Hoi Dames, Ik kom eigenlijk niet vaak op dit stukje van het forum, maar ik geloof dat ik hier het beste mijn vraag kan stellen dus vandaar. Ik weet sinds vandaag dat we nu eindelijk worden doorverwezen naar de gynaecoloog, we waren daar al wel geweest en hebben een intake gehad. Het zaad van mijn man is onderzocht en ik heb een inwendige echo gehad. Allemaal goed gelukkig. Omdat het op hormonaal niveau niet goed zat ben ik doorverwezen naar de endocrinoloog. En daar ben ik nu zeg maar uitbehandeld. Nu de stoute schoenen aangetrokken en een verwijzing geregeld voor een fertiliteitsarts. En die is sinds vandaag geregeld. Yoehoe!! Nu zijn we alweer een stapje dichterbij. Nu is mijn vraag; wat kan ik verwachten van die afspraak? Wat is de meest voor de hand liggende behandeling? Waar grijpen ze als eerste naar? Ik begrijp er tot nu toe van dat iui als eerste word geprobeerd? Of heb ik het mis. Of willen ze het als eerste proberen met clomid? En moet je voor die behandeling dan daarvoor vaak op en neer naar het ziekenhuis? Wat is jullie ervaring? Ik ben benieuwd. Liefs
Ik ben meteen bij een fertiliteitsarts terecht gekomen. Eerst hebben we een soort intake gehad met allerlei vragen. Daarna is het zaad van mijn man gecontroleerd en is bij mij bloedonderzoek gedaan. Ze heeft een inwendige echo gedaan en vervolgens Clomid voorgeschreven. Ik zit nu in de 4e ronde Clomid en hoef nu niet meer terug voor controles. Eerst wel omdat het niet duidelijk was of het aansloeg. Succes!
@bonita, Hoi Dank je wel dat je wilde reageren. Super. Ja zo`n intake heb ik ook gehad, precies zo. Bloedonderzoek echo enz. Jij hebt dus clomid. 4de ronde. Hoe lang mag je zoiets proberen? Hoefde je daarvoor niet ook nog een maand lang echo`s te hebben, dat ze je follikels volgen zeg maar? Ik ben benieuwd of ze gewoon een recept clomid voorschrijven and that`s it, of dat ze nog meer doen als eerste behandeling? Ik hoop echt voor je dat je snel zwanger bent. Allemaal hier trouwens!