@Kaaat: Zeker wel over een ander ziekenhuis nagedacht, maar wel pas na deze poging. We zitten te denken aan Düsseldorf of Gent, ik wil bij beide sowieso een intake gesprek.
@kaaat nu snap ik em! Moet wel moeilijk geweest zijn dat je eerst zo lang moest wachten tot het HCG uit je lijf was (terwijl je eigenlijk zo hoopt dat het er juist in komt..). Bizar verhaal, extra spannend nu dus voor jou. Misschien blijft onze planning wel gelijk lopen, kunnen we elkaar door de wachtweken heen slepen (en mogen we ook gewoon chago zijn, geen zeurende mannen hier..)
Loontje, ik denk er ook over om voor de volgende ICSI poging in Düsseldorf te informeren. Maar eerst even geen mmm voor ons.
@Timon: Jullie houden ff wat rust ? Het valt ook allemaal niet mee he Brussel is er ook nog bij gekomen, bij ons wordt het dus 1 van die 3 .... Waarom Düsseldorf voor jullie ?
De afstand naar België is te ver tegenover naar Düsseldorf. Ze zijn verder dan in Nederland en ik hoor/lees best goede verhalen. Wat zou jouw motivatie voor een bepaalde kliniek zijn?
Ik begon over Düsseldorf te twijfelen, omdat ik best wat negatieve reacties gelezen had op internet en daardoor stuitte ik op Gent. Ik vond deze website er erg goed uitzien en hun doen inderdaad meer dan in NL (dat geldt ook voor DD natuurlijk). Daarnaast is mijn Belgische collega onder behandeling geweest in Brussel en was daar super enthousiast over en zojuist heeft nog iemand zijn enthousiasme over Brussel met me gedeeld, waardoor ik steeds meer de kant van Brussel op ga. Ik heb kwa afstand nog niet gekeken wat voor ons handiger is. Gelukkig vind mijn man autorijden leuk, dus veel km's maken niet uit.
Nou, die van mij vindt auto rijden ook niet erg, maar alleen voor een echo helemaal daarheen zal geen lolletje zijn. natuurlijk weet ik ook niet of ze met een Nederlands zh samenwerken.
Ja dat is inderdaad waar, ik ga tegen die tijd wel kijken of ze eventuele echo's hier in NL kunnen maken, zo niet dan is het natuurlijk niet anders, maar dan gaat het me wel een hoop dagen kosten .... Maar nog ff over DD, iedereen heeft natuurlijk zijn eigen mening ... de 1 is super enthousiast en de ander helemaal niet. Het blijft moeilijk om een ziekenhuis/kliniek te kiezen vind ik.
Uhm ik was de dader Jette vind het absoluut geen probleem als de echo's en bloedafname in NL gedaan worden hoor Bij babyboom was ook een koppel die in Brussel ( jette) liep en die gingen ook voor de echo's en bloedafnames in NL
En mag geen reclame maken maar onze arts Prof Tournaye is echt een super vriendelijke, kundige en goed uitleggende man. Bereke is ook via mij in Jette gekomen en heeft nu een 2ling van 1 jaar. En was ook erg tevreden over de artsen enz. Voorbeeld wat ook super daar is. Ik wilde graag de schildklierwaarde ( zonder dat de arts dit nodig vond) laten testen vanwege mijn pnd na de geboorte van S. Geen enkel probleem. Of ik had een vraagje via mail gesteld en ik kreeg gisteravond een telefoontje met het antwoord. Super toch
Je hebt mij al overgehaald hoor OW Het is "maar" 2:16 minuten rijden voor ons hahaha. Heb op de site gelezen dat je het inderdaad kan combineren met NL, nu alleen nog een ziekenhuis bij mij in de buurt zoeken die dat dan wil doen.
Hier een DUSSELDORFGANGER, ben erg tevreden!!! Wat ze in Zwolle na die tp's niet gelukt is, is in DD gelijk gelukt! Misschien ook wel een deel mazzel, maar heb er wel een extra neusspray bij gekregen voor na mij tp omdat mijn luthale fase na een tp zo kort was! (10 dagen na punctie en cryo zelfs 5 dagen na tp)... En ja hoor, ZWANGER!! Ook omdat ze daar alle bevruchte eicellen invriezen en niks weggooien en eerst bloed willen prikken om te kijken hoe hoog de puregon moet zijn! Had daarom 11 goede eicellen, vorige keer in Deventer/Zwolle maar 5! En cryopoging is bellen, wacht op positieve ovulatietest, weer bellen en je kunt meteen komen! Geen wachtlijsten of iets!!! (alleen het intakegesprek kan een aantal weken duren, maar daarna kun je meteen starten!) Zoals jullie lezen, ik ben heel tevreden! Maar dat komt ook omdat ze bereidt zijn om verder te kijken en onderzoek te doen als het niet lukt. Liefs
Ik ben erg heh * schaam* Voor ons is het 1,5 uurtje maar reken maar vaker op file Alhoewel ze bij sommige wegen nu klaar zijn met renoveren.
Loesie wil je me vertellen dat ze in NL vaak geen bloedprikken om te kijken hoe hoog de medicatie moet zijn? Dat meen je niet!?
Onsw, bij ons in het ziekenhuis niet. Ik kreeg clomid om te kijken hoe ik reageerde en aan de hand daarvan kreeg ik de hormonen...maar blijkbaar niet genoeg. Want had niet zoveel eicellen...
Jeetje zeg. Dat vind ik echt abnormaal. Ik dacht dat het normaal was dat ze naar bloedwaardes keken daarvoor. Je merkt dat ik alleen in Brussel in Behandeling ben geweest voor icsi haha.
Voordat ik met een behandeling begin prikken ze nooit bloed. Ze willen wel eens prikken bij een cryo tp als ze vermoeden dat je al een eisprong heb gehad. En ik heb laatst bij de 3e poging bloed moeten laten prikken tijdens de behandeling, maar weet eigenlijk niet wat ze toen gemeten hebben.
Wat vreemd. Wij moeten altijd cd3 bloedprikken ( om te kijken of je cycluswaarde goed is) en dan cd10 bloedprikken en echo. Om te kijken of ze overeenkomen. Zo was deze keer de echo al goed voor de pregnyl maar de waarde in het bloed nog niet.
Heb nog geen ene keer bloed hoeven prikken. Jeetje helemaal naar brussel of gent of dusseldorf....voor alledrie 2,5u rijden heen en ook weer terug *zucht*. Mijn werkgever is niet moeilijk maar of ze daar nou blij van worden. En niet te vergeten de werkgever van mijn man. Hoe doen jullie dit dan?? Zonnetje1980 gefeliciteerd....hopen dat het nu wel goed gaat komen! Ziet er dus wel heel goed uit, spannend!!