Wie ook in september/ oktober iui,ivf, icsi behandeling of cryo tp?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door one of kind, 30 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    938
    113
    Vrouw
    Hai Allemaal,

Lyanna je staat bij niet zwanger, maar je moet toch nog testen.? Hoe voel je je.?

Elize, mijn vage klachten lijken op de jouwe.. De hele dag koud, voel me stokkies en baarmoeder echt.. Verkouden als een gek en best moe.. (.)(.) groeien maar kan ook door de deca komen maar af en toe steken erin.. Klinkt positief he, hoop zo dat we alle 4 gewoon posi testen..!!

Ga morgen testen als het zo mag zijn zal het wel zo licht zijn dat het niet te fotograferen is, maar we zullen zien.. Morgen is dag 9 na tp en is nog wel erg vroeg, dus ik w8 het af..!

Fijne zondag.!

2. sesa

sesa Niet meer actief

Hoi Dames,

werkt granaatsap echt? Dan ga ik het ook halen. welk merk? Ik ben ook gestopt met zoetjes, koffie , gewone thee alles doe ik als het maar helpt.

Dan heb ik een vriendin die gewoon de 1ste keer zwanger word, rookt, zuip en blowd??? En ik alles maar laten. Herkennen jullie dat?

3. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @Kaaat: Wat spannend zeg die klachten... Ik voel me vandaag wel iets beter gelukkig (voel me niet meer echt ziek), maar nog steeds verkouden en koud en moe. Had gisteravond ook weer allemaal steekjes rond de baarmoeder, beetje hetzelfde als donderdag. Ik zit morgen pas op dag 6 na tp...maar ik had op dag 4 pas de tp.
    Wat spannend dat je morgen gaat testen! Ik zit heel erg in twijfel of ik eerder ga testen. Aan de ene kant wil ik graag; stel het is positief dan weet ik het eerder! Maar stel hij is negatief...dan ben ik helemaal down. Terwijl ik pas later echt mocht testen en wie weet is hij dan toch positief. Heb ik voor niks zitten balen. Of...hij blijft negatief natuurlijk.. Zucht. We hebben dit weekend ook nog een familieweekend, za/zon/ma. Ik denk er sterk aan om vrijdag te testen, 14 dagen na punctie en dag 10 na tp.
    Heb gister alle testen verzameld die ik nog had liggen, het bleken er wel 5 te zijn! Ik hoefde ook nooit echt te testen omdat ik nooit overtijd was.
    Heel veel succes morgen!

@Sesa: Ik weet niet of het werkt, maar als je het googled zie je dat het ook als een gezondheidsdrankje wordt aangeprezen omdat er veel vitamines en anti oxidanten in zitten. Dus ja het kan sowieso geen kwaad. Op een ander forum waren er toevallig wel veel zwanger die dat dronken en het schijnt dat de granaatappel vanuit vroeger al als vruchtbaarheid bevorderend wordt beschouwd. Ik drink Pom granaatappelsap, elke dag een glas. Is te vinden in het koelvak bij de groente afdeling. Het is wel best duur, maar ik doe 4 dagen met 1 flesje. Ach ja t is maar voor 2 weken ;). Maar goed het zal natuurlijk hoofdzakelijk aan het embryo en je baarmoeder etc. liggen of het allemaal gaat lukken!
    Oh en ja ik ken ook talloze voorbeelden waarbij de a.s vader/moeder veel rookten, dronken, slechte dingen aten en toch in 1 keer zwanger werden... En dan ook gewoon als een ketter door blijven roken omdat 'het slecht is voor de baby als ik nu in 1 keer stop, dan krijg ik teveel stress'... Ja ik begrijp dat echt niet hoor, maar ik sta er maar niet meer teveel bij stil!

4. kiki82

kiki82 Actief lid

14 okt 2011
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag Dames,

@ kaaat; toen wij in in het OLVG liepen en ze constateerde dat ICSI de oplossing zou zijn, was de wachtrij voor ICSI 5 maanden. Ik vond dat lang maar vond de artsen prettig, maar het idee van het ziekenhuis niet echt. Ook het zien van zwangere vrouwen vond ik niet prettig. De dokter daar heb ik om advies gevraagd en zei dat de beste toch het MCK was, dat het daar minder ziekenhuis gevoel was en de wachtrij korter was. Ik heb er toen een week over na mogen denken en uiteindelijk voor het MCK gekozen. En tot op heden geen spijt van gehad.

@Elize84; ik heb afgelopen donderdag terugplaatsing gehad en nu werd ik vanmorgen wakker van een steek in mijn buik en een trekkerige lies... Maar goed ik heb ook rugpijn alsof ik ongesteld moet worden... jojo van emoties.. is het nou een innesteling of is het gewoon klaar? Ik zou toch zo graag mijn gedachten even verzetten en dan hoppa wakker worden, twee weken later... wil het weten.. misschien gewoon te nieuwsgierig? ;)

5. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    938
    113
    Vrouw
    Sesa ja of de granaatappelsap hetgene is wat de sleutel tot zwangerschap is weet natuurlijk niemand, maar denk wel dat het zowieso goed is.. Ik drink dezelfde als Elize..
    Oow en over de mensen die dan zomaar ineens zwanger zijn, denk dat we die allemaal kennen.. Heel frustrerend probeer dat zo veel mogelijk te negeren..

Elize ja snap je dilemma ik heb dat ook wel hoor.. Als ie nega is voel je je echt naar en zeg dat ook steeds tegen mezelf, maar bij al mijn tpen heeft me nieuwsgierigheid het altijd gewonnen..:)
    Vindt je kwaaltjes wel posi klinken..:)

Kiki okee ja snap hem, ja wij moesten ook wel een poosjes wachten voordat we konden starten en hebben het VU overwogen, maar doordat we dan daar weer in intake en alles zouden moeten doen zouden we miss 1 maand eerder kunnen beginnen, dus toch maar besloten om in het OLVG te blijven.. En aan de dikke buiken stoor ik mij (nog) niet..:)
    Zet jezelf anders even op het lijstje dan weten we ook allemaal wanneer je mag testen..:)

6. sesa

sesa Niet meer actief

Nou ik ga het morgen halen het sap. Vitamines zijn altijd goed :).

7. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    938
    113
    Vrouw
    Hai dames,

Bij deze mijn test van net! Weet niet hoe goed het te zien is op de foto maar er staat een licht roze streepje :)! Dus ben erg blij voor nu! Nu op naar donderdag!

8. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @kaaat: wauw super! Ik zie hier iets heel lichts ja. Feli voor nu! Wat voor test is dat? Ga je nu niet elke dag testen?

9. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    938
    113
    Vrouw
    Whhaaa thanx Elize! Het is een 2voor5 van de kruidvat, ja denk wel dat ik elke dag ga testen kan me nu helemaal nie meer inhouden!

Hoe voel jij je.?

10. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Meiden wanneer kun je al testen? Gisteren getest 9 dg na tp en die was neg
    ik had goede hoop

Ik weet dat ik altijd al een late pos tester ben maar toch
    ik had ergens gelezen dat de innesteling vaak tussen de 5 a 10 dg na de tp Os

11. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    938
    113
    Vrouw
    Hai Angelica, volgens mij heeft de innesteling te maken met hoe ver je embryo was toen ze hem terug plaatsten.. En de 1 maakt sneller hcg aan als de ander daarom zeggen de ziekenhuizen ook 12 of 14 dagen na tp dat geeft het eerlijkste resultaat.. Nu kan die van jou nog posi gaan worden, rot he al dat wachten.. Wanneer was je tp en mag je testen van het ziekenhuis.?

12. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Ik had de tp op zaterdag 15 okt. ik heb as vrijdag een bloedtest en ik mag 30 okt zelf testen

PFF dat wachten is vreselijk

13. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    938
    113
    Vrouw
    Ik had ook de 15de me tp! Hoeveel cellig was die van jou?
    Ook ik ga heel hard voor je duimen.!
    Ziekenhuis heeft niets gezegd over thuitesten want eigenlijk raden ze dat af, ze willen dat je gewoon de bloedtest afwacht.. Ik heb donderdag me bloedtest.. Wilde dat het nu al zo ver was.. :)

14. Josefien

Josefien Actief lid

1 dec 2010
    152
    0
    0
    Gouda
    Kaaat: wauwie!!! Voorzichtig gefeliciteerd!!!!! Zooo leuk, jij maakt het topic iig nog een beetje roze! Nu de andere meiden nog he..;)
    Hier alles oke, had alleen vannacht een zweetbui en was gelijk bang dat het over was, omdat ik in mijn 'normale' cyclus ook altijd precies 1 week voor mijn menstruatie dat had... Nu zegt zo'n zweetbuitje natuurlijk niet echt iets, maar ben toch wel bang hoor..:(

15. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    938
    113
    Vrouw
    Thanx Josefienn.! I hope so.!
    Oow snap dat je daar onzeker van wordt, natuurlijk zegt het niets maar tog..:( Ben je van plan om eerder te testen?

16. Justb

Justb Actief lid

26 mrt 2011
    403
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Meiden!

Kom me hier ook melden als het mag!
    Heb even meegelezen en zie dat er voor een aantal dames de spanning al behoorlijk stijgt.

Even wat over mezelf:
    Ik ben 38 jaar mijn partner 47, moeder van een zoon van 12 en 2 prachtige stiefkinderen van 19 en 21
    Sinds bijna 2 jaar deze relatie en we willen voor een kleintje van ons samen gaan.

Op 21-10 had ik mijn eerste iui en zit nu dus ook in de (veel te) lange 2 wachtweken.
    Voor zover ik hier gelezen heb is het merendeel van jullie bezig met ivf en icsi.

Hebben jullie het iui traject al achter de rug of een andere reden dat jullie direct in het IVF of ICSI traject zitten?

Wij zijn een ruim half jaar geleden in de mmm gekomen en hebben besloten om aan de InES studie deel te nemen.
    Je wordt dan geloot voor iui, ivf gestimuleerd of icsi (dacht ik)
    Wij hebben iui geloot, wat ik zelf wel prettig vond om zo te starten en niet meteen ivf.
    Bij ons is er geen reden gevonden waarom het tot op heden nog niet is gelukt.

17. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    kaaat ik had een 6 cellig toppertje! Het was echt een goede embryo, daarom kreeg ik er maar 1 terug en niet 2

18. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Ik kreeg dit trouwens terug als antwoord

Hoeveel dagen na de TP een emmy in zal gaan nestelen, als het innesteld is verschillend per persoon maar nog belangrijker: hoeveel dagen was het emmy'tje al oud voordat je het terug kreeg? In Dusseldorf krijg je vaak dag 2 embryo's terug en cryo's zijn vaak slechts 2 cellen groot. Zo'n emmy'tje zal dus later innestelen als wanneer je een blasto terug krijgt. Daarom is zo'n vraag niet zo eenvoudig te beantwoorden. Grof gezegd kun je zeggen dat een emmy innestelt tussen de 6 en 9 dagen na de punctie.

19. Josefien

Josefien Actief lid

1 dec 2010
    152
    0
    0
    Gouda
    Heej Kaat, ik mag pas donderdag 3 nov testen, maar als ik het uithou, doe ik het die woensdag... (hoop vooral dat ik dan nog niet ongi ben!)

20. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    938
    113
    Vrouw
    Josefien oow wat moet je nog lang..:( Verschrikkelijk he.. Ik vond vorige week wel snel gaan, maar nu mogen de dagen vliegen hoor, maar ga vanaf morgen weer werken dus dan komt het vast goed..

JustB welkom hier..!! Wat fijn dat jullie eerst IUI mogen proberen, als dat de manier is zou dat tog fijner zijn dan IVF of ICSI.. Wij zijn gelijk doorgestuurd voor ICSI, omdat man zijn zaad zo dusdanig "slecht" eerder lui was, vandaar gelijk de ICSI..

Angelica oow dat is een goede uitleg dan, dus het kan nog alle kanten op bij je.. Ik had een 11 cellige dus zou heel goed kunnen dat die eerder dan een 6 cellige innesteld.. Spannend hoor..!

Deel Deze Pagina