Wie ook in september beginnen met 1e icsi?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door mikky1982, 18 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    Oh ja, en hoe is het bij jullie. Lekker ego he!!

2. HenryKim1980

HenryKim1980 Actief lid

7 apr 2011
    137
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ beginneling: fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad, maar wel balen dat ze geen oorzaak hebben gevonden waarom er geen bevruchting heeft plaats gevonden. Eerst eens even samen alles op een rijtje zetten nu en je kunt altijd nog beslissen om een poging te doen.
    En het is heel begrijpelijk dat je minder online bent hier.

@ ikkuh: voor jullie wordt het nu ook weer steeds spannender. Weer een nieuw zaadonderzoek. Ik duim voor een goede uitslag.

Hier gaat het wat minder. Vanmorgen een paar uur in het ziekenhuis gezeten, omdat ik sinds vannacht regelmatig terugkerende harde buiken had. En ook al sinds een week of zo buikkramp.
    Anderhalf uur aan het CTG gelegen. Bloedonderzoek, bloeddruk en urine na laten kijken. Ook gekeken of ik ontsluiting had, gelukkig niet het geval. Wel blijkt mijn baarmoederhals wat korter te zijn, dus dat wordt nu regelmatiger gecontroleerd.
    Uit al het onderzoek blijkt dat ik dus weer een blaasontsteking heb. Maar nu zo erg dat het dus zorgt dat ik harde buiken krijg. Dus antibiotica gekregen 10 dgn 4x dgs. Hopelijk is de buikkramp snel minder. Ben nu wel weer gerustgesteld, maar dat was wel even schrikken.

3. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    beginneling--> zal wel moeilijk zijn de beslissing eventueel te nemen maar neem in ieder geval gewoon je tijd voor zolang jullie die nodig hebben...
    wel balen dus dat er geen oorzaak van gevonden is maar toch wel weer fijn om te horen dat er een natuurlijke bevruchting mogelijk is... maarja daar heb je nu niks aan he.

henrykim--> ik hoop dat je buikkramp snel iets verminderd! wat heftig om dat te lezen... hou je kindje maar nog even goed vast hoor! en doe vooral rustig aan!

hier gaat alles rustig zijn gangetje :) vandaag is me vriend weer naar mck geweest om weer zaad in te leveren en nu zouden we 12 april om 9 uur de uitslag krijgen maar ik moet maandag even bellen dat ik niet om die tijd kan heb dat op me werk een bruidje opsteken en vind dat een hele eer om te doen en ze wil echt door mij dus vind dat wel heel belangrijk om voor iemand te doen op zo`n belangrijke dag :D

4. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Ikkuh; Ja, ik kan me voorstellen dat jullie samen de uitslag willen horen! Hoop zo dat het positief is! Ik ga echt voor jullie duimen!! Verder alles klaar voor de grote dag? Of moet je nog wat kleine dingetjes regelen..??

@ HenryKim; Hoe gaat het nu met buik. Hoop dat het over is en dat je je goed voelt.. Vervelend dat je blaasontsteking hebt.. En idd probeer je kindje nog maar ff binnen te houden..!!

@ all; Ja, we zijn er wel over uit dat we voor de zomer niets meer gaan doen.. Gewoon weer ff rust in onze koppies krijgen! Tis soms nog wel moeilijk. Gisteravond stond ik met een paar vriendinnen te kletsen (we hadden verjaardag), ze vinden het echt heel erg lastig voor ons en hunzelf.. Dat is natuurlijk logisch, maar vind het wel fijn dat we zoveel support krijgen! Dat doet ieder mens goed! Verder lekker druk met werken, vandaag en morgen nog, dan bijna 2 week vakantie.. Woensdag ben ik jarig, dus woensdag een lekkere drukke dag.. De hele dag door visite, vrijdag nog een vieren.. Woemi komen de meeste neefjes en nichtjes. Het wordt slecht weer, dus ik heb maar bedacht dat ze cakejes mogen versieren.. Is dat wat? Of hebben jullie nog een leuk idee..

XxX

5. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Ikkuh; ik zie dat je vriend al wat heeft ingeleverd, waarom duurt de uitslag toch zo lang?? Of heb ik je dat al eens eerder gevraagd..??

6. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    beginneling--> cakejes versieren is toch hardstikke leuk voor die kinderen... kunnen ze denk ik wel een tijdje mee zoet zijn :)
    voor als ik hier niet op tijd ben of het vergeet alvast gefeliciteerd en geniet lekker van je verjaardag altijd weer gezellig.

ja ik snap het zelf ook niet waarom het zo lang moet duren maar zowiezo hebben ze het heel erg druk dus hadden ze niet eerder plek dus nu hebben we de afspraak voor de uitslag op 16 april... vind het ook erg spannend maarja we zien het allemaal wel blijft toch iedere ronde een klap...
    ik hoop alleen wel dat als de uitslag positief is en ik dan net me ongie gehad heb ofzo dat we dan nog wel mee mogen doen die ronde anders moeten we weeeeeeer wachten.

7. liev

liev Actief lid

5 nov 2010
    471
    0
    0
    Shit hele bericht weg! Beginneling, wij zijn ook in DD geweest, je bent daar echt geen proefkonijn, ze zijn zeer zorgvuldig en risicomijdend hoor, is een privé kliniek.. Arts spreekt gewoon Nederlands! Ik zou het je echt aanraden, ze zijn veel verder dan in Ned. En kijken naar meer dingen in hè bloed zodat ze jf op de juiste manier kunnen stimuleren! Wij kregen gewoon alles vergoed vd verzekering! Ook bij ons raadden de Nederlandse artsen het af, volgens mij uit onwetendheid hoor... Denk sls ze in zelfde schuitje zaten als ons, zij ook echt naar DD of België zouden zijn gegaan. Ik zou zeggen denk er nog over na! Ik ken veel succesverhalen v mensen die alsnog daar zwanger zijn geworden! Liefs liev

8. liev

liev Actief lid

5 nov 2010
    471
    0
    0
    Henry en Kim! Ik ook al 2 blaasontstekingen gehad en zit tegen derde aan.. Voor zwangerschsp nooit last v gehad... Ik drink nu heel veel en neem cranberry capsules en cranberry sap en dit lijkt echt te werken want had nu minder witte bloedcellen in urine dan vorige week!! Misschien een tip!

9. HenryKim1980

HenryKim1980 Actief lid

7 apr 2011
    137
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ ikkuh: jeetje dat is nog een tijdje in spanning voordat jullie de uitslag van het zaadonderzoek krijgen. Ja dat is wel te hopen dat jullie meteen verder kunnen als de uitslag positief is. Duimen draaien hier.
    @ beginneling: cakejes versieren is helemaal super voor de kleintjes. Heb ik pas ook gedaan met de 2 kinderen van mijn nichtje. Ze vonden het helemaal te gek en hebben zich uitstekend vermaakt. Heerlijk zeg dat je vanaf woensdag bijna 2 weken vakantie hebt en bij deze alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    @liev: ik ben al een aantal jaar bekend met chronische blaasontsteking. Het probleem is alleen ik merk het niet. Dus ook al 3x een nierbekkenontsteking gehad. Gebruikte voor de zwangerschap preventief AB, maar dat mag niet met de zwangerschap. Dus tijdens de zwangerschap iedere 2 weken urine kweken. En het is nu alweer de 6e blaasontsteking deze zwangerschap. Ach het is voor een goed doel denk ik maar.
    Ja cranberrysap en capsules heb ik ook al geprobeerd, maar dat helpt niet. Jammer genoeg.
    Fijn dat jullie zulke goede ervaring hadden in DD. Wij zouden als het hier in nederland niet meteen gelukt was ook gegaan zijn voor DD of Belgie.

10. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Ikkuh & HenryKim; Bedankt! Het gaat vast een leuke verjaardag worden!

11. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    beginneling--> had je een leuke verjaardag? en hoe vonden ze de cakejes?
    ik had afgelopen zaterdag me verjaardag gevierd en chocoladefontijn neergezet haha dat is ook altijd goed he :)

12. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    Hoihoi! Ja, ik heb een erg leuke verjaardag gehad! Zaterdag nog een keertje vieren voor de vrienden! Ben goed verwend, van manlief een mooie ketting gekregen, van vriendinnetje een bedelarmband, nog een waardebon voor een ketting, nog 2 bedels gekregen voor mijn armband, 2 kaartjes voor madame tussouds.. Wou daar altijd al heel graag een keertje naar toe! Verder bosjes bloemen, geld enzo! Dus erg goed verwend! Altijd leuk om kadootjes te krijgen! Afgelopen zaterdag ook nog een vrijgezellenfeestje gehad, dus druk geweest de afgelopen dagen! Nu ben ik aan 't genieten van een weekje vakantie! Heerlijk! Jammer dat het weer niet zo goed is!

Chocoladefontijn! Kijk das lekker! Wanneer was je jarig, nog gefeliciteerd meid!

HenryKim: hoe is het bij jullie.. Voor jou schiet het al mooi op of niet..!! Nog ff lekker genieten van je dikke buik!

13. HenryKim1980

HenryKim1980 Actief lid

7 apr 2011
    137
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ beginneling: fijn dat je een leuke verjaardag hebt gehad. Altijd leuk om verwend te worden met kado`s en zo. Geniet nog lekker van je week vakantie. Inderdaad balen van het weer, was het maar zo als een paar weken geleden. Maar dat komt nog wel.

Hier gaat het niet zo lekker. Afgelopen zaterdag en maandag in ziekenhuis geweest. Zaterdag omdat ik de baby al een dag niet had gevoeld, gelukkig niets aan de hand en maandag had ik ineens bloedverlies. Niet een beetje maar best veel.... schrikken dus.
    CTG gehad, met de baby alles goed. De gynaecoloog wilde geen inwendig onderzoek doen omdat ze bang was iets op te wekken of weer een bloeding te veroorzaken. Dus een uitgebreide echo, maar geen oorzaak gevonden. Na 3 uur mocht ik naar huis, maar wel heel rustig doen en bij weer bloedverlies wordt ik opgenomen. Ze hopen dat de kleine blijft zitten tot tenminste 37 weken. Nog 3 weken dus, hoop het ook. We zullen zien. Wel spannend zo allemaal.

Ga weer even op bed liggen, want wil wel dat de kleine nog ff blijft zitten.

@ ikkuh: chocoladefontein doet het altijd goed. Heerlijk!!

14. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ HenryKim; Sjonge, schrikken of niet dan! Doe het idd maar lekker rustig aan.. Laat de kleine meid nog maar een paar weekjes zitten!

@ All; Hier ook lekker rustig avondje! 2 nichtjes logeren bij ons, eentje van 1 en eentje van 3 jaar. Erg gezellig, maar ook wel druk, als je niets bent gewend! Morgen nog een xtje verjaardag vieren, dan totaan december hier geen verjaardagen meer! Ook wel lekker..!! Jullie ook allemaal een goed weekend!

15. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    hey meiden,
    alles goed met jullie?
    hier helaas weer slecht nieuws gekregen vandaag...
    ze hebben zowiezo aangegeven dat een pesa geen mogelijkheid is dat dat waarschijnlijk zowiezo niks zal uithalen en dat het dus eventueel tese zou moeten worden...
    wij hebben zowiezo als eerder erover gehad wat we zouden doen als het echt niet zou lukken, en nu hebben we dus ook besloten dat we de tese niet gaan laten doen...
    wij kiezen dan voor de optie donor misschien een overhaaste beslissing lijkt het maar we hebben er al zowiezo heel lang over gehad

16. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Ikkuh; Gatsie, wat een klote nieuws! Ik vind het alleen maar goed en knap dat jullie al verder hebben besproken wat je eventueel wilt doen.. Wat is tese ook al weer?? Ben daar niet heel erg bekend mee..!! Gaan jullie nu meteen door op zoek naar een donor of ga je wachten totdat je getrouwd bent?? Enne, wil je een bekende of een onbekende donor.. Sjonge, jonge, ik heb wel heel erg veel vragen, als je deze niet wilt beantwoorden, moet dat zeggen hoor! Tis ook best wel prive!

Gefeliciteerd met jullie ondertrouw.. Weer een stapje dichterbij! Maar dan wel een domper dat je dit nieuws kreeg. Hoop dat jullie toch nog een beetje hebben kunnen genieten van elkaar en deze stap!

Hier gaat het goed.. We hebben een leuk weekend gehad.. Logeren van de 2 meiden ging goed.. We hebben ook nog best lang kunnen "uitslapen".. Tegen 08.00 kwamen ze nog ff lekker bij ons in bed..! 's avonds verjaardag gevierd en dat was beregezellig! Zondag dus mooi een lamme dag gehad!!
    Ik vind het knap dat jullie al verder zijn wezen kijken.. Ik merk dat manlief en ik het er weinig over hebben wat we nu willen.. Manlief is ervan overtuigd dat het nog gaat lukken, maar dan moet ik er wel in geloven! Ik denk niet dat ik de mmm weer helemaal in wil... Miss eiceldonor oid.. Zuslief heeft het al eens aangeboden, maar daar hebben we het verder niet meer over gehad.. moeten nog maar 'ns ff kijken hoe en wat! Ik merk wel dat ik weer een stuk beter te pas ben.. Toen we in de molen zaten, bromde ik gigantisch veel met manlief, hij zegt ook; je wordt weer een beetje de oude..!! Dat is mijn ook veel waard!!

Lieve Ikkuh; Ik wil jullie een hele dikke knuffel geven en je moet doen wat je hart je ingeeft en waar je een goed gevoel bij hebt! Hoop dat je het slechte nieuws gauw een plekje kan geven!!

Liefs mij!!

17. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    beginneling--> was niet fijn gisteren nee maarja leven is hard he... is dan weer iets wat ik maar al te goed besef.
    tese is een operatie wat ze echt (zoals ik begrepen heb) onder algehele narcose doen en word momenteel nog maar gedaan op 2 plekken in nl waaronder het amc wat voor ons dan zowat om de hoek is maar zowiezo zijn er dan weer wachtlijsten... en daarbij geloven we er allebij niet meer in want ze gaven ook aan dat het waarschijnlijk gewoon bij de splitsing van de chromosomen al fout gaat... dus wij hebben zoiets van waarom zou het dan wel goed gaan na die operatie moeten die chromosomen ook gewoon splitsen... dus dan zou het toch ook niet goed zijn alsnog en die teleurstelling willen we niet.
    dit is bij ons de grens geweest nu waar we gewoon heel duidelijk mee zijn die operatie gaat ons nu gewoon te ver en zo denken we eigenlijk ook al vanaf dat ze het de vorige keer aangaven dat het volgende eventueel een pese of tese zou zijn.

kwa donor... we kunnen als we zouden willen een bekende donor krijgen want me vriend zijn vader heeft het al eens aangegeven dat ie ervoor open zou staan alleen dat wil ik totaal niet... vind dat een heel vies idee aangezien het gewoon zijn vader is oftewel als het kindje er is dan gaat er door mijn gedachte denk ik alleen maar wat het opa gaat noemen is eigen de vader... nah dat kan ik dus echt niet en me vriend wilt inprenciepe verder niemand van zijn familie.
    dus die optie was al snel opzij geschoven en we wisten dus zeker dat we een onbkende donor willen... daar kan je dan kiezen uit een donor uit nl waarvan het niet meer anoniem is of uit denemarken (zonder wachtlijst) en gaan kiezen voor een donor uit denemarken omdat dan de donor inprenciepe gewoon anoniem dan zou zijn.
    en we gaan niet wachten tot we getrouwd zijn we willen het liefst gewoon zo snel mogelijk erachteraan.

gelukkig heb je een leuk weekend gehad! en lekker genoten van je verjaardag is altijd gezellig he. en echt super leuk 2 loge`s he altijd gezellig ik zou dat ook heel leuk vinden maar gebeurd hier niet zo vaak hoewel alle kinderen het hier altijd leuk vinden om te komen maarja ouders die het niet los kunnen laten...
    we hebben wel me broers vriendin haar dochter een keer te logeren gehad was erg gezellig en die wil graag nog een keertje maar komt er elke keer niet van omdat ik altijd op zaterdag moet werken en daardoor is een weekend niet te doen.

het is ook wel moeilijk om het erover te hebben hoor vind ik zelf ook... en het vergt ook echt wel energie en je positieve kanten... dat is dus ook een beetje de reden dat ik gewoon snel verder wil.
    wel super als je zus dus wilt doneren voor je... dan heb je toch ook grotere kansen dat het op jou zou lijken... alleen dat is maar net de vraag of jullie zoiets aan kunnen en er gaan gesprekken vooraf bij de psycholoog ook voor je zus om te kijken of dat allemaal gaat enzo... dat is ons ook al verteld als we kiezen voor een 'eigen donor".
    maar wel echt super hoor... ik heb zelf ook met me vriend erover gehad dat ik het er voor over heb om eitjes te doneren voor anderen maar dan eigenlijk de gedachte om aan me nicht (die ook de mmm in gaat) bijv. te doneren maar nu denk ik wel dat ik dat moeilijk zal vinden omdat het in de familie blijft en ik het dan regelmatig zal blijven zien, denk dat ik dan nu eerder voor onbekende zal gaan en dan ook dat het niet in de toekomst voor de deur zou staan zeg maar...
    maarja dat zijn toch ook allemaal moeilijke dingen denk ik om zoiets echt te overwegen.

vind je vragen niet erg hoor vraag maar raak!
    eerder sorry voor me lange bericht haha

18. HenryKim1980

HenryKim1980 Actief lid

7 apr 2011
    137
    0
    0
    Noord-Brabant
    @ beginneling: altijd leuk als er nichtjes komen logeren. Maar wat je zegt wel druk. Zo tot december geen verjaardagen meer...fijn dat het zo verspreid is zeg maar. Hier is het juni en oktober. Dus wij mogen nog.
    Echt super lief zeg dat je zus eventueel eiceldonor wil zijn. Spannend allemaal, wie weet hoe het in de toekomst gaat lopen.

@ ikkuh: allereerst gefeliciteerd met jullie ondertrouw.
    Maar jeetje wat een klotenieuws lees ik zeg. Dat wil je toch helemaal niet horen dat het alleen mogelijk is met TESE. En wat je zegt het wordt nog niet in veel ziekenhuizen gedaan in Nederland. Bij ons werd na de eerste uitslag ook gesproken over TESE en we zijn toen gaan informeren in Belgie en Duitsland. Maar ik had ook tegen mijn vriend gezegd jij moet de keuze maken of je het wilt of niet.
    Wel goed dat jullie het samen al uitgebreid besproken hadden, maar jeetje meid wat moeilijk en heftig allemaal. Ik kan ook best begrijpen dat jullie niet willen wachten tot na de bruiloft maar nu gewoon door willen. Een hele dikke knuffel voor jou en partner en vooral doen waar jullie je goed bij voelen!!

19. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Ikkuh; kan me goed voorstellen dat je niet je schoonvader als donor wilt hebben. Precies wat je zegt! Spannend hoor, dat je direct door gaat! Oke, dus zoals het nu lijkt, gaan jullie voor een donor uit Denemarken.. Jullie hebben je echt er al in verdiept..! Moet je dan je aanmelden bij een bepaalde instantie ofzo..?? Ben daar (nog) helemaal niet in thuis! Ben heel benieuwd hoe dat allemaal gaat!

20. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    henrykim--> hoe voel je je nu? gaat alles nu weer zoals het moet verlopen?

beginneling--> ja is wel heel spannend allemaal... we gaan nu 100% zeker voor een donor uit denemarke. ik ga maandag bellen om daarover te praten. het mck doet aan donor dus daar kunnen we dan gewoon laten doen dus denk dat we zowiezo gesprek krijgen en dan te horen gaan krijgen hoe alles zal gaan lopen.
    we gaan er nu gewoon met de volle 100% voor en zie het allemaal wel in de toekomst hoe het verloopt daar kunnen we toch nooit in kijken :D

maar jullie hebben dus niet verder opties besproken? zou jij zelf wel graag je zus als donor willen als je er voor zou gaan, of zou je liever voor onbekende gaan?
    als je geen gedachtes wilt hebben over mijn vragen sorry... je hoeft ze neit te beantwoorden hoor.

Deel Deze Pagina