Wie ook in september beginnen met 1e icsi?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door mikky1982, 18 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    wtje--> wauw super voor die vriendin!! gefeliciteerd met der :D geeft zeker goede hoop.
    was het der eerste icsi? ben eigenlijk wel benieuwd naar de slagingskans per icsi hoeveel gemiddeld de mensen ervoor nodig hebben

2. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    @ Wtje, dt is nog eens een leuk nieuwtje van je vriendin! Dat geeft ons hoop.

meiden is er aan jullie al gevraagt of je 1 of 2 eitjes wil laten terugplaatsen? En zo ja, waar hebben jullie dan voor gekozen?
    Wij hebben in eerste instantie gekozen voor 1 tegelijk teurgplaatsen omdat de risico`s dan een stuk minder zijn. En omdat de artsen daar de voorkeur aan geven. Maar ik ben steeds aan het twijfelen of we het niet van de kwaliteit laten afhangen. Dus bij een A eentje en bij een B of C dus twee. Omdat ze een B of C niet meer kunnen invriezen en dan wordt er dus een kans weggegooit voor mijn gevoel.

3. sweetskilly

sweetskilly Actief lid

12 mei 2011
    196
    0
    0
    utrecht
    @ wtje super voor je vriendin kijk hier worden we nou vrolijk van positieve verhalen :D

@mikky wij hebben die vraag ook gehad en gaan voor 1 eitje per keer maar als de kwaliteit minder is gaan we voor 2 dit leek ons het beste

4. karinikke87

karinikke87 Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.593
    0
    36
    overijsel
    mikky bij ons werd vertelt dat ze er altijd maar 1 terug plaatsen tenzij ze van minder kwaliteit zijn dan worden er 2 terug geplaatst. ik ben hier wel heel bij mee ik hoop eignelijk gewoon op 1 kindje een tweeling lijkt me best zwaar. maar we zullen het allemaal wel zien.

er is trouwens per icsi behandeling 18% kans dat je uiteindelijk met een kindje thuis zit. hier houden ze dus ook rekening met of de hormonen aanslaan. of er geen mk is en geen vroeggeboren of doodgeboren kindje.

na 3 behandelingen zonder tp van cryo's heb je 60% kans op een kindje

5. Tijgertje88

Tijgertje88 Fanatiek lid

6 mrt 2010
    2.765
    350
    83
    Vrouw
    Noord Brabant
    Jaa goed he..

Was haar eerste icsi, ze had 11 bevruchte eicellen en er zijn er 2 trg geplaatst, ze waren niet van goeie kwaliteit vandaar ook 2 trg geplaatst en de rest konden ze neit invriezen omdat ze neit goed genoeg waren..
    dus ze hebben echt gelukt gehad..

liefs

6. liev

liev Actief lid

5 nov 2010
    471
    0
    0
    hemeiden

even ego berichtje..net terug van werk en moe..
    bij ons werd eigenlijk voor ons besloten dat we de eerste keer voor 1 tp gaan, gezien mijn (jonge; vinden ze in de medische wereld ;)leeftijd (28), nog geen echte zwangerschapskans gehad en de risico's van tweelingzw.schappen..vond het eigenlijk wel fijn zo voor de eerste keer..desondanks lijkt een 2-ling ons ook geweldig!

verder wacht ik echt steeds op mn menstr. nu dag 32 (meestal op deze dag)..al vanaf donderdag buikpijn, beetje bruinverlies maar zet niet echt door...ws van de spanning...word er wat sjacho van want wat is nu dag 1...zo maar weer es nr de wc om te kijken of het al echt bloed is..grrr

hoest bij jullie??

lukt het spuiten nog? weet even de naam niet meer..ook veel klachten of valt dat mee???

liefs

7. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    karinikke--> bedankt voor je informatie over slagingskans :) altijd leuk om te weten he.

liev--> oh ik hoop zo voor je dat je echt ongie bent je mag pas prikken zeiden ze bij mij vorige maand als het echt rood is en een inlegkruisje niet voldoende meer is... vorige maand had ik dus dat probleem mijn ongie was zo minimaal dat een inlegkruisje ruim voldoende was dus daardoor zijn we vorige maand niet begonnen.
    zal zeker de spanningen zijn kan je nagaan wat dat alleen al met je lichaam doet

8. liev

liev Actief lid

5 nov 2010
    471
    0
    0
    @ikku1985..mijn arts zegt 20-25% kans per icsi (verse tp) en bij cryo 10-15%...spannend spannend..

van een inlgekruisje vol..dat wist ik niet..mijn arts niet gezegd..ik heb volgens mij ook heel ander schema dan jij..ik moet op dag 3 beginnen met gonal-f 112,5 mg wat spuit jij ook alweer? en vanaf welke dag? en heb je zelf inmiddels al een keer geprikt?/ en alklachten...erg benieuwd..jij bijna een echo..spannend..hoop dat het allemaal volgens de boekjes gaat...

ik zo maar es een stukje fietsen om ongi op te wekken..woow..ben er echt veel mee bezig haha

xxx

9. liev

liev Actief lid

5 nov 2010
    471
    0
    0
    op welk tijdstip prik jij trouwens? en is dat juist wel/niet handig..en ook vlak naast je navel??

10. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    Hoi dames,

Mag ik ook gezellig meekletsen?!
    Ben hier gekomen via ikkuh.. Wij zijn ook bezig met onze 1e poging ICSI, in mei hebben we al een IVF poging gehad, deze is mislukt.. Ik had 5 eitjes (lage amh, dus kom verder in de overgang en dus niet zoveel eitjes op voorraad), maar helaas is daar geen enkele bevruchting opgetreden.. Vanmo na het zkhuis geweest, alles was goed, maar de eitjes waren nog erg klein, wat wil je ook, na 2 dagen menopur. Ik heb een erg snelle cyclus, dus ik moet vaak heen.. Nu heb ik donderdag weer een fm.. Spannende tijden!!

Ik zal straks eens ff alles terug lezen en reageren..

@ Liev; ik spuit altijd tegen 18.00, handiger met mijn werk. Ik werk in de zorg.. Ik spuit ook naast mijn navel, wel de ene links en de andere keer rechts, want ik krijg erg snel blauwe plekken.. Dus heb bijna elke keer blauwe plekken naast m'n navel..

11. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    liev--> ja zowiezo heb ik iets anders heb puregon en decapeptyl dus is wel anders ik moest beginnen vanaf de eerste dag van me ongie heb zelf nog niet geprikt;) haha zat vandaag wel te denken misschien dat ik vanavond de puregon zelf wil proberen dus ff kijken nog ik durf nu in ieder geval al te kijken als de naald erin gaat haha dat is al een hele vooruitgang:D
    ik voel nog helemaal niets heb alleen wel elke keer dat me buik gromt haha oja en ik prik ook naast me navel alleen moet nu dus 2 prikken doen dus doe ik ze om en om dus wel iedere dag aan beide kanten

hey beginneling leuk dat je hier ook mee komt praten :)

12. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    @ liev, jeetje nog steeds geen ongi dus. Ik zit ook met smart te wachten! Nooit gedacht dat ik nog eens heel graag ongi zou willen worden. Ik hoop op morgen of overmorgen zit op dag 27.

@ beginneling, welkom! Je hebt dus al een ivf gehad? Wat is je het meest mee gevallen en wat het meest tegen?

13. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Mikky; De punctie viel me erg mee.. Had ook zo'n roesje.. Manlief zei; je keek me wel aan, maar toch ook niet.. Wou heel erg goed meekijken en opletten, maar kan me niet alles meer herinneren.. Het ergst vond ik op de uitslag wachten.. Want we hadden gedacht dat er minstens 1 bevruchting zou zijn.. Dan bellen ze; mevr. we hebben slecht nieuws.. Dan weet je het wel! Oh, wat was dat erg.. Ik vind het ook erg vervelend om elke maand teleurstelling te hebben als de ongi komt, maar toen was ik echt van slag. Heb hier 2 week last van gehad. Erg verdrietig, opstandig, onbegrip.. maar goed. Daarna werd ik weer een beetje positief.. Dat ben ik nu ook.. Dus straks duimen draaien voor een bevruchting!!

14. rietje89

rietje89 Lid

9 aug 2011
    61
    0
    0
    op dit moment huisvrouw
    limburg
    @ wtj... das heel goed nieuws... van harte gefeliciteerd voor haar... zo houden we allemaal nog 'n btj hoop idd... ik ben nog steeds in heerlen zkh... op zich heb ik er wel goede ervaringen... maar het wisselen van gyn iedere x is wel btj vervelend... moest n.l elke weer opnieuw mijn verhaal doen... en wat me er heel erg aan stoort is dat je lang moet wachten als je 'n afspraak hebt... grrr... ik weet wel dat je altijd moet wachten op je beurt, zelfs als je 'n afspraak hebt maar we waren in aug. in het zkh hadden om 09.50u de afspraak, we waren om 09.40u al daar... ik denk dan moeten we ff wachten en dan duurt het niet zo lang... maar pfff dat had ik dus gedroomd... mijn vent ram chaggie, die had vakantie en hij moest vroeg op... hij gaat normaal niet mee na het zkh, maar nu moest ie... haha... anyway de klok in het zkh op de afd. gyn. loopt zo'n 10 min achter... kan gebeuren geen probleem... maar uiteindelijk werden we pas om half 11 na binnen geroepen, dus heb daar bijna 'n uur zitten wachten... nu kun je, je wel voorstellen dat ik dus ook niet meer zo heel errug vrolijk was... vraagt de gyn vervolgens of we al lang in het zkh waren aan het wachten... ik zeg ja sorry hoor, maar kunt U niet lezen, wij hadden om 09.50u de afspraak, en ut is nu half 11, dus reken maar uit hoelang wij hier al zitten...:x. ze was dus niet blij met mijn reactie, ze had geloof ik wel op wat meer begrip gehoopt ofzo... maar op dat moment was ik natuurlijk ook bloed chagrijnig en behoorlijk ongeduldig... was sowieso al aardig prikkelbaar... want was de dag ervoor ongie geworden... haha maar voor de rest valt het allemaal wel mee... heb je vrouwelijke of mannelijke gyn in heerlen zkh gehad??? ik heb n.l eerst 3 mannelijke gehad en nu 'n vrouwelijke, en 't ligt misschien aan mij maar ik vond de mannelijke gyns toch fijner... alsof die zich beter kunnen inleven...

rietje

15. karinikke87

karinikke87 Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.593
    0
    36
    overijsel
    hoi dames

ikkuh ben benieuwd of je vanavond zelf durft te prikken zal wel goed zijn.

ik prik altijd 's ochtends bij mij in het ziekenhuis zeiden ze dat dat het beste moment is om te prikken dus dan doe ik dat.

vandaag had ik een echo om te zien of alles rustig was en alles is goed dus nu moet ik vrijdag met gonal-f beginnen. 225 ml en dan 9-9 een echo om te kijken hoe goed ze al gegroeid zijn ben benieuwd

16. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Wtje; Dank je! Ik ben bang dat het er 4 blijven.. als er 10 zouden zijn, zou ik een gat in de lucht springen. De artsen zeiden dat ik al blij mocht zijn met 2 eitjes.. Maar goed, de wonderen zijn de wereld nog niet uit..

Ik ben idd ook erg benieuwd of Ikkuh vanavond zelf gaat spuiten..

Krijgen jullie ook zulke blauwe plekken.. Ik ben blij dat het geen bikinieweer is!! hihi

@ Rietje; gatsie wat vervelend.. Je zit al in spanning en dan moet je ook nog zolang wachten.. Ik moet zeggen dat wij hier in t zkhuis geen last van hebben.. Ik heb tot nu toe 1 gyn gehad en die erg aardig! Fijn dat jullie nu een ander zkhuis hebben, waar je je beter bij voelt..

17. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    karinikke--> leuk hoor weer een stukje vooruitgang :D wel lekker dat alles goed gaat.

rietje--> wel balen elke keer een andere gyn daar zit je helemaal niet op te wachten en dan over jong gesproken daar heb ik helemaal een hekel aan.

wtje--> wel fijn dan dat je dus naar een andere zkh gegaan bent want dat is echt niet te doen dan is dit stukken prettiger he

beginneling--> ik hoop voor je dat je heel veel eitjes zal gaan krijgen maar 4 is dan ook mooi he...
    ik krijg gelukkig geen blauw plekken (heb dat wel snel en vaak) dus daar ben ik heel blij mee maar ik zie wel waar ik alle prikjes heb laten zetten heb nu allemaal puntjes haha
    we kunnen allemaal wel blij zijn dat het geen bikiniweer het word er op dit moment niet mooier op.

meiden sorry dat ik het nu pas meld maar ik heb gisteravond zelf de puregon geprikt heb me angst overwonnen :D de deca durf ik nog niet omdat ik die niet fijn vind haha maar het begin is er al is al heel wat.
    hebben degene die al aan het prikken zijn iets wat ze voelen? krampen ofzo? ik voel nog niet veel heb nu af en toe een klein steekje maar wil er niet echt op in gaan zeg maar want ben dan bang dat ik gekke dingen ga voelen haha

18. rietje89

rietje89 Lid

9 aug 2011
    61
    0
    0
    op dit moment huisvrouw
    limburg
    @wtj... ja daar heb je gelijk in... en ach misschien zal ik het liefst wel na 'n ander zkh gaan, maar heerlen is gwoon het makkelijkst bereikbaar voor mij... en daar weet ik nu iig de weg :p hihi...
    en daarbij, nog 1x naar heerlen, en dan word ik doorverwezen na maastricht... wie weet gaat er daar ook 'n wereld voor me open...

@ allemaal... tja van dat te jong zijn heb ik me nooit wat aangetrokken... en heb de laatste x ook tegen mijn gyn gezegd dat ik 'ns 'n btj heb lopen rekenen... ik was 19 toen ik stopte met de pil... ben er inmiddels 22... ga er vanuit dat het nog wel 'n tijdje duurt met de ivf enzo... dus zelfs als ik jan... zanger zou zijn dan ben ik eind sept. begin okt. uitgerekend... en dan ben ik inmiddels al 'n behoorlijke tijd 23... de reden waarom ik 'jong' moeder wilde worden, is omdat mijn ouders relatief oud zijn... ma is 51 en pa is 61... en ik wil bij wijze van spreken nog met mijn eigen zoon/dochter op stap gaan als die 16 zijn...

liefs

19. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    whaaaaaaaaaaaaa mijn menstruatie is begonnen!!! Heb net het ziekenhuis gebeld om me aan te melden voor mijn 1e icsi. Ze zei dat als ik voor 14;00 niets hoor er plaats is en ik alles thuis gestuurd krijg. Als er geen plek is moet ik een maand wachten. OOOOOOOOOOOOOOOoo nu ben ik weer zenuwachtig.......

O ja, ze vroeg naar de lengte van mijn cyclus dus ik gaf aan het laatste halfjaar tussen de 24 en 28 dagen. Gaat ze met de arts overleggen ofdat ik nog aan depil moet of moet beginnen met decapeptyl op dag 18 i.p.v. 21. Iemand hier ervaring mee???? De pil daar heb ik geen zin in. Ik wil NU beginnen met spuiten. Dit wordt een dagje in spanning zitten en er zullen er nog wel velen volgen...

20. Smullie1983

31 aug 2011
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames
    Ik ben hier nieuw en ook 30 aug ongesteld geworden!!
    Ik heb zojuist mijn eerste echo gehad in de IVM behandeling (nog experimenteel). Mocht deze experimentele niet lukken gaan wij ook over naar ICSI. Behandeling is vergelijkbaar alleen minder spuiten en ze puncteren onrijpe eicellen die doorrijpen in het lab. Ik herken de zin om te gaan beginnen. Fijn om weer wat ' te kunnen doen'!
    Ik hoop op wat herkenning want mensen die dit niet zelf meemaken lijken moeilijker te kunnen begrijpen wat je doormaakt.

Lfs

Deel Deze Pagina