Wie ook in september/ oktober iui,ivf, icsi behandeling of cryo tp?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door one of kind, 30 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.050
    938
    113
    Vrouw
    Ik kopieer even mijn verhaal van de Picknicktafel en zal dan even op jullie allen reageren..

Nou hier gister de punctie.. er zijn 10 eitjes gevonden, daar was ik tevreden mee.. Vorige keer deed de linkerkant heel veel pijn dus hij zei dan beginnen we daar nu mee, zo gezegd zo gedaan.. En daarna kwam rechts daar zaten er sowieso veel meer en deed ook echt veel meer pijn.. Hij had ook iets geraakt waardoor ik inwendig wat bloeden wat hij dus moest stoppen waardoor het langer duurde en hij daar druk op uit oefende wat dan ook weer geen fijn gevoel was.. Na de hand weer naar de kamer gereden en manlief met papa de eitjes naar het AMC gebracht en ik heb heerlijk geslapen.. Na een uurtje waren ze weer terug en maakte mij wakker.. Dus ik zo oke gaan met die banaan, ik me aangekleed, maandverbandje erin wat bloedde idd nog wel iets.. Op naar de lift, kwamen beneden aan dus ik zeg ik moet even zitten anders gaat het fout.. Dus ik zitten en zweten als een gek.. Maja de ferti poli was nog 10 stappen lopen en daar moesten we heen over hoe en wanneer de tp en wanneer beginnen met de utro.. Dus ik zeg kom het gaat wel weer.. Me pa een arm en manlief.. En vlak voor de ferti poli ga ik out..:( Gelijk 5 man personeel om me heen brancard erbij en alles.. Hebben ze me in het kantoor van de hoofdarts daar gelegd.. Benen omhoog, bloeddruk was erg laag, dus alles moet weer wat rustiger worden.. Dextro gekregen veel thee met suiker zodat het weer wat beter zou gaan.. Na anderhalf uur daar liggen mocht ik dan tog naar huis, maar dan wel in een rolstoel..
    Nou thuis aangekomen ging ik egt dood van de pijn en ging ik 2 keer nog bijna out, maar wist het voor de zijn om heerlijk te gaan liggen.. Dus het was me het dagje wel.. Uitleg van de verpleegkundige ik reageer nogal heftig op de soort van morfine die je krijgt.. Vorige keer was ik na die tijd ook al bijna gegaan maar dat was buiten het ziekenhuis..
    Nu gaat het wel weer goed zolang ik lig.. Als ik loop wel heel veel pijn rechts bij me eierstok, maar de duizeligheid en het gevoel van wegvallen is gelukkig weg..
    Morgen middag moet ik bellen over het aantal bevruchtingen, dus ben benieuwd..

2. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.050
    938
    113
    Vrouw
    Als eerste super bedankt voor al het succes wensen egt super lief.!

Elize morgen punctie spannend hoor, hoop niet dat mij verhaal je bang hebt gemaakt iedereen beleeft het anders.. Succes alvast.!

Caro oow nee wat verschrikkelijk klote zeg.. :( Is altijd klote maar vooral als je er dan zo een goed gevoel over hebt..:( Dikke knuffel iig, meer kan k helaas niet voor je doen :(

3. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.050
    938
    113
    Vrouw
    Volgende pagina, zit op BB dus kopieren gaat nie zo makkelijk zodat het 1 verhaal wordt :)

Minnie ja wachten is nooit leuk :( sterkte hiermee..

Lyanne gezellig dat je er weer bent.. Wel een leuke drukke week gehad dus zo te lezen.. Ben benieuwd hoe je fm was.?

Cath nee jij ook al.. :( Oow ja kan precies hetzelfde zeggen het is nooit eerlijk, maja alles wat ik of wij zeggen zal je pijn niet minder maken.. Hele dikke knuffel en heel veel sterkte.!

Josefien wat fijn dat het zo goed groeit en de punctie eerder kan dat betekend ook minder lang spuiten.! Fijn.!:)

Heros oow nee wat balen zeg..:( dikke knuffel.!
    Over asprines en teunisbloem nee niet aangedaan slik deze keer wel omega en vitamine D ergens gelezen dat dat ook kan helpen en gravitamon maar dat gebruik ik altijd.. Ben benieuwd alles is het proberen waard he..

Even een vraagje.. Hoeveel utro bollen gebruiken of gebruikten jullie dagelijks.?e

4. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Kaaat: jeetje meis wat een verhaal. Doe rustig aan hoor ! Ik duim voor heel veel mooie bevruchtingen.
    Ik gebruikte 3x daags 2 capsules utrogestan.

5. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Kaat ik moest er 2*2 gebruiken. Amc beleid geloof ik ;)

6. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hey meid wat balen zeg! :( sterkte!
    Ik heb aspirine 100 mg gebruikt, visolie, multivit en granaat appelsap.
    Ben wel zwanger maar weet niet wat erbij geholpen heeft...

7. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Kaat wát een rot verhaal zeg! Sterkte! Hoop voor je op mooie bevruchtingen! Heros wát erg voor je zeg, pff sterkte dikke knuffel!
    Joekie hoe werkt dat dan met asprines ? Hoevaak moet dat enzo?

8. Heros

Heros Actief lid

13 feb 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    @loontje85, kaaat, joekie en sammy88 bedankt voor de steunreacties!

Ga denk ik toch morgen even een afspraak maken met de huisarts om mijn bloed te laten testen. Een vriendin van mij is na 4jaar eindelijk zwanger van iui met bloedverdunners. Zij werd steeds wel zwanger maar kreeg miskramen. En na onderzoek bleek het aan haar bloed te liggen. Lees veel over de aspirine 100mg op internet. Weet dat mijn bloed snel stolt, na een wondje is het zo dicht. Wie weet helpt dit......

Klink ik wanhopig?? :D

9. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Ah nee hoor heros het is logisch dat je es alles aan wilt doen hoor! Ik heb dat zelf ook. Ze zeiden tegen mij dat ik af moest vallen dat je dan meer kans heb op innesteling. Ik was in 1 jaar 30 kilo aangekomen woog 93 toen ik de eerste poging had in april. En ik weeg nu 71 ben zo erg gaan sporten en gezond eten dus ik hoop ook dat het gewoon gaat lukken word er zo depressief van. Maar als deze poging not niet zou lukken is het dan over voor je?

10. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik heb elke dag een asperine 100 mg geslikt (kinderasperientje).
    Of het heeft geholpen geen idee, maar ik ben wel zwanger.. (al waren ze in het zh bij de tp al zéér tevreden over de kwaliteit van het embryo hoor)

11. Heros

Heros Actief lid

13 feb 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sammy88......ik weeg rond de 60kg dus dat zegt ook niet veel ;) maar, wel heel goed van je dat je zoveel bent afgevallen joh!! En nee dit is nog van de 2e icsi poging.

@joekie....de kwaliteit van de embryo's is nu ook heel goed maar nu nog blijven zitten! Wanneer ben je begonnen met de aspirine?? En wanneer ga je stoppen?? Was er bij jou een aanleiding voor?

12. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Meiden, vanochtend FM gehad in zkh., links zat een eitje van 16 mm, rechts zat niks en baarmoederslijmvlies was 7 mm. Dus morgenavond mag ik Pregnyl spuiten en zondagochtend de IUI.

Kom vanavond nog even reageren op de rest, nu zo eerst eten maken.

13. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Heros ja ik weet et ook niet. Weet je wát het is. Bij sommige lukt het als je afvalt, bij sommige die een maansteen dragen, bij sommige met accupentuur, bij sommige die granaatappelsap drinken, bij sommige met asprines. Dus ik geloof er niet zo in denk dat het ook een kwestie van geluk hebben is. Sommige doen alles en raken nooit zwanger. En sommige zitten jaren in de mmm en raken daarna spontaan zwanger dus ja waar doe je goed aan? Ik denk dat iedereen gewoon moet doen waar ze zich prettig bij voelen en waar jij in gelooft. Ik hoop dat iedereen die hier zit ooit een lief klein babytje van zichzelf in zn armen zal houden.

Lyanna super! Hoop voor je op een positieve test over paar weken! Succes!

14. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Meiden, even een vraagje.

Nu heb ik zondagochtend de IUI, hoe moet ik dat op het lijstje zetten. Het is natuurlijk geen terugplaatsing, kan ik achter terugplaatsing IUI zetten of moet ik apart 1 maken?

15. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Hé lyanna, doe gewoon wát jij het makkelijkst vind. Je kan het ook apart erbij zetten hoor. Veel succes zondag :D !

16. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sammy, dank je wel. Dan ga ik het er maar even apart bij zetten, is denk ik het duidelijkst voor iedereen.
    Maar ik dacht: Laat ik maar even vragen, want ik weet niet of en hoe het gedaan is eerder door iemand die IUI heeft.

17. Lyanna

Lyanna Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.453
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wie, wat, waar:
    Adventure:
    2008 pilstop, sinds september 2010 in de MMM en nu IVF1 gestart in augustus.
    Caro31: Kinderwens vanaf 2007, sinds 2009 in de MMM, enodmetriose, 2x geopereerd, 1x spontaan zwanger maar een miskraam na 9 wk, 1x IUI, nu 2e x IVF
    Catharine: dec. 2007 pilstop, dec. 2010 mmm, slecht/geen zaad. ICSI gestart in sept. 2011 in Diaconessehuis Voorburg.
    Djuuzie: April 2010 pil stop, april 2011 mmm, slecht zaad. ICSI gelderse vallei ede ism UMC radboud.
    Elize84: mei 2010 pilstop, april 2011 mm; slecht zaad. Start 1e ICSI september 2011, Isala Zwolle
    Fientjelady: UZA Egedem
    Joekie: 2006 pilstop, 6xIUI 2007, 1x ICSI zonder TP. Na pauze nieuwe start in AMC!
    Josefien: aug 2010 pilstop, oktober eerste icsi UMC Utrecht
    Kaaat: Kinderwens vanaf 2008, begin mmm 01-2010, eerste ICSI nov 2010, nu 2e ICSI, OLVG/AMC, Amsterdam
    karinikke87: juni 2010 pilstop, april 2011 mm; slecht zaad. Start 1e ICSI augustus/september 2011, Deventer/Zwolle
    Loesie1982: Mrt 2008 pilstop, na 3x ICSI zoontje gekregen op 28/10/10, in sept tp voor een broertje of zusje.
    Loontje85: 2008 pilstoep, sinds maart 2009 in de MMM, nu cryo tp uit de 3e ICSI poging, Amsterdam/VUmc
    Lyanna: Mrt 2010 Mirena verwijderd, sinds september 2011 in de MMM, 1e IUI oktober 2011.
    Marjah: 2006 verwijderen mirena, mmm sinds maart 2009, 6e ICSI (maar 1e ecd poging), MCK
    Nataik: 2009 pilstop, slecht zaad, 2x IUI lucas zkh, sept. ICSI mnc UMCG
    Natjuh026: 2007 pilstop, 5x iui 2010/2011, start met ivf, Rijnstate/UMC
    Ons wondertje:Okt 2005 pilstop, na 1 mk zoontje gekregen 12-2010.
    Nu 2e ronde voor brusje
    Sammy88: 2009 pilstop, sinds september 2010 mmm. april eerste ICSI poging afgebroken groeide niks. eind juni opnieuw, 1 eitje bevrucht, Niet zwanger!.. Eind aug ICSI 2 begonnen. 1 teruggeplaats 7 in de vriezer.
    Sesa: jan 2011 gestart met donor, niet gelukt, Deal-IVF niet gelukt 40 follikels en OHSS, nu voor de 3de IUI in okt
    Zonnetje1980: 2007 pilstop, half jaar medicijnen van uroloog, 6xiui, 1x icsipunctie met 4 mislukte tp's. Nog 2 cryo's in de vriezer. Nu een tp van een blastula gehad
    Minnie Mouse1974: Vanaf 2008 weer kinderwens. ICSI 2; Week 40 puncie en hopelijk TP. St. Elisabeth Ziekenhuis Tilburg.

Startdatum:
    Djuuzie: 13 oktober start met Elonva.

Echo/FM afspraken:
    Josefien: 13 oktober 1e fm

Punctie:
    Minnie Mouse1974: 4 Oktober 2011
    Kaaat: 12 oktober
    Elize84: 14 oktober 8:00
    Josefien: 19 oktober (bij goede fm-resultaten)

Terugplaatsing:
    Minnie Mouse 1974: 7 Oktober 2011.
    Kaaat: 15 Oktober

IUI:
    Lyanna: 16 oktober 2011

Testen:
    Catharine: 12 oktober
    Caro31: 14 oktober
    Sesa:17 oktober
    Nataik: 20 oktober

Zwanger:D:
    Loesie1982
    Joekie

Niet zwanger:(:
    Delia
    Nelly1
    Marjah
    Ons wondertje
    Zonnetje1980
    Loontje85
    Lyanna

Zwanger, maar helaas vmk,mk of ma:(:
    Sammy 88

Even IUI op de lijst gezet en mij eronder gezet op de 16e voor IUI.
    Ook heb ik mij maar even op niet zwanger lijstje gezet.

18. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Bah, jij ook al. Heel veel sterkte Catherine. Wat een klap he, vind het zo'n leeg gevoel letterlijk en figuurlijk. Had je ook nog cryo's? Dikke knuffel en doe rustig aan met alles.

19. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Heros, voor jou ook balen dat het niet gelukt is! De eerste keer toen ik zwanger werd, gebruikte ik tarwekiemolie. Ik ga dat deze rond ook maar weer eens proberen. Baat het niet dan schaadt het niet.

Kaat, wat een verhaal meis! Dat verwacht je toch niet, pfffff. Nou, hoop dat er veel emmy's gaan ontstaan. Succes de komende dagen!

Lyanna, succes zondag met de IUI!!

20. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Wie, wat, waar:
    Adventure:
    2008 pilstop, sinds september 2010 in de MMM en nu IVF1 gestart in augustus.
    Caro31: Kinderwens vanaf 2007, sinds 2009 in de MMM, enodmetriose, 2x geopereerd, 1x spontaan zwanger maar een miskraam na 9 wk, 1x IUI, nu 2e x IVF
    Catharine: dec. 2007 pilstop, dec. 2010 mmm, slecht/geen zaad. ICSI gestart in sept. 2011 in Diaconessehuis Voorburg.
    Djuuzie: April 2010 pil stop, april 2011 mmm, slecht zaad. ICSI gelderse vallei ede ism UMC radboud.
    Elize84: mei 2010 pilstop, april 2011 mm; slecht zaad. Start 1e ICSI september 2011, Isala Zwolle
    Fientjelady: UZA Egedem
    Joekie: 2006 pilstop, 6xIUI 2007, 1x ICSI zonder TP. Na pauze nieuwe start in AMC!
    Josefien: aug 2010 pilstop, oktober eerste icsi UMC Utrecht
    Kaaat: Kinderwens vanaf 2008, begin mmm 01-2010, eerste ICSI nov 2010, nu 2e ICSI, OLVG/AMC, Amsterdam
    karinikke87: juni 2010 pilstop, april 2011 mm; slecht zaad. Start 1e ICSI augustus/september 2011, Deventer/Zwolle
    Loesie1982: Mrt 2008 pilstop, na 3x ICSI zoontje gekregen op 28/10/10, in sept tp voor een broertje of zusje.
    Loontje85: 2008 pilstoep, sinds maart 2009 in de MMM, nu cryo tp uit de 3e ICSI poging, Amsterdam/VUmc
    Lyanna: Mrt 2010 Mirena verwijderd, sinds september 2011 in de MMM, 1e IUI oktober 2011.
    Marjah: 2006 verwijderen mirena, mmm sinds maart 2009, 6e ICSI (maar 1e ecd poging), MCK
    Nataik: 2009 pilstop, slecht zaad, 2x IUI lucas zkh, sept. ICSI mnc UMCG
    Natjuh026: 2007 pilstop, 5x iui 2010/2011, start met ivf, Rijnstate/UMC
    Ons wondertje:Okt 2005 pilstop, na 1 mk zoontje gekregen 12-2010.
    Nu 2e ronde voor brusje
    Sammy88: 2009 pilstop, sinds september 2010 mmm. april eerste ICSI poging afgebroken groeide niks. eind juni opnieuw, 1 eitje bevrucht, Niet zwanger!.. Eind aug ICSI 2 begonnen. 1 teruggeplaats 7 in de vriezer.
    Sesa: jan 2011 gestart met donor, niet gelukt, Deal-IVF niet gelukt 40 follikels en OHSS, nu voor de 3de IUI in okt
    Zonnetje1980: 2007 pilstop, half jaar medicijnen van uroloog, 6xiui, 1x icsipunctie met 4 mislukte tp's. Nog 2 cryo's in de vriezer. Nu een tp van een blastula gehad
    Minnie Mouse1974: Vanaf 2008 weer kinderwens. ICSI 2; Week 40 puncie en hopelijk TP. St. Elisabeth Ziekenhuis Tilburg.

Startdatum:
    Djuuzie: 13 oktober start met Elonva.

Echo/FM afspraken:
    Josefien: 13 oktober 1e fm

Punctie:
    Minnie Mouse1974: 4 Oktober 2011
    Kaaat: 12 oktober
    Elize84: 14 oktober 8:00
    Josefien: 19 oktober (bij goede fm-resultaten)

Terugplaatsing:
    Minnie Mouse 1974: 7 Oktober 2011.
    Kaaat: 15 Oktober

IUI:
    Lyanna: 16 oktober 2011

Testen:
    Catharine: 12 oktober
    Sesa:17 oktober
    Nataik: 20 oktober

Zwanger:D:
    Loesie1982
    Joekie