Wie ook in september beginnen met 1e icsi?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door mikky1982, 18 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karinikke87

karinikke87 Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.593
    0
    36
    overijsel
    heey mikky
    ik moest ook eerst een maand aan de pil dit was bij mij om te zorgen dat alles al wat rustiger was anders is er een grotere kans dat je kiestes ontwikkeld bij het spuiten en dan duurt alles nog langer teminste dat was bij mij zo

2. liev

liev Actief lid

5 nov 2010
    471
    0
    0
    heee lieve meiden

@mikky!!!!!!!wat spannend..jihoe..hoop echt dat je mag beginnen deze maand en zsm mogelijk inderdaad!!whaaa..dat je zo blij kunt zijn met je ongi he..ook voor het eerst sinds het zwanger worden ws, haha..

@beginneling..wat vreselijk dat er geen bevruchtingen waren zeg...ooo daar ben ik ook wel bang voor...dat is echt kloteh!welke dag zit je nu en ook al aan het prikken?

@ ikkuh..hoe gaat het bij jou nu? durf je nog steeds zelf te prikken? en al klachten of valt het allemaal mee?

@smully...zelfde jaar!!ben ook van 83..hihi..alsof dat wat uit maakt ;) en hoe was de eerste echo nu dan? krijg je dan 1 eicel die gepuncteert wordt? ben benieuwd..spannend

@rietje..leuk dat jij jonge mammie wil worden! ook slim..dat is ook de beste periode voor je lichaam...denk dat ooit de tendens wel weer omdraaid en iedereen weer jonger zwanger zal worden..

@wtje en karinnike..jullie nog aan het wachten he?

nu iedereen gehad toch?? anders niet persoonlijk opvatten...moeilijk om te onthouden!

Meiden...ik heb vanmorgen mijn eerste spuit gezet! maandag ongesteld geworden en nu cyclus dag 3..ik hoefde dus niet aan de pil oid...maandag de eerste echo...spannend...van te voren erg opgewonden en verliefdheidskriebels..maar toen ik echt ongi werd toen werd ik ineens wat negatiever, beetje raar..weet nu niet zo goed hoe ik me er bij voel...vond het prikken wel echt meevallen!1 keer getwijfeld en toen dacht ik 'ok niet denken maar doen', naald erin, gespoten..10 sec wachten en voila...alleen kwam er wel een druppeltje uit het gaatje op mijn buik en nog aan de naald..gek is dat!! ik ben alleen steeds bang dat ik de verkeerde hoeveelheid spuit..dus check wel 100 keer...maar zelf prikken is echt te doen!!!!

dat wilde ik even kwijt..spannend spannend..maandag eerste echo!

dikke kus voor jullie allemaal..

ps..zal mn handschrift aanpassen dan weet iedereen hoe het er voor staat..handig als iedereen dat doet!!

3. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    :x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x mag ik het ff kwijt....... wordt ik net zoor het ziekenhuis gebeld................. mag ik niet gaan beginnen :x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x te druk nu moet ik me bij mijn volgende menstruatie weer aanmelden. :$ ze zeiden 2 weken geleden nog dat er op het moment geen wachtlijst is, nu is het zo ver, zitten ze vol. Echt jongens ik kan ze wel wat. Waarom zit bij mij altijd alles tegen????????????????????

4. Josefien

Josefien Actief lid

1 dec 2010
    152
    0
    0
    Gouda
    Hoi! Ik meld me hier ook even! Ik ben 27 en ik begin aan de eerste ICSIbehandeling in september. Mijn punctie is al gepland: 19 oktober (schuiven ze op als het te hard of te snel gaat met rijpen). Ik zet 22 september mijn eerste prik Decapeptyl. Ik loop bij het UMC Utrecht. Ik wil iedereen heel veel succes wensen (en mezelf ook haha), fijn dat dit forum er is om elkaar te steunen!

@ Mikky1982: wat zuur dat je nu nog langer moet wachten! Ik kan me voorstellen dat dat heel erg frustrerend is. Probeer maar wat afleiding te zoeken, dat werkt vaak het beste...

5. karinikke87

karinikke87 Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.593
    0
    36
    overijsel
    mikky is het een idee om te kijken of je naar een ander ziekenhuis kan waar je wel gewoon meteen kan beginnen ik hoor namelijk wel vaker dat mensen overstappen van het ene naar het andere ziekenhuis

6. karinikke87

karinikke87 Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.593
    0
    36
    overijsel
    josefien welkom en heel veel suc6 ik ga voor je duimen

ik vind het wel apart dat iedereen zo'n andere behandeling heeft en dat allemaal bij de eerste behandeling hoe weet je nu wat het beste is zo moet liev maar 112,5 gonal-f te spuiten en ik het dubbele namelijk 225 :O heel apart

7. Josefien

Josefien Actief lid

1 dec 2010
    152
    0
    0
    Gouda
    @karinikke ja raar is dat he, ik word op 150 gonal-f gezet en begin daarmee op 6 oktober. Ik vroeg aan de dokter hoe ze die hoeveelheden bepalen en hij zei toen dat 150 het gemiddelde is voor iedereen en dat ze dat daarna naar beneden of boven wijzigen (als je onder- of juist overgestimuleerd raakt). Heel gek dat dat bij de eerste behandelingen zo verschilt idd!

8. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Liev; Jah, dat was ook behoorlijk balen.. Eind juni zijn we begonnen aan onze 2e poging, maar toen ik voor een fm kwam, bleek dat mijn eisprong al was geweest. Heb toen 3,5 week moeten wachten op mijn ongi. Maar goed, toen was het vakantie.. Ik ben nu op 17 aug begonnen met de decapeptyl (omdat mijn cyclus te snel gaat), 27 aug ben ik begonnen met de menopur erbij.. Morgen dus een fm, en er is kans dat ik van het weekend de punctie al heb, al ga ik daar niet vanuit..!! Morgen dus ff spannend of het allemaal goed gegroeid is!

@ Mikky; Wat raar en stom dat je niet mag beginnen! Flinke domper of ni!! Ik zou ook eens in een zkhuis in de buurt vragen.. Zo kun je dan wel snel beginnen! Meid, wel de moed houden he!!

@ Josefien; Welkom!! Wat fijn dat je binnenkort kunt en mag beginnen.. Wel apart dat je de data al weet voor een punctie.. Ik dacht altijd dat ze kijken hoe je eitjes groeien, maar miss doen ze het wel overal anders! Idd heel veel succes!!

@ Smullie; Ik had nog nooit gehoord van deze behandeling.. Wel fijn dat je niet zo lang hoeft te spuiten! Succes!!

@ Karinikke; Klopt, heb ik me ook weleens afgevraagd.. Iedereen krijgt een andere dosis.. Zo heb ik de voorgaande keren 225 eenheden menopur moeten spuiten en nu moet ik 300 eenheden spuiten!

@ all; Morgen weer een fm, hoop dat de eitjes goed zijn gegroeid, ben een beetje klaar met het spuiten. Ben nu al 2 weken bezig.. Maar goed, alles voor een goed doel!!

9. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    @ beginneling, wij zitten juist speciaal in dit zh. We moeten anderhalf uur rijden om er te komen. Er zijn bij ons in de buurt geen ziekenhuizen die een icsi met pesa/ tese uitvoeren. En jij succes morgen!

@ jisefien, welkom en wat fijn dat je al die data al weet!!

@ smullie, ik heb idd wel eens iets gelezen hier over dat experiment. Succes hopelijk is icsi bij jou niet nodig.

@ karinikke, klopt dat iedeen zo anders moet spuiten, ik moet straks 112, 5 gaan spuiten. Ik maak heel veel eicellen aan per maand ( heb pcos ). Dus als ik op een gemiddelde van 150 ga spuiten verwachten ze bij mij overstimulatie. Mensen die al een kleindere voorraad eicellen hebben moeten juist meer spuiten dan 150.

@ liev, beter dat jij je eerste spuit hebt gezet! Zoals je wel hebt kunnen lezen doe ik helaas niet met je mee.

10. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    rietje--> wat maakt het uit dat je zo jong bent heerlijk toch en wat je zegt heb je gelijk in lekker jong :) en wat je zegt voor je het weet ben je wel weer een jaar verder hoor.

mikky--> ah k*t man dit vind ik echt kl*te voor je!! ik baal wel enorm voor je hoor:( vind het wel echt belachelijk dan moeten ze alles maar van te voren beter regelen echt erg balen.
    ondanks alles zal ik je zowiezo wel blijven steunen hoor :)

smullie--> super hoor ook begonnen :D welkom

liev--> super!! begonnen met prikken :D en dat je dat meteen zelf durft wauw!! heel spannend nu voor je maandag :D
    ja ik prik de puregon zelf nu giseravond weer gedaan gaat goed :D

josefien--> welkom!! word spannend dus voor je maar nog even wachten...

beginneling--> heel erg veel succes morgen meid!! ik hopo voor je dat je het weekend de punctie hebt dan word het weer echt spannend voor je :D

nou ik moet dus morgen voor een echo erg spannend vind ik het ik hoop dat ik vanacht wel kan slapen haha slaap afgelopen paar nachten al slecht dus dat word wat...

ik heb vandaag wel af en toe wat krampen onderin me buik gehad en (erg ranzig) maar ook een beetje slijm vandaag maar niet zoveel als toen ik me eisprong echt had dus weet niet of dat klopt dat je dat gewoon heb?

11. Josefien

Josefien Actief lid

1 dec 2010
    152
    0
    0
    Gouda
    @ Ikkuh1985: heb je toch nog een beetje geslapen? Ik hoop dat je echo goede resultaten laat zien!

@all: ik ben heel erg gaan twijfelen doordat iedereen het zo gek vind dat ik de datjm van de punctie al weet. Het gekke is ook dat ik mijn eerste fm pas 13 oktober heb. Dat is een donderdag, terwijl ik die woensdag erna dus punctie zou hebben. Dan kunnen ze toch hooguit maar 2 keer fm doen?? Ik vind het heel raar hoor, ik ga vanmiddag eens bellen met deze vraag en waarom het zo anders is dan bij jullie. Laat het weten als ik het antwoord heb!

12. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    josefien--> ja dat is best wel apart want je eitjes moeten wel groot genoeg zijn voordat die punctie plaats kan vinden maar zal het niet gewoon een inschatting geweest zijn?

nou ben weer thuis en zag er goed uit rechts heb ik echt een aantal eitjes die al mooi groot worden en links is er 1 grote van 10 mm de rest is allemaal klein nog maar de rechterkant is de grootste 13 mm en er zitten er nog een aantal die al wat groter ook zijn. er moeten meerdere van 18 mm zijn minimaal en dan kan de punctie ingepland worden :D
    moet nu zaterdag weer terug komen om 5 over half 12 dus dat word spannend of ze dan alweer goed gegroeid zijn en groot genoeg zijn.

nou en dit was weer even mij verhaal wel een hele heftige opluchting nu zag al helemaal voor me dat me eisprong geweest zou zijn enzo;)

13. Josefien

Josefien Actief lid

1 dec 2010
    152
    0
    0
    Gouda
    Gelukkig Ikkuh! Dat gaat de goede kant op dan!

Ik heb inmiddels het volgende ontdekt: "Vrijwel altijd vind de stimulatie plaats door toediening van Gonal-F, via dagelijkse onderhuidse injecties. De duur van de stimulatie wordt bepaald door de manier waarop de vrouw op het medicijn reageert. Gemiddeld duurt de stimulatiefase tussen de 8 en 14 dagen."
    Ik ben nog maar een beginneling, dus ik had niet helemaal begrepen dat de Decapeptyl er enkel is om de boel plat te leggen (i.c.m. de pil in mijn geval) en dat je pas van stimulatie spreekt als je met de Gonal F gaat spuiten. Daar begin ik 6 oktober mee en zou minimaal 8 en maximaal 14 dagen mogen duren. Op dag 8 heb ik mijn eerste echo, dus dat klopt wel. En het is inderdaad op basis van hun ischatting dat ik dan ong. 19 okt de punctie heb. Dat kan evt wel vervroegd of verlaat worden (als dat nodig blijkt na die echo's). Ik snap het nu dus weer helemaal! Oh ja, en bij het UMC proberen ze het lab een beetje te ontlasten én een wachtlijst tegelijkertijd te voorkomen, dus daarom beginnen ze met het plannen van de punctie en dan, afhankelijk van de cyclus, rekent de arts dus terug tot aan de eerste dag van de eerstvolgende menstru. Ik zal daardoor naar verhouding langer aan de pil zitten (zeker 1 volle strip). Nou, een hoop meer duidelijkheid dus!

14. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Ikkuh; fijn dat de eitjes goed groeien! Zaterdag idd weer spannend!

@ all; Vanmo fm gehad, er zaten nog maar 2 eitjes van 12 mm en 15 mm.. Moest mijn bloed ff laten prikken en zouden me later bellen. Net tel gehad.. Progesteronwaarde was hoog, dus ze gaan maar voor 1 eitje. Dit is natuurlijk een flinke domper. Nu aan ons de keuze of we doorwillen met 1 eitje of de poging afbreken. Wat is wijsheid, we weten dat we niet veel eitjes hebben. Als we het afbreken, duurt het weer lang voordat ik ongi ben en moet ik weer een maand aan de pil. Ook heb ik nu net 2 weken gespoten, en dus weer voor niets gedaan. De vorige keer is ookal afgebroken. Je weet ook niet wat er de volgende keer zit. En uiteindelijk hoef je er maar eentje te hebben.. Gatver, 't zit ons ook nooit mee.. Moet morgen weer voor een fm en dan gaan we bespreken hoe we het verder gaan doen..! Manlief belde net ook al huis met heel veel onbegrip en teleurstelling..!!

15. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

29 aug 2010
    1.621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    beginneling--> oh balen meid zit je echt niet mee zo te horen :(
    dat vind ik echt k*t voor je in gun het je ook zo erg...
    een moeilijke beslissing... inprenciepe met icsi zou je denken dat moet opzich goed gaan maar dan moet dat eitje het ook volhouden anders is je poging straks voor niets geweest (wat ik echt totaal niet hoop voor je)... als je het wel doorzet dan heb je nog echt 1 poging met vergoeding te gaan??
    zit er niet een kans in bij je dat je 2 eitjes uiteindelijk zal krijgen?en eventueel meer hoeveelheid spuiten werkt dat niet? ik zeg maar wat hoor want ik heb ook geen ballen verstand ervan maar ik hoop gewoon voor je dat het echt minimaal 2 worden dan heb je tenminste 2 kansen. en als dat zo zou zijn mag je er dan ook meteen 2 terug laten plaatsen zodat je meer kans hebt?

16. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Ikkuh; Ja tis gewoon k*t, maar goed, we roeien met de riemen die we hebben! Ik denk dat ik er wel voor wil gaan, omdat we ook niet weten wat we volgende keer hebben. Enne, bij de 3e en laatste poging kunnen we dan altijd wachten totdat we een goede maand hebben. Er is iets met de progesteronwaarde, waardoor ze maar 1 eitje weg nemen.. Ik dacht en heb stiekem nog steeds hoop dat morgen de beide eitjes goed zijn gegroeid, zodat ze beide geprikt kunnen worden. Want tussen 12 mm en 15 mm zit niet veel verschil.. Maar goed, hoe dat met de progesteron zit weet ik ook niet helemaal. Kreeg veel info te verwerken..!!

17. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    Hoi meiden,

Nou vanmo het gesprek gehad. Was een goed gesprek! Manlief was ook mee, dat was wel handig en prettig. We hebben toch besloten om de punctie niet door te laten gaan.. Fm gehad, en ei was 20 mm bij 22 mm, dus rijp! Maar er lagen nog kleine eitjes erom heen.. Dwe 1e keer hadden we 5 eitjes, dus die heb ze nog wel. De arts zei, dat ik 12 dagen pilletje kon slikken, dan ongi en direct door met stimuleren om te proberen nog eens 5 eitje te toveren!! De laatste 2 keer dat afgebroken is, had ik andere medicatie. Gezegd dat ik bij de 1e poging bij de med. het beste gevoel had. Dus nu gaan we weer met menopur en orgalutran proberen. Geen garantie, maar bij de andere 2 keer gebruikten we deca en menopur, had toen ook elke keer een hoge progesteronwaarde, de 1e keer niet. Verder hebben we goed en duidelijk wat er nu gaat gebeuren en de rust is terug gekeerd, vooral bij mij.. Was gisteren echt goed van slag, bij de kleinste dingen meteen al huilen.. Nu ff wachten totdat het zkhuis belt voor de uitslag van het bloed, en wanneer ik met die pilletjes kan beginnen!!

18. Josefien

Josefien Actief lid

1 dec 2010
    152
    0
    0
    Gouda
    @beginneling: sterkte, ik leef met je mee... Hopelijk gaat het hierna echt de goede kant op, je verdient het zo!! Ondanks het rotbericht hoop ik dat je een goed weekend hebt met je lief!

19. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    @ ikkuh1985, voor jou klint het goed. Morgen weer terug. Spannend hoor. Ik duim voor je!

@ beginneling, jeetje wat lastig. Gekukkig was het een goed gesprek en hebben jullie een keuze kunnen maken. Nu maar hopen dat je met die ander medicijnen straks meer geluk hebt!

@ hier, was zo verdrietig dat we deze maand niet mochten beginnen met spuiten i.v.m. drukte in het zh. Dat mijn man met bloemen thuis kwam om me op te vrolijken. En niet 1 bos, wel 2!!! :). Dat is toch super lief. En we hebben besloten lekker op vakantie te gaan in de week dat ik eigenlijk de punctie zou hebben. Had die week toevallig vrij en dacht toen dat komt goed uit. Nu het niet door gaat hebben we besloten lekker op vakantie te gaan! We moeten het ff positief houden samen in deze spanneden tijden toch? ;)

20. liev

liev Actief lid

5 nov 2010
    471
    0
    0
    he lieve meiden!

@beginneling..wat kut zeg!!gelukkig hebben jullie inmiddels een beslissing genomen..mijn duimen zullen keihard voor je duimen dat je snel met de volgende poging kan beginnen en heel veel eitjes krijgt...weet je ook waardoor het komt dat er zo weinig eitjes ontstaan? hoe voel je je nu?? zet em op he..heb wel echt met je te doen hoor..zo kut na al dat geprik!!

@ikkuh85..hoe gaat het nu bij jou?? lukt het prikken nog? en merk je inmiddels al iets van de hormonen? jouw echo was goed toch?fijn zeg..spannend hoor..zet je nu 2 prikken per dag? is je buikje al beurs??

@josefien..ben jij nu al aan het prikken of nog niet??

@mikky...hoe staat het er bij jou voor?ooo weet het alweer..jij mag niet beginnen toch vanwege de drukte??echt balen is dat zeg..gek ook dat ze dat niet eerder konden zeggen..heb je heel veel hoop gaat het ineens niet door...en nu dan?

@all..sorry als ik meiden vergeten ben..kan het niet allemaal onthouden..

vandaag 3de prik gezet, deze was ineens wat gevoeliger dan de vorige 2 maar het prikken is het goed te doen en nog geen last ergens van..behalve snel hartkloppingen maar dat kan ook door de spanning komen..
    maandag de echo..ben benieuwd..want ik heb echt lage dosis 112,5..hopelijk wel voldoende gegroeid en veel eitjes!!ik slaap trouwens wel wat slechter..denk toch doordat ik het spannend vindt...

nou ik ga even lekker kopje thee drinken..ik lees wel elke dag de berichtjes hoor maar niet altijd zin om de pc aan te zetten en vanaf mn iphone typt zoooooooooo beroerd!!

succes allemaal..veel liefs..

oja..vraagje..ik heb ineens het idee dat ik niet voluit mag sporten en geen alcohol mag zodat alles maar zo goed mogelijk gaat...wat denken jullie daarover..is dat overdreven?>?? hihi

xx

Deel Deze Pagina