezig..!! Dat wil ik graag zo houden..!!

Hoe is het bij jullie..Zin om weer in de molen te gaan!! Hoop zo dat we lekker samen zwanger kunnen zijn!! Zet hem op!!

15. rietje89

rietje89 Lid

9 aug 2011
    61
    0
    0
    op dit moment huisvrouw
    limburg
    @ All... hier gaat het redelijk... nog 11 daagjes wachten.
    gisteren had ik veel last van 'n zeurende pijn in onderrug,
    onderbuik en linkerkant lies. was zooo raar... op dat moment
    sloeg me de angst ook wel toe. Maar de hoop won het van de
    angst, en ben maar ffies gaan googlen op de pijnklachten die
    ik had. En de pijn die ik ervaarde word ook wel innesteling pijn
    genoemd. Ik had ook nog een site gevonden waar je kon
    berekenen wanneer de innesteling zou plaats vinden, dus ik
    natuurlijk gedaan, en volgens de berekening van dat ding zou
    ik dus gisteren de innesteling hebben...

verder ben ik stront misselijk, en eet ik de gekste dingen.
    en dat terwijk ik eigenlijk helemaal geen honger heb.
    maar ik blijf mezelf wel voorhouden dat, dat gewoon een v.d
    zovele bijwerkingen zijn van de ustrogestan bolletjes.

vraagje aan jullie... hebben jullie ook de ustrogestan bolletjes
    gehad, en hadden jullie ook zoveel last van afscheiding??
    het zkh had me er wel op voorbereid, maar dat het zo erg zou
    zijn had ik niet verwacht, soms heb ik gewoon het idee/gevoel
    dat ik een spontane bloeding heb... en dan ren ik na de w.c
    om te checken en dan is er gelukkig nix aan de hand, maar
    op zo'n moment houd de angst me in zijn greep.

16. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    beginneling--> dat is wel fijne he even een goed gesprek hebben... en de beslissing is denk ik ook wel het beste jah om voor 1 eitje de punctie niet door te laten gaan, ik hoop echt voor je dat je gewoon genoeg eitjes zal krijgen...
    ja ik kan ook niet meer wachten bijna hoop zo dat ik in maart een menstruatie zal krijgen en niet pas in april ofzo... maarja allemaal afwachten he.
    ik hoop ook echt voor ons dat we snel zwanger mogen zijn dat zou ik echt super vinden :)

rietje--> oei zal zeker even stressen geweest zijn gelukkig hebben de i-net verhalen je wel weer wat zekerder gemaakt en niet onzeker...
    ik heb zelf dus nog nooit die bolletjes gebruikt, maar ze hadden wel al verteld dat het heel veel moet zijn ja dus het zal wel goed zijn hoor.

mikky--> zo zag dat je alweer de 3 maanden bereikt heb super!! gaat alles goed verder? geen mankementen?

henrykim--> hoe is het nu met je? je buikje zal wel aardig groeien he de tijd gaat echt hard hoor!

17. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Rietje; Ja, die bolletjes zijn niet echt fris! Ik gebruikte altijd vochtig toiletpapier, dan had ik het gevoel dat ik alles goed weg kon vegen (sorry voor de smakelijke zin). Bij mij bleef de ongi weg, terwijl ik de bolletjes gebruikte. Ik moest dan testen op de afgesproken datum, was de test negatief dan kon ik stoppen met de bolletjes, duurde dan nog 3 a 4 dagen voordat mijn ongi doorkwam!

@ Ikkuh; kan me goed voorstellen dat je niet kan wachten om weer te beginnen! Dit keer met positief resultaat..!!

@ Mikky; Hoe is het??

@ HenriKim; Idd, jij bent natuurlijk alweer over de helft of niet.. Weet je ook wat het wordt? Of blijft het nog ff een verrassing!!

18. HenryKim1980

HenryKim1980 Actief lid

7 apr 2011
    137
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hallo Dames,

Ik moet zeggen mijn buik begint de laatste 2 weken aardig te groeien. En ik merk echt dat ik de kleine nu ook steeds beter voel, dat duurde wel even omdat de placenta helemaal aan de voorkant ligt. Maar wel fijn als je de kleine voelt. En ook voor mijn vriend leuk dat hij de kleine nu kan voelen.
    Ja dat ziek zijn is echt balen. Maar het is nu echt alleen nog maar 2 of 3 keer overgeven in de ochtend en de rest van de dag gaat het prima. Dus een beetje opstart problemen eigenlijk.

Afgelopen dinsdag pretecho gehad. Zo leuk om te zien en zo apart. We hadden mijn moeder meegevraagd, ze vond het zo speciaal.
    Vandaag begonnen aan de babykamer. Erg leuk om te doen, maar merk wel dat ik erg snel vermoeid ben nu.

@ rietje: in de spannende wachtweken zit je dus weer. Ja die bolletjes. Ik had het precies zo, heel veel last van afscheiding en soms ook echt het idee dat ik ongesteld werd of zo , snel naar wc, maar wat je al zegt niets.
    @ beginneling: jullie gaan ook weer bijna beginnen. Spannend. En ik begrijp best dat je voor een optimaal resultaat wilt gaan en dus geen punctie bij 1 eitje.
    Nee het is geen verrassing wat het wordt. We krijgen een dochter!
    @ ikkuh: ook voor jullie weer spannend wanneer jullie weer mogen beginnen. Hopelijk krijg je in maart een menstruatie. En dan hopen dat de behandeling een positief resultaat heeft.
    @ mikky: hoe gaat het met je en met de baby??

19. rietje89

rietje89 Lid

9 aug 2011
    61
    0
    0
    op dit moment huisvrouw
    limburg
    @ All... hiero is de paniek even heel erg toegeslagen...
    Vannacht levens echte nachtmerrie gehad, gedroomd dat het mis zou gaan... heel eng :(
    En vanmiddag had ik tot mijn grote schrik bruinachtige afscheiding :( dit in combinatie met mijn droom is echt geen prettige ervaring. En hoewel er in de brief v.h zkh staat dat bruinachtige afscheiding normaal kan zijn ben ik nu echt bang en in paniek, verder raak ik er steeds meer van overtuigd dat het mis gaat...

is het zelfbescherming of ben ik aan het doordraaien :(

@ henrykim... wow een dochter :D

20. rietje89

rietje89 Lid

9 aug 2011
    61
    0
    0
    op dit moment huisvrouw
    limburg
    Hier weer even 'n deprie berichtje van mij. Gistermiddag zkh gebeld omdat ik btj in paniek was. Tijdens dat gesprek werd ik btj gerust gesteld, maar had de hoop al opgegeven. Gisterenavond opeens heel erge krampen, en dat ging gepaard met heftig bloedverlies. Dus helaas is het niet blijven plakken. Maar mannetje en ik hebben nu besloten om pauze in te lassen.

Deel Deze Pagina