Wie ook in september/ oktober iui,ivf, icsi behandeling of cryo tp?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door one of kind, 30 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    #561 Lyanna, 26 sep 2011
    Laatst bewerkt: 26 sep 2011
    Goedemorgen meiden, ik ben ook weer terug van een druk weekend en zal vandaag nog even proberen te reageren op gisteren/vandaag. Hoop dat ik er zo wat inkom.

Zou ik ook op het lijstje mogen staan? Ik weet alleen niet hoe ik mezelf erop moet zetten ivm volgende ronde IUI en nu NOD 1/2 oktober. Zou iemand dat voor mij willen doen? Alvast bedankt!!!

2. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zal even wat gegevens doorgeven wat ik uit lijstje kan halen.

Maart 2010 Mirena verwijderd
    September 2011 MMM
    Oktober 2011 start IUI
    NOD 1/2 oktober

Met IUI spuiten vanaf CD5 met Puregon, echo op CD10 en dan kijken wanneer de Pregnyl.

3. Catharine

Catharine Lid

19 sep 2011
    28
    0
    0
    Rijswijk
    Het is inderdaad spannend, en ook wel een beetje eng, maar ik kijk er ook wel naar uit. Weer een stapje dichterbij!
    Wat lief zijn ze toch he, de mannen :) Zo beschermend als het erop aan komt. :) Zo stoer van buiten.... haha. Maar van binnen!
    Mijn hubbie heeft bij de onderzoeken soms een paar en soms helemaal geen zwemmertjes. En als ze er zijn, zijn ze echt ultiem lui en sloom. Maar de arts had hem vandaag ook weer een beetje gerustgesteld dat hij ook best 2 keer mag 'produceren'. Dat schijnt heel vaak voor te komen.

Josefien, die deca prikken zijn echt pijnlijk he! Ik probeer me altijd zo goed mogelijk te ontspannen. Bij mij doet het iets minder pijn als ik aan de rechterkant prik, dan wanneer ik aan de linkerkant prik.

Ik heb nu 8 dagen puregon geprikt. En 12 dagen decapeptyl. Vanavond de laatste decapeptyl en dan vanavond laat de pregnyl. En morgen hoef ik helemaal niks te prikken! Waar je al niet blij van kunt worden tegenwoordig ;)

Vanmiddag nog even werken, maar heb nu zo'n pijn in mijn rug dat ik niet weet hoe lang ik het volhoud. Werk met kinderen van 4-8 jaar, dus dat is best druk en actief. Tot later!

4. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Wie, wat, waar:
    Adventure: 2008 pilstop, sinds september 2010 in de MMM en nu IVF1 gestart in augustus.
    Catharine: dec. 2007 pilstop, dec. 2010 mmm, slecht/geen zaad. ICSI gestart in sept. 2011 in Diaconessehuis Voorburg.
    Djuuzie: April 2010 pil stop, april 2011 mmm, slecht zaad. ICSI gelderse vallei ede ism UMC radboud.
    Elize84: mei 2010 pilstop, april 2011 mm; slecht zaad. Start 1e ICSI september 2011, Isala Zwolle
    Fientjelady: UZA Egedem
    Joekie: 2006 pilstop, 6xIUI 2007, 1x ICSI zonder TP. Na pauze nieuwe start in AMC!
    Josefien: aug 2010 pilstop, oktober eerste icsi UMC Utrecht
    Kaaat: Kinderwens vanaf 2008, begin mmm 01-2010, eerste ICSI nov 2010, nu 2e ICSI, OLVG/AMC, Amsterdam
    karinikke87: juni 2010 pilstop, april 2011 mm; slecht zaad. Start 1e ICSI augustus/september 2011, Deventer/Zwolle
    Loesie1982: Mrt 2008 pilstop, na 3x ICSI zoontje gekregen op 28/10/10, in sept tp voor een broertje of zusje.
    Loontje85: 2008 pilstoep, sinds maart 2009 in de MMM, nu cryo tp uit de 3e ICSI poging, Amsterdam/VUmc
    Lyanna: Mrt 2011 Mirena verwijderd, sinds september 2011 in de MMM, Nod 1/2 oktober dan eerste IUI
    Marjah: 2006 verwijderen mirena, mmm sinds maart 2009, 6e ICSI (maar 1e ecd poging), MCK
    Nataik: 2009 pilstop, slecht zaad, 2x IUI lucas zkh, sept. ICSI mnc UMCG
    Natjuh026: 2007 pilstop, 5x iui 2010/2011, start met ivf, Rijnstate/UMC
    Ons wondertje:Okt 2005 pilstop, na 1 mk zoontje gekregen 12-2010.
    Nu 2e ronde voor brusje
    Sammy88: 2009 pilstop, sinds september 2010 mmm. april eerste ICSI poging afgebroken groeide niks. eind juni opnieuw, 1 eitje bevrucht, Niet zwanger!.. Eind aug ICSI 2 begonnen. 1 teruggeplaats 7 in de vriezer.
    Sesa: jan 2011 gestart met donor, niet gelukt, Deal-IVF niet gelukt 40 follikels en OHSS, nu voor de 3de IUI in okt
    Zonnetje1980: 2007 pilstop, half jaar medicijnen van uroloog, 6xiui, 1x icsipunctie met 4 mislukte tp's. Nog 2 cryo's in de vriezer. Nu een tp van een blastula gehad

Startdatum:
    Djuuzie: 13 oktober start met Elonva.

Echo/FM afspraken:
    Nataik: 27 september 3e fm
    Fientjelady: 28 september echo/fm
    Sesa: 30 sept FM/echo
    Elize84: 30 september uitgangsecho
    Josefien: 13 oktober eerste fm

Punctie:
    Catharine: 28 september
    Nataik: rond 2 oktober
    Elize84: 14 oktober
    Josefien: 19 oktober (bij goede fm-resultaten)

Terugplaatsing:
    Loontje85: 29 september
    Catharine: 30 september

Testen:
    Joekie: 8 oktober
    Loontje85: 11 oktober
    Catharine: 12 oktober

Zwanger:
    Loesie1982
    Sammy88

Niet zwanger:
    Delia
    Nelly1
    Marjah
    Ons wondertje
    Zonnetje1980

Lyanna ik heb je erbij gezet..:) Als je een datum hebt voor een echo kan je die erbij zetten..

5. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Catherine ja ik snap best dat je hubbie dan er een beetje bang voor is..:( Maja wel fijn dat hij 2x mag en dat de arts helpt hem gerust te stellen..

Had je het korte programma of het lange of gaat het altijd op dezelfde manier in jullie ziekenhuis.. Bij ons heb je een kort en lang traject en ik doe het lange.. Vorige keer heb ik 21 dagen deca geprikt, maar weet niet meer hoe lang gonal dus vandaar dat ik even benieuwd was.. Maar denk dat jij het korte programma heb als ik je dagen zie..:) Beter.!!

Succes nog even met de kids.! En je rug.!
    Ik ga nu lkkr naar huis (wel om 7 uur begonnen hoor..;))

6. Heros

Heros Actief lid

13 feb 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    @catharine, hier ga ik ook pregnyl spuiten vanavond! ;) Mijn man moest bij de 1e icsi ook 2x produceren en de 2e icsi heeft hij het thuis gedaan. Blijft moeilijk om te verkroppen voor de man.

Vanochtend gebeld dat ik nog steeds geen positieve ovu-test had. Gelijk voor een echo moeten komen. Eitje is nu 21mm maar, zit blijkbaar nog erg lekker! Dus, we gaan m helpen met Pregnyl vanavond......mn zusje komt m weer zetten. Ze vind het de vorige keer zo leuk om deze injectie te zetten! De andere deed ik wel altijd zelf. Maar, goed die hebben we nu niet.....alleen deze ene.
    Zaterdag wordt er een cryo ontdooit en dan worden we zondag gebelt over of het gelukt is en hoelaat we moeten komen voor de tp. Spannend wel!

7. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wie, wat, waar:
    Adventure: 2008 pilstop, sinds september 2010 in de MMM en nu IVF1 gestart in augustus.
    Catharine: dec. 2007 pilstop, dec. 2010 mmm, slecht/geen zaad. ICSI gestart in sept. 2011 in Diaconessehuis Voorburg.
    Djuuzie: April 2010 pil stop, april 2011 mmm, slecht zaad. ICSI gelderse vallei ede ism UMC radboud.
    Elize84: mei 2010 pilstop, april 2011 mm; slecht zaad. Start 1e ICSI september 2011, Isala Zwolle
    Fientjelady: UZA Egedem
    Joekie: 2006 pilstop, 6xIUI 2007, 1x ICSI zonder TP. Na pauze nieuwe start in AMC!
    Josefien: aug 2010 pilstop, oktober eerste icsi UMC Utrecht
    Kaaat: Kinderwens vanaf 2008, begin mmm 01-2010, eerste ICSI nov 2010, nu 2e ICSI, OLVG/AMC, Amsterdam
    karinikke87: juni 2010 pilstop, april 2011 mm; slecht zaad. Start 1e ICSI augustus/september 2011, Deventer/Zwolle
    Loesie1982: Mrt 2008 pilstop, na 3x ICSI zoontje gekregen op 28/10/10, in sept tp voor een broertje of zusje.
    Loontje85: 2008 pilstoep, sinds maart 2009 in de MMM, nu cryo tp uit de 3e ICSI poging, Amsterdam/VUmc
    Lyanna: Mrt 2010 Mirena verwijderd, sinds september 2011 in de MMM, Nod 1/2 oktober dan eerste IUI
    Marjah: 2006 verwijderen mirena, mmm sinds maart 2009, 6e ICSI (maar 1e ecd poging), MCK
    Nataik: 2009 pilstop, slecht zaad, 2x IUI lucas zkh, sept. ICSI mnc UMCG
    Natjuh026: 2007 pilstop, 5x iui 2010/2011, start met ivf, Rijnstate/UMC
    Ons wondertje:Okt 2005 pilstop, na 1 mk zoontje gekregen 12-2010.
    Nu 2e ronde voor brusje
    Sammy88: 2009 pilstop, sinds september 2010 mmm. april eerste ICSI poging afgebroken groeide niks. eind juni opnieuw, 1 eitje bevrucht, Niet zwanger!.. Eind aug ICSI 2 begonnen. 1 teruggeplaats 7 in de vriezer.
    Sesa: jan 2011 gestart met donor, niet gelukt, Deal-IVF niet gelukt 40 follikels en OHSS, nu voor de 3de IUI in okt
    Zonnetje1980: 2007 pilstop, half jaar medicijnen van uroloog, 6xiui, 1x icsipunctie met 4 mislukte tp's. Nog 2 cryo's in de vriezer. Nu een tp van een blastula gehad

Startdatum:
    Djuuzie: 13 oktober start met Elonva.

Echo/FM afspraken:
    Nataik: 27 september 3e fm
    Fientjelady: 28 september echo/fm
    Sesa: 30 sept FM/echo
    Elize84: 30 september uitgangsecho
    Josefien: 13 oktober eerste fm

Punctie:
    Catharine: 28 september
    Nataik: rond 2 oktober
    Elize84: 14 oktober
    Josefien: 19 oktober (bij goede fm-resultaten)

Terugplaatsing:
    Loontje85: 29 september
    Catharine: 30 september

Testen:
    Joekie: 8 oktober
    Loontje85: 11 oktober
    Catharine: 12 oktober

Zwanger:
    Loesie1982
    Sammy88

Niet zwanger:
    Delia
    Nelly1
    Marjah
    Ons wondertje
    Zonnetje1980

Kaat, dank je wel. Ik vond het een beetje lastig hoe ik het er precies neer moest zetten. Heb nu alleen nog even jaartal van Mirena verwijderd van 2011 in 2010.

8. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nu eerst even eten, zijn net thuis en moet dan eerst altijd even kijken wat er geschreven is.

Tot later.

9. Catharine

Catharine Lid

19 sep 2011
    28
    0
    0
    Rijswijk
    @Heros, succes vanavond met de pregnyl! Vind het wel cool, die glazen buisjes die je zelf moet mixen. Voel me net een echte zuster :D

@Kaaat, ik denk dat ik een kort traject heb. Ik wist eigenlijk niet dat er ook een lang traject was. Ik had van tevoren wel veel gelezen van meiden die eerst aan de pil moeten. Maar dat hoefde ik ook niet. Ze proberen bij ons in het zh zo min mogelijk te veranderen aan je natuurlijke cyclus. Wij hebben ook een aparte IVF afdeling, dus 7 dagen per week open. Heel fijn.

Werken was zwaar vandaag! Mijn rug doet echt zo'n pijn inmiddels, sta de hele dag te wiebelen ;) Heb gelukkig de rest van de week vrij gekregen. Hoef ik me daar niet druk om te maken.

10. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Mag ik me hier ook bij aansluiten? Schrijf al in het topic Endometriose en in de MMM, maar zou het leuk vinden om ook hier te schrijven.

Wij zijn bezig met onze tweede IVF-behandeling. Vanavond mag ik de Pregnyl zetten en dan woensdagmorgen de punctie en dan als alles goed gaat... vrijdag de terugplaatsing!

Vind het wel weer spannend allemaal, maar heb er ook weer heel veel zin in. Eindelijk weer een stap verder.

Groetjes Caro

11. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Catherine ja dat is echt fijn dat ze alle dagen open zijn.! En lkkr hoor dat je vrij bent de rest van de week..:)

Caro31 welkom hier, gezellig dat je mee komt schrijven.! Spannend weer zeg.!

Ik moet morgen bloedprikken en als de hormonen (oestidial ofzow) goed zijn dan krijg ik een datum op met de Gonal te beginnen.. Ben net ook ongie geworden, dus denk dat ik deze week met de Gonal mag beginnen..:) Fijn, ben ik erg blij mee..

Lyanna sorry voor de fout.! Goed dat je nu ook weet hoe het aangepast moet worden.:)

12. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Dank je Kaaat! Jij ook alvast veel succes.

Heb net de Pregnyl weer gezet. Altijd weer even kijken hoe het ook alweer werkt met het klaarmaken van de spuit, maar het ging weer goed.:)

13. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Meiden, ik zal proberen wat te gaan reageren op reacties van vandaag. Ik weet natuurlijk nog niet allemaal jullie verhaal en ik hoop dat ik niet iets verkeerds schrijf of jullie bv kwets. Mocht dat zo zijn, zeg het me maar en anders bij deze alvast sorry. Maar ik hoop op deze manier en desnoods soms met wat vragen jullie zo snel mogelijk te leren kennen.

Sammy, fijn dat het roze bruinig verlies gestopt is en dat je zo'n mooie CB test met 2-3 had. Blijft allemaal spannend en onzeker tot je 1e echo hebt, maar wil je bij deze toch wel voorzichtig met je zwangerschap feliciteren.

Joekie, ik zie dat jij op het wachtbankje zit. Ik duim voor je dat je op 8 (zijn wij 1 jaar getrouwd) een mooie positieve test hebt.

Jessy, is net een jaar getrouwd, nog gefeliciteerd. Mama al bijna 10 maand en nu voor brusje gaan. Ik heb nu het lijstje er nog even niet bij, zijn je vorige zwangerschappen ook behulp van de MMM?
    Ook lees ik dat je moet wachten tot donderdag en benieuwd bent hoe het eruit ziet. Mag ik vragen wat?

Kaaat, nogmaals bedankt voor mij op de lijst te zetten en je hoeft geen sorry te zeggen hoor dat je 2011 ipv 2010 had neergezet. Kan iedereen gebeuren. Het quoten weet ik gelukkig wel, maar vond het moeilijk om me goed op de lijst te zetten.
    Heb je nog last van de deca of is het al wat afgezakt. Mag ik vragen waar decapeptyl precies voor is?

Zonnetje, wat zijn jullie ook al lang bezig voor een wondertje. Hebben jullie nu even rust genomen of heeft het een andere reden waarom jullie even wachten met nog een poging?

Catharine, ook al vanaf 2008 bezig voor een kindje. En ik begrijp dat je nu bezig bent met de 1e ICSI poging. Wel al mooi 32 follies hebt, woensdag punctie en vrijdag de tp. Is denk ik best wel spannend zo'n eerste keer en bij deze heel veel succes.

Ik plaats nu eerst even deze reacties, manlief gaat op bed en deze laptop is eigenlijk voor boven en neemt ie nu mee. Ik pak even de andere en ben zo terug met rest van reacties.

14. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Deel 2.

Josefien, wat vervelend dat de deca zo'n pijn doet en ik hoop dat je tips van je vader je er wat bij helpen. Ik zie aan je handtekening dat jullie al vrij snel zaadonderzoek hebben gedaan na het stoppen van de pil. Hadden jullie een idee dat het niet goed zat? Wens jullie in ieder geval heel veel succes met je ICSI poging.

Catherine, hoe is het werken gegaan? Was het een beetje vol te houden vandaag? Ik lees even later dus dat het werken zwaar was met je rug, maar nu gelukkig rest van de week vrij hebt gekregen. Hoop dat het zo wat te doen is, beterschap met je rug.

Heros, vandaag je pregnylspuit gehad. Je doet dat soms zelf en zijn die ook pijnlijk trouwens? Is het ook moeilijk met mengen of valt het mee? Ik mag als ik wil ook zelf pregnyl gaan spuiten, dit omdat ik ook een aantal jaren geleden zelf B12 injecties deed bij mezelf. Maar ik mocht er nog wel even over nadenken en heb in ieder geval het boekje ook al thuis.
    Vandaag pregnylspuit voor je 21mm eitje, dan pas zaterdag ontdooien en zondag tp. Jeetje, zitten best wel veel dagen tussen. Ik dacht dat pregnyl altijd 36 uur voor eisprong is, is dan de tp altijd na eisprong? Sorry dat ik het vraag, maar ben in sommige dingen nog een leek. ;)

Caro, welkom hier. Ik ben hier zelf ook nog maar net nieuw, wij beginnen volgende ronde met IUI en mijn NOD is nu rond 1/2 okt.
    Heel veel succes met jullie 2e IVF poging.

Ik ben erdoor heen, meiden tot morgen en slaap lekker allemaal.

15. Catharine

Catharine Lid

19 sep 2011
    28
    0
    0
    Rijswijk
    Met z'n drietjes de pregnyl gezet vanavond zie ik. Toch fijn dat jullie er zijn! Ik duim voor jullie dat alles goed gaat met de punctie.
    Slaap lekker :)

16. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Lieve meiden, heel veel succes met de punctie! X

17. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Spannend hier meiden!! Binnenkort veel puncties :)

Héél veel succes allemaal en hopen op een mooie opbrengst :)

18. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Jeetje lyana wat doe jij dat goed. Ik ben vaak halverwege al alles vergeten. Haha
    Dank je voor je felicitaties
    Ja ons eerste wondertje hebben we ook via isci gehad.
    En ik heb vorige maand een ma gehad dus heb ik donderdag controle. En als het er goed uit ziet mag ik volgende week voor mijn tp van onze laatste cryo. Als deze niet blijft zitten gaan we door naar isci 2
    Dus ontzettend spannend ik zie het eigenlijk niet zotten om
    Nog een punctie te krijgen.
    Maar jij gaat nu voor je eerste kindje toch??

19. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Sammy hoe is het nou? Nog bloedverlies gehad?
    Ik hoop dat alles goed is. Want ik gun niemand een ma of miskraam.
    En ben toch wel heel benieuwd hoe je het gaat doen met je trouwjurk?

20. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Caro en kaaat word spannend voor jullie zeg!!
    Voor de rest ben ik het eerlijk gezegd kwijt. Excuses ik ga er vanavand voor zitten als ik me iets beter voel.
    Ben een beetje ziekjes. Zit onder de paracetemol.

Deel Deze Pagina