Wie ook in Week 5 van haar zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

@Dtje: gecondoleerd meis! Neem je tijd, zorg goed voor mams!

@Marlies: goed zo, voor de zekerheid urine testen! Te lang blijven lopen met een blaasontsteking is sowieso niet goed, dus beter te veel wegbrengen dan te weinig.

@Mamaatje: fijn dat alles goed met je gaat meis! En ook met jullie dochter! Vorige keer schreef je al dat je weinig tijd had, dus verontschuldig je niet.
    Ik hou ook de updates van Miracle bij! Echt supergaaf dat er verder geen genetische afwijkingen zijn gevonden en de artsen het kindje waarschijnlijk heel goed kunnen helpen!

@Hier:
    Alles goed bij de verloskundige! Hebben de kleine meid weer mogen bewonderen! Haar buikje is nog opgemeten en dat ligt keurig voor op schema. Ze doet het goed!
    Verder gaf de vk aan dat het niet onverstandig is om halve dagen te gaan werken, dus dat gaan we maar regelen volgende week bij de arbo denk ik!
    Moet nu om de 3 weken naar de vk/gyn. Met week 30 en 32 een groeiecho en sowieso in het zh bevallen! Het zh heeft voor de verzekering gewoon een medische indicatie opgesteld! Super!

Suikertest heb ik aanstaande vrijdag! En is anders dan bij jou Dtje! Ik moet me om 8 uur melden, nuchter prikken (in vinger) en dan zo'n suikerdrankje drinken. Dan moet ik daar 2 uur blijven wachten, zitten eigenlijk, want je mag niet actief zijn en dan wordt er weer geprikt.
    Lekker weer een dagje vrij en vroeg thuis, heerlijk hoor! Al is de test minder denk ik :(

Verder: het jonge stel wat 4 weken geleden ons huis heeft bekeken willen een tweede bezichtiging! Ze nemen dan een bevriende aannemer mee om mogelijkheden en een kostenplaatje te maken om de woning aan te passen naar hun wensen.
    Ik ben flabbergasted! Opwinding aan de ene kant, want voor 2013 een nieuwe hypo afsluiten is bijna noodzakelijk. Het is zoveel strenger en duurder volgend jaar!
    Maarrr: babykamer maar weer even "on hold" gezet. Ga niet mijn dure verf en behang ertegen aan gooien als het weg moet zo... En wie weet straks in december of januari nog verhuizen... pfff!! Vriendlief is er duidelijk over, maar ik zit echt in dubio: wil ik hier blijven en dat het stel het toch niet ziet zitten, of wil ik ook graag verhuizen, ook al wordt dat op het laatste moment....

2. sunshineS1976

En oh ja handig om te weten:

Vk gaf aan dat een verdoving bij de tandarts geen kwaad kan! Zelfs niet als je er 5 nodig hebt bijvoorbeeld. Het is zo plaatselijk en kortdurend, geen schade voor het kindje!

Maar ja die van Linss gaf aan liever niet... en zo zeggen ze misschien allemaal wat anders :(

3. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Hey meiden,

@mama leuk weer even een positief bericht van jou! Ik hou ook de blog bij van Miracel. Dus ik was ook op de hoogte maar lief dat je het even deelt. Het komt voor mij heel dicht bij omdat ik zeer nabije omgeving een kindje ken die dit ook heeft, maar ik kan gelukkig zeggen dat deze ook nu heel goed gaat. Heb daarover ook contact met Miracel gehad.

@Krullie.... heb je al een huis op het oog dan? Jee meid dat is even schrikken en ook weer niet. Ik hoop voor je dat je het allemaal gaat trekken. Veeeeeeeel uit handen geven! En dat halve dagen werken alleen maar goed voor je.

Ik had geen blaasontsteking er is een minimale bacterie gevonden die te verwaarlozen was. Zal donderdag ( op mijn verjaardag ) even met de gyn overleggen...

Zal even de keuken in!

4. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    @Krullie ik zal donderdag ook even naar de verdoving vragen... hoe laat moet je naar de tandarts? Ik kan tegen 12 uur denk ik wel posten...

5. sunshineS1976

@Marlies: oooh je bent bijna jarig!!! Leuukk!! ;) :D
    Dan moeten we gaan zingen hier ;)

Fijn, geen blaasontsteking! Veel drinken nu, dan restje wat te verwaarlozen is verdwijnt dan helemaal vanzelf. En misschien ook cranberrysap?

Wat ga je voor lekkers maken in de keuken?

Ik moet donderdag om 9.15 al naar de tandarts... maar hij mag toch niet meteen boren als het nodig is... eigenlijk liever gewoon niet :p Maar ik heb gek genoeg maar 1 dag veel kiespijn gehad, maar nu nergens last meer van! Dus hopelijk vals alarm.
    Ben benieuwd wat jouw gyn zegt!

En ja we hebben een huis op het oog, voor het geval dat!
    Maar of die mensen er ook snel uit zullen willen... pff!
    Afwachten maar... niet te ver vooruit kijken in mijn geval, wie weet willen ze ons huis achteraf toch niet.

6. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Ja ik ben inderdaad bijna jarig. Mijn vader zei dat gister ook al maar ik ben er zo niet mee bezig. Heel anders dan andere jaren. Ik vier het ook minder uitgebreid hoor. Mijn hartsvriendin komt donderdag en mijn ouders even en dan zaterdag een klein clubje mensen voor een ( alcohol vrije voor mij) borrel..

Normaal wel heel uitgebreid maar nu geen zin in...

Tjee de beebs zijn druk.... niet normaal! hahahaha, maar liever zo dan anders hahahaha...

7. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    O drink me de rambam.... maar dat komt er ook met een rotgang weer uit hahahaha... om het half uur plassen... zoooooo fijn!

Ik maak aardappelen met boontjes en vlees. Simpel maar lekker. Ik ben zooo dol op aardappelen! Kan ze wel elke dag eten...

8. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Hoi meiden, even snel, vandaag toch vrij kunnen krijgen en zoontje gewoon naar oma geweest. Heerlijk was dat had t echt nodig. Vanavond maar heel vroeg naar bed en dan kan ik er hopelijk weer tegenaan....
    Wilde even zeggen dat vandaag mn bloeddruk bij de ha is nagekeken en nu was het 127/nog wat... Gezegd dat het bij de vk vorige week 124/nog wat was en daarvoor juist heel laag (80/60) Ook de ha twijfelde nu en denkt dat het toch kan komen dat de lage bloeddruk met de stethoscoop was gedaan en de hogere electrisch.... M.a.w. Dat het dus niet goed was gedaan ;)
    Ik was wel duizelig toen de lage was gemeten (ik wist niet dat t daar mee te maken kon hebben) dus het kan wel dat hij ineens omhoog is gegaan, maar er is dus enige twijfel... Volgende keer bij de vk zal ik dit zeker aangeven!
    Ga t kleine aapje naar bed brengen!

9. sunshineS1976

@Marlies: als je maar weet waar al dat vocht vandaan komt dan ;) Als je steeds moet en je drinkt amper, dan is het niet goed ;)
    JIj met je aardappelen :p ik gruwel dr van :p
    Maar wel supergezond !
    Je beebjes komen niets tekort!

Waarom geen zin om je verjaardag uitgebreid te vieren? Wel erg leuk dat je vriendin en je ouders komen! En van het weekend een nieuw levensjaar toch gezellig inluiden met een groep mensen! Aan de kinderchampagne! ;)
    Volgend jaar wordt je helemaal verwend, met superlieve cadeautjes van je beebjes ;)

@Armande: in ieder geval een goede bloeddruk nu! Wel vaag ja, ze moeten gewoon hetzelfde meetinstrument gebruiken voor de beste betrouwbaarheid.
    Fijn zeg die dag vrij vandaag! Wat heb je nog allemaal gedaan?

Hier ook vroeg naar bed, ben doodop na een slechte nacht slapen!
    Ga nog even gtst kijken en dan om 20.30 lekker mijn bedje in!
    Fijne aaf meiden!

10. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hello Ladies,

Ben ik weer naar een lange dag. Misschien heb ik t verkeerd geschreven Krullie of je las t verkeerd maar de moeder van mijn schoonvader is overleden, mijn mama is oke, omdat je zei; zorg goed voor mams hihi..
    Het is gebruikelijk in de cultuur van mijn man dat in de eerste dagen na t overlijden van een familielid heel de familie bij elkaar komt en familie en kennisen ontvangt.. De ene dag komt die, dan die etc. Dus vandaar dat ik zo weinig online ben geweest.

@Krullie; fijn dat alles goed was bij de vlos. Was je meisje druk? Krijg je ook elke keer een fotootje mee of dat niet? Zou wel leuk zijn! Ik krijg in week 31 een liggingsecho. Waarom moet jij twee x?
    Super dat alles geregeld is mbt de indicatie om in t zhuis te bevallen!
    Ik vraag me af waarom ik op deze manier moet bloedprikken, lees vaker over een drankje drinken etc. Zal t nog eens navragen!

Moet nog steeds bellen naar de tandarts, hoop dat t er morgen even van komt, goed om te weten dat een verdoving mag. Zal t ook met hen overleggen!

Nou, zal je net zien he, zijn jullie zo druk met de kamer, wordt jullie huis miss als nog verkocht. Ben daar ook bang voor als we al zouden beginnen met de kamer. Hier alsnog geen vorderingen helaas..

Goed plan halve dagen werken!

Hopelijk slaap je vnv beter als vanacht!

@Lies; gelukkig geen blaasontsteking! Hier ook continue naar de wc! Hoe was t bij de bekkenpeut? Of heb ik er overheen gelezen?

@Armande fijn zo een dag voor jezelf! Hoop dat je er morgen weer vol tegen aan kan!
    Waarschijnlijk is dan een dip in je bloeddruk gemeten die ene keer dat t zo laag was en jij zo duizelig!

Hier vandaag 24 wk. Volgens een van mijn boekjes is de baby nu levensvatbaar. Ik dacht dat t met 25 wk was?
    Vanacht voor t eerst vrij snel in slaap gevallen, echt een genot. Hopelijk straks ook beter, maar voorlopig heb ik een opgeblazen gevoel.. Denk dat t komt door de mac met cola. Hadden we zo een zin in dus dat hebben we rond twaalven nog zitten klaren
    Je wordt zo flauw van heel de dag thee en "gezonde stoffen"
    Mn lichaam schreeuwde om cola en vet. Moet kunnen hoor af en toe.
    Wordt met de dag nieuwsgieriger naar ons beebje. We hebben afgelopen dagen ons neefje ook veel om ons heen en hij is zo leuk. Ben zo benieuwd hoe hij zal zijn en hoe hij er uit ziet.

Morgen ook weer een dag bij familie, maar zal proberen tussendoor of eind van de dag even te posten!

Fijne dag allemaal en werkse voor degene die moeten werken!

11. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Hier nachtbraker armande ;)
    Ik wás een beetje bijgekomen van mn vrije dag in mn uppie....bijtijds gaan slapen, vervolgens half wakker geworden van de geboortekaartjes die door mn hoofd spoken...En om 3u werd zoontjelief wakker...
    En nu ben ik dus weer wakker, bah...heb gelijk weer een vrije dag nodig morgen ;)

@krullie zal n hele geruststelling zijn dat alles rond je bevalling n btje vaststaat!

@D ik heb een paar x achter elkaar een lage bloeddruk gehad terwijl er steeds 4 wk tussen zat en de x erop ineens veel hoger én op n andere manier gemeten....kweet t ook niet hoor...maar t duizelige is weer weg dus t kan ook wel weer kloppen ;)

Dat opgeblazen gevoel herken ik, heb ik sinds twee dagen ook. Komt 's avonds als ik op de bank hang en ik slaap nu ook met twee kussens.

Over slapen gesproken...dat ga ik maar weer eens proberen, de wekker gaat over twee uurtjes weer :(
    Sorry dat ik niet op iedereen meer heb gereageerd, truste en alvast n fijne dag allemaal en Dtje sterkte weer.

12. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    hier ook klaar wakker. Weet niet hoe ik liggen moet. De chips van gisteren avond breekt me op ha ha. Had het ook niet moeten doen. Ga maar even een rennie pakken en plassen. Dan nog maar poging tot ogen dicht. Tot morgen!

13. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @marlies, hopelijk heb je geen 7x hoeven plassen??
    Nog een btje kunnen slapen? Ik viel rond 5en in slaap, dus ben aardig brak nu, voel ook steeds mn banden...klaagklaag ;)

14. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Heee meiden, ik hoef gelukkig niet meer dan 2x per nacht te plassen :)! Gisteren weer een zware dag gehad. Tegen eind van de dag het gevoel dat mijn huid weer helemaal strak stond en zo uit kon scheuren, kon daardoor moeilijk rechtop zitten en lopen. Mogelijk een groeispurt ofzo. Soms vraag ik me af hoe kan die buik nog verder oprekken. Mijn navelpiercing heb ik er uit gehaald. Had wel een speciale in, maar vond het niet meer fijn.

Ik heb gisteren weer gesprek gehad op werk en werk nu nog maar heel weinig. Ik ben ziek gemeld tot 16 uur, maar omdat ik zoveel vakantieuren nog heb, neem ik ook 4 uur voor eigen rekening deze maand. Ik werk nu alleen ma, woe en vrij van 8.00 tot 12.00 :)! Langer hou ik niet vol, ben gewoon op rond begin van de middag.

Van de wraps eergisteren had ik flink maagzuur, denk door de kruiden die er in zitten. Gelukkig na een rennie was het over:)! Gisteren kwam beste vriend vn mijn vriend eten met zijn meisje :), erg gezellig. Lekker lasagna gemaakt.

Mijn darmen zijn inmiddels ook weer vervelend. Veellast van obstipatie,denk dat ik daardoor ook zo'n strakke buik heb. Nu maar weer met de macrogol begonnen.

Spannend krullie misschien wordt jullie huis dan toch nog verkocht :). Wij gaan morgen de babykamer nog een keertje schilderen, want eerste laag heeft niet overal goed gedekt. Gelukkig is de kleur uitgevallen zoals ik wilde. Ik was bang dat hij te licht zou worden, maar is toch mooi donker opgedroogd, antracietgrijs :). Ik heb ook twee mooie hemeltjes gekocht, zal straks foto plaatsen :). Ik heb geregeld dat babydump de spullen eerder komt brengen. I.p.v. Half december komen ze eind deze maand :)! Volgende week kon ook, maar dat vond ik te snel.
    Donderdag gaan we samen naar eindhoven naar babydump de rest van de spullen halen. Wil alles in huis halen omdat het lange lopen etc me nu al zwaar valt, laat staan over paar weken.

A.s. zaterdag is hier een bolle buiken beurs. Alles over zwangerschap etc :), ga ik gezellig met mama heen.

15. sunshineS1976

Zooo een paar nachtbrakers hier!

Even snel; want moet zo de deur uit

@Dtje: sorryyyy! *schaam* had het verkeerd gelezen, dacht de schoonvader van je moeder!! Daarom zei ik zorg maar goed voor mams omdat ze de steun wel kon gebruiken...

Ben later vandaag terug,fijne dag!

16. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    goedemorgen.... grumbellll....

Nee ik heb me beperkt tot 2 keer plassen vannacht, maar toen ik eindelijk om half 6 weer sliep begon er om 6 uur een haan te kraaien!!!! Midden in de stad! Is hier nu iemand helemaal van de pot..... Oke oke... mijn humeur is duidelijk tot nu toe.

Zometeen komt mijn vriendinnetje met haar zoontje van 2, dus hoop dat ik dat ga trekken. Op zich kan hij prima alleen spelen maar ze hebben er een antenne voor als iemand moe is of wat dan ook. hahahaha.

@Armande jij dus ook niet op je best... vanmiddag maar even bij tanken. Normaal wil vriendje lief altijd boodje blijven ete... maar helaas hij moet naar de peuterspeelzaal.... Hahaha

@Lins.... goed dat je nog minder gaat werken. Ik vraag me ook wel af hoor hoe het allemaal gaat passen hierzo. Vind me zelf nu al dik. Mijn moeder vergelijkt me met een 7 maanden zwangere van een 1ling.... Dat beloofd nog wat. LOL
    Maar alles voor het goede doel. Met hoeveel weken ga je er helemaal uit? Mijn gyn zei 26 tot 28 bij mij.

Ik heb last van mijn schaambeen en daar krijg in een bepaalde band voor van de bekken peut. Maandag maar eens zien wat ze bedoeld...

Ik zal even voor het oog snel wat opruimen...( eh snel hahahha)
    Tot later meiden!

17. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Ja ik ga ergens in december stoppen met werken :).. Tussen week 26 en 30 is advies van mijn bedrijfsarts.

Mijn moeder schrikt telkens als ze me ziet. Dan zegt ze jezus wat groeit die buik hard zeg!
    Van de week vroeg iemand aan mij hoe lang moet je nog haha.. Ik zei uhmm nou nog tot eind februari ergens! Ze wist niet dat het een tweeling was, dus begrijpelijk. Iemand op de poli bij ons zei ook van je hebt een buik die ik met 30 weken pas had!

18. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hier ook tot laat nog wakker, dus ben maar foto's van m'n buik en echo's gaan in plakken van week tot week
    Echt leuk om terug te zien. Die van de 3D van afgelopen vrijdag kan ik nog niet inplakken want moet eerst weer nieuwe buikfotos afdrukken
    Ben nu ergens bij week 21 ofzo
    Raad jullie aan om ook veel foto's te maken elke week, is echt leuk
    En zo te horen groeien jullie goed!

Geen probleem hoor Krullie maar dacht zeg t maar ff haha ;)

Succes allemaal vandaag met wat jullie moeten doen
    Vervelend dat jullie zo vroeg klaarwakker waren! Ben j net beetje bijgekomen Armande! Hoop dat j er niet veel last van hebt.. Wanneer ga jij minder/stoppen met werken? Weet t niet meer? Lies was t gezellig met de kleine n je dinnie?

Ik ga f snel verder gaan zo weer naar schoonouders ivm bezoek
    Fijne bijkomstigheid is dat er wel veel gegeten wordt dus hoef al paar dg niet te koken en t eten is allemaal zo lekker!
    Verder is t maar n droevige aangelegenheid

Tot later!

19. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    ik heb net ook even mijn nieuwe buikfoto geplaatst op het februaribuikjes forum :).

oh en dit zijn de twee hemeltjes die ik heb gekocht:)

Bijgevoegde bestanden:

20. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Bij mij ook hoor een buik om u tegen te zeggen.... ik voel m groeien af en toe.... ik heb vandaag ook zo´n spurt volgens mij. Mijn ribben alles doet zeer. En zopas zag ik mijn eerste straii of hoe je dat ook schrijft op mijn buik..... shock...hahaha...

Deel Deze Pagina