De pregnyl hoeft niet perse in de spier hoor.....die van mij is gewoon onderhuids gegaan in mn buik. In de spier heb ik nog nooit een injectie hoeven zetten. Ik heb geen last gehad van de injecties! Je voelt alleen genoeg gerommel in je buik, steekje hier steekje daar maar, dat is logisch als zich veel eitjes ontwikkelen in je buik. Verder ging het prima en viel het me reuze mee!
Lyanna, ja het is zkr dankbaar werk.! Maar ben wel toe aan een nieuwe uitdaging nu.. Ja je moet je leven op zo een ziekte aanpassen he.. En het lijkt mij heel zwaar maar weet dat als je in zo een situatie zit je er gewoon door heen gaat en jezelf je ermee leert leven.. Wat fijn dat jullie nog niet op de boerderij wonen ook al gaat het in toekomst natuurlijk wel gebeuren, snap ik het feit dat het nu gescheiden wel fijn is.. Loontje hoe voel je je.? Heb je een fotootje.? Over medicatie ik spuit ook alles onderhuids in me buik, heb wel wat blauwe plekken, had ik vorige keer helemaal niet en nu wel wat.. En ik voel ook steekjes enzow hoor, het groeien he.. Hoort er allemaal bij.. Fijne avond Dames..
Hey meiden! K heb al een paar dagen geen tijd gehad om te reageren. Sorry Ga ik nu goed maken............ Sammy, meid wat een leurstelling. Dikke digi knuffel! Kaaat, ik hoeft geen deca te spuiten. Wel een ander middel die het tegen gaat dat er niet eente vroege eisprong op gaat treden. Weet zo ff niet meer hoe het heet. Heb je nog steeds last van de deca? Is het nog te houden met een paracetamolletje? Heb je nu met de gonal-f nog meer last? Josefien, hoe gaat het nu met het spuiten van de deca? Hebben de tips van je vader geholpen? Ik ga ze zeker onthouden voor als ik straks zelf ook ga prikken. Caro, welkom! Morgen terugplaatsing? Jessy, hoe was het in het ziekenhuis vandaag? Groen licht gekregen? Loesie, met het weer tref je het komen weekend! Waar gaan jullie naar toe? Jammer dat je niet meer actief mee gaat schrijven. Maar ik snap het ook wel. Eneh, je hebt het over het verlengde wachtbankje. Dat snap ik niet helemaal? Loontje, tp gehad vandaag? Hoe was het? Lyanna, lukt het rustig afwachtten nog? Het hele zwanger worden bestaat voornamelijk uit wachten, wachten en nog eens wachten. Ik heb vast niet op iedereen gereageerd maar het is ook niet bij te houden dit klets tempo! Zelf heb ik geen nieuws. ik wacht op de intake van volgende week vrijdag. En dan eindelijk beginnen. Morgen nog een dagje vrij en het weekend werken. Gelukkig vind ik mijn werk erg leuk dus is niet erg om het weekend te werken. Vind het alleen niet zo gezllig dta manlief en ik dan werken als de ander vrij is. Maarja, dat hoort er bij! Liefs, Djuuzie
Wie, wat, waar: Adventure: 2008 pilstop, sinds september 2010 in de MMM en nu IVF1 gestart in augustus. Catharine: dec. 2007 pilstop, dec. 2010 mmm, slecht/geen zaad. ICSI gestart in sept. 2011 in Diaconessehuis Voorburg. Djuuzie: April 2010 pil stop, april 2011 mmm, slecht zaad. ICSI gelderse vallei ede ism UMC radboud. Elize84: mei 2010 pilstop, april 2011 mm; slecht zaad. Start 1e ICSI september 2011, Isala Zwolle Fientjelady: UZA Egedem Joekie: 2006 pilstop, 6xIUI 2007, 1x ICSI zonder TP. Na pauze nieuwe start in AMC! Josefien: aug 2010 pilstop, oktober eerste icsi UMC Utrecht Kaaat: Kinderwens vanaf 2008, begin mmm 01-2010, eerste ICSI nov 2010, nu 2e ICSI, OLVG/AMC, Amsterdam karinikke87: juni 2010 pilstop, april 2011 mm; slecht zaad. Start 1e ICSI augustus/september 2011, Deventer/Zwolle Loesie1982: Mrt 2008 pilstop, na 3x ICSI zoontje gekregen op 28/10/10, in sept tp voor een broertje of zusje. Loontje85: 2008 pilstoep, sinds maart 2009 in de MMM, nu cryo tp uit de 3e ICSI poging, Amsterdam/VUmc Lyanna: Mrt 2010 Mirena verwijderd, sinds september 2011 in de MMM, Nod 1/2 oktober dan eerste IUI Marjah: 2006 verwijderen mirena, mmm sinds maart 2009, 6e ICSI (maar 1e ecd poging), MCK Nataik: 2009 pilstop, slecht zaad, 2x IUI lucas zkh, sept. ICSI mnc UMCG Natjuh026: 2007 pilstop, 5x iui 2010/2011, start met ivf, Rijnstate/UMC Ons wondertje:Okt 2005 pilstop, na 1 mk zoontje gekregen 12-2010. Nu 2e ronde voor brusje Sammy88: 2009 pilstop, sinds september 2010 mmm. april eerste ICSI poging afgebroken groeide niks. eind juni opnieuw, 1 eitje bevrucht, Niet zwanger!.. Eind aug ICSI 2 begonnen. 1 teruggeplaats 7 in de vriezer. Sesa: jan 2011 gestart met donor, niet gelukt, Deal-IVF niet gelukt 40 follikels en OHSS, nu voor de 3de IUI in okt Zonnetje1980: 2007 pilstop, half jaar medicijnen van uroloog, 6xiui, 1x icsipunctie met 4 mislukte tp's. Nog 2 cryo's in de vriezer. Nu een tp van een blastula gehad Startdatum: Djuuzie: 13 oktober start met Elonva. Echo/FM afspraken: Fientjelady: 28 september echo/fm Nataik: 29 september 4e fm Sesa: 30 sept FM/echo Elize84: 30 september uitgangsecho Kaaat: 4 oktober 1e fm Josefien: 13 oktober eerste fm Punctie: Catharine: 28 september Nataik: rond 2 oktober Elize84: 14 oktober Josefien: 19 oktober (bij goede fm-resultaten) Terugplaatsing: Loontje85: 29 september Catharine: 30 september Testen: Joekie: 8 oktober Loontje85: 11 oktober Catharine: 12 oktober Zwanger: Loesie1982 Sammy88 Niet zwanger: Delia Nelly1 Marjah Ons wondertje Zonnetje1980 Even een lijstje weer tevoorschijn gehaald..
Djuuz nog steeds in de wachtstand dus.. Hoop dat je straks gelijk van start kan.. Hier niet erger last van de deca nu ik gonal erbij spuit wel nog steeds last.. Hoofdpijn en erg moe, maja geef me eraan over en slaap veel.. Nataik hoe was het gister heb je een datum gekregen voor de punctie.? Sesa en Elize succes vandaag.! Catherine en Caro ook natuurlijk, spannend..!!!
Goedemorgen meiden. Hier eventjes rustig de tijd om te reageren, net zoontje naar psz gebracht. Mijn temp gaat deze dagen wat op en neer, met grote sprongen. Heros, gelukkig dat Pregnyl niet beslist in de spier hoeft. Ik denk dat het dan ook al makkelijker is als ik al een paar dagen Puregon in de buik heb gespoten. Ben ook benieuwd hoeveel eitjes er gaan ontwikkelen, gyn. is zo bang voor een tweeling. Maar zonder heb ik ook al verhoogde kans op een tweeling hoor, want het zit heel erg in de familie. 4 tweelingen aan moeders kant. Kaat, is zeker lekker om eens te veranderen van werkplek. Ik heb ook bv. 10 jaar taxi gereden, maar wel bij 3 verschillende bazen. Niet dat ik ontslag had genomen, maar baan kwijt raakte door mijn reuma en doordat bij de 2e minder werk was. Ik had bij beide toen nog tijdelijke contracten en vloog er dus uit na 3 en 2,3 jaar. Bij de laatste kreeg ik gelijk een vast contract, door 3 verschillende heb ik ook heel noord Nederland dagelijks mogen verkennen. Djuuzie, hier gaat het wachten op dit moment aardig goed hoor. Ik heb zelfs niet eens testdrang wat ik normaal wel altijd had. Heb me zo voorgenomen om niet te gaan testen. Wel vind ik het erg spannend worden nu, omdat ik toch 1 dezer dagen mijn ongi kan verwachten. Geniet lekker van je dagje vrij en werk ze het weekend. Wat voor werk doe je als ik vragen mag?
Ik zie Sammy nog in de lijst bij zwanger staan, haalt ze het er zelf af of doen jullie dit ook wel in deze situaties?
Kaaat, jezelf er aan toe geven is denk ik ook het beste wat je kan doen. Alles voor het goede doel! Lyanna, spannende tijden voor jou nu. En geen testdrang, helemaal fijn. Ik werk als begeleider in de woonbegeleiding voor mensen met een psychiatrisch ziektebeeld. Echt super leuk werk! Alvast een fijn weekend allemaal!
Djuuzie, het verlengde wachtbankje is een topic hier in het vruchtbaarheidsgedeelte waar je mee kan schrijven als je dus zwanger bent geraakt. Het is als het ware verlengd, omdat je daarna in spanning zit en wacht op de eerste echo's enz. Daar staat een heel lijstje van alle meiden die de afgelopen tijd zijn bevallen na een vruchtbaarheidsbehandeling en ook degene die nu nog zwanger zijn. Veel meiden durfden nooit meteen naar het zwangerschapsgedeelte, omdat ze bang waren dat het mis ging en omdat je toch een andere achtergrond had. En daar tref je allemaal meiden die ook dmv de mmm zwanger zijn geraakt!! Ik zal Sammy er even afhalen... Liefs
Wie, wat, waar: Adventure: 2008 pilstop, sinds september 2010 in de MMM en nu IVF1 gestart in augustus. Catharine: dec. 2007 pilstop, dec. 2010 mmm, slecht/geen zaad. ICSI gestart in sept. 2011 in Diaconessehuis Voorburg. Djuuzie: April 2010 pil stop, april 2011 mmm, slecht zaad. ICSI gelderse vallei ede ism UMC radboud. Elize84: mei 2010 pilstop, april 2011 mm; slecht zaad. Start 1e ICSI september 2011, Isala Zwolle Fientjelady: UZA Egedem Joekie: 2006 pilstop, 6xIUI 2007, 1x ICSI zonder TP. Na pauze nieuwe start in AMC! Josefien: aug 2010 pilstop, oktober eerste icsi UMC Utrecht Kaaat: Kinderwens vanaf 2008, begin mmm 01-2010, eerste ICSI nov 2010, nu 2e ICSI, OLVG/AMC, Amsterdam karinikke87: juni 2010 pilstop, april 2011 mm; slecht zaad. Start 1e ICSI augustus/september 2011, Deventer/Zwolle Loesie1982: Mrt 2008 pilstop, na 3x ICSI zoontje gekregen op 28/10/10, in sept tp voor een broertje of zusje. Loontje85: 2008 pilstoep, sinds maart 2009 in de MMM, nu cryo tp uit de 3e ICSI poging, Amsterdam/VUmc Lyanna: Mrt 2010 Mirena verwijderd, sinds september 2011 in de MMM, Nod 1/2 oktober dan eerste IUI Marjah: 2006 verwijderen mirena, mmm sinds maart 2009, 6e ICSI (maar 1e ecd poging), MCK Nataik: 2009 pilstop, slecht zaad, 2x IUI lucas zkh, sept. ICSI mnc UMCG Natjuh026: 2007 pilstop, 5x iui 2010/2011, start met ivf, Rijnstate/UMC Ons wondertje:Okt 2005 pilstop, na 1 mk zoontje gekregen 12-2010. Nu 2e ronde voor brusje Sammy88: 2009 pilstop, sinds september 2010 mmm. april eerste ICSI poging afgebroken groeide niks. eind juni opnieuw, 1 eitje bevrucht, Niet zwanger!.. Eind aug ICSI 2 begonnen. 1 teruggeplaats 7 in de vriezer. Sesa: jan 2011 gestart met donor, niet gelukt, Deal-IVF niet gelukt 40 follikels en OHSS, nu voor de 3de IUI in okt Zonnetje1980: 2007 pilstop, half jaar medicijnen van uroloog, 6xiui, 1x icsipunctie met 4 mislukte tp's. Nog 2 cryo's in de vriezer. Nu een tp van een blastula gehad Startdatum: Djuuzie: 13 oktober start met Elonva. Echo/FM afspraken: Sesa: 30 sept FM/echo Elize84: 30 september uitgangsecho Kaaat: 4 oktober 1e fm Josefien: 13 oktober eerste fm Punctie: Nataik: rond 2 oktober Elize84: 14 oktober Josefien: 19 oktober (bij goede fm-resultaten) Terugplaatsing: Catharine: 30 september Testen: Joekie: 8 oktober Loontje85: 11 oktober Catharine: 12 oktober Zwanger: Loesie1982 Niet zwanger: Delia Nelly1 Marjah Ons wondertje Zonnetje1980 Zwanger, maar helaas vmk,mk of ma: Sammy 88
@Sammy: Wat ontzettend kl*te meid , sterkte en een hele dikke digi knuffel @Catharina: beetje late reacties, maar wauw wat zijn er veel follikels aangeprikt en een heleboel eitjes ! @Kaaat: Hoe is het met jou ? Hoe was het in sprookjeswonderland ? @Loesie: Jammer dat je hier weggaat, maar snap het wel. Sorry als ik je dat gevoel gegeven heb, maar ik schrijf "gewoon" niet zo heel veel, heb het ook erg druk de laatste tijd. Ik blijf je zeker volgen @Sesa: ik heb 150eh gonal gespoten, maar jij moet wel heel erg veel spuiten zeg ! @Joekie: Hoe voel je je ? Sorry voor degene die ik vergeten ben, heb het niet bewust gedaan ! @ego: Gister de tp gehad, we hadden een 9 cellige, niet echt een toppertje dus ... ze willen bij cryo's eigenlijk de cellen niet meer kunnen tellen. Maar geen fragmentatie, dus het was zeker de moeite waard zeiden ze. Nu dus afwachten .... 11 oktober mag ik bloedprikken als ik nog niet ongi ben.
Ha meiden, even een berichtje van mij. Ik probeer ondertussen terug te lezen, maar er gebeurt zoveel Ik moet zeggen dat ik woensdag het idee had dat de punctie wel mee was gevallen. Door het roesje was ik echt van de wereld, dat had ik niet verwacht eigenlijk. En de pijnstilling werkte ook wel goed. Ik ben alleen 1 keer "bij" geweest toen ze de laatste 4 follies niet goed aan konden prikken, dat deed echt heel erg pijn. Gisteren gebeld, 14 eitjes gevonden, 13 kunnen injecteren en 8 bevrucht Supergelukkig dus! Maar gisteren, toen de pijnstilling uitgewerkt was begon ook wel echt de pijn. En dat is nog steeds niet weg. Eigenlijk lig ik de hele dag maar een beetje op de bank omdat lopen en zitten zo'n pijn doet. Dat had ik echt niet verwacht, dus het overvalt me wel. Vanmiddag is de tp, nog een uurtje wachten ongeveer @Heros: We hadden al eerder aan ICSI kunnen beginnen, maar ik was ook net 30 geworden en de gynaecoloog vond het een goed idee om dan meteen maar een uitstrijkje te doen. En die uitslag was niet goed, dus ik moest daarvoor eerst behandeld worden. @Loesie: meid, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik begrijp wel dat je nu in een andere fase zit. Ik wens je heel veel sterkte en plezier en liefs toe en hoop je gauw te zien op een forum van meiden waarbij het gelukt is @Joekie: hou je het wachten nog vol? Tot later, geniet lekker van het zonnetje allemaal
@Catharine: Het is ook niet niets zo een punctie, ik heb zelf ook altijd wel veel napijn. Wat een mooi aantal en vanmiddag jullie toppertje ophalen, heel veel succes ! Doe rustig aan !
Loontje, S.iem en deze waren 2 dagen na punctie 2-cellig!! En zie het resultaat!!!! 9-cellig is heel goed hoor, ze moeten niet zo streng zijn! Broedze! Catharine, mooie score hoor! Succes met de tp! En doe maar rustig aan!!! Liefs
Hey meiden! Vanmorgen de terugplaatsing gehad van een goede kwaliteit embryo! Het was nog maar 2-cellig, maar ik zit dan ook nog maar 2 dagen na punctie. En ik ben blij dat lezen dat Loesie zwanger is geworden van een 2-cellige. Het was nog wel even spannend, want het slangetje wilde niet goed in m'n baarmoeder, maar na wat gewurm en geduw op m'n buik kreeg ze het eindelijk goed en zagen we een wit puntje in de baarmoeder zweven. Weer erg bijzonder! Maandagmorgen bellen of de overige 4 embryo's geschikt zijn om ingevroren te worden. Liefs
Loesie, kan me voorstellen dat je hier niet meer zo actief mee gaat schrijven, omdat je nu zwanger bent. Ik wens je in ieder geval heel veel geluk en succes met je zwangerschap!! En leuk als je af en toe wat van je laat horen natuurlijk. Lyanna, en... ben je al ongi geworden? De wonderen zijn de wereld nog niet uit natuurlijk. Kaaat, goed dat je toegeeft aan je moeheid. Goed om jezelf denken is heeeeel belangrijk in de MMM. Loontje, spannende tijd!! Geen fragmentatie is natuurlijk heel erg mooi! Ga voor je duimen. Catharine, toen mijn verdoving uitgewerkt was woensdag, kreeg ik ook wat pijn. Niet zo erg zoals jij het omschrijft gelukkig, maar wel erg gevoelige buik. Mooi aantal is er bevrucht zeg! Kunnen ze ook ingevroren worden? En nu een emmy aan boord? Spannende tijd voor ons!! Meiden, geniet van het mooie weer dit weekend! Liefs
Wie, wat, waar: Adventure: 2008 pilstop, sinds september 2010 in de MMM en nu IVF1 gestart in augustus. Caro31: 2007 kinderwens, sinds 2009 in de MMM, endometriose, 2x geopereerd, 1x spontaan zwanger maar miskraam na 9 wk., 1x IUI, nu 2e IVF. Catharine: dec. 2007 pilstop, dec. 2010 mmm, slecht/geen zaad. ICSI gestart in sept. 2011 in Diaconessehuis Voorburg. Djuuzie: April 2010 pil stop, april 2011 mmm, slecht zaad. ICSI gelderse vallei ede ism UMC radboud. Elize84: mei 2010 pilstop, april 2011 mm; slecht zaad. Start 1e ICSI september 2011, Isala Zwolle Fientjelady: UZA Egedem Joekie: 2006 pilstop, 6xIUI 2007, 1x ICSI zonder TP. Na pauze nieuwe start in AMC! Josefien : aug 2010 pilstop, oktober eerste icsi UMC Utrecht Kaaat: Kinderwens vanaf 2008, begin mmm 01-2010, eerste ICSI nov 2010, nu 2e ICSI, OLVG/AMC, Amsterdam karinikke87: juni 2010 pilstop, april 2011 mm; slecht zaad. Start 1e ICSI augustus/september 2011, Deventer/Zwolle Loesie1982: Mrt 2008 pilstop, na 3x ICSI zoontje gekregen op 28/10/10, in sept tp voor een broertje of zusje. Loontje85: 2008 pilstoep, sinds maart 2009 in de MMM, nu cryo tp uit de 3e ICSI poging, Amsterdam/VUmc Lyanna : Mrt 2010 Mirena verwijderd, sinds september 2011 in de MMM, Nod 1/2 oktober dan eerste IUI Marjah : 2006 verwijderen mirena, mmm sinds maart 2009, 6e ICSI (maar 1e ecd poging), MCK Nataik: 2009 pilstop, slecht zaad, 2x IUI lucas zkh, sept. ICSI mnc UMCG Natjuh026: 2007 pilstop, 5x iui 2010/2011, start met ivf, Rijnstate/UMC Ons wondertje :Okt 2005 pilstop, na 1 mk zoontje gekregen 12-2010. Nu 2e ronde voor brusje Sammy88: 2009 pilstop, sinds september 2010 mmm. april eerste ICSI poging afgebroken groeide niks. eind juni opnieuw, 1 eitje bevrucht, Niet zwanger!.. Eind aug ICSI 2 begonnen. 1 teruggeplaats 7 in de vriezer. Sesa: jan 2011 gestart met donor, niet gelukt, Deal-IVF niet gelukt 40 follikels en OHSS, nu voor de 3de IUI in okt Zonnetje1980: 2007 pilstop, half jaar medicijnen van uroloog, 6xiui, 1x icsipunctie met 4 mislukte tp's. Nog 2 cryo's in de vriezer. Nu een tp van een blastula gehad Startdatum: Djuuzie: 13 oktober start met Elonva. Echo/FM afspraken: Sesa: 30 sept FM/echo Elize84: 30 september uitgangsecho Kaaat: 4 oktober 1e fm Josefien: 13 oktober eerste fm Punctie: Nataik: rond 2 oktober Elize84: 14 oktober Josefien: 19 oktober (bij goede fm-resultaten) Terugplaatsing: Caro31: 30 september Catharine: 30 september Testen: Joekie: 8 oktober Loontje85: 11 oktober Caro31: 12 oktober Catharine: 12 oktober Zwanger: Loesie1982 Niet zwanger: Delia Marjah Nelly1 Ons wondertje Zonnetje1980 Zwanger, maar helaas vmk,mk of ma: Sammy 88
Loesie, thanx voor het eraf halen. Sorry d at ik zo weinig reageer maar computer is gecrasht dus moet alles op de telefoon doen dus lukt gewoon niet om op iedereen te reageren sorry. Meiden die tp hebben gehad, succes in de wacht weken en hopen op positieve testen hè ! Dank jullie allemaal voor de lieve berichtjes! X