Wie ook in Week 5 van haar zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    #221 Marlies74, 13 jul 2012
    Laatst bewerkt: 13 jul 2012
    Goedemorgen! :D

Wat belachelijk dat de vk niet terug gebeld heeft zeg. Je zult ze maar met spoed nodig hebben. Wel opmerken hoor dat je hier van baalt. Ik kan hier ook heel slecht tegen...:x

Ik heb een beroerde nacht achter de rug. Leuke woordspeling trouwens want het komt door mijn rug. Ik heb echt erg last van mijn onderrug. Klaag verder niet hoor want alles voor ukkie in mijn buik maar een beetje beter slapen zou niet heel erg zijn.

Toen ik wakker werd lag ik wel meteen te lekkerbekken :D wat ik vandaag zou ontbijten. Tosti again? Hmmm zo maar eens even kijken. Ik hoorde van een vriendin van mij dat zij een keer vroeg wakker was en toen maar een pan spagetti had gemaakt. En daar heerlijk van had ontbeten. hahahaha...nou dan val ik nog reuze mee toch? Haar man kwam om 7 uur beneden en ging bijna over zijn nek.

Hebben jullie buienradar al gezien? Niet best. Ik heb een idee, als wij Nederlandse meiden nu eens op visite gaan bij de Spaanse meiden hier. Kunnen we ook een vroege echo krijgen en zon! 2 vliegen in 1 klap. Zal me wat worden al die hormonen bij elkaar...:D

Nou ik zal eens even de keuken in voor mijn ontbijtje :)... hmmm..

Fijne dag!

2. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Meiden duimen jullie mee?
    Ik mag straks langskomen voor een vervroegde echo! Vind het zooo spannend, vooral omdat mn man het nog niet eens weet en er niet bij kan zijn helaas:( (6u tijdverschil)
    Ik heb dus aangegeven dat ik het erg vervelend vond dat ik niet was teruggebeld. Ze hebben excuus aangeboden en bleek dat ze er achter waren gekomen dat ze me waren vergeten te bellen, maar dat mn gegevens al waren weggegooid...... Hopelijk blijft het bij deze ene keer!

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

@Marlies: mijn buik lijkt ook te gaan veranderen hoor, zit me al aardig in de weg. Voel me echt opgeblazen en 1 spijkerbroek (ok die zat al wel een beetje strak) krijg ik al echt niet meer dicht… hmmm!
    Je vriendin die spaghetti at om 7 uur ’s ochtends? Jeetje mina :p Dan val jij heel erg mee! :p
    Goed plan trouwens, met zn allen op bezoek bij de Spaanse mama’s to be :p
    Count me in!

@D83: lekker uitbuiken :p Ik draag alsnog wel wat jurkjes, maar dan met een legging eronder en een shirtje. Zit stukken beter dan mijn broeken op het moment… bah!
    En hopelijk komen mogen die echte zomerjurkjes straks nog!
    Ik eet ook veel fruit, ben gek op aardbeien en die eet ik dan ook best veel nu :p

@Armande: meis balen dat het bruinverlies weer terug is! Toch geen zorgen maken zolang het bij bruin blijft en je geen krampen hebt! Je leest overal dat het heel vaak voorkomt en onschuldig is! Wel achterlijk dat de vk je niet terugbelt zoals beloofd
    Raar die berekeningen via internet. Als je precies weet wanneer je eisprong was kun je dat toch wel heel nauwkeurig zeggen. Ik weet precies wanneer de mijne was omdat ik een spuit heb gekregen om mijn ei te laten springen. En als je die datum weet tel je daar nog 38 weken bij op (de 2 weken ervoor krijg je cadeau he) en dan ben je uitgerekend J
    Oh ik lees net dat je voor een vervroegde echo mag!! Spannend! Tuurlijk ga ik voor je duimen en hopen op een mooie echo!! Wel plaatsen he dan straks?! :D Zet ‘m op!

@all: ik blijf bang en onzeker. Vandaag voel ik me top en weer nergens last van. Nog licht gevoelige borsten, maar veeeeel minder dan in het begin.
    Opmerkelijk is wel dat ik niet meer tegen autorijden kan. Vroeger als kind veel last gehad van wagenziekte en gelukkig overheen gegroeid zeg maar. Maar nu…. Zelfs in mijn eigen auto word ik misselijk en bij vriendlief als bijrijder helemaal… stond ook in de berm hier gisteravond :p
    Over 2 weken op vakantie en met de auto ipv vliegtuig… nou dat beloofd wat. Ga maar eens even kijken wat voor middeltjes er op de markt zijn daartegen…
    Verder spelen mijn darmen enorm op. Vroeger last gehad van het prikkelbare darm syndroom, ook overheen “gegroeid” maar sinds ik positief heb getest is het weer helemaal terug L
    Kan nog net fruit en brood eten, maar bij andere dingen zit ik binnen 30 minuten weer op de wc met veel buikpijn L
    [FONT=&quot]Als dat zo blijft ga ik wel langs de ha, want dat is geen doen zo. Ik kan niet bij andere mensen eten of uit eten gaan op die manier zonder daarna doodziek te worden. [/FONT]

4. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    @armande ik houd nu de telling aan van de echo die met 5 weken en 2 dagen volgens haar ben ik dan op 26 februari uitgerekend volgens de verloskundige op 1 maart aan de hand van laatste menstruatie dus houd het maar op de echo de echte termijn zal met 12 weken officieel berekend worden

@marlies74 en je raad noooit wat ik net heb klaargemaakt hihihi spagetiiii lekker hoor en goed idee wanneer gaan we naar spanje want van dit weer worden niet alleen ik depri maar ook de kids die willen naar buiten dus manlief gaat zo met de kids naar het bos met de hond regenjassen aan en gaan met de banaan ik zit prima hier

@armande gelukkig mag je zo langs komen en hopen en duimen hier dat alles goed gaat, netjes van hun excusse alleen niet zo netjes dat de gegevens weg zijn gegooit hoop idd dat het eenmalig is

krullie probeer eens 2 keer per dag een glas lauw water te drinken dat helpt echt met die moeizame stoelgang ;) en hopen dat je over 2 weken wel tegen auto's kan word nog wat anders.

hier alles goed mag echt niet klagen hoop dat het de hele zwangerschap zo blijft gaan, me jongste is geboren met 35 weken omdat ik ineens last kreeg van onverklaarbare buikpijn, hoop dat het dit keer niet zo is en ik thuis kan en mag bevallen :) maar ja gelukkig nog weken genoeg om daarover te piekeren, manlief heeft vooral trek in lekkere dingen en nog steeds last van zijn banden ;):D:D hij krijgt nu dus ook pukkeltjes en last van obstipatie kunnen mannen daadwerkelijk zo meeleven nou elk geval moet er erg om lachen :):)

5. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Hoi dames,

@armande... spannend! Ben je al terug?
    @ krullie85 dat had ik vanmorgen ook dat ik vaag misselijk werd in de auto. Maar gelukkig hoefde ik maar een klein eindje. Mag je geen primatour gaan gebruiken? Zou ik eens naar vragen daar had ik altijd flink baat bij. Maar ja weet niet of dat in de zwangerschap mag.

@mamavan5 ooooooooooh lekker spagetti.... maar ik heb gister al macaroni gehad en daar is nog van over. hmmmmm
    Ik zou vanmorgen zo aan de tosti maar opeens stond het me zo tegen. Pas een uur later 1 genomen. Was er toen wel aan toe en lekker dat ie weer was. Hmmm
    Vanavond staat bloemkool op de planning maar ik weet het niet hoor... straks maar eens zien. Heb meer zin in paella en sangria.... hahahaha maar dan wel de alcoholvrije natuurlijk!
    Dus meiden jullie zijn voor om een paar weekjes naar Spain te gaan. hahahaha.... Heerlijk. Lekker siesta houden. Lekker buiten leven. Zalig!

Ben nu weer lekker thuis en zit gewoon in een tokkiepak met lange mouwen. En dat noemen ze zomer.

Ga maar eens een lekkere beker thee zetten voor mijzelf en ik " spreek " jullie later!

Rustig aan!

6. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Hoi meiden,

Ik lijdt echt al zwangerschapsdementie, wil wel persoonlijk reageren op ieder zijn verhaal maar na het lezen al weer vergeten wie nu wat schreef hahaha! Dus vergeef me als ik iets niet goed zeg :D.

Armande; hoe was je echo?

Krullie:
    Ik had vanochtend ook ineens geen zere borsten, voelde ook niet zo stevig meer aan en m'n tepels kon ik ook weer aanraken zonder tegen het plafond aan te vliegen. Maar nu doen m'n borsten weer wel zeer en zijn mn tepels ook weer gevoelig.

Marlies:
    Gek hè die rare eetpatronen, ik heb zelf nergens trek in. Wel honger, maar niks dat me echt lekker smaakt. Ben dan niet misselijk, maar het gaat er maar lastig in. Eet kleine beetjes telkens en wel veel fruit.
    Terwijl ik normaal, helemaal met avond eten, kan eten als een bootwerker!
    Heb ook geen idee wat ik vanavond moet gaan eten, alles staat me tegen.

Heb 2 redelijke dagen met mn darmen gehad, maar vandaag weer helemaal opgeblazen en voel ik m'n banden ook trekken!
    Ik dacht dat je daar bij een 2e minder last van zou hebben.
    Ik zit met een buik die bij 5 maanden zwangerschap past.
    Ik herken het wel van m'n eerste, toen ben ik positie broeken gaan dragen met 12 weken en zeiden mensen toen ik 5 maanden zwanger was tegen me: "je moet zeker bijna"
    Dus ik "vrees" dat ik nu ook weer snel zichtbaar zwanger zal zijn.

Er komt niks uit m'n handen vandaag, ben zo moe en lusteloos!
    Herkenbaar dames?

7. sunshineS1976

@Mamaatje: heerlijk dat je je zo goed voelt zeg!! Als dat zo blijft heb je een superzwangerschap ;)
    Thnx voor de tip van lauw water. Ik klok elke dag meerdere glazen water achterover, uit de kraan, niet heel koud ook niet heel lauw. Maar lauw werkt dus het beste? Dan gaan we dat eens proberen!

@Marlies: Primatour werkte al nooit bij mij, nu misschien wel, maar weet inderdaad niet of het tijdens de zwangerschap mag. Moet het eens uit gaan zoeken.
    Heerlijk in je huispak op de bank, ik hou dr van hoor! Hoop dat het morgen een beetje weer wordt, we moeten de hele dag op pad. En trek liever een leuke driekwartlegging aan dan een spijkerbroek of pantalon nu want die buik pfff...
    Je zin naar Sangria zul je voorlopig nog even moeten uitstellen ;)
    Ik mis alcohol niet echt, maar vorige week zijn we avondje naar Antwerpen geweest en daar ging ik me altijd wel te buiten aan de meest verrukkelijke cocktails en dat was nu wel even slikken!

@Poppenkop: herkenbaar hoor! Afgelopen dagen ook gehad, hier heb ik een goeie dag eigenlijk. Heel het huis onder handen genomen, alles gestoft en gedweild en met de stoomreiniger behandeld dus ik ben tevree!
    Mijn tepels zijn "gelukkig" ook weer wat gevoeliger dan vanmorgen. Toch irritant dat je steeds op al die kwaaltjes blijft letten..

Zo te lezen ben je snel duidelijk zwanger ja! Heerlijk hoor! Mijn buik is ook opgeblazen, maar de vetrolletjes zie je nog wel zitten :p Dus echt zwanger mag ik m nog niet laten zien :p Zal nog wel even duren voor die mooi, strak en rond is :p

8. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    a1974 heeft haar prachtige echo in een andere topic geplaatst, ben even de titel kwijt.. maar wat een wonder he, het is nu nog zo klein maar gaat uitgroeien tot een gezond klein mensje!

@Armande; ben heeeeel erg benieuwd naar hoe je echo is gegaan!!! Laat je snel wat weten! Zo jammer dat je mannetje niet mee kon... Maar hopelijk stelt deze echo je wel gerust en gaan jullie volgende keer samen!

Ik zit echt te slikken terwijl ik lees.. Zomaar ben ik al een uurtje ofzo misselijk.. Zo dit eenmalig zijn of zou t nu gaan toeslaan. Ben er tot heden goed mee weg gekomen! Ik was gisteravond/vanacht/vanochtend ook niet lekker dus misschien dat het daar mee samen hangt. Had weer een verhit hoofd en last van pijn achter mijn oog, soms uit dit zich verder in migraine maar dit keer kon ik t weer behandelen met ijszakken speciaal voor hoofdpijn.. Zo lekker, het haalt echt de warmte uit je hoofd/van je gezicht.. Normaal zou ik nu lekker meekletsen over pasta maar op dit moment moet ik er bijna van over mn nek als ik er aan denk! Sorry Dames, hopelijk zakt t, want als iemand pasta fan is ben ik t!

@Krullie; fijn dat je een goede dag hebt en zo veel hebt kunnen doen in huis! Wat ga je morgen precies doen? Hoop op beter weer voor jullie! Hier de ene dag ook meer of minder last van de sympthomen hoor! Wat vervelend dat je zo een last hebt van je darmen, hopelijk helpt de tip met t lauwwarme water en hopelijk ben je niet meer zo misselijk als je op reis gaat en/of vind je iets ervoor wat helpt!

@poppenkop; fijn dat het iets beter ging met je darmen, vervelend dat je nu weer last hebt. Ik heb volgens mij nog helemaal geen bandenpijn! Is dat raar? Ik heb wel als ik buk en opkom dat t niet helemaal lekker voelt, misschien dat dat t begin is? Verder geen last..
    Ik herken die dagen van moe en lusteloos maar al te goed. Vandaag gelukkig niet moe, maar kan nog komen, heb lekker lang uitgeslapen ivm mn hoofdje en alles en dat heeft me goed gedaan. Wel heb ik nergens zin in... Zou wat willen ondernemen of me ergens toe willen zetten maar t lukt me niet. Gewoon zin om thuis te blijven en desperate housewives te kijken (heb alle seizoenen op dvd) Begin er zelf ook aardig op te lijken alleen loop ik in een huispak als t kan!

@mamaatje van5; Wat lief van je man! Hier ook een heel betrokken en begripvolle man. Gelukkig maar, dat heb ik ook echt nodig! Geen zwangerschapstrekjes bij hem te herkennen, maar wacht maar tot hij de echo heeft gezien en ik echt een flinke buik heb haha..
    Ik hoop voor je dat je dit keer thuis mag en kan bevallen en dat t allemaal goed mag verlopen. Was wel f schrikken denk die hevige buikpijn! Moest je toen met spoed naar t ziekenhuis en alles? Hoe is de bevalling verder verlopen als ik mag vragen? Hoe heb je de pijn ervaren?

Ik ga heel even hondje uitlaten, hopelijk knap ik op van t even naar buiten gaan...
    Fijne dag verder allemaal!

9. a1974

a1974 Bekend lid

5 mrt 2012
    540
    0
    0
    NULL
    Spanje
    Oef wat is hier veel geschreven , moet straks even echt alles goed lezen . Want wil niemand over het hoofd zien want vind iedereen net zo belangrijk ! Dus als ik even misschien niet op een bepaald iemand reageer sorry sorry

@ Podiki welkom ook ! Leuk een land genoot ! Hier ook niet elke ochtend een mooie tafel buiten hoor haha :D ik zit zelf in Alicante maar ben gek op Barca!

@D83 ,je was zo lief dank je wel en zal de foto hier ook nog even plaatsen , ben alleen maar gisteren in een grote roes geweest en heb verder niks meer gedaan alleen genoten genoten en genoten . We hebben het onze zoon verteld en die was helemaal in de wolken niet verwacht want hij is al zo lang alleen ! Hoop dat het goed gaat ook met jou en is het iets gezakt nu ?

@Krullie, heb gisteren nog gevraagd aan gyn van het komen en gaan van kwaaltjes en hij zei dat dat heel normaal was ! Blij dat je je top voelt! Goed om te horen , opgeblazen had ik ook heel erg en vandaag ook weer een beetje maar ik kan echt mijn buik niet meer verborgen houden haha .

@Armade , hoop dat je een super echo hebt gehad !

@Mamavan5 Zag een mooie foto van jou staan , knapperts hoor !

@all Natuurlijk hoop ik dat met het met iedereen goed gaat! En dan we allemaal waanzinnige echo's krijgen , wie weet kunnen een lijstje maken met wanneer iemand een afspraak heeft ? is dat leuk ? Dat iedereen even copy paste doet en daar zijn nieuwe afspraak met VK of Gyn neerzet ? aangezien we allemaal zo met elkaar mee leven ?

Hier dan mijn echo dames
    1cm groot , 7 weken en bewoog al zo heel lief en hartje ging super!

Maar ik zal eerlijk zeggen die roes die ik gisteren had was waanzinnig maar waarom slaat dan vandaag hier ook weer de onzekerheid toe ? pff moet dat echt gaan loslaten . Was vandaag minder misselijk en eigenlijk moet ik daar gewoon blij mee zijn ofzo ;) Volgende week mag ik gelukkig weer even een kijkje nemen en dan moet het maar eens afgelopen zijn met onzekerheid ( hihi hoop ik ) en volop genieten!

Bijgevoegde bestanden:

10. a1974

a1974 Bekend lid

5 mrt 2012
    540
    0
    0
    NULL
    Spanje
    Afspraken

A1974 : nu 7 weken en 1 dag, afspraak gyn 18.7.

Dus wie weet vinden jullie het leuk om dit lijstje aan te vullen ? Gewoon kopieren plakken en zo kunnen we niks missen van elkaar ..:):):)

11. sunshineS1976

@D83: pasta pasta pasta pasta :p
    hihi jammer dat je misselijk bent, maar zooo goed teken dat het goed gaat met de kleine uk!
    Opgeknapt van het naar buiten gaan met de hond? Wat voor hond hebben jullie?

We hebben morgenmiddag een lunch met vrienden, dan nog even de stad in en 's avonds een 25 jarig huwelijksjubileum.
    Twee setjes kleding klaarliggen, maar trek liever de legging aan... pantalon gaat nog maar net dicht.

Oooh ik ga zo meteen een heerlijke pasta maken. Het ene moment heb ik er zin in en het andere moment ook licht misselijk... mmmz! Het gaat heerlijke tagliatelle worden met stukken zalm in roomsaus van room, boursin en verse kruiden. Mjammie!

12. sunshineS1976

@A1974: waauw, mooi zeg!! Van harte nogmaals meis!! Beter nieuws kun je niet krijgen!!
    Fijn dat je volgende week gewoon weer mag kijken! Toch fijn die bevestiging in deze onzekere tijden!

Lijstje is goed idee! Kunnen we dan niet beter de (voorlopige) uitgerekende datum erbij plaatsen ipv hoever we zijn? Want dat verandert elke dag :p

13. sunshineS1976

Afspraken

A1974 : nu 7 weken en 1 dag, afspraak gyn 18.7.
    Krullie85: uitgerekend 1 maart 2013, eerste echo: 24 juli

14. a1974

a1974 Bekend lid

5 mrt 2012
    540
    0
    0
    NULL
    Spanje
    Haha ja je hebt helemaal gelijk :p:p Helemaal goed zo , ben blij dat jij wakkerder bent dan ik haha !

En dank je wel ! nu jij ook zo'n mooie echo en de rest ook ! Wat gaan we dan lekker genieten he ! En eet smakelijk alvast klinkt goed allemaal !

Ik blijf alleen maar een eten denken zucht .. Vind alles zo lekker nu hahah :p:p:p:p

15. a1974

a1974 Bekend lid

5 mrt 2012
    540
    0
    0
    NULL
    Spanje
    Afspraken

A1974 : uitgerekend voor nu 28 februari 2013,3de echo afspraak gyn 18.7.

16. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    #236 Marlies74, 13 jul 2012
    Laatst bewerkt: 13 jul 2012
    Je was mij vergeten.... en dat terwijl ik nog wel voorstelde om met zijn allen naar Spanje te komen hahahahaha.... geeft niks hoor, snap best dat je zo onderste boven bent. Hoop ik ook te zijn over een dikke anderhalve week!

17. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    Afspraken

mamaatjevan5 uitgerekend 26 februari 2013 tweede echo 19 juli

18. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    @marlies74 idd wat een begin van de zomer hier ook tokkiepak met vest niet normaal gewoon

@poppenkop jammer he hier zwanger van 6e en toch die bandenpijn ligt er maar net aan hoe strak je buik weer was voor je zwangerschap, en dat moe en lusteloos ook heeeel herkenbaar

@krullie ja lauw werkt het beste dus het is het proberen waard i.i.g

@D83 ja was behoorlijk heftig eerste met spoed naar het zh en daar
    konden ze niets doen want tja zwanger dus geen pijnstilling en toen zoontje geboren en toen kwam de placenta niet zal jullie de details besparen maar prettig niet gelukkig is wel alles goed gekomen

@a1974 dank je wel voor je compliment en gefeliciteerd met je prachtige echo het blijft toch een wonder elke keer weer he vind ook echt alle echo's prachtig om te zien zowel die van mij als van andere

19. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Afspraken

mamaatjevan5 uitgerekend 26 februari 2013 tweede echo 19 juli
    D83: uitgerekend 1 maart 2013, eerste echo: 17 juli, intake: 24 juli

20. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Excuses op m'n tel krijg k de kleurtjes niet voor elkaar!
    Ik sta erbij!
    Oew die pasta die jij omschrijft lijkt me heerlijk! Heb t op t moment meer f gehad met kip gehakt en tomaten achtige sausjes
    Heeft t gesmaakt?!

Ah mamaatjevan5; dat t nu beter mag gaan!

And a1974; you are more then Welcome!

Heb lekker frietjes op n een kroket! Smaakte goed nu weer beetje misselijk maar wel eetlust! Wat ga k eens nemen?!

Fijne dag morgen krullie klinkt goed!

Deel Deze Pagina