hey meiden. we hebben dus gisteren te horen gekregen dat er weer geen zaad gevonden was... nu moet me vriend over 6 weken weer terug komen om een zaadonderzoek te laten doen en dan moeten we een persoonlijk afspraak maken (nu was het telefonisch) voor de uitslag dan. als er dan weer niks gevonden is dan kan me vriend ervoor kiezen om een operatie te laten doen... hebben het er wel een beetje over gehad en hij heeft nu het idee dat het niks bij hem gaat uitpakken dus weet niet of hij dat wilt gaan doen... ik sta volledig achter zijn beslissing want het is zowiezo zijn lichaam... dus het is nu afwachten.
@ Ikkuh; Jakkes, wat een rot uitslag! Hoop dat jullie dit samen goed kunnen verwerken! Hoop ook dat jullie samen een goede beslissing kunnen nemen voor de toekomst! Een hele dikke knuffel van mij
@ ikkuh: jeetje meid dat was toch echt niet de uitslag die je wilde horen. Nu dus weer 6 spannende weken tot het volgende onderzoek en dan gesprek over hoe verder. Hopelijk kunnen jullie samen tot een beslissing komen waar jullie beide vrede mee hebben. Rustig aan! Big Hug!!!
hey meiden bedankt voor jullie lieve berichtjes... beginneling--> hoe gaat het nu met jou? henrykim--> zie dat je een 3d echo hebt laten doen? mooi he!
@ ikkuh: idd gisteren de pretecho gehad! Ze wilde alleen niet meewerken. We hebben geen glimp van haar gezicht gezien, alleen de armen en benen. Dus volgende week een nieuwe poging. Vooral rustig aan doen hé?
@ Ikkuh; Hoe is het met jou?? Kun je het een beetje accepteren? Hoop zo dat het over 6 weken wel goed is! Hoop dat jullie goede steun aan elkaar hebben! En idd, lekker rustig aandoen! @ HenryKim; Wat leuk een 3d echo! Beetje jammer, dat ze niet goed meewerkte..!! Ze heeft nu al een eigen willetje!!Leuk dat je nog een keertje mag komen! Hopen dat jullie haar dan goed kunnen bewonderen! @ all; Hier gaat het goed..!! We kunnen goed merken dat het "nieuwtje" er een beetje af is. Vorige week werd de deur plat gelopen, dus niet meer! Vind ik ook niet zo erg.. Nu komen de vrienden beetje bij beetje langs! Is ook wel weer gezellig! Ben gisteren alweer ongi geworden. Dat was de vorige keer ook al na 10 dagen, dus nu weer! Heeft mijn lichaam toch nog ergens regelmaat in.. Verder gaat het hier eigenlijk heel erg goed! Iedereen merkt op, dat ik weer ontspannen en spontaan ben. Dat was door mmm miss toch een beetje weggezakt! Ik zit ook goed in mijn vel, manlief ook! Krijg ook energie van de voorjaarszon! We denken dat de hele grote dip toch wegblijft, totdat we horen dat iemand weer zwanger is, die dicht bij je staat! Al met al toch best wel positief!
henrykim--> balen dat ze niet meewerkte maar gelukkig mogen jullie nog een keertje terug komen beginneling--> dat is ook wel prettig he als het nieuwtje er weer af is... dan word je er even niet meer mee geconfronteerd zal ook zeker moeilijk worden als het moment aanbreekt dat er iemand die dicht bij staat zwanger is, maar dan zowiezo veel steun bij elkaar zoeken en zowiezo als het echt goed vrienden ofzo zijn houden ze verder echt wel rekening met je hoor dat merk ik nu ook met een vriendin die houd nu ook al echt rekening met me door niet te veel te praten erover enzo. is ook wel weer lekker dat je nu dan echt jezelf weer bent. je merkt het wel in je gedrag he na afloop merk het zelf ook wel dat we niet de pauze van een half jaar hadden dat ik weer rustiger werd enzo. hier gaat het wel weer rustig zijn gangetje hoor in de avonden soms wel van die momenten maar verder gaat het goed we gaan er alles aan doen om een beter resultaat te krijgen over 6 weken me vriend gaat acupunctuur laten doen als dat mogelijk is hiermee (baad het niet schaadt het ook niet)en dan wachten we het maar af meer kunnen we toch niet doen
Vandaag een drukke dag. Einde van de ochtend controle bij de gynaecoloog, daarna een afspraak bij de verpleegkundige. Vanmiddag naar de fysio en begin van de avond de nieuwe pretecht en vanavond nog even het nieuwe huisje van mijn neef kijken. Denk dat ik vanavond helemaal gebroken ben en morgen dus heel rustig aan moet doen. @ beginneling: aan de ene kant wel fijn dat het nieuwtje eraf is. Nu ga je toch weer meer je eigen doen. En de confrontatie en grote dip zal inderdaad wel komen als iemand die dicht bij je staat zwanger is. Maar samen zijn jullie sterk! Wel fijn dat je nu weer spontaan en ontspannen bent, maar het is ook niet niks allemaal wat er met je gebeurdt in de mmm. En het voorjaarszonnetje doet veel goeds met een mens. @ ikkuh: ja dat zijn slopende weken tot het volgende zaadonderzoek. Gewoon elkaar blijven steunen, dat is echt al een hele goede basis. Accupunctuur, groot gelijk. Baat het niet dan schaad het niet. Veel succes samen, hoop zo voor jullie dat het volgend onderzoek goed genoeg is voor een behandeling. Toen hier de uitslagen de eerste 2 keer waren dat er maar 2 zaadcellen waren gevonden hebben we ook van alles gedaan. Geen koffie meer, zo min mogeljik suiker, extra vitaminen (omega 3, tarwekiemolie, vitamine D, K, calcium, magnesium), losse onderbroeken en zo veel mogelijk een trainingsbroek aan, niet meer in bad. En tja we zullen nooit weten of het geholpen heeft, maar begin juni hadden ze het ook nog over een operatie en begin september hebben we toch de TP gehad van de 1e ICSI. Mijn vriend denkt zelf wel dat het geholpen heeft, nou dat vind ik het belangrijkste!
@ henrykim; Drukke dagen voor jou! Wel rustig aandoen.. jullie hebben er ook wel veel om gelaten of iig manlief! Is het gelukt met de pretecho?? @ Ikkuh; hey meid, hoe is het nu met jullie?? Lukt het allemaal een beetje?? @ all; Hier gaat het over het algemeen wel goed.. Afgelopen week vertelde schoonzusje dat zij hun 3e kindje verwachten.. Erg leuk, maar ook erg confronterend. Dus met z'n allen potje lopen janken..!! Had niet verwacht dat ik zo zou reageren.. Dacht dat ik er niet zoveel last van zou hebben. Verkeerd ingeschat dus! Maar goed, we mogen ook verdrietig zijn, ouders is spe vonden het ook erg vervelend om te vertellen.. Manlief reageerde erg leuk, gaf hun meteen een dikke knuffel, terwijl ik alleen maar zat te huilen.. Toen we thuis waren nog maar een smsje gestuurd..!! Tis erg zuur, maar zo is het leven! Het komt miss bij ons ook nog wel allemaal een keertje goed! Wonderen zijn de wereld nog niet uit!!
hey meiden! hoe is het hier? henrykim--> hoe was de pretecho gegaan? beginneling--> zal ook zeker een zwaar moment zijn voor jullie dat je schoonzusje zwanger is van de 3de... wel even goed dat je gewoon een potje heb zitten huilen hoor ze begrijpen het (als het goed is) toch wel ze snappen zelf wel het gevoel hoe het is om het wel te hebben en zullen het ook echt niet willen missen meer. ik heb zelf ook een potje zitten huilen hoor toen een goede vriendin het me vertelde dat ze zwanger is, ik zie der iedere week waar ik het wel nu vooral nog moeilijk mee heb ik dat ze vooral tegen me aangeeft elke keer dat ze het zo erg voor mij vind enzo dat het bij mij nog niet gelukt is nah en daar kan ik dan niet zo goed tegen dus heb der afgelopen maandag aangegeven dat ze daarmee te veel mee confronteerd. wat ik dan wel weer leuk vind is dat ik die vriendin gevraagd heb of ze aan mvm mee wilt doen en dat doet ze ze had maadag een afspraak dus heeft der melkflessen binnen dus dat vind ik wel heel lief van der.
Hoi Dames, ja de pretecho was gelukt. Eindelijk. Ze was net voor we de afspraak hadden gedraaid en lag mooi met haar hoofdje beneden. Dus nu eindelijk een paar leuke en mooie foto`s van haar gezichtje. Echt zo speciaal. @ beginneling: ik kan me best voorstellen dat het een moeilijk moment was toen je hoorde dat je schoonzus zwanger is van de derde. Dat is meteen heel dichtbij en heel confronterend. Heel begrijpelijk dat je er een flink potje om hebt gejankt. En dat begrijpen ze echt wel. Soms is het voor jezelf ook moeilijk in te schatten hoe je reageert, daar kom je pas achter als het zover is. @ ikkuh: goed dat je het tegen die vriendin hebt gezegd dat het te confronterend is als ze het blijft herhalen dat ze het zo erg vind. Ik geloof dat ik zelf daar ook moeite mee zou hebben. Wel heel lief van haar dat ze mee wil doen met MvM. Hoe meer vrouwen er mee doen hoe beter. Nou dames ik ga naar bed. Net even lekker een film gekeken die ik al heel lang had liggen. Vriend heeft nachtdienst dus die is werken tot 6uur. En aangezien ik toch al vervroegd verlof heb, morgen lekker niets doen. Lekker uitslapen en genieten van het voorspelde mooie weer.
@ HenryKim; Wat lekker dat je al verlof hebt.. de tijd gaat echt heel erg snel bij jou, alweer 30 weken! Mag ik vragen waarom je al vervroegd verlof hebt, of ben ik dan brutaal! Schoonzus snapt het heel erg goed! Ze hadden zelf ook beide tranen in hun ogen! Vind het wel fijn dat we het alleen het horen hebben gekregen en niet in een grote groep..!! Dan heb ik toch het idee, dat we benieuwd zijn hoe wij reageren..!! Ach, en kleintjes blijf ik leuk vinden! Dit jaar zijn er al 3 op komst..!! Ik zal ze toch niet gaan ontlopen, vind die kleintjes veel te lief! En regelmatig komen anderen logeren, we hebben al 15 neefjes en nichtjes!! Dan maar zo proberen te genieten!!
@ beginneling: nee hoor niet brutaal, je mag het best vragen waarom ik al verlof heb. Ik mag van de bedrijfsarts niet meer werken. Omdat ik al vanaf week 6 van de zwangerschap in de ziektewet zit ivm veel misselijk en overgeven. Ben daarna wel 50% aan de slag gegaan, dat zou de max zijn tot mijn verlof. Maar omdat ik nu geopereerd ben aan mijn galblaas vind ze dat ik lekker moet genieten van de laatste weken. Ze zei je hebt al zoveel gehad, neem maar lekker de tijd. Ik ga wel 2x per week ff langs op het werk. 1x om de weekplanning te maken. Is toch mijn taak en dat is gewoon zittend werk (dus kan makkelijk) en de andere keer om gezellig op de koffie te gaan. Ja 30 weken alweer. De tijd vliegt voorbij. Mijn vriend en ik hadden het er afgelopen week nog over dat het zo kort geleden nog maar lijkt dat we begonnen met de behandeling. Zo raar! Wel leuk als die kleintjes komen logeren. En dit jaar 3 kleintjes op komst. Blijft wel leuk die kleintjes ja.
henrykim--> gelukkig was de echo nu wel gelukt dat is wel fijn he wel lekker dat ze net is gedraaid voor de echo. beginneling--> wel lekker druk met al die baby`s om je heen, maar wel fijn dat je schoonzus het jullie alleen verteld heb want dan kan je het toch nog wel even verwerken. hier vandaag lekker taart wezen proeven dus die keuze ook weer gemaakt en met een goede vriendin dus mee geweest naar de verloskundige ze had een gesprek dus wou me niks verplichten maar vroeg wel of ik eventueel mee wou dus ben meegeweest ging gelukkig goed zat heel aandachtig te luisteren haha
@ ikkuh; Wat goed dat je bent meegeweest..!! Kan me voorstellen dat het miss ook wel lastig is! Ging altijd met mijn zus mee, ik vond dat altijd heel erg bijzonder! @ all; Ja, tis druk met de kindjes.. Maar ben blij dat ik er nog van kan genieten en dat ik ze niet ga ontlopen! Merk dat ik wel wat minder vaak online ben, maar ik volg jullie allemaal wel hoor!!
beginneling--> ja ik vond het ook intressant om allemaal te weten hoor ze kreeg nog geen echo ofzo die krijgt ze a.s donderdag dus ben heel benieuwd naar der verhaal zeker van de anderen hun kleintjes genieten hoor. en dat je hier minder bent snap ik ook hoor heb zelf ook steeds minder te vertellen totdat er weer iets aan zit te komen ofzo.
Hoi meiden, Ik was helemaal vergeten om te vertellen hoe het afgelopen vrijdag is geweest. We hebben een goed gesprek gehad.. Er is geen oorzaak gevonden waarom er geen bevruchting heeft plaats gevonden. Dat is balen, maar goed! Verder vertelde ze dat Zwolle als advies gaf om te stoppen met een behandeling, deze mening hebben ze gebaseerd op het feit dat er elke keer weinig eicellen aanwezig zijn. Almelo vond dit geen goed advies, omdat Zwolle onze voorgeschiedenis niet weten! Zij gaven als advies om nog eens een poging te ondernemen. Maar dan wel op korte termijn, omdat de tijd voor ons tikt.. Ze sloot niet uit, dat het op de spontane manier ook nog kan. Ik geloof daar niet meer in, maar manlief wel. De arts is een beetje zweverig en benoemde dat als ik er niet in geloof, het ook nooit zal gebeuren, dus ik moet de negatieve gedachte loslaten.. Ook nog gevraagd of DD een optie is.. Dat is wel mogelijk, maar dan zijn de kosten 3000-5000 euro. In Nederland is dat ong 2000 euro. Groot verschil..! Ik begreep dat ze in DD veel dingen uitproberen, dus je bent een soort "proefkonijn".. We gaan sowieso niet naar DD, maar of we nog een poging ondernemen moeten we nog ff kijken.. We hebben alle dingen kunnen bespreken en we hadden dan ook een goed gevoel erbij!