vraagje: Ik tel de eerste dag van mijn menstruatie als 1e dag van een nieuwe cyclus. Wat is dan de laatste dag van die cyclus? Ik tel altijde de dag voor de nieuwe menstruatie als laatste dag. Doe ik dit goed? Of is de 1e dag van je menstruatie ook de laatste dag van je cyclus?
mikky je telt helemaal goed hoor toen ik ongi werd moest ik weer aan de pil en nu moest ik maandag beginnen met spuiten dat was na 3 weken aan de pil en vandaag moest ik de laatste pil slikken. dit zodat mijn eierstokken helemaal stil worden gelegt nu heb ik 30 augustus een start echo en als mijn eierstokken helemaal rustig zijn en er niks raars aan de hand is mag ik vrijdag 2 september gaan beginnen met stimulerende hormonen die gaat zorgen van een groei van de eitjes het spuiten doet niet echt pijn gaat tot nu toe heel goed
ikkuh ik hoop dat het bloeden al heeft doorgezet en je straks ook kunt beginnen met spuiten ben benieuwd hoe je het vind
he meiden! Karinnike welkom hier! en spannend dat jij net bent begonnen met spuiten, wat spuit je nu dan?? en gelukkig valt het prikken mee, heb je ook zo'n prikpennetje? ikkuh...en al ongesteld?? welke hoeveelheden ga jij prikken? en moet je ook op je derde dag van menstruatie beginnen? mikky waarom moet jij pas 3 weken na ongesteldheid beginnen met spuiten eigenlijk?? das toch niet heel gebruikelijk?? wtje welkom hier, spannend...nog 2 maandjes afwachten dus! @all..gister naar DD geweest, inwendige echo gehad, was allemaal prima, voldoende eitjes en toen prikinstructie gekregen..het naaldje viel mij reuze mee (heb nog niet in eggie geoefend hoor, dus wie weet praat ik dan anders ben wel benieuwd welke eenheden jullie moeten gaan prikken? ik begin eerst 5 dagenmet gonal-f 112,5 en moet dan een echo hebben en afhankelijk daarvan ook cetroide gaan spuiten en zelfde of andere hoeveelheid gonal-f en dan op laatste dag voor de punctie nog een spuit pregnyl...en jullie?? bij mij is het nu ook wachten op ongi...zit er ook echt op te wachten hihi...hopelijk komt het snel..eerst ws nog paar dagen bruin verlies..wacht wacht...heb er ineens wel rust en vrede mee..angsten zijn wat weg, die punctie onder narcose komt vast goed..hoop zo dat de hormonen in mijn lichaam volgens het boekje werken!! moesten ook nadenken of we gebruik willen maken van een embryoscoop...jullie ook? zatredag worden de hormonen bezorgd,.het wordt nu echt ECHT!benieuwd hoe het met jullie gaat,..ik voel af en toe mijn verlangen naar een zw schap en een kindje weer..durfde dat eerder niet meer..fijn en spannend is dat!! liefs liev
mikky--> ja wij mogen gelijk spuiten dan... hoezo moet jij 3 weken wachten? want dan is je eisprong toch al geweest? karinikke--> spannend hoor allemaal wel vreemd om te lezen dat iedereen zijn volgorde anders is... liev--> ik hoop voor je dat je echt heel snel ongie mag worden het is zeker spannend he allemaal. nou meiden mijn ongie is gisteren nog goed doorgezet dus heb gisteren de eerste prik laten zetten door me vriend haha ik durf dat echt niet zelf ben echt een bange poeperd met naalden zat zelfs tegen me vriend te zeuren dus uiteindelijk zie hij hou nu je mond en ga liggen en doe je ogen dicht hahaha wij gebruiken nu decapeptyl en vanaf morgen moeten we puregon erbij gebruiken en dan krijg ik donderdag sept. me 1ste echo en wanneer me eitjes groot genoeg zijn moeten we pregnyl spuiten en dan kan het feest beginnen
hai dames... ik breek eventjes in hiero... had mijn eigen topic geopend, maar wil me graag aansluiten bij jullie... heb ff btj bij gelezen, maar wij beginnen binnenkort aan ivf... wanneer weet ik nog niet, want moet eerst trug na de gyn op 5 sept. voor uitslagen van bloed onderzoek en zaad onderzoek... maar wat is een rietje en wat is een tese... srry ben nog maar 'n leek... heb oowk ng g1 prikinstructies ofwat dan ook gehad... het enige wat ik op dit moment weet is dat we voor ivf gaan, en dat ik word doorgestuurd naar maastricht. liefs rietje
hoi hoi dames ik jullie joinen haha . ik probeer jullie te volgen ik ben nog niet begonnen met de behandeling omda ik pas volgend maan een intake gesp heb en hoop dat we niet lang hoeven te wachten voor een behandeling we gaan trouwen voor ivf of icsi
hoi meiden ik schuif ff gezellig bij jullie aan wij mogen beginnen met decapeptyl te prikken op 8 september wij beginnen dus ook al erg snel met de ivf al kan het van mij niet snel genoeg gaan wij hebben 5x iui achter de rug met nul resultaat helaas vond die tijd al enorm frustrerend en spannend maar ivf is nog heftiger zegt men ik schijt echt in men broek hoop zo dat alles wel mee zal vallen zie zo enorm op tegen die punctie ik reageer ook altijd zo heftig op alles niet dat mijn pijngrens niet hoog ligt het is meer dat mijn lichaam van binnen niet veel kan hebben dit zal dan ook wel mede de oorzaak zijn dat ik nog nooit zwanger ben geweest nou ik vind het wel tijd worden hoor nu!! hihi al heb ik het niet zelf voor het zeggen helaas heb eergister de apotheek binnen gekregen koelkast vol maar goed alles voor het goede doel en hoop dat wij allen niet nog erg lang hoeven te wachten tot er een dreumisje in ons buikje zit sorry voor dit ego berichtje knuffel sweet
sweetskilly leuk dat je erbij bent!!1 troost..ik schijt hem ook alle kleuren van de regenboog.. voor degene die vroeg was tese is....bij mijn man was er geen zaad gevonden (azoospermie) en was er een verstoorde zaadaanmaak..daardoor was het onduidelijk of er uberhaupt wel zaad (onrijpe zaadcellen) aanwezig waren in de bijbal of dat die er ook niet waren...mijn man kon daarvoor een punctie (tese) krijgen, best een heftige ingreep en dat was ons allerlaatste redmiddel anders zouden we geen kindjes samen kunnen krijgen...en oo wat hebben wij een geluk gehad en wat zijn wij dankbaar dat wij bij de gelukkigen horen waarbij toch nog zaad is gevonden en dat we icsi kunnen gaan doen...9 maandenlang hebben wij met het idee geleefd, dag en nacht, dat wij misshcien nooit kinderen zouden krijgen..killing! ongesteldheid nog niet begonnen...wacht wacht...lekker aan de wijn nu het nog kan...heeft alcohol ook negatoef effect tijdens hormonen spuiten..weten julleu dat?? tot snelallemaal xxx
jeetje wat een geluk voor jullie dat er nu toch weer een beetje hoop is om toch mama en papa te kunnen worden ik duim voor jullie zover ik weet is alcohol niet echt een probleem maar zou mezelf niet bezopen zuipen das dan weer niet goed voor de cyclus maar dat zal je ook wel niet doen gelijk heb je ik drink ook af en toe nog ff een paar glaasjes wijn heerlijk even ontspannen
hoi meiden sorry dta ik er nu pas weer ben.. Gister crematie gehad dus was allemaal beetje stressvol.. Rietje: Ik ga ook naar maastricht, heerlijk he geen wachtlijst!! Liev: Oh wat een super nieuws dat jullie toch nog samen kunnen proberen voor een kindje!! Weet ffneit meer wie ongi was geworden mocht gaan spuiten maar: JEUJ!!!
rietje--> welkom word allemaal spannend ook voor je chevelie-->welkom heel spannend allemaal hoor moet je echt nog eerst voor intake? maar weet je ong. wanneer je wel zou mogen beginnen? ga je trouwen voor je behandeling? sweetkilly--> welkom balen dat 5x iui niet gelukt is... ik hoop dat je met de eerste ivf meteen zwanger zal raken. haha volgens mij is iedereen bang ik vind het ook echt niet fijn hoor en ik zie ook erg op tegen de punctie. liev--> ik weet niet of het invloed heb op jouw alcohol maar wel voor de man zowiezo wtje--> jeetje balen meid een crematie gecondoleerd zijn even geen leuke momenten... sinds gisteren met ik beginnen met puregon erbij prikken en moet donderdag dus komen voor een 1ste echo dus erg spannend
@ ikkuh1985, op mijn formulier staat; Op 1e dag menstruatie aanmelden. Dan worden je medicijnen besteld. Dan 21 dagen later beginnen met decapeptyl. En dan wordt je ongeveer 2 weken later ongesteld en start je met Gonal F. enz enz Hoe gaat het bij je met prikken. Wordt je mannetje al gek van je ik hoop dat het mee valt. Ook al aan de puregon ( ik moet volgens mij Gonal F i.o.v. puregon zal we net zoiets zijn). @ rietje89, een rietje is een buisje met zaad dat in de vriezer ligt. Spannend voor jullie 5 sep. Hopelijk wordt voor jullie duidelijk hoe en wat. @ welkom chevelie! @ welkom sweetskilly! ooo je mag bij bna beginnen met prikken. Spanned he. Vindt ik ook. Ik verwacht ongeveer in de 3e week van sep te beginnen. Kan niet wachten. Je hebt dus iui gehad. Jammer dat het niet gelukt is. Wij hebben dat niet gehad aangezien dat bij ons niet eens een optie was en we gelijk ( nou ja gelijk ) na veel wachten nu aan icci gaan beginnen. @ liev, ik weet alleen dat alcohol niet goed is voor de mannen maar voor de vrouwen? Niets over gehoord geloof ik. En al ongi geworden? Ik ben aan het wachten de komende week moet het zover zijn bij mij.
ey ey Was vanmiddag het topic kwijt maar heb em weer gevonden... @ liev thnx voor de uitleg, bij mijn manlief hebben ze al 2x eerder 'n zaad onderzoek gedaan waaruit bleek dat het slecht gesteld stond met zijn zaad... hoewel ze wel 'n paar hadden gevonden bleek het toen al te weinig voor iui, inmiddels is dat bijna 'n jaar geleden, mijn ouwe gyn geeft sinds dit voorjaar geen spreekuren meer dus moest ik na een andere gyn... grr best frustrerend want in ong. 3 jaar tijd heb ik al 4 verschillende gyns gehad... maar goed, mijn nieuwe gyn wilde dus nog 'n x zijn zaad laten onderzoeken zodat de gegevens weer 'n btj up to date zijn. voor de mensjes die mogen beginnen... suc6 en ik duim voor jullie. @ wtj idd heel fijn dat er in maastricht geen w8tijd meer is... vorig jaar was dat wel 'n ander verhaal, dus ben blij dat ik 'n jaartje heb uitgesteld. maar nu kan ik niet meer wachten tot het zover is. liefs rietje
@ rietje en weer gevonden hahaha @ mikky ja enorm spannend om te gaan beginnen ben zo benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen en hoe ik op alles ga reageren jij mag in de 3de week beginnen met spuiten? geniet dan ook nog ff net als ik van de hormoon vrije dagen hihi ff krediet op bouwen bij je mannetje @ikkuh ja balen dat 5x iui niet gelukt is ook erg frustrerend omdat er geen oorzaak bij ons is gevonden zou je verwachten dat het zo gebeurd is met iui maar helaas ik knijp hem vooral omdat iedereen in mijn buurt zo waarschuwt hoe heftig alles allemaal word omdat ze dat hebben gelezen ik heb zo iets van koppen dicht wat je leest is meestal het uiterste ik zie het wel maak me niet zo bang verdorie we zien het dus wel ik kan alleen maar hopen dat alles mee zal vallen en dat we snel zwanger zullen zijn kan niet wachten om met mijn buikje te pronken hihi over mezelf heb ik nu nog niet zo veel te melden behalve dat nu nog ff geniet van de hormoon vrije dagen
mikky--> nou zowiezo weet het ziekenhuis het best wat bij je past om te gebruiken toch ben wel benieuwd hoe je alles zal vinden. het valt nu mee ik doe nu eerst me buik ijskoud maken met een ijsje daardoor voel ik die decapeptylprik niet echt meer dus dat is wel echt een aanrader vind ik... daardoor seur ik nu ook minder haha gisteren geprobeerd te kijken toen de prik erin ging bij de eerste ging dat goed en de 2de niet meer haha dus vanavond opnieuw en dan hopen dat ik uiteindelijk een keertje zelf prik. rietje--> wel opzich netje dat ze dat nog een keer willen onderzoeken snap dat het voor jullie niet echt fijn is voor de zoveelste keer maar ze zijn wel altijd up to date dan. sweetskilly--> je moet zeker gewoon denken wat mensen lezen is altijd het ergste je leest toch bijna nooit de verhalen van mensen die het niet zo erg vonden is altijd zo he dus gewoon lekker afwachten ik denk gewoon heel erg nou een bevalling zal erger zijn dan de punctie en een 14 jarige kan ook bevallen dus waarom kunnen wij dat allemaal niet dus... de punctie zal ook wel meevallen. ik krijg ook een soort morfine bij de punctie als pijnbestrijding krijg jij dat ook? daardoor mag ik ook niet meer autorijden enzo dus moet wel echt rusten
@Ikke: ben ik het helemaal mee eens, als je alle verhalen moet geloven dan begint niemand er meer aan.. Donderdag al eerste echo?! spannend!!!!!!1 ga duimen meis! @Rietje, waar was je eerst in welk ziekenhuis? ik heb eerst in heerlen gezeten en dat vind ik toch een #^*&^ziekenhuis,, ben vorige jaar septmeber naar sittard gegaan en dat beviel me super goed, vind het ook best moeilijk dat ik daar niet meer kom.. Een vriendin van mij heeft 7 maandenmoeten wachten in maastricht, tot 4 maandne geleden was er zo'n wachtlijst, gelukkig vallen wij er net buiten.. @Sweetkilly: Ja bale he dat iui niet altijd werkt, alke x goeie hoop, ik weet ut Nu nog ff genieten inderdaad en daarna zie je het wel, komt allemaal goed! Hier: na 3 weken overtijd te zijn geweest gister ongi geworden, dus lekker veel buikpijn.. Vanaf morgen weer naar school, raar idee om weer op school te zitten ahha.. xxx
hier een leuk nieuwtje: Een vriendin van mij heeft 2 weken geleden icsi gehad, hij was niet zo heel goed van kwaliteti maaaaaar nu heeft ze gister 2 dikke strepen op haar zwangerschapstest gekregen!! Na 4 jaar tijd en nog nooit zwanger geweest (man heel slecht zaad) is nu zwanger! Geeft toch wel hoop aan ons he