Wie ook in Week 5 van haar zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Hey @caroline... lekker vakantie he?
    @mama je tip zal ik zeker ter harte nemen van dat plassen. Handig zo'n ervaren mama...

Ik vroeg dat ook aan de dochter van mijn vriendin van zes wat zei mooie namen vond. Haar hele klas kwam voorbij. hahahaha...Maar ook enkele namen niet want dat waren niet de leukste kindjes.

2. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ik kom VNV even op jullie berichten terug
    Net lekker in t ligbad geweest bij mama en eet hier nog even mee!

Smakelijk dames, fijne avond en tot later!

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    #2183 D83, 13 okt 2012
    Laatst bewerkt: 13 okt 2012
    Hello Ladies! Ben weer thuis! Dat was me even een relaxt dagje zeg!
    Plak cake van Marlies Will do! Mmm..
    Heeft ie gesmaakt? Zet zo thee en heb wel zin in een lekkere dikke plak!

Wat spannend weer de aankomende 20wk echo's! Krullie maandag lies de week erop Caroline woensdag!

Ze trekken er een uur voor uit meer voor t geval t kindje/de kindjes niet goed liggen en ze t niet goed kunnen zien/beoordelen
    Soms moet je nog een x terug! Ligt er aan hoe hij zij ligt!
    Ze gaan gaan in principe de belangrijkste organen af om te bepalen of t zit waar t moet zitten en werkt zoals t moet werken
    70% vd hartafwijkingen kunnen ze vaak al uitsluiten en er wordt ook gekeken naar een evt waterhoofd,hazenlip,open rug/schedel,klompvoetjes etc
    T is een vd belangrijkste echo's wel denk!
    Ze beoordelen de werkingen via de niertjes, kijken of er vier hartkamertjes zijn, of de navelstreng goed werkt etc etc
    Het was een bijzondere ervaring om alles zo in werking te zien en er uitleg bij te krijgen!

Je kan evt nog even googlen op 20wk echo daar staat wat meer informatie
    Het is net als elke eerdere echo als t ware alleen nu uitgebreider doordat alles word gecheckt
    Metingen worden gedaan oa in t hoofd ed
    Heel interessant! En een hele opluchting als alles goed blijkt te zijn!

Een mijlpaal weer voor jullie dames!
    Gaat vast allemaal goed komen!

Leuk dat je weer om t hoekje komt kijken Caroline
    Jeetje wat een drukke week heb je achter de rug!
    Nu lekker vakantie! Geniet ervan!

Fijne avond meiden! Kom nog wel f buurten!

4. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Mamaatje; niet eens zo gek dat ze op zulke namen komen, het is ook een baby en vast en zeker een schatje en met een meisje een en al glamour :)

5. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Zie net de mac reclame op tv. Die nieuwe burger ziet er zo lekker uit. Maar die mogen wij niet hebben. Zit zacht ei geel in dat ei. Beetje jammer. Haha

6. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Dank je voor de uitleg dje!

7. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Welcome!

Wat kan naturel chips toch ook lekker zijn hè..
    Mmmm...

8. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Net tien min terug kreeg ik weer paar schopjes
    Weer rond kwart voor negen
    Diegene die m al voelen, vaak rondzelfde tijd of?
    Merk t nu ik zo rustig plat lig..
    Als ik bezig ben heb k t Miss niet door?
    Gaat t nu alleen maar toenemen? Of duurt dat nog f?

9. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Ff snel: je voelt t vaak als je in rust bent, bv als je ff gaat zitten of liggen op de bank. Zelf ben je druk en de baby wordt daar rustig van. Wanneer jij rust wordt de baby wakker. Ws zit jij vaak rond dezelfde tijd op de bank of neem je even rust? Of straks als je verder bent als je wilt gaan slapen, dan komt de baby gedag zeggen!
    Ik voel mn beebje dagelijks, maar soms uren niet, wat ook zo hoort. Wel steeds duidelijker en manlief heeft t ook kunnen voelen

20w-echo ze begon bij het hoofdje en ging zo t hele lijfje af en idd wat D al schreef. Ze kijken of blaasje en maagje vol zit, waar de placenta ligt en je ziet de vier hartkamers in werking! Echt zo mooi! Hazenlipje kon ze bij ons eerst niet goed zien, maar toen we wisten dat t ruggetje gesloten is (waar de20w echo voor bedacht is) en de hersenhelften en kleine hersens klopten vonden we t wel prima, dat vonden wij t allerbelangrijkste. Soms zag ik t niet helemaal maar ze leggen alles uit. Vond t ook heel mooi om te zien dat beebje de navelstreng beetpakte en lag te drinken! Het blijft een medische gebeurtenis, maar vond het vooral erg mooi!

Ik ga nu gauw slapen hoor!

10. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Thx voor de uitleg Armande! M'n vriendin zei t ook VNV tegen me..
    Dacht t vanochtend ook te voelen.. Alsof de kleine zei sta eens op!

Nu heb k nog een vraagje; Hoelang duurt t voor wat je eet bij de beebie terecht komt?
    En Armande wat leuk dat je hem/haar zag drinken!
    Ben benieuwd hoe precies? Stomme vraag Miss maar dacht dat dat ook via de navelstreng ging?
    Please Tell me!

Fijne avond gehad met manlief Armande? Hoe gaat t met je zoontje? Nog koorts? Hoop van niet!

Linssiejj, hoe gaat t nu met jou? Ben je weer beetje op de been?
    Hope So!

Slaap lekker lieve meiden!

11. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Moet dit toch even vragen (again)
    Wat vinden jullie; wanneer moet toch echt wel t kamertje klaar zijn?
    Ik wordt onrustig van t feit dat we maar niet kunnen beginnen..
    Ik wil t max tot 1 dec geven (t vinden van n een woning) maar Miss is dat zelfs al te laat?
    Ik zal dan iig bijna niks meer kunnen doen en t gaat nog al wat vragen alles inpakken n opleveren en alles verhuizen daar opknappen schoonmaken en inrichten
    Dan te bedenken dat de babykamer ook niet 123 klaar is
    Alle kleertjes moeten gewassen worden etc etc

Nu zeiden ie eerder wel al van beebje heeft alleen z'n ouders bedje en voeding nodig zeg maar
    Maar wordt toch onrustig hoor
    Kan gewoon niets anders dan afwachten
    En huren via een makelaar is veel duurder en vaak maar tijdelijk..

16 okt hebben we een groepsbezichtiging in Middelburg
    Enerzijds denk ik, dan hebben we iig een eensgezinswoning als we m krijgen maar eerlijk gezegd blijf k liever in Vlissingen of ga ik naar souburg
    Heb niet zoveel met Middelburg denk k.. Ti's op zich wel centraal en we hebben een auto hè dus je bent zo in Vlissingen etc
    Maar goed wijdt uit..
    Ik ben gewoon bang dat ik t vroeg beval
    En wil voor die tijd klaar zijn.. Niet na de bevalling alsnog n kamer in elkaar laten zetten en die mik mak..

Nou.. Ben m'n verhaal kwijt.. Lucht op om even van je af te schrijven
    Thx Ladies!

12. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Lieve schat..... kan je moeder niet wat alvast voor je wassen en strijken. De mijne heeft dat al aangeboden, of ze kent mijn strijk kunsten hahahaha. Een babykamer is idd niet in een paar dagen klaar maar je weet niet waar je terrecht komt he? Misschien wel in een huis wat al redelijk klaar is en waar een kamer in zit die je wel heel mooi vindt voor een kinderkamer. Ik denk dat je gewoon hulp moet vragen van vrienden en familie. Zet het eventueel op je fb en moet jij eens afwachten wat er los kan komen. Was hier ook zo vorig jaar met de verhuizing. Hulp uit onverwachte hoek.
    Misschien scheelt het dat ik ook altijd mijn hulp aan biedt als het nodig is, maar ja daar zijn we vrienden voor natuurlijk. Je kan natuurlijk ook eerst de baby kamer doen en dan maar wat minder genoegen nemen met je eigen slaapkamer.

Maar 1 tip wil ik je wel geven, ga ergens wonen waar jij je prettig voelt en als je nu al twijfeld over Middelburg ja dan zou ik er persoonlijk niet voor kiezen. Stel dat je daar 4 jaar tegen je zin moet zitten. Of snel weer wilt verhuizen met baby en al, plus alle extra kosten....

1 december tot slot is een mooi streven idd denk ik.

@armande... dank je wel voor ook jou uitleg.

Ik voel de beebs nog niet dagelijks, maar als ik ze voel is het idd in de avond en dan als ik lekker rustig op de bank lig. Een soort snelle vlinder of een plopje. Maakte me wel onzeker dat ik het nog niet zo vaak voelde maar in deze duur is dat nog niet zo gek en zeker niet voor de eerste. Daarbij ligt er eentje tegen mijn rug aan dus die zal ik zowiezo nog niet zo snel voelen.

13. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Goedemorgen allemaal!

@d: ik ben het eens met marlies, als je twijfelt zal ik echt niet voor Middelburg kiezen. 1dec lijkt me zeker een mooi streven. Dan heb je nog nagenoeg 3 mnd de tijd! Eerst zorgen dat de slaapkamers af zijn! En zeker hulptroepen inschakelen, gaat dan heel snel. Wat marlies ook zegt, wel zorgen dat je een huis krijgt die niet helemaal verbouwd moet worden. Ook met inpakken kan iedereen helpen. Ga jij het gewoon coördineren.

@narlies: eigenlijk voel je het al heel vroeg. Sprak vrijdag iemand die 20 wk is en nog helemaal niets voelt, wat ook nog heel normaal is! Maak je idd geen zorgen!
    Ik voel het nu echt elke dag en nu ook heel af en toe aan de buitenkant. Ik voel t als ik rustig zit of lig.ook al wel meerdere keren per dag, maar dat is pas sinds een week.

Ik ga zo heerlijk een appelcake bakken!

14. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    @caroline..... mijn appelcake smaakt erg lekker.... Bijna jammer dat ie niet meer warm is. Dat ruikt zo lekker he?
    Bakze!

15. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

#2195 sunshineS1976, 14 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 okt 2012
    Ha meiden...
    Even tussendoor en ego:

Vanmorgen op de wc een klein beetje bruinverlies bij het afvegen en een klein beetje in mijn slipje...
    Echt, ik word gek... het hoeft helemaal niets te zeggen... belangrijk is dat ik rustig blijf!
    Maar oooo hoe doe je dat... er is geen psycholoog die dit uit me krijgt hoor!
    Als ik nou 26 weken was wordt het kindje tenminste gered als het vroegtijdig dreigt te komen... nu niet.

Neiging om elk kwartier naar de wc te rennen. Net was er gelukkig weer helemaal niets.
    Morgen de 20wkn echo om 9 uur in Vliss. Ik ga het melden en hoop dat ze het willen bekijken en het liefst ook inwendig. Ik MOET gewoon gerustgesteld worden of mijn baarmoedermond nog in orde is.
    Als ze het niet kunnen/willen bekijken bel ik direct mijn gyn dat ik daar gewoon na de echo naartoe ga, met of zonder afspraak. Ik kan zo niet een paar dagen ertussen uit en me bij elke stap die ik zet zorgen maken.

Update: geen bruinverlies meer gezien... maar wel een harde buik denk ik! Als dit een harde buik is, heb ik er af en toe al vaker eentje gehad... raar gevoel in mijn onderbuik, vanaf onderin trok er een gevoel (kippenvelachtig gevoel) doorheen, bleef even aanhouden en trok weer weg. T zit me niet echt lekker...

16. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Krullie ziekenhuis bellen en naar dienst doende gynaecoloog gaan. Eerder ben je niet gerust en deze stress is niet. goed voor mam a en kindje. Ik heb hier geen ervaring mee hoe graag ik je ook wil helpen. Liefs

17. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    @marlies tijdens de 20 weken echo worden de kindjes van top tot teen nagekeken of alles is aangelegt en of alles klopt, beentjes handjes voetjes, teentjes neusbotje, of de oogjes goed staan, oren, maag, darmen, blaas, hartje dus alles word miniscule nagekeken normaal duurt zo een echo rond 3 kwartier maar jij heb er 2 die ze moeten nakijken dus duurt het langer

@D83 je zult naarmate de zwangerschap vorderd steeds meer bepaalde momenten krijgen dat je kleintje wakker is of slaapt, ook na de bevalling zit hier vaak een herkenbaar patroon in, je hoeft je kindje echt niet de hele dag door te voelen ze slapen ook nog heel veel net als pas geboren baby's

@D83 wat je eet komt in princiepe niet bij je baby terecht, je baby haalt de hele dag door wanneer hij daar zin in heeft vanuit de placenta zijn/haar voedingsstoffen, dus voor hem/haar maakt het niet uit wanneer jij eet of als jij wat minder eet dat hij dan honger heeft, hij eet wanneer hij wilt vanuit de placenta dit gaat de hele dag door, wat betreft het kamertje zal ik je toch echt op wijzen dat een baby géén heel kant en klaar kamertje nodig heeft, dit is echt onze wil de baby zal het een worst wezen waar hij slaapt bij wijze van spreken, probeer het ook een beetje los te laten en zo denken je kan altijd een ledikantje in elkaar zetten als je met 30 weken nog niets heb, op die manier kan je kleintje zowiezo slapen, eten doet hij bij jou, en verschonen kan je ook op je bed doen als je een aankleedkussen heb zelfs op het aanrecht ;) ik snap je wel heel goed het gevoel hebben en helemaal omdat het je eerste is, maar echt alles is bijzaak creeer meer rust door het te proberen los te laten je zult zien dat je dan ook rustiger word, het is je eerste dus de kans is heel groot dat je zelfs langer als 40 weken loopt

@krullie lieve schat wat een schok weer maar mag ik je geruststellen dan, dit kan heel normaal zijn door de groeiende baarmoeder kan er soms een bloedvaatje knappen hierdoor verlies je bruin bloed, bruin bloedverlies is 99,9% van de keren niet alarmerend maar vraag het morgen even na en luister goed naar je lichaam je kan ook even te druk gedaan hebben

harde buiken zijn in dit statium heel normaal maar het is wel een teken van je lichaan dat je het iets rustiger aan moet doen, wat je kunt doen is een warme douche/bad nemen dan moeten de harde buiken weggaan of flink afzakken is dit niet het geval dan moet je wel bellen

hier alles goed een echte zondag saaaaaaaiiiiii dus

18. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Allereerst Krullie; ik weet bijna zeker dat mamaatje gelijk heeft! Heb t vaker gelezen! En kan me ook goed voorstellen dat dit weleens gebeurt. Miss intiem geweest? Teveel gedaan, verkeerde beweging? Het is bruin bloed dus oud bloed en kan dus al van paar dagen terug ook zijn hè..
    Laat j morgen gerust stellen en laat ze er idd even naar kijken
    Evt als j t echt niet meer trekt vandaag j gyn opbellen.. Voor jou voelt dit heel heel bedreigend dus nemen ze je t echt niet kwalijk als je even belt..
    Hou ons op de hoogte, en hoop dat j gauw gerust gesteld wordt..

Dikke knuffel!!!

Bedankt dames voor t meedenken en de tips mbt verhuizen
    Heb geen fb maar m'n man heeft genoeg broers neven en vrienden die ons kunnen helpen
    M'n mama helpt uiteraard weer met dingen als schoonmaken wassen in en uitpakken
    Het is meer denk t uit handen geven ook weer en t alles op t laatste moment
    Daar kan ik niet goed tegen..
    Door jullie berichten ben ik iig wel gerust gesteld, t komt vast wel goed hoe dan ook
    Mamaatje heeft ook helemaal gelijk, voor al die dingetjes is n oplossing en heb in dit huis zowiezo ruimte voor n kamertje en een ledikantje past ook in onze slaapkamer
    Ga nog even goed nadenken over mburg
    Iig even de woning bekijken.. Miss hoeft er idd niet veel aan gedaan te worden..
    Nogmaals bedankt dames!

Ik ga straks nog even posten
    M'n mama komt f om de diepvries spullen zo
    Morgen komen ze de koelkast maken en alles moest uit staan ivm monteren ed

Fijne middag en Caroline succes met bakken
    En Krullie hoop dat t bloedverlies weg blijft en j snel gerust gesteld wordt want dit gevoel is niet fijn zeker niet net voor je vakantie
    Denk dat t heel goed en fijn is dat je morgen j 20ek echo heeft
    Dat geeft je vast n zeker zo n vertrouwensboost!
    Ons gaf t iig wel!

19. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Nog even ter aanvulling
    Maar m'n nichtje heeft emmers bloed zelfs verloren tijdens de zwangerschap en haar beebje was helemaal oké!
    T hoeft echt niet altijd gelijk iets te betekenen hè meis
    En dit is zelfs maar min bruinverlies
    Miss is jouw baarmoedermoedermond ook gewoon heel gevoelig
    Zodat er idd een vaatje of iets geknapt zoals mamaatje je zei
    Heb t zo vaak gelezen en soms had k t al voor m'n zwangerschap
    Dat ik na de seks wat bloedverlies had..

Kop op lieverd! Stay positive!

20. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Mamaatje hoe pakt t beebje waar hij zin in heeft?
    Vraag me af hoe t werkt?
    Iemand een interessante link of iets?
    Vind wel fascinerend om te weten hoe hij eet en in hoeverre hij eet wat ik eet en drink!

Deel Deze Pagina