Medicatie bij IUI: hoe reageer je erop?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mariska11, 7 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aangezien het deze ronde weer niet raak was, zal de volgende stap vermoedelijk IUI gaan worden (horen we deze week).
    Ik heb nu echter een half jaar Utrogestan gebruikt en behoorlijk last gehad van bijwerkingen. Heb een heel kort lontje, weinig geduld en raak ontzettend snel geïrriteerd. Herken mezelf gewoon niet meer en heb dit normaal ook niet tijdens ongi of zwangerschap. Vind het dan ook best moeilijk om hier mee om te gaan.

Aangezien je bij IUI ook weer medicatie krijgt (soort is natuurlijk nog wel afhankelijk of ze de IUI in natuurlijke of kunstmatige cyclus doen), vroeg ik me af hoe jullie die medicatie ervaren en of je veel last hebt van bijwerkingen?

En of er meiden zijn die de medicatie van de IUI kunnen vergelijken met Utrogestan omdat ze beiden hebben gebruikt.
    Ben heel benieuwd naar jullie reacties!

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik heb voor en tijdens de IUI-behandelingen eerst twee jaar Clomid geslikt. Dit sloeg bij mij heel wisselend aan en ik had vrij veel last van de bijwerkingen: opvliegers, duizelig, stemmingswisselingen.

Daarna overgestapt op hormoon-injecties (Menopur) en later tijdens de IVF-ICSI's Puregon gespoten. Dit sloeg goed aan en ik had veel minder last van bijwerkingen.

Persoonlijk vind ik de bijwerkingen van Utrogestan een stuk heftiger dan van de hormoonstimulatie.

Succes!

3. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Tijdje Clomid geslikt.
    Ik ha ook veel last van de bijwerkingen: opvliegers, stemmingswisselingen, huilbuien.

Later Puregon gespoten, totaal geen bijwerkingen.
    En Utro had ik ook helemaal geen last van!

Pregnyl voelde ik mn eisprong extra goed door, en een enkele keren zelfs zo erg dat ik bijna niet meer kon lopen vlak voor de IUI, en mn broek open heb moeten doen, omdat t zo veel pijn deed aan mn buik.
    Ook 2 keer de wc in het ziekenhuis onder gekotst, :)
    Maar de meeste keren bij de Pregnyl, alleen de eisprong heel goed gevoeld.

4. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Puregon en Gonal-F: geen noemenswaardige bijwerkingen
    Utrogestan: moe, hoofdpijn, migraine, sjachareinig

Deel Deze Pagina