Wauw mama wat schattig. En mooi dat alles goed is. Ik heb ook echo gehad en so far so good. Volgens gyn moet ik me niet te druk maken voor de 20 wkn echo.... Ze liggen volgens hem er goed bij. En ik doe het volgens het boekje. Geen klagen en mooie lage bloeddruk. Ja dat ik af en toe wat meer moe ben is heel normaal zegt hij. Het neemt ook nog al wat. Ik zei ik ben nog maar heel weinig aangekomen maar ook dat is geen probleem zegt ie. Gewoon lekker eten en genieten was zijn advies. Nou dan doen we dat maar he?
@mamaatje, gefeliciteerd met de mooie echo, uitslag en foto's! Nog geen tijd gehad om eerder wat te laten horen maar alles was goed met ons beebje! Prachtig om te zien! Hersenhelften, kamers van t hart, nieren en nierbekken (0,45cm groot!!) blaasje was gevuld en maagje ook. Beebje lag te drinken en had ook de hik. Verder lag het niet in de mooiste positie dus volgens de echoscopiste wad t geen fotogeniek beebje, maar dat maakt ons niet uit, want alles was goed! Toen ze zei dat t ruggetje dicht was waren we tevreden Verder ligt het qua groei echt precies op schema als je de grafieken bekijkt. Ook vroeg ik nog naar de datum en jaja, weer een dagje terug...dus nu 24 feb ipv 23.... Daar moesten we t nu op houden zei ze. Ik zal straks de foto's plaatsen eerst gauw verder koken!
Gefeliciteerd mamaatje!! Wat een heerlijk nieuws en wat een mooie plaatjes! Jouw meisje is dus gewoon echt een meisje, gefeliciteerd!!!! Je hebt goed naar je gevoel geluisterd! Marlies ook weer n goede echo, heel fijn! Goed om te horen dat jullie t goed doen!! Armande en manlief willen t waarschijnlijk niet weten Maar als je zo n echo had als mij kan je er niet om heen... Dus hoop dat voor hen dat t niet zo overduidelijk is maar ik ben stiekem wel heel benieuwd!
Marlies en D en de rest natuurlijk wij willen het niet weten...! Dus toen het zover was moesten wij even ons hoofd afwenden Grote verrassing dus! Alhoewel het namen kiezen wel een stukje makkelijker zou worden....
Ha meiden! @Mamaatje: wat heerlijk dat jullie meisje is goedgekeurd! Prachtige foto's, een prachtig voetje zeg!! En die lange benen, dat gaat een topmodel worden later @Armande: jij ook gefeliciteerd met jullie wondertje!! Heerlijk dat alles goed is en hij/zij perfect op schema ligt! En die uitgerekende datum... tsja het is in feite ook maar een schatting, moet bekend zijn voor het verlof maar je beebje kan ook zomaar 2 weken eerder of later komen. Leuk hoor dat jullie beebje een verrassing gaat worden!! @Marlies: fijn dat ook bij jou alles goed was!! Idd geen zorgen maken over die 20wkn. Je hebt al zoveel controles gehad, alles zit goed! Grappig dat je het advies krijgt om gewoon lekker te eten en ervan te genieten. Datzelfde advies heb ik ook gekregen, ondanks die nu 7 (!!!@*#&) kg die er aanzit. De gyn vond het geen probleem (ahum ik wel) en zei dat er nog wel 20 bij kon komen... elke vrouw is daarin verschillend. Maar vrouwen die snel veel aankomen zijn vaak na een week de helft van de kilo's ook weer kwijt... naja... @Dtje: joehoe op/ over de helft!! Iedereen hier nu bijna! En jaha je knulletje kan zomaar over 17/18 weekjes "al" geboren worden!! Heb je genoten van je luie dagje?? Heerlijk hoor! Ik moet de kou trotseren en jij ligt heerlijk onder de dekens. *jaloers* Bij de gyn was alles goed. Dacht dat ik bij de vk gepland stond, maar toch weer bij de gyn. Hij nam weer alle tijd voor me, erg fijn. Heel grappig, die gyn staat er om bekend dat hij geen zin heeft om met de doptone naar het hartje te zoeken. Geen geduld voor, hij laat het beebje altijd zien. Veel makkelijker. Dus ik heb nog even 5 minuutjes mogen genieten Ze was heerlijk aan het slapen en lag helemaal opgekruld. Hij wees wat dingetjes aan en zei meteen dat ze in stuit lag. Ik meteen schrikken, maar dat betekent nog helemaal niets natuurlijk voor de bevalling. Nou ja, zeg dat dan ook niet, dacht ik meteen. Op een keizersnede zit ik toch niet te wachten, veel liever natuurlijk, ben je het snelst hersteld! (vroeger zei ik altijd dat ik in een land ging bevallen waar je gewoon mocht kiezen voor een ks ) Nog maar 4 daagjes en dan vakantieee woehoee! Heb vanmiddag (was toch vroeg thuis) alle kledingkasten uitgemest en weer drie volle zakken voor het leger des heils verzameld en 5 zakken vol zomerkleding en/of winterkleding waar ik deze winter toch niet in zal kunnen. Gaat van het weekend weer allemaal richting ouders Heerlijk, het huis wordt steeds leger, i love it! Volgende week in Limburg lekker wat nieuwe (positie)kleding shoppen en garderobe beetje aanvullen! Hier lekker op de bank naar vieze vette verloofde kijken. Moet morgen naar de psych voor het eerst, daardoor hoef ik ipv 6 uur, pas om half 8 mijn bed uit. Heerlijk! Fijne aaf meiden!
Oooh jaaa: wij zijn het eens geworden over een naam Het wordt soort van vernoemd naar beide oma's, die namen hadden we al, maar de voornaam hebben we nu waarschijnlijk ook! Hebben nog gekeken naar andere namen, maar die eerste ingeving blijven we toch het mooist vinden!
@krullie, dat klopt hoor van die dagen. Maar tis best gek dat we nu wel 5data hebben gehad... Geen ramp verder natuurlijk en ze zei ook dat ik het lekker zo moest laten staan op mn werk. Maar ik kan je vertellen dat wanneer je de 40weken bent gepasseerd iedere dag extra er eentje teveel is, en je beebje weer een dag groter is
Armande ook van harte met de goede echo! Super!! Heerlijk hè om zo lekker naar je kleintje te kijken hè Alles is rond deze termijn zoveel duidelijker en zo bijzonder dat alles erop en eraan zit! Krullie heel veel succes morgen, lekker even langer blijven liggen! En super dat je weer even naar je meisje mocht kijken! Ik zou nog even willen kletsen maar ik zit bij m'n vriendin en is niet zo gezellig als ik maar aan die tel van mij zit Wat overigens ook niet zo lekker typen is want heb m laten vallen en de rechter onderkant is nu echt gebarsten Zo zonde! Fijne avond allemaal nog en lekker slapen! Moet lukken met zulke fijne berichten!
Super dat jullie t trouwens eens zijn over de namen!!! Ben heel benieuwd.. En ook hoe alle kleintjes er straks uit zien en na alle schattige pakjes die ze zullen dragen!!! N wat Heb je een hoop geruimd zeg! Lekker bezig geweest, en weer overzicht in je kast! Nog maar vier daagjes! Jeej! Heerlijk vooruitzicht! Lekker shoppen meis! Heerlijk! Ik wil ook! Haha
Ik raak trouwens helemaal in stress 17/18 weken is niks.. Heb nog geen huisje dus kan nog niet aan t kamertje beginnen Wordt nu wel lichtelijk panikerend Hahaha De kamer moet echt af hoor voor ik de baby uitpers 😜
Sorry....de foto's niet meer kunnen plaatsen gisteravond... Hopelijk lukt het wel vanavond... Gisternacht weer een spooknachtje met zoontjelief gehad dus ik liep gister op mn tandvlees.. Gelukkig nu alledrie erg goed geslapen alleen ben ik nu sinds vannacht duizelig...bah... Zal denk ik door mn lage bloeddruk komen maar het is wel irritant! Zo hehe, dat was ff een echoberichtje @Dtje, komt allemaal goed! Je hebt nog erg lang de tijd, maar ik kan me voorstellen dat je het graag allemaal geregeld wilt hebben. En dan straks met nesteldrsng erbij wordt het nog erger haha Hopelijk hoor je gauw wat over het huis en dan komt alles op zn pootjes terecht! Geen stress hoor! (al begrijp ik je helemaal!) Nou ik ga ff verder moet naar het werk. Heb natuurlijk weer op niets gereageerd..maar @Krullie heel veel succes vandaag!! @all fijne dag!
@marlies aankomen zegt idd niets over je zwangerschap en gelukkig maar, de een komt 10 kilo aan en de ander 30 teveel aankomen is erger als te weinig zelfs geloof ik je kleintjes nemen écht wel wat ze nodig hebben @armande fijn dat alles goed was, gaaf he dat ze alles zo kunnen controleren ennuh je mag misschien nu geen fotogenieke baby hebben maar na de geboorte zeker wel @D83 dank je wel lieverd jaa gelukkig wel dus alle mooie roze spulletjes mogen blijven hihih @armande ooo ik ben veelste nieuwsgierig om het niet te weten respect heb je wel een voorgevoel of dat ook niet belangrijkste is de kleine is gezond en doet het super @krullie haha jaa we schrokken van die benen die gingen over de 20 weken heen :O de rest zat allemaal netjes op 19,6 weken hihih wel leuk @krullie hahaha de kleine is echt een meisje nu al eigenwijs hahah, gelukkig kan ze nog alle kanten op dus idd geen zorgen maken hoor je zal wel rond de 36 weken misschien weer terug moeten voor een liggingsecho @D83 weet je wat zo gek is he, dat meeste baby's blijven zitten tot het allemaal rustig is en geregeld, schijnbaar zijn ze daar gevoelig voor ze komen dus echt pas wanneer ook jij daar klaar voor bent geen zorgen, een kleintje heeft in princiepe alleen maar liefde eten en een slaapplekje nodig voor het begin zit hier nu te bedenken wat we nu weer moeten eten ben een beetje inspiratieloos zit te denken aan gehaktballetjes in satesaus maar zodra ik daar aan denk word ik misselijk word nog wat dus vandaag ennuhhh 20 weken vandaag !!!!!!!!!!!!
Dank jullie wel dames! Las er toevallig ook een artikel over mamaatje waarbij t beebje ook pas kwam nadat alles net klaar was Was bij m'n neefje ook zo bijzonder. Hij is de dag na de begrafenis van m'n vader geboren En niet net op z'n sterfdag en toen we alles moesten regelen Zijn geboorte heeft mij (en nog) veel afleiding gegeven Bedankt nog voor je receptje mamaatje ga t een x maken We hebben hier meerdere toko's! Ah Armande gelukkig toch nog goed geslapen jullie drie Hoop dat je dat dag goed bent doorgekomen! Lijkt me toch wel vermoeiend hoor gebroken nachten n vroeg opstaan Krullie hoe is t gegaan vanochtend? Ga eten maken heb honger Lekker bloemkool met kaas saus tagliatelle en kipfilet Smakelijk allemaal en een fijne avond! Hierbij ten slot m'n nieuwe jas http://i.imgur.com/u3LkW.jpg Hm heeft een te lang levertijd op die dikke jas M'n trench coat komt volgende week, ben benieuwd Kon t niet laten dit mee te nemen voor m'n prinsje http://i.imgur.com/R6huq.jpg Hij staat niet recht sorry daarvoor!
Mamaatje gefeliciteerd met jullie mijlpaal! Jeej! Op of over de helft! Super! Lekker vieren met wat lekkers Er al uit wat te eten?
leuke jas D83 ! Ik heb hem ook gekocht! Had eerst een M, maar die heb ik vorige week snel geruild. Dat meisje achter de kassa vroeg weet u zeker dat u een L wilt haha. Normaal heb ik een S/M in mijn jassen, maar vond dat ik in de M niet veel groeiruimte meer had met mijn buikie.. Vanaf volgende week ga ik minder werken.. Van 36 uur naar 30 uur en in november waarschijnlijk nog maar 20 uur en december bouwen we helemaal af.. Bij tweeling is de richtlijn dat je tussen 26-30 weken met ziekteverlof gaat.. Ik merk ook wel dat het me steeds zwaarder valt, vooral nu met de antibiotica. Heb ontzettende buikkrampen van de antibiotica en ben heel sloom. Dadelijk laatste pilletje en dan hoop ik dat het morgen in de loop van de dag weer beter gaat
Hey Lins.... mijn gyn zegt ook hoor met 26 a 28 weken stoppen met je eventuele werkzaamheden. Je hebt er tenslotte wel 2 in je he? En dat is nu wel even het allerbelangrijkste wat er is. Leuke winterjas hebben jullie. Ik heb een heel ander model maar ook een hele andere stof zeg maar. Meer een mantel idee. Ik heb heeeeeel erg vandaag 3! stukken vlaai opgegeten. Ja ik moest toch lekker eten en genieten van de Gyn.... LOL Al denk ik dat ie dit dan niet helemaal bedoeld... gniffel... Maar ja als de visite allemaal aan het lijnen is dan vind ik het ook zonde om weg te gooien hahahaha..... Zometeen aan de gekookte aard met snijbonen en een lekkere bal.
Ha meiden! Bedankt voor het succes wensen voor vandaag! Heb een fijn maar ook vrij heftig gesprek gehad met de psych en ga er nu voorlopig tweewekelijks heen Over twee weken gaan we wat doelen opstellen waar we aan gaan werken. Ben heel benieuwd. Ook ik zit wel met een verleden wat ik altijd heb weggestopt en nu dus naar boven komt. Altijd gedacht dat het gewoon weg was en verwerkt en het gewoon weggestopt en genegeerd. "Als je er niet aan denkt en er niet mee bezig bent, is het er niet toch?!" Dat idee. Was zo moe van het gesprek dat ik op mijn werk niet veel waard meer was. Ben nu aan het wachten op mijn witlofovenschotel! Nog kwartiertje en dan issie klaar! @Linss: fijn dat je minder gaat werken! Inderdaad heel verstandig met een tweeling. Hoe meer rust jij hebt, hoe beter de kleintjes blijven groeien. Die antibiotica is heel vervelend voor een blaasontsteking! Heb het gelukkig nog maar 1x gehad, maar heb me er 2 weken ellendig door gevoeld met flauwvallen aan toe. @Marlies: oooh heerlijk drie stukken vlaai! Je brengt me op ideeën! Niet doen hoor! Hoop dat je er van genoten hebt! Nu lekker aan de snijbonen! @Mamaatje: weet je al wat je gaat eten? Idd wat je zegt, heel bijzonder dat babytjes lijken te komen als de tijd daar is. Al gaan ze soms ook gewoon 2 weken over tijd en wacht je al een maand Hier ook een dag na overlijden van mijn oma een nichtje geboren bijvoorbeeld. Babytjes hebben niet veel nodig, hun mama is het allerbelangrijkste! Gefeliciteerd met je mijlpaal @Armande: wacht nog steeds met smart op de foto's haha Fijn dat jullie nu allemaal wel lekker hebben kunnen slapen, kun je er weer even tegenaan en je opladen voor de volgende nacht Ik ben ook af en toe duizelig en hoofdpijn, maar heb geen lage bloeddruk, gewoon normaal volgens de vk. Of heb je op dat moment dan ineens een lage bloeddruk? Of kan dat niet? @Dtje: aaaaw wat een schattig rompertje, zooo cute!! Kan me helemaal voorstellen dat je dat niet kon laten liggen! Gave jas, die heb ik helemaal niet gezien bij de h&m... zag er maar 2 op de site, ga nog es ff kijken. Ik heb xl nodig, maar inderdaad is de levertijd veel te lang!! Daar baal ik van! Maar ga volgende week even in de filialen kijken of ze daar toevallig hangen. Niet panikeren, 18 weken is nog tijd genoeg Hoewel het wenselijk is dat het een beetje opschiet haha Hoop dat je het huisje gaat krijgen hoor!! Las net weer in een artikel dat het goed is om met 25 weken de babykamer al te hebben staan. Niet zozeer voor de baby, maar je moet de ruimte dan een aantal keer goed verwarmen en dan weer goed ventileren zodat alle (chemische) geurtjes van de nieuwe meubels enzo uit de meubels trekken en vervliegen. Dus je hebt nog 5 weken haha nee hoor... denk dat als je het met 30 weken af hebt (december is het dan) het ook meer dan goed is! Rustig blijven Het komt wel goed! Je gaat weer heerlijk eten! Eet smakelijk allemaal!
Ja heerlijk dat ik nu minder mag gaan werken. Fijn zo'n bedrijfsarts. Ben ook zo moe 's avonds, erg saai voor vriendjelief, maarja die kleintjes vragen een hoop.. 3 stukken vlaaai wooww haha. Ik heb door de antibiotica minder eetlust. Zal komende dagen wel terug kmen ! Wij beginnen binnenkort met het leegruimen van de babykamer en mijn vriend gaat dan de muur schilderen en mijn vader een nieuwe vensterbank plaatsen ! Rond 15 december krijg ik de meubeltjes! Dus voor het nieuwe jaar is alles klaar! Kan niet wachten tot het zover is. Moet denk ik wel wennen aan het hele dagen thuis zitten dadelijk. Ik kan er niet goed tegen de hele dag thuis te zijnn, vooral niet als ik alleen ben.