Wie ook in Week 5 van haar zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Prachtig linssiejj!!!!!

2. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Fijn linsiej!!!!! Heerlijk om te zien!!

@armande: ik zou als ik jou was gewoon even de vk of ha bellen. Niet dat je je zorgen moet maken maar gewoon om even te overleggen. Ook jij werkt natuurlijk, zoontje en niet altijd even best slapen dus overleggen lijkt me niet verkeerd.

@marlies: wat heerlijk al dat lekkers!! Krijg meteen zin in chocola maar helaas niet in huis.

@d, fijn dat je weer bij de Fysio terecht kan!!

Pff, ben blij dat de werkdag erop zit, wat zwaar na zo'n lange dag gisteren.... Vnvd nog ff uurtje sporten. Nog niet echt zin in maar wel goed voor m'n lijf dus ik ga maar!

Fijne avond en eet smakelijk allemaal!

3. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    @Lins.... moooooooooooooooi! Nu even lekker relaxen!

4. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Wow mooie heldere plaatjes zeg! En wat fijn dat alles goed is! Super!
    Met Krullie ook? Helemaal nog ni gehoord vandaag?
    Ging je nog naar die avond VNV of gaat t niet goed?

Ah Armande wat vervelend zeg! Wil je vooruit doet t zeer!
    Zou ook gewoon even overleggen idd

Lekker lies! Hier ook veel boodschappen gedaan en net heerlijk gegeten!
    Vlaamse friet met biefstuk en peperroomsaus en Brocoli en bloemkool op zo n lekkere manier klaar gemaakt door manlief met groentebouillion en kruiden
    Heerlijk! Groot glaas lipton Ice tea erbij en genieten!

Goed zeg Caroline en dat naast zo n drukke werkweek!
    Sportse!

VNV om 0.07 is de première van skyfall de nieuwe bond film
    Gaan we naar toe met man z'n broers en m'n schoonzusjes
    Gezellig! Ben toch altijd snachts wakker laatste tijd dus geen moeite met 2.5 u film!

Jullie nog plannen?

Fijne avond allemaal!

5. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hai meiden!

@Armande: is het niet die soort kramp waar je over hoort? Je moet dan je benen trekken en je tenen naar je toe strekken. Schijnt te helpen.

@Dtje: Heerlijk dat je het zo gezellig bij je schoonouders hebt gehad!
    Fijn dat de fysio fijn was! Goed plan om nu vaker te gaan om de boel in te halen!

@Marlies: fijn zeg dat je humeur weer goed is! ;) :D
    Goed plan die bekken therapie, hopelijk doet het veel voor je!

Haha geweldig, je bent wel echt verslaafd he aan bloemkool? ;)
    Ik heb het ook gegeten vanaaf, maar dan met kerriesaus!

@Lins: gefeliciteerd meid dat alles goed was! Wat een prachtige en heldere foto’s!!
    Heeft best lang geduurd hoor! Maar fijn dat ze uitgebreid de tijd ervoor uittrekken! Jij hebt mogen genieten van je wondertjes!

@Caro: heerlijk rustig aan doen vanaaf! Wat voor sport doe je?
    Ik heb het ook gedaan, maar sinds vorig jaar gestopt bij de sportschool. Moet er ook echt niet aan denken hoor nu! ;)

Ik ben diep geshockeerd na het zien van het nieuws wat betreft het regeerakkoord…
    Ik heb er geen woorden voor gewoon. Ik ga in 2014 gewoon van 110 euro basispremie naar 220 euro per maand voor alleen de basis… en dan wordt het basispakket nog verder versoberd en heb je giga eigen risico… en die premies en kosten zullen elk jaar alleen maar stijgen…
    Ik vind dit echt heel erg… ik verdien goed, maar ik vind niet dat je het tot “de hogere inkomens” kunt gaan rekenen. Ik vind dat daar niet onder vallen…
    Mensen met een inkomen van 100.000 euro (die ken ik en die werken er verdomde hard voor) gaan 350euro premie per maand betalen… en daar ligt ook meteen de grens. Mensen met 400.000 euro betalen ook 350 euro… ik vind dit wel zó oneerlijk.
    Waar gaat het heen… weet niet of het aan de zwangerschap ligt, maar ik word hier gewoon emo en kwaad van. Tel er kinderopvangkosten en stijgende brandstofkosten bij op en ik werk voor niets straks… je wordt gewoon gestraft als je een goeie baan hebt en hard werkt…

[FONT=&quot]Onze kinderen kunnen straks niet eens meer studeren als wij geen miljonair zijn aangezien de ov-kaarten en de basisbeurzen worden afgeschaft, ze moeten maar gaan lenen als ze naar school willen! Ik vind het echt belachelijk!

Sorry hoor... ben echt gefrustreerd ;)
    [/FONT]

6. sunshineS1976

Oooh je hebt weer heerlijk gegeten Dtje!
    Supergaaf zeg die filmpremiere straks!!

W. zit ook te zeuren dat ie m graag wil zien. Over twee weekjes in Antwerpen als Breaking Dawn deel 2 ook uit is ;)
    Veel plezier hoor, heerlijk lekker 's nachts, gezellig!

Ben vandaag naar mijn werk geweest, geen lessen gedraaid, maar gewoon wat voorbereidings- en nakijkwerk.
    Wel wat buikpijn en ook weer 3 harde buiken geteld.
    Het was wel supergezellig, want we zijn vanmiddag uit eten geweest met het team omdat een collega met vervroegd pensioen gaat.

Hogere bazen waren er ook en kwamen ook naar me toe om met me te praten. Waren superbegripvol, had ik niet verwacht en zaten me zo ongeveer te stimuleren om echt minder te gaan werken omdat mijn kindje nu echt voorop moet staan.
    Ik ga dr over nadenken :)

Vanaaf vroeg naar bed, morgen weer vroeg op! Komende dagen geef ik alleen nog 's ochtends les gelukkig :) Daarna de balans opmaken. Blijf ik fulltime werken of is het verstandiger om gedeeltelijk de ziektewet in te gaan...

7. sunshineS1976

Vorige week hadden we dat avondje uit trouwens, naar het theater naar "Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt" met Bastiaan Ragas. Ondanks dat ik me niet lekker voelde, wel gegaan en het was echt supergaaf! Heel veel gelachen ;)
    En vriendlief weer heel wat wijzer ;)

8. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Waar haal je die info vandaan @krullie. kan het nergens vinden. Ja de plannen raken ons allemaal.

9. sunshineS1976

Ook eigen risico wordt naar je inkomen berekend...
    Je bent als de dood om ziek te worden!

Ik denk dat ik geen 4 dagen ga werken, maar 2,5 dag...
    Denk dat ik dan uiteindelijk gelijk blijf... 4 dagen werken en megaveel premie betalen, hogere kinderopvangkosten en benzinekosten, of zorgen dat ik net overal onder die inkomensgrens uitkom en benzinekosten en kinderopvangkosten bespaar...

10. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Hai meiden,
    Ik kom weer ff buurten

@ been, het is geen kramp wat ik voel wat jij omschrijft @krullie, het is denk ik eerder wat @D schrijft misschien wel ischias, al hoop ik natuurlijk van niet! Weet t ook niet precies hoor maar het is 24u geleden begonnen en niet weggeweest... @caroline, ik ga idd morgen de ha bellen als t de komende uren niet weggaat, je hebt wel gelijk in wat je schrijft...

@marlies, moet altijd zo lachen om hoe jij schrijft en zo lekker over eten kunt praten :D
    Hier staan de chocoladekruidnootjes op tafel, die ga ik zo maar eens proberen!
    heb je al mutsjes gevonden? Ik zat idd ook aan simply colors te denken.

@Krullie, meid daar rol je vanzelf in, het moederschap en je hele ritme inclusief de nachten... Als ik jou was zou ik niet meer aan de pil beginnen, moet je daarna weer ontpillen! En zeker in jouw situatie. Wij hebben bewust gewacht met een tweede kindje en toen wij er klaar voor waren was het ons ook direct gegund. Soms weet ik ook niet hoe we het doen en ik zou ook best eens willen uitslapen tot 9:30 dat kan ik me niet heugen... Maar je zal straks zien als je je kindje hebt hoort het bij je en wil je er alles voor doen. Je groeit in je rol en neemt de mindere dingen voor lief. Je krijgt er weer andere dingen voor terug en je ritme wordt gewoon heel anders (jaja Dtje!:p)

@D je eet je biefstuk toch zeker wel doorgebakken?? en mijn plannen voor vanavond? Nou iig niet midden in de nacht naar de film hahaha, ik ga gewoon straks lekker slapen, hoop ik! Zou trouwens best weer eens naar de film willen, dat is echt maaaaanden geleden...

11. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
  12. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Daar was ik weer! We zijn net thuis
    Had voor we weg gingen nog n heel verhaal getypt op de laptop maar toen viel dat stomme internet weer eens weg en had was ik alles kwijt
    Heb nu niet meer de puf om t zelfde te typen, weet ook niet meer precies wat ik heb geschreven ook maar was goed pissed haha
    Zo hatelijk he...
    Jullie kennen t fenomeen!

Maar goed! Was een gezellige avond weg, naja avond, nachtj
    Vind wel leuk als cinecity zulke premières organiseert!
    Ga met breaking Dawn ook zeker :) zijn hier thuis al me een marathon begonnen met de oude films
    Mi is fan :)

Vervelend Armande dat je nog zo n last hebt zeg! Hoop dat t snel over is! Liesje ook al pijn in der bil.. Bah..
    Merkte net ook dat ik niet te lang stil kan zitten
    Krijg t dan in m'n rug en weet niet in welke houding te zitten

Krullie, succes deze week met je lessen! Las dat je vandaag niet eens zoveel had gedaan maar toch wel weer wat last had
    Kijk je t goed aan? Denk aan je zelf he! Weet dat je t Erg naar je zin hebt op je werk maar t moet niet ten koste van gaan
    Beter op tijd ingrijpen dan straks helemaal plat te moeten!
    Is niemand bij gebaat lieverd
    Fijn dat ze op je werk zo begripvol zijn
    Zie je niet overal! Denk dat t veel invloed heeft op t gevoel wat je er dan bij hebt om minder te werken.. En dat is fijn!
    Hopelijk gaat t goed deze dagen. Maar denk dat de combinatie van vroeg opstaan, eindje reizen en de invulling van je lessen wel invloed hebben op de harde buiken, zoveel heb je niet eens gedaan vandaag en toch kwamen de klachten terug al was t wel minder heftig als vorige week denk..

Ga m'n bedje induiken
    Schrijven morgen weer

En ten slotte die laatste optie klinkt t meest aantrekkelijk Krullie
    Want meer werken klinkt met die veranderingen niet echt motiverend en bevorderlijk!

Beterschap met alle klachten en Pijntjes en lekker slapen allemaal dames! Gezond weer op!

13. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Ik heb de link ook even bekeken. Laat me er financieel niet over uit maar het is gewoon niet best met ons land.... Aan de andere kant denk ik wel dit is 2014, dan kan er zeker in mijn situatie veel veranderd zijn. Maar dat even terzijde.
    Maar hoe komt het dan volgend jaar? Is dat nog gelijk aan nu? Daar lees ik niks over.
    Daarbij als het kabinet weer klapt ( wat me ook niet zou verbazen ) dan veranderd er natuurlijk weer vanalles.
    Het blijft lastig.

Ik moet zeggen ik slaap weer wat beter de afgelopen nachten. Wel twee keer per nacht plassen maar dan slaap ik vrijwel meteen weer in.

Nog even iets leuks melden... ik was gister in de keuken aan het om rommelen en was lekker aan het meezingen met de radio. Ik had een cd opstaan met mijn favo muziek en opeens gingen de kleintjes ook mee doen. Zoooooo lief. Alsof ze aan het dansen waren...
    Ze kunnen ons toch al horen? Ik zing altijd graag, heb ook jaren professionele zangles gehad kom uit een muzikale familie dus hoe leuk zou het zijn als uk en puk ook muzikaal zouden zijn.

14. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Zooooo net even lekker bij de kapper geweest.... even van de laatste roddels op de hoogte in de buurt hahahaha... en toen even naar de lunchroom doorgegaan voor een pistoletje met eiersalade waar ik me nu heerlijk te goed aan doe. Mandarijntje zo nog even voor het gezonde effect. Omdat ik de laatste dagen zo actief ben heb ik mezelf opgelegd vanmiddag thuis te blijven. Even helemaal tijd voor mezelf. Lekker filmpje kijken ofzo.

Vanaaf lekker aan de boontjes met gehaktbal en gekookte aardappelen. Lekker doch gezond.

De pijn in mijn bil is vandaag iets beter te doen. De masage van gister heeft me goed gedaan. Hoop dat de andere meiden zich ook wat beter voelen..

@Dtje nog lekker aan het slapen denk ik????

15. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    O lies heerlijk al naar de kapper geweest en lekker gelunched Jummie!
    Ik ben idd nog niet zo lang wakker, ben gesloopt
    Het is toch anders om buitenshuis zo laat wakker te zijn dan onderuit gezakt op de bank
    Ben volgens mij ook verkouden/ziekjes aan t worden
    Voel t aan m'n ademhaling, lichte slijmvorming in m'n keel en neus steeds dicht. Nog moet ik zeggen dat ik al heel de zwangerschap snotter hoor maar nu voelt t anders
    Bah hoop dat ik voor kan zijn met extra vitamines ed

O lies wat leuk dat j kleintjes zo reageerden op jou en de muziek! Super! Klopt dat ze nu kunnen horen
    Gister bijv ook voelde m praktisch heel de avond niet en toen de film begon (harde geluiden en muziek) gelijk trappelen
    Heb m meerdere malen actief gevoeld
    Zo intiem momentje
    Maar tegelijkertijd dacht ik Miss zijn de geluiden wel iets te hard
    En schrikt ie.. Dat zou zielig zijn :(

Fijn dat j beter slaapt! Ik heb vanacht ook eindelijk eens ni zo lang wakker gelezen, max half u denk en paar x maar geplast

Fijn dat t beter gaat met j bil na de massage!

Goed dat j middagje bank gaat hangen
    Ik ga ook nie veel doen behalve f stofzuigen en dweilen
    Zou naar vriendin gaan VNV maar weet nie of ik t trek..

Ga f wat eten!

16. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Afgezegd voor VNV! Net klaar met huishouden
    Toch nog best veel gedaan! Ook even de was nog gedraaid en de vaatwasser laten draaien.. Wc gedaan..
    Zo lekker douchen en manlief kookt vandaag
    Lekkere pasta met kip aubergine courgette mozzarella en n lekkere pot van bertolli met zongedroogde tomaten en oregano
    Jum Jum!
    Wat eten jullie vandaag?

Heb van m'n moeder lekker verse soep gekregen en een warm dik heerlijk zittend Huispak van de prenatal
    Ben er zo blij mee! Lekker met zo n band ook!
    Ga m zo lekker aan doen :)

Smakelijk allemaal!

17. sunshineS1976

Hai meiden!

Ik heb weer lekker gewerkt vandaag! Viel me alles mee, nergens last van gehad eigenlijk! Zou het dan ineens weer gewoon beter gaan en er gewoon 2 weken van groeispurt in combi met blaasontsteking de boosdoener zijn geweest?

Heb vandaag al gezond genoeg gegeten, salade, volkoren crackers en lekker wat fruit; wij gooien er vanavond lekker 2 pizza's in ;)

@Armande: klopt ook wel wat je zegt denk ik ;) Zal straks alles voor de kleine willen doen, denk ik! ;)
    Moet nog even nadenken over wel pil/geen pil... dat hele ontpillen en dan weer naar de gyn stappen als we een tweede zouden willen enzo...
    Het hele zwanger raken en blijven is en blijft bijzonder en een wonder en super dat het bij jullie steeds zo vlot ging zeg!! Hoop daar stiekem straks ook wel op... dat hormonen weer in balans raken en het vanzelf gaat.
    Is die kramp al minder? Klinkt irritant!

@Lies: ooh lekker naar de kapper geweest, heerlijk! Leuk he al die roddels, vind het altijd zo gezellig ook daar!
    Ik mag vrijdag weer!
    Gelukt om vanmiddag lekker rustig aan te doen? Goed idee om dat wel in de gaten te houden. Fijn dat de massage zijn werk heeft gedaan, hopelijk blijft het zo!

Fijn dat je beter slaapt, hier is het plassen ook stukken minder geworden 's nachts.
    Geweldig zeg dat momentje... leuk dat je zo muzikaal bent!
    Wisten we nog niet van je ;)
    Je kleintjes zullen daar echt wel een graantje van meepikken ;)
    Als ze nu al op de muziek reageren! Ze kunnen ons nu al horen hoor, jou al een tijdje, maar andere geluiden van buitenaf nu ook :)
    Eet smakelijk straks!

@Dtje: haha we kennen het fenomeen ja... tekst schrijven en alles weg!
    TOp dat je een leuke avond hebt gehad, wel echt cool ja zo'n premiere 's nachts! De zaal zat zeker wel vol? Ben benieuwd of al die mensen dan de volgende dag er weer vroeg uit moeten voor werk :p Ik zou het niet trekken ;)

Ik ben ook fan van Twilight! Beetje suf lijkt het omdat het wel een beetje tienergedoe is ntl :p Maar boeiuh :p I love it!
    Heb alle delen op dvd en al zoo vaak gezien. Heb de boeken trouwens ook.
    Kan niet wachten tot Breaking Dawn uitkomt, nog heel even geduld! Al denk ik ergens dat dit het minste deel is van de serie... als is steady enzo en niet meer zwijmel de zwijmel... eindelijk vampier weet je wel... vond het in het boek ook minder worden daarna. We zullen wel zien!

Nog steeds niet helemaal fit? Of trekken de kwaaltjes weer weg? Ik dacht ook een beginnende dikke keel te krijgen, maar is toch weer weggegaan. Ja de komende maanden zullen we vast wel even geveld worden door het een of ander! Ook al stoppen we ons vol me allerlei vitamientjes enzo, we hebben toch een iets verminderde weerstand.

Goed dat je hebt afgebeld voor vanaaf, dat komt een andere keer wel weer :) Vanaaf lekker op de bank (met je mannetje) en in je nieuwe pak! Lief van je moeder ;)
    Eetse he, klinkt lekkerrr!

18. sunshineS1976

Hier serieuze kiespijn :(
    Begon vanmiddag en nu na het eten is de pijn nog erger geworden... Vorige week last van dezelfde kies, maar volgende dag weer over... oei ik hoop het maar morgen, anders zal ik echt naar de tandarts moeten :(
    En ik hoop niet op een gaatje want ik wil geen verdoving! Maar er gaat ook echt niet geboord worden zonder verdoving... pff waarom nu?!

19. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Hoi meiden,

@krullie: wat vervelend.... Maar je mag gewoon een spuit hoor! Fijn dat t werken al beter gaat!!

@d: pfff jij maakt het soms laat zeg, maar ja, ook gewoon heel ander ritme (hier er altijd om 6.15 uit). Fijn dat manlief kookt! En balen van je verkoudheid... Hopelijk snel over!

@marlies: fijn dat je bil beter gaat!!!

@armande: hoe is t vndg met je been?

Pfff nog steeds zo kapot. Echt eigenlijk een te drukke week en die hele lange maandag heeft er zo ingehakt..
    Nu lekker ff ontspannen in bad: heerlijk! En lekker een stuk chocola mee :)

Net nog ff de witte letterbak vd karwei gekocht, had nog korting erop. Komt boven de commode: die staat tegen een witte muur en t plan is om dan t stuk muur achter de letterbak ook mintgroen te maken :) helemaal blij!!

Fijne avond nog meiden

Deel Deze Pagina