Wie ook in Week 5 van haar zwangerschap?

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by D83, Jun 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    @marlies74 hahaha moest even lachen om je wie doet me wat hahahaha, die plasemmer kan idd uitkomst bieden gelukkig hoef ik snachts nog niet dus dat scheeld, hier niet echt last van afscheiding gelukkig

@poppenkop leuk he jong mama zijn idd lijken we wel zusjes helemaal omdat ze nu gewoon groter is als ik echt te erg gewoon

@argos gefeliciteerd en hopen op een plakbeeb na 2 jaar mag dat nu eindelijk wel he lekker genieten en op naar de 26ste

@1974 schrok me rot toen je zei dat je van slag was door je echo maar gelukkig alles goed pfff wil je ons noooit meer zo laten schrikken gefeliciteerdddd

@knibbel85 ik hoop dat je je hier komt aanmelden over een paar daagjes klinkt goed in elk geval

hier eigenlijk hetzelfde verhaal niets bijzonders te melden :)

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

haha en bedankt! Leuke visioenen heb jij :p
    Zal wel komen omdat je zwanger bent :p

@Mamaatje: wauw jullie lijken inderdaad wel zussen! Gaaf zeg!
    Zij is vast ook wel erg blij en trots met zo'n jonge moeder!

@A1974: waaaauwww ! Een hele dikke proficiat meid!!! Wat een heerlijk nieuws!! Geniet!!

@Marlies: hahaha lekker aan je tosti :p Heerlijk! Plasemmer is geen verkeerd idee, maar je kunt ook zo'n Sani Broyeur laten installeren he?? Is misschien wel makkelijk?
    Afscheiding heb ik de eerste weken ook veel gehad, dacht iedere keer dat het mis was, voelde het echt lopen zeg maar... sorry voor details :p Nu is het wel stukken minder gelukkig.
    Quinny vind ik trouwens ook leuke wagens... je hebt zoveel keus gewoon! Het moet in ieder geval een stoere driewieler worden. Maar we hebben nog genoeg tijd om rond te kijken :)

@Argos: gefeliciteerd!! Geweldig dat het na 2 jaar eindelijk is gelukt zeg!! Op naar de eerste mooie echo!

@Poppenkop: ook al zo jong moeder... heerlijk hoor. Helaas met mijn 27e ben ik dat niet echt meer straks :p
    Geef lekker toe aan je moeheid! Ik doe bijna elke middag 1 tot 2 uurtjes een dutje, merk alleen wel dat ik dan halverwege de nacht een uur wakker lig. Das ook niet echt de bedoeling ;)

@Knibbel: oeh dat klinkt veelbelovend meis! Hoop het voor je! Let us know!

3. sunshineS1976

hahha
    Je hebt leuke banden die dan wel geschikt zijn voor jou om te dragen! :p
    "Never mess with a pregnant woman" en dat soort dingen :p

4. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    1,156
    0
    0
    Zeeland
    Hahahahhaha... geweldig... speurt gelijk het internet af...

:D:D:D

5. sunshineS1976

Laat je het weten als je iets gevonden hebt? ;)
    Hierboven op de site heb je de link naar "mamaband" daar kun je zelf je eigen buikband ook ontwerpen met een afbeelding die je leuk vindt of een zelfbedachte tekst ;)

6. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hoi iedereen,

Mag ik me ook aanmelden hier? Ben nu in mijn 5de week zoals de titel zegt alleen zie ik dat jullie al ietsje verder zijn...
    Ik ben 30 jaar, dit is ons eerste kindje én... woon ook in Spanje. En nee, ik weet niet meer wie het zie, maar ik ontbijt niet in een weelderige tuin met mooi gedekte tafel maar spijtig genoeg gewoon aan mijn tafel in mijn appartementje. Maar tis hier wel zonnig natuurlijk :).
    Ik heb al een stukje bijgelezen en al heel wat "herkend".

Kwestie van kwaaltjes hier the usual: pijnlijke borsten (meer dan vorige week), bobbeltjes op de tepels en aders goed zichtbaar, af en toe speldeprik-gevoel in de borsten. Niet misselijk, wel moe moe moe. Ongelooflijk wat een luierik ik geworden ben, haha. Ben ik trouwens niet aan het bank-hangen dan ben ik wel aan het opruimen (en natuurlijk moet de niet zo ordelijke vriend er dan aan geloven...).
    Met 5.2 dagen mijn eerste echo hier gehad (wordt inderdaad vroeger gedaan dan in Nederland) en was een mooi groot vruchtzakje te zien. Volgende week dinsdag mag ik terug.

Bruinverlies: Ik heb dat de eerste week ook gehad, gyn zegt dat dat normaal is, kan vanalles zijn: gesprongen bloedvaatje, oud bloed van slijmprop, verdere innesteling van het vruchtje, etc.

Ik ga nu wat verder lezen zodat ik helemaal up to date ben, kan ik lekker met jullie mee kletsen!

7. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    1,156
    0
    0
    Zeeland
    Hallo Podiki!
    Welkom en gefeliciteerd!!!

@krullie85 weet je ik ben helemaal niet het type om zulke teksten te gaan dragen, ben meer type zwart jurkje en leuk vestje eigenlijk, maar moest gewoon lachen om je opmerking. Mijn vriendinnen zeggen wel eens dat ik een beetje Kak ben. Nou dan moet je me nu niet zien hangen in een tokkie pak op de bank hahahaha...

Ik zal eens even kijken wat de pot schaft vanavond..... hmmmm als het maar met vlees is dan ben ik blij!
    Eet smakelijk allemaal!

8. sunshineS1976

@Podiki: welkom hier! :D En natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! :D
    Ik wil net zeggen wat een geweldig land Spanje is met al die echo's... maar daarbij vergeet ik ff de financiële malaise waar jullie nu in zitten. En wij straks trouwens ook denk ik :p maar goed
    Jammer dat het niet zo idyllisch is als wij willen denken :p Maar je hebt de zon en dat is meeeeer dan genoeg lijkt me! Ik ben jaloers in ieder geval!
    Echt wel super dat jullie zo vroeg al een echo krijgen. Zoals je hier wel zal lezen krijg ik er pas 1 als ik ongeveer 9 weken ben en dat vind ik errug laat. Maar wat ik ook doe; boos zijn, smeken, huilen en stressen, ik krijg m niet... grrr!
    Zal moeten wachten... en laat dat nou net niet mijn sterkste punt zijn ;)
    Wens je in ieder geval een voorspoedige zwangerschap toe en het zou tof zijn als we deze bijzondere periode met elkaar kunnen delen nu we allemaal min of meer gelijk lopen.
    Geniet!

@Marlies: er zijn heus wel teksten te vinden of te bedenken die bij je passen :p
    Maar je moet het inderdaad wel leuk vinden! Je kunt je ook erg leuk (kak :p ) kleden met neutrale buikbanden. Ik vind het een uitvinding in ieder geval en heb de eerste al binnen. Ik hoef eindelijk mijn buik niet meer in te houden (nou ja nog eventjes dan) en laat hem straks graag zien!

9. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    1,156
    0
    0
    Zeeland
    jaaaaaaaaa over een tijdje kunnen we ongegeneerd dik zijn om even te citeren naar wat een vriendin van mij toen zei. hahahaha...

Ik heb net heerlijk een bord macaroni gegeten. Zit nu bommetje vol. Daarna even lekker een hete douche genomen en nu lekker bankhangen.

Zat zopas in de spiegel te kijken of ik al iets van een buikje zag. Ik twijfel. Ben van mezelf al niet heel plat zeg maar, dus ja is dit mijn buikje als anders of toch? In elk geval is het nu wel wat harder zeg maar. Pas nog prima in mijn spijkerbroeken maar aan het einde van de dag irriteren ze me wel en zodra Liesje thuis is gaat ie lekker uit.
    Helaas is het geen weer voor zomerjurkjes. :x Wat een zomer hebben we weer... en dan te bedenken dat ik niet op vakantie ga dit jaar.... hoop echt wel dat het nog wat beter gaat worden hoor...

10. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    @Marlies, mmm ik ben ook gek op tosti's! Misschien lekker om er naast kaas twee plakjes kipfilet tussen te doen en tabasco! Echt super lekker!

Ik was diegene die al een kinderwagen heb besteld! :) heb er ook een voetenzak bijbesteld en een paraplutje. Maar idd, met dat flut weer hier vraag ik me af hoe vaak ik m nodig zal hebben.. Wat wel heel leuk is dames dat we omstreeks maart bevallen... Heerlijk om dan naar buiten te gaan want de ergste kou is dan hopelijk al weg... Ik vind het ook zo jammer om geen lekkere zomerjurkjes te dragen maar ik heb zo een gevoel (of wil ik t gewoon heel graag) dat als we straks ergens in augustus/sept een lekker buikje aan t ontwikkelen zijn nog wel even kunnen showen in onze jurkjes! Broeken zitten me ook echt niet meer lekker, leef thuis in huispakken, en ben ook echt meer t type jurkje of strakke skinny... Helaas zit dat er niet in nu maar vind het stiekum ook heerlijk om nu gewoon eens lekker uit te buiken en de boel de boel laten..

Oh en Marlies, ik verlies ook best wel wat afscheiding hoor, al vanaf na mn eisprong, ene dag wel wat meer als de andere dag, maar elke dag... Het hele natte gevoel tussen mn benen is zeg maar wel wat minder geworden maar voel nog wel eens wat lopen ook ja...
    En denk ook echt dat de hormonen heel veel invloed hebben op mijn gemoedstemming. Ik ben al vrij snel geirriteerd in t verkeer, nu spring ik bijna door t dak! Ik vreet me zo op. En, ik ben met momenten ook zo emotioneel. Echt soms lichtelijk depressief, kan me zo intens verdrietig en ellendig voelen zonder reden? Wordt dit nog erger? Lets hope not! Wens succes aan de Wereld!

@Argos; gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom! Wat moet dat heerlijk voelen om nu eindelijk zwanger te zijn! Geniet lekker en klets lekker met ons mee!

@A1974; je liet me ook ff schrikken hoor! Maar wat een goed nieuws!!! Jeeeeej! Ben zooo benieuwd naar de foto's, en stuur ook hoe je woont, leuk!!!! Heb je de hartslag opgenomen of? Ga dat wel proberen denk, bij een vriendin ook gedaan, kan je t nog eens terug luisteren!
    Zat echt even te aaaaahen toen je zei 1cm. Is t geen wonder? :)

@Knibbel; hoop voor je dat je er gezellig bij komt, wanneer ga je een test doen?! Ik heb 5-6 dg voor mn nod al positief getest met de kruidvat2voor5!

11. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    @podiki; welkom! Misschien wonen jij en a1974 wel bij elkaar in de buurt? Nouja, Spanje is groot he! Gefeliciteerd met je zwangerschap. Onze kwaaltjes komen aardig overeen! Wat fijn dat je al een eerste echo heb gehad, hier gaat t minder snel helaas, maar ik heb hem iig wel met 7 weken, eigenlijk met 8 maar kon m een weekje vervroegen. Heb er niet bij gezegd dat ik dan 7 weken ben hoor :p

Eten jullie ook lekker veel fruit? Ik wel! Goed voor ons!

12. armande

armande Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    2,229
    0
    0
    Hoi meiden, alle moed weer bijelkaar geraapt;) dus even een reactie van mij....van de week had ik een heel verhaal getypt en op veel van jullie een reactie gegeven, plop! Alles weg! Grrr :x
    Weet ondertussen niet meer precies wat ik had geschreven (jaja vergeetachtig tot en met) dus dat laten we verder maar achterwege:)

Pfff nou hier begint de ochtendmisselijkheid aardig toe te slaan, gister moest manlief errug vroeg naar schiphol en ja hoor stond ik om 6:30 in de berm misselijk te zijn:(
    De vermoeidheid is er ook de hele middag, benen lijken wel van lood en dan word ik nu ook in de middag misselijk dus crackers ingeslagen vandaag en dat helpt wel een beetje.
    Het gekke is dat ik me nu weer kiplekker voel en dat is ook weer 'eng' ....

De bruine afscheiding was zaterdag voor het eerst, is weggebleven tot het er gister weer was en vandaag ook weer:( Vanmorgen toch maar de vk gebeld omdat ik gewoon gerust gesteld wil worden (en de 1e echo dus pas over een week is) de assistente zei dat ik teruggebeld zou worden door de vk (bij alle vormen van bloedverlies zo is het protocol) nou ik heb zitten wachten tot ik een ons woog en natuurlijk ben ik niet teruggebeld :x:x
    Bah ik heb er zo de balen van! Vooral omdat je maar tot 12 u kunt bellen dus ik dacht dat doen ze dus wel in de middag. Toen bleek dat dat niet t geval was kon ik niemand meer bereiken....
    Ik had echt een baalmiddag, voelde me beroerd, erg onzeker en manlief in het buitenland bleh

Zo dat lucht op haha!

13. vondebs

vondebs Bekend lid

Oct 16, 2009
    684
    0
    0
    Morgen gaat bij mij week 6 in en de symptomen worden alleen maar erger natuurlijk. Pijnlijke borsten, Heel veeeel dorst. en sinds 3 dagen is de misselijkheid er. Nu heb ik het zelfs al heel de avond. voel me echt beroerd. En elke middag heb ik men dutje nodig. Alles voor dat minimensje he :)

14. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    @Armande; ik heb dat ook een keer gehad! Wilde mijn telefoon uit t raam donderen zo kwaad was ik... Maar tuurlijk kon ik dat niet want dan heb ik alleen mezelf ermee en ben ik driftig op de laptop gaan typen!
    Wat ontzettend vervelend dat je niet bent terug gebeld. Echt niet netjes en zo voel je je ook totaal niet serieus genomen!
    Ik denk op basis van wat k hier allemaal heb gelezen dat t bruine afscheiding er gewoon een beetje bijhoort. Meer dames hadden het met vlagen en bij sommige komt t gedurende de zwangerschap ook steeds terug. Dus voor nu geen zorgen, het komt vast allemaal goed!

15. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Welkom Vondebs en gefeliciteerd! Ik ben alleen rond de bevruchting misselijk geweest maar toen ik vandaag in de rij van AH stond en keek wat er allemaal op de band voorbij kwam kreeg ik echt een golf van misselijkheid over me heen! Was gelukkig vrij snel weer gezakt maar de gedachte aan bepaalde voedselwaren laten me echt kokhalzen! BAH!

16. vondebs

vondebs Bekend lid

Oct 16, 2009
    684
    0
    0
    Ken het gevoel. verschrikkelijk he:). Het enige dat me eigelijk smaakt is fruit. De rest kan me niet bekoren :)

17. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Oh ja nee dat heb ik nie, ik heb echt heel veel eetlust! Benieuwd hoe lang dat zo doorgaat anders wordt ik echt tonnetje...

18. vondebs

vondebs Bekend lid

Oct 16, 2009
    684
    0
    0
    Ik was voor mijn zwangerschap een enorme snoeper. Nu heb ik geen zin meer in suiker. Dus voor mij is dit een meevaller ook omdat ik al wat overgewicht heb. Dus zou graag mijn gewicht een beetje binnen de perken houden :)

19. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    @podiki25 welkom bij de club en idd zijn sommige al verder maar je bent gewoon harstikke welkom

@armande ik vind het een schande dat je niet bent teruggebelt je verloskundige is toch wel iemand waar je al vanaf het begin een vertrouwens band mee moet opbouwen en dit lijkt me niet de juiste manier zou morgen nog eens bellen en niet vriendelijk

@vondebs idd alles voor het minimensje

20. armande

armande Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    2,229
    0
    0
    @D83 Dus jij hebt dat ook gehad dat ze niet terugbellen? Een foutje is menselijk maar ik zat gewoon in de rats! Ik heb idd gelezen dat t bij meerdere voorkomt (ik had al eerder een keer gereageerd) maar ik raakte het onzekere gevoel maar niet kwijt, bedankt voor je lieve woorden

@mamaatjevan5 ik vind het ook echt niet netjes en dat zal ik morgen zeker even zeggen, al moet ik daarvoor wel tot 9:30 wachten want eerder zijn ze nog niet bereikbaar...

Zijn er trouwens al echofoto's onder ons??
    Is het jullie ook op gevallen dat er verschillende berekeningen op na worden gehouden? Natuurlijk ga je uit van die van de vk, maar op de ene site ben ik 8w (7w6d) wat ongeveer klopt met de vk en op de andere site 5w.... Ik zie nu dat mamaatjevan5 "korter" zwanger is dan ik maar 5 dagen eerder is uitgerekend! ;)

Share This Page