Wie ook in Week 5 van haar zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Heeft iemand nog tips waar ik creme kleurige of donker blauwe mutsjes kan kopen met de naam erop??

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Is dit iets Marlies??

babymutsjes met naam - simply colors

Mooi hoor aardetinten! Had je volgens mij al eens aangegeven!

Ik heb net weer een paracetamol ingenomen. Ging opeens dood van de rugpijn toen we de deur uitgingen naar schoonzus.
    Het zakt nu weer... ik baal van alles waar ik last van heb... maakt het zo moeilijk te genieten! Het liefst was ik weer in de telefoon geklommen om te vragen of het rugweeën waren enzo...

3. sunshineS1976

Ik ben trouwens echt superblij!
    Mijn vriendin stuurde net de schetsen door voor het kraamcadeau!
    Ze is heel creatief en gaat een schilderij maken voor de babykamer. Het moet iets zijn wat goed bij een meisje past natuurlijk, maar ook iets wat bij ons past. Ik vond het zo moeilijk, maar hoppa ze heeft het zo voor elkaar!

Ze gaat een groot schilderij maken van Blue en zijn vriendinnetje, je weet wel van de film Rio!!
    Zoooo leuk!! Dat moet echt wel de eyecatcher gaan worden, dus moet de rest vrij rustig houden. Die papegaaitjes in een mooie pose samen, met een mooie achtergrond van het oerwoud met mooie bloemen enzo. Het ziet er nu al zoooo mooi uit in zwart-wit, ik kan echt niet wachten!

Zoals jullie misschien al eens gelezen hebben, hebben wij wat met vogels/papegaaien en hebben we er zelf ook een aantal. Dat schilderij gaat t echt helemaal worden natuurlijk! Superblij :D

4. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Ik ga even googlen Krullie ik heb geen idee wat dat is.
    Ik heb ook wel een beetje last van de rug hoor. Waarom ga je niet volledig de ziektewet in meid, of voor 50%. Ik denk echt dat je daar baad bij kan hebben.

Ik zal die link van je even bekijken...
    Heb trouwens de moderator gevraagd en de link is weg. Dat is wel fijn.

Ik ben zo moe... ga nu lekker lang uit op de bank. Vanaaf lekker boer zoekt vrouw kijken.

5. sunshineS1976

6. sunshineS1976

He Marlies, jij hebt ook al de namen bedacht he?
    Heb je er ook al over nagedacht wie wie gaat heten?
    Zomaar nieuwsgierig ;) De linker zo en de rechter zo, qua karaktertje ofzo of op volgorde wie als eerst geboren wordt of?
    Vroeg me dat gewoon even af :p

7. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Wij houden de babykamer lekker rustig.
    Hebben gisteren verf gehaald. Verven twee muren antracietgrijs en de andere twee muren blijven gebroken wit. Verder wil ik op de grijze muren een muursticker, maar die moeten we nog uitzoeken :)!

8. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
  9. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Zo meiden, heb alles gelezen maar lukt me niet om te reageren...ben helemaal stuk...
    Zoontjelief heeft nu echt kuren met slapen en dat is niet leuk.. :(
    Raak echt oververmoeid, ben blij als we de 5 a 6 uur slaap per nacht halen, zo frustrerend! Vanmiddag ruim 1,5 u naar bed gegaan, maar niet echt goed kunnen slapen. En te weten dat de komende maanden alleen maar lastiger gaan worden met slapen...pfff frustrerend!
    (want dat klopt hoor wat @D schreef, wakker zijn 's nachts om vast te wennen, bij mn zoontje ook zo erg gehad....al hebben sommigen van jullie er geloof ik nu ook al last van als ik t zo lees)

Zo hehe ff spuien.....

Enne @krullie, ik zou t zeker in overweging nemen! Kan je weer gaan genieten als je meer rust hebt, je buik wordt alleen maar groter dus alles gaat steeds lastiger en je hebt nog een bevalling in t vooruitzicht. Denk aan jezelf meid!!! Sterkte hoor!

10. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @wikkeldeken, schiet me ineens te binnen, ik heb hem ook gekocht bij t kruidvat en ging hem passen in de maxi cosi. Weet niet of degene met de deken al de maxicosi in huis hebben? Maar ik heb het idee dat de beentjes er niet inpassen als je de deken dichtvouwt zoals zou moeten. Nu hadden wij er geen voor mijn zoontje gezien t warme weer dus misschien doe ik t wel verkeerd? Heb t geoefend met een pop hihi
    Zag in het onderwerp babyuitzet dat iemand anders er een onderwerp over was gestart en bijna iedereen loopt er tegenaan....
    Wie weet komen jullie er wel uit? (Omdat we allemaal precies dezelfde hebben) ben benieuwd!

11. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Ja krullie de namen staan in volgorde vast. Ze klinken maar op één. Manier mooi. Anders om minder mooi. Bijvoorbeeld jan en piet en niet piet en jan. Volg je me nog? Morgen meer. Telefoon werkt niet mee .

12. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Nog even de wikkeldeken bekeken met manlief.....en ja hoor gelukt! Gewoon eerst niet goed gedaan! Denk alleen niet dat t beebje er maanden in zal gaan passen, maar goed voor 10 euro ligt hij/zij er in t begin iig warmpjes bij!

En dan heb je dus slaapgebrek, slaapt zoontje tot nu toe goed door en kan je dus niet slapen grrrr :(

13. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Dames! Hoop geschreven! Had mee willen kletsen maar geen gelegenheid
    Zijn net thuis! F alles mee opgeruimd en aan kant gebracht en als ik dan eenmaal begin..
    Hier gelijk was gesorteerd en aan gezet
    Was opgeruimd
    Alles wat over was en we mee hebben gekregen opgeruimd
    Zit net.. Haha
    Ben toch ook nie goed rond dit tijdstip!
    Maar anders heb ik geen rust!
    Zo nog even een warme douche
    Ik moet zeggen dat ik nu ik een dag meer dan ander heb gedaan
    Ik last van m'n rug heb. Zo net onder m'n bh band
    En voel ook dat m'n buik wat zwaarder weegt/harder is
    Dus Krullie kan me heel goed voorstellen als ik zou werken
    En steeds op moet staan en weer zitten zoals VNV
    Ik ook soortgelijke klachten zou ontwikkelen want k kan nu zeg maar al m'n rust pakken maar diegene die werken niet
    En merk toch wel dat jullie meer last hebben van rugklachten harde buiken liezen/banden/bekken dan ik..
    Dus zou t zeker in overweging nemen Krullie wat de dames hier ook al zeiden volledig of voor n deel in de zw
    Zie t verschil alleen al met de rust die je afgelopen dagen heb gepakt
    T zal goed doen!

Mooie kamertjes voorbij zien komen
    Allemaal weer anders maar allemaal even mooi
    Heel leuk ook dat gouden kroontje zeker op die aarde tinten
    En ook heel leuk hoe je je liefde voor vogeltjes laat terug komen Krullie!
    Linssiejj en Armande ook super mooi!
    Fris en zacht!
    Mi like!
    Zou bijna wekelijks van kamer veranderen of meerdere baby kamers willen met verschillende interieurs
    Er kan zo veel en ti's allemaal leuk!

Nog gelukt met de mutsjes lies?
    Geen idee zelf!

En Krullie nog spulletjes voor je uitzet gevonden?
    Hoe is t met je rug?

Vervelend Armande die korte nachten..
    Wou dat k de gouden tip had

Ga nog f douchen, lekker warm water over m'n rug!

Morgen weer naar de fysio sinds weken!
    Zal k wel baat bij hebben!

Nog bedankt voor de felicitaties
    Aftellen nu naar vrijdag; de pretecho! M'n man vind t zoooo leuk :)

Sleep well Ladies!

14. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    @Krullie; Heb je nog wat aan die meiden gehad btw in t andere topic?

15. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Goedemorgen!

Grrrrrrrr wat haat ik die wintertijd. Ik kan er zo niet tegen. Wordt volgend jaar nog wat met uk en puk. hahahaha niet te veel over nadenken. Maar omdat ik hoog sensetief ben wordt ik hier altijd heel sjecherijnig van kan ik wel een week van de leg zijn.

De mutsjes ja ik heb ook nog een tip van een vriendin gehad. Komt vast wel goed.
    Ik moet vanmiddag naar de internist voor de bloeddruk controle.. ( die tot nu toe altijd goed is, maar fijn) en morgen haleluja naar de fysio. Ik heb een snijdende pijn in mijn linker bil. Bij elke stap, beweging voel ik m. Auw..
    Gooi daar overheen de wintertijd en een nacht niet goed slapen en je hebt mijn humeur voor vandaag te pakken. hahaha...

Zo maar eens even douchen en dan alle kadootjes in de kinderkamer installeren. Niet iedereen weet het geslacht ( bewust) maar de woonkamer wordt nu wel verdacht blauw hahahaha...

16. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    @Lins.... morgen de 20weken echo. Hoe laat mag je? Spannend hoor. Duim voor je!

17. sunshineS1976

Hey meiden!

Gezellig gekletst hier :D

@Armande: weet je… ik heb pcos he dus ik heb eigenlijk geen natuurlijke eisprong van mezelf omdat mijn hormonen uit balans zijn. Na een zwangerschap kan dat gereset worden en kan het wel spontaan op gang komen.
    Ik heb eigenlijk heel de tijd al gezegd dat ik na de bevalling niet meer aan de pil ga. Omdat ik toch onvruchtbaar ben en mocht het spontaan gebeuren, het zo moet zijn en een tweede natuurlijk heel erg welkom is.
    Maar als ik jouw verhalen zo lees en ook van andere zwangere moeders met kleintjes… denk ik poeh!! Misschien moet ik het lot maar niet tarten en wachten met een tweede als deze kleine een jaar of 4-5 is! Lijkt me echt vermoeiend hoor… ik heb het in me eentje al zwaar, laat staan met nog een kleine hier.
    Ik vind het knap hoe je het volhoud!

@Marlies: ik snap je wat betreft de namen!! Ben reuze benieuwd als het zover is! ;)

Ai kan begrijpen dat je humeur niet al te best is met die kwaaltjes, de wintertijd en slecht slapen! Succes bij de internist!!

@Wikkeldeken: ik heb geen inzicht in dat soort dingen :p En geen geduld! Denk dat mannen daar sowieso beter in zijn ;)
    Fijn dat jullie er nu uit zijn Armande!

@Dtje: je was laat thuis!! Het was vast en zeker super gezellig?!
    Super dat je man blij is met cadeau :D Vrijdag mogen jullie de kleine man weer gaan bewonderen! Ben ook benieuwd naar de foto’s! Je wilt enkele foto’s vast wel met ons delen he? ;)

Heeft de warme douche geholpen voor je rug? Ik vind het ook heerlijk, al komt het snel weer terug als ik er weer uit ben.
    Doe het lekker rustig aan he vandaag! Je ziet dat je ook een beetje te druk bent geweest, gezien je klachten nu. Hopelijk is alles straks weer weg als je lekker goed bent uitgerust!
    Morgen weer naar de fysio, fijn!

Ja ik heb wat verhalen voorbij zien komen in het andere topic! Van sommige verhalen ben ik echt wel geschrokken hoor… qua werkvermindering en wat ze nog maar kunnen/mogen. Heftig!

@hier:
    Heb net zo’n 20 min met de vk aan de lijn gehangen. Gewoon nog steeds veel pijn bij vlagen. Kleine voel ik wel goed, maar lijkt echt wel rustiger als ik me minder voel.
    Soms is de pijn in mijn rug en uitstraalt naar mijn buik, echt niet te doen. Twee paracetamol verlicht wel, maar dat kan en wil ik niet iedere keer blijven slikken natuurlijk.
    Ik ben eigenwijs en ik neem gewoon even geen genoegen met de conclusie dat ik een gevoelige baarmoeder heb. Frustrerend als het dat dan maar is als er niets anders wordt gevonden. Na een week rust zijn de harde buiken flink afgenomen, maar de constante pijn zit er eigenlijk nog steeds. En echt genieten blijft moeilijk.
    Vk heeft me van alles gevraagd en tot nu toe is er niets alarmerends volgens haar waardoor er meer aan de hand zou kunnen zijn. Het lijkt op flinke bandenpijn, wat helaas wel wat meer dan gemiddeld bij mij zou kunnen zijn, vooral omdat het ook uitstraalt naar buik, rug en bovenbenen. Ook kan de groeiende baarmoeder nu en dan wat organen en verbindingen wegduwen.
    Aangezien het plots is komen opzetten rond de 21 weken, moeten we hopen dat het iets van tijdelijke aard is en het straks ook weer verdwijnt…

In ieder geval zijn harde buiken zorgwekkender dan de continue rug-/buikpijn en die zijn nu zeer sterk verminderd. Overlegd dat ik woensdag weer voorzichtig ga werken t/m vrijdag en per dag en na die drie dagen de balans even opmaak. Hoe voel ik me? Heb ik pijn, waar en wanneer en proberen de harde buiken in telling bij te houden en ook welk moment.

Volgende week maandag moet ik weer gewoon op controle en dan gaan we de bijgehouden info even bekijken en dan verder nadenken over hoe en wat en ook als die pijn er nog steeds zit. Wellicht dan eerst fysio proberen.
    Gewoon goed naar mijn lijf luisteren en krijg ik meer last en voelt het niet goed, gewoon direct weer stoppen en me ziek melden.

Nou hier heb ik wel vrede mee, want ik wil ook wel werken. Krijg er energie van en niet te vergeten afleiding. Maar ik blijf ook reëel, gaat het niet, dan houdt het gewoon op en moet ik kiezen voor mezelf. Simpel!

Ik ga nu lekker een pan hachee maken voor vanavond! Kunnen alle kruiden er goed intrekken en is het extra lekker vanavond!

[FONT=&quot]Fijne dag meiden![/FONT]

18. sunshineS1976

Woehoe Armende en Dtje: 23 weken pronkt op jullie banner :D
    Staat cool :D We kruipen steeds dichter naar die 30!

19. sunshineS1976

Het is hier maar still..... verveel meeee :p ;)

Ga een stokbroodje met krabsalade eten en een filmpje kijken. Alleen nog even kijken welk filmpje... waar heb ik zin in... welke wil ik nog een keer zien?

20. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Sorry Krullie :) al filmpje gekozen en genoten van j broodje?
    Ben nog niet zo heel lang wakker
    Lag er uiteindelijk weer veelste laat in en dacht ik gelijk te kunnen slapen omdat ik zo moe was, helaas lag nog wel f te draaien en woelen
    Hier geen last van wintertijd ed maar heb natuurlijk ook niet echt n ritme..

Ben erg moe nog, hoef gelukkig niet heel veel vandaag
    Maar stofzuigen en dweilen moet, gister niks gedaan, n na de fysio wat eren weg brengen naar kennissen, we hadden veelste veel :)
    Was erg gezellig idd! Fijn om er wen familie bij te hebben want wij hebben/hadden altijd al n kleine familie!

Jeetje Krullie wel vervelend die aanhoudende klachten, al zijn de harde buiken door rust wel minder geworden gelukkig
    J plan klinkt goed. Hou t idd allemaal goed bij n je weet zo wat de klachten verergerd/verminderd
    Goed dat j hebt overlegd! Het is goed dat j op j gevoel afgaat, hoewel die soms ook beïnvloed kan worden door onzekerheden en angsten kan t ook heel goed dat iets anders pijn veroorzaakt
    Las in t andere topic ook iets over littekenweefsel bijv
    Zelf denk ik aan n combinatie van groei pijn en organen in de verdrukking.. Maar ik ben geen arts, en kan niet bij je naar binnen kijken
    Hou t daarom goed in de gaten en bepaal deze week j grenzen.
    Nu nog even lekker niks doen en t er van nemen
    Hoop dat j klachten snel verminderen n zo spontaan als t is gekomen verdwijnen

Lies succes bij de internet hoe is t met j bloeddruk?
    Ik mag om half drie weer naar de fysio
    Ahhh wat leuk om de kadootjes neer te gaan zetten
    Wordt steeds meer n kamertje he :)
    Als blauw gaat overheersen wordt t nog lastig om geen kleur te bekennen hihi

Ga nog even snel wat eten n doen!
    Kom rond eind van de middag nog f terug!

Deel Deze Pagina