Wie ook in september/ oktober iui,ivf, icsi behandeling of cryo tp?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door one of kind, 30 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Zonnetje wat rot voor je allemaal zeg ! Misschien makkelijk gezegd maar eigenlijk moet je je er niets van aantrekken. Bij mij weet 1 collega het derest niet krijg ook scheve gezichten en of ik ALWEER ziek ben maar daar heb ik schijt aan. Iedereen moet lekker op zichzelf letten. En je bent hun geen verantwoording schuldig toch?niet opgeven gewoon! Ik weet zeker dat jij ook binnenkort een klein wonder in je armen houd!

2. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier weten alle collega's het, omdat ik het destijds verteld heb dat ik hierdoor minder lekker in mijn vel zat. En wij hebben dus geen leidinggevende die dingen regelt. Moet alles met collega's doen. En na een tp kan ik dus gewoon 1,5 weken niet veel werken, ivm snel last van krampen in buik en last van rug.
    En bij ons moeten we ons dus bij collega's ziek melden en evt begeleiden we dus ook zelf zieke collega's.
    Aan de ene kant een leuk concept dat er geen leidinggevende is, maar is ook niet altijd handig als er problemen zijn.
    En mijn werk is toch best zwaar.

Maar moet zeggen dat er over iedereen erg geroddeld wordt, ook over een andere collega die vaak ziek is.
    De sfeer is al een tijdje niet zo gezellig op mijn werk om eerlijk te zijn. Vele scheve gezichten over van alles en iedereen werkt langs elkaar heen lijkt het wel.
    En sommige pakken het zo aan dat het niet opvalt dat ze eigenlijk zitten te niksen. En dan zeggen dat de productieve uren zo laag zijn omdat collega en ik zo vaak ziek zijn. Maar niet omdat ze zelf niks zit te doen. Zodat ze geen extra dag moet werken.

Is dat ik het niet handig vind om mijn vaste contract op het spel te zetten door een andere baan te zoeken samen met de mmm. Maar moet zeggen dat ik het anders denk allang gedaan had.
    Merk dat ik het steeds minder leuk vind om te gaan werken.

Had ook gehoopt dat dit emmy zich mooi had ingenesteld.
    Vraag me soms ook af waarom het niet lukt.

3. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Joekie: Succes vanmiddag !!

@Zonnetje: Balen meid :(
    En over je werk ... het is inderdaad makkelijk gezegd dat je je er niet druk om moet maken, maar kan me heel goed voorstellen dat je dat niet kan, ik zou het namelijk niet kunnen. Ik heb het geluk dat ik door de mmm niet heel vaak afwezig ben (alleen met punctie en tp's), maar als het niet gaat vanwege je gezondheid dan gaat het gewoon niet. Je zit niet zomaar thuis, je hebt echt pijn als je te veel doet.
    Ik vraag me ook vaak af waarom het niet lukt :(, helaas hebben ze daar geen antwoord op. En wat ik heel moeilijk vind is als mensen zeggen "ik weet zeker dat het ooit gaat lukken" (ik val jou niet aan hoor Sammy), hoe weet je dit dan zo zeker ?! Zeg dan ... ik hoop en duim heel hard dat het jullie ooit gaat lukken !

4. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hallo meiden, mag ik met jullie meelezen en proberen mee te kletsen?

Gisteren te horen gekregen dat wij ook volgende ronde IUI krijgen.

5. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Lyanna: Welkom :)
    Spannend de volgende rond IUI.
    Zijn jullie allang bezig ?

6. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Loontje, dank je wel.

Ik zal me wel even voorstellen.
    Ik ben 36, getrouwd en een zoontje die in mei 2 jaar is geworden.
    In maart 2010 is de Mirena verwijderd en na 6 rondes was ik zwanger, maar was een MA (eerst verdenking mola) en met 7wkn5dgn gecuretteerd.
    Ivm met vrij korte cycli 22-25 dgn gemiddeld ondertussen in ronde 22 alweer beland.
    Alle onderzoeken zijn goed, HSG vorige week goed, zaadanlyse super. Maar alleen zwanger worden is moeilijk en vooral blijven, Ik heb maart en juli dit jaar nog 2 vmk's gehad met 4wkn2dgn en 4wkn3dgn gehad.
    Ik temp al een tijdje en heb ook een vrij korte LF 9-10 dagen, maar volgens zkh was mijn progesteron in febr. wel goed. Dat was toen een week na eisprong 29, wat vinden jullie trouwens van die waarde? Ik lees nogal wat tegenstrijdige berichten van dat de 1 zegt 20 is goed en de ander 30. En dan vind ik eigenlijk 29 niet super?

Mijn NOD is nu 3 oktober en als ik ongi wordt (grote kans ivm 2 keer klussen na HSG onderzoek) op CD 1 afspraak maken voor echo op CD 10 en vanaf CD 5 beginnen met Puregon te spuiten.

7. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @loontje: ik zit niet voor mijn plezier thuis nee. En ik snap je opmerking van ik weet zeker dat het ooit gaat lukken, dat weet je inderdaad niet zeker helaas. Maar blijf het hopen. Hoewel de hoop nu even weg is en ik ook niet weet hoelang ik de mmm nog trek. Ben nu al 3 jaar bezig met de mmm, met verschillende behandelingen. Dit was een mooi emmy wat bijna zo kon innestellen. En dan toch weer niet gelukt.
    De hoop wordt steeds minder en de teleurstelling steeds groter.

Kans is aanwezig dat de mmm bij ons tijdelijk even de kast in gaat, we hebben dus gisteren een leuk huisje bekeken en een bod gedaan. Staan 2e op de lijst, dus is nog even afwachten. Maar kan best zijn dat we ons straks eerst even gaan richten op een ander huis en ons huis verkopen.

En mocht het zo zijn dat het huis niet doorgaat, dan heb ik evt een andere baan op het oog waarop ik toch wil gaan solliciteren.
    Gezien ik met regelmaat tegen problemen en discussies aanloop op mijn werk. Meestal lossen ze wel weer op of wordt het beetje weggewuifd. Om vervolgens achter de ruggen om weer verder te roddelen en kletsen. (moet zeggen dat ik ook vaak tegen manlief klaag over collega's, omdat we niet allemaal op 1 lijn zitten)

Bedankt voor jullie begrip en ik hoop dat de andere dames hier meer succes hebben.

8. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Loesie was een midweekje weg:)
    Maar de test was net negatief dus weer niks.

9. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ook balen voor jou ons wondertje, ga je meteen door voor een volgende poging?.

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Zonnetje lees het net van je echt sh*t:(
    Dikke knuffel.

Ik pak een pauze deze ronde.

11. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Baal zelf ook wel inderdaad, is wel 1 dag voor nod en 2 dagen voordat ik officieel mag testen, maar ga er niet vanuit dat ik nog een 2e streep krijg. Gezien ik hier de meeste dames al voor nod positief zie testen.

12. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik weet nog niet alle verhalen, maar begrijp wel uit een paar laatste berichtjes dat er wat pogingen zijn mislukt. Dikke knuff voor jullie.

Ik lees zoveel mogelijk mee om jullie te leren kennen en waar ik kan reageren zal ik dat ook doen. Ik hoop dat ik daardoor zo snel mogelijk van alles wat op de hoogte ben en jullie ook zo goed als mogelijk kan steunen.

13. Josefien

Josefien Actief lid

1 dec 2010
    152
    0
    0
    Gouda
    Hoi Fientjelady en Lyanna, welkom!!!

Sammy wauw, je bent dus toch zwanger!! Gefeliciteerd hoor!
    Zonnetje: wat ongelofelijk jammer, het is je zo gegund. Ik snap dat je je aandacht liever op andere zaken richt!

Meiden, ik heb gisteravond mijn eerste Decapeptyl gezet, vond het op het laatste moment ineens eng dus hij ging er niet echt soepel in... Hopelijk vanavond beter! Ik heb nu lekker een vrije dag, dus ik ga gauw weer verder genieten...

14. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Nee hoor loontje geeft niet snap wat je bedoelt had beter kunnen zeggen dat ik hoop en duim voor jullie dat het lukt. Sorry :( josefien dank je wel!

15. Heros

Heros Actief lid

13 feb 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    @zonnetje balen dat het je zo lastig wordt gemaakt op je werk......dat er ook nog eens bij maakt het wel zwaarder natuurlijk. Sterkte!

Hier vanmiddag als een speer naar het MCK gereden voor een echo. Het vermoeden was er dat mijn eisprong al geweest was. De streepjes op de ovulatietesten werden met de dag lichter ipv donkerder. Gelukkig werd ik gerustgesteld en bleek het niet zo te zijn :) dus verder gaan met de testen. En ik hoef geen pregnyl te gebruiken werd me gezegd. Wel fijn dat mn baas en collega's me gelijk lieten gaan want werd om 14u gebeld dat ik om 15u er moest zijn en moest tot 17u werken eigenlijk. Ik wilde echt weten hoe of wat.....zou het zo balen vinden als je dan te laat bent en weer een maand moet wachten.

Succes allemaal meiden!!

16. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Lyanna welkom helaas! Ik zal me even voorstellen, ben sammy 23 jaar. Mannetje is 30 we gaan in april trouwen. Zitten sinds iets meer dan een jaar in de mmm. Eerste icsi poging was afgebroken vanwege te weinig folikels gegroeid. Volgende poging was er maar 1 eitje bevrucht en helaas mislukt. Deze poging 1 terug geplaatst en 7 in de vriezer en nu zwanger hihi. Hoop dat jullie het ook allemaal snel mee mogen maken.

17. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Fijn dat je ei nog niet geweest was heros, snap ook niet waarom ik destijds pregnyl heb moeten halen eigenlijk.

Hier gaat het hele traject van de mmm niet over rozen. Vraag me weleens af wanneer ik een wat makkelijker leven krijg.
    Zou erg fijn zijn, heb af en toe het idee dat ik in een achtbaan van allerlei emoties leef. Kan bijna een soap van mijn leven maken voor mijn gevoel.

18. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik ben weer terug en hen een prachtig mooi 8 cellig emmytje in mijn buik!

Er waren 6 bevruchte eicellen. Wat er ingevroren kan worden horen we pas over twee weken.
    Ik moest weer in OK tenue naar de OK ruimte. Daar lieten ze op een groot scherm ons emmytje zien!!! Ik was helemaal ontroerd!!!!!
    Ben helemaal vergeten een foto te maken :(
    Ze maakten er echt een soort feestje van ;) Ze waren zo lief!! (trouwens de hele behandeling alleen maar vrouwelijke artsen gehad)
    Ze waren erg tevreden over alles dus ik voel me ook erg happy!

Nu twee weken wachten :) De 10e oktober heb ik pas een bloedtest maar voor die tijd heb ik wel een keer getest denk ik ;)

19. nataik

nataik Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.992
    0
    0
    verzorgende
    zondag 2e fm waarschijnlijk dan beginnen met spuiten, follikel was vandaag 11.

@ Sammy: Ik zeg ook voorzichtig gefeliciteerd ;)!
    @ Heros: Gelukkig, had hetzelfde gedaan :p, anders zal ik ook niet rustig zitten :D

Meiden, ben wel niet veel aanwezig, maar lees bijna alles hoor!
    Zal wat vaker van mij laten horen :)

20. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Bij het amc krijg je inderdaad je emmy te zien. Heb ik vaker gehoord inderdaad. Lijkt me heel speciaal.

Deel Deze Pagina