Wie ook in Week 5 van haar zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Lieve Dtje, dank voor je lieve en opbeurende woorden!
    Fijn om te lezen dat jij er ook opeens achterkomt dat je je mannetje nog niet zo actief hebt gevoeld!
    Je leest ook overal (en de vk zegt het ook) dat je tot 28wk niet elke dag leven moet voelen omdat ze in principe nog ruimte hebben om zich te verstoppen, bijv achter je placenta en met de beentjes naar je rug toe.
    Ik moet vertrouwen blijven houden en negativiteit omzetten naar positieve gedachten!

Is jouw placenta verschoven?? Kan dat??

Vervelend die spierpijn! Waarschijnlijk omdat je gisteren zo lang op de grond hebt moeten zitten! En nu je zwanger bent spannen je spieren nog meer aan. Misschien kan je mannetje je vanavond alles lekker los masseren?
    Hoop niet dat je ziek wordt! Denk dat die keelpijn opkomt door alle stress en emoties van de afgelopen week. Weinig tijd voor jezelf gehad enzo, dat uit zich dan even nu in lichamelijke klachten. Hopelijk helpt de verse jus en ben je er zo weer vanaf.

Je eerste harde buik heb je gehad! Heel normaal voor dit termijn las ik ook. Klopt wat je zegt, opeens heel hard en trekt ook snel weg. Ik voel het ook echt aankomen, krijg dan opeens een sterk kippenvel gevoel daar. Dat gevoel trekt langzaam door heel mijn buik heen, alles wordt hard en even daarna trekt het weg. Niet pijnlijk.

Wel heb ik veel last van bandenpijn in mijn liezen en zo af en toe een zeurend menstruatieachtig gevoel in mijn onderbuik. Heb wel het idee dat mijn buik nu flink groeit, dus dat zou het allemaal kunnen verklaren...

Lieve schat heel veel plezier bij je vriendinnetje! Kom lekker even tot rust en maak er iets gezelligs van! En jammie, pannenkoeken! Smullen!

2. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @krullie, ja die levensechte dromen horen er echt bij! Maar het was wel een vervelende droom zeg... Je beebje heeft echt genoeg bij zich voor de komende uren en zal gaan huilen als ze honger heeft. En stel nou dat ze dat niet zou doen dan moeten jullie zo wennen aan alle nieuwe geluidjes dat je toch wakker wordt, je gaat erop slapen!
    Daarbij ben je óf in t zkhuis óf thuis met de kraamverzorgster en zij zal tips e.d geven voor zij aan t einde van de dag naar huis gaat. (ik heb zelf maar 1,5 dag kraam gehad)
    Zo, helpt mn peptalk een beetje? ;)

@ego, blegh voel ik me..... Moe en hoofdpijn en wil eigenlijk nog vanalles doen... Zoontjelief voor de tv en ik heb een dutje gedaan en nu voel ik me nog minder :(
    En t wordt nu echt tijd om de tv eens uit te gaan zetten....zucht.... ;)

Ik kom later nog wel ff buurten

3. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Hey meiden,

ik kom ook even langs hoppen maar pfffffff moe! Hakt er wel in, maar zo gezellig.

@krullie naar he? zo'n droom. Ik heb in het begin een keer een droom gehad met een datum. niet echt eng ofzo maar gewoon iets blauws met een datum. Die datum zit er aan te komen en ik vraag me meer en meer af of er die dag iets gaat gebeuren.Dat mag namelijk niet!!! Tenminste niet met 1 van mijn kindjes. Maar mijn vriendinnen zeggend dat het ook wel iets heel anders kan zijn als het al iets te betekenen had. Bah zie gewoon tegen die dag op.... ( en die dag komt nu echt dicht bij )

merk dat er meiden onder ons niet helemaal lekker zijn. heerst er iets? Meestal ben ik er ook vatbaar voor maar het valt mee dit seizoen tot nu toe.

Dochter van mijn vriendin ( die van 6 ) belde of ze mocht komen eten vanvond. Ik heb nee gezegt. Goed van mezelf maar dan voel ik me toch een beetje schuldig. Maar ik trek dat er vanavond niet bij.

Heb een hele leuke dag gehad. De taart viel goed en de paar hapjes die ik nam ook. Alleen de beker thee van vanmiddag niet. Boem daar was het zuur weer. Dus net maar weer een paar lepels vla gehad. hahaha je moet wat. Al met al heel weinig gegeten.... zegt mijn neefje....vinden jou baby's die dingen op tafel niet lekker dan? Ik zei dat ze er vandaag niet zo'n zin in hadden.... was voor hem een vrijbrief om de chips dan maar zelf op te eten.

Zonder dat de kleine ventjes het door hadden hebben wij het over 5 december gehad. We vieren het de 8e dit jaar. Dit omdat we allemaal wat verder weg wonen. We hebben lootjes getrokken. Altijd leuk! Ik ben wel blij met wie ik heb dit jaar. Gelukkig niet mijn vader... das lastig. Ik kan me nu zelfs beperken tot de supermarkt met slijterij....erg fijn! Voor mijn neefjes stuur ik mijn moeder wel op pad. Altijd goed!

Liet zopas even de laptop lopen op muziek en opeens hoorde ik ( hij stond op stand alles door elkaar ) happy newyear van Abba.... en tranen liepen langs mijn wangen.... Volgend jaar zijn we mama.... Zo bijzonder...

Ik ga vanaaf toch maar wel wat proberen te eten want ja ik moet wel goed voor uk en puck zorgen natuurlijk...Had wel zin in kipkerrie van de chinees maar met oog op het zuur laat ik het over gaan.
    Ik doe straks wel lekker wat patat in de oven, kipnuggets erbij en heb nog boontjes staan dus komt helemaal goed hier.

Vanavond lekker boer zoekt vrouw en morgenochtend snel de huisarts bellen. En half tien weer naar de bekken peut. Hoop zo dat ik vanacht wel goed slaap anders kun je me morgen opvegen vrees ik....

4. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Ik zou nog dat pakje plaatsen wat ik had gekocht kwam ik net achter.... hahahha... als jullie nou even kijken bij show je eerste pakje daar heb ik gereageerd..... Dat pakje is het!

5. sunshineS1976

@Marlies: superschattig pakje!! Bij de Prenatal toch?! Heb het ook zien hangen, superleuk!! Heb ook iets soortgelijks!!
    Daar liggen straks jouw twee prachtige mannetjes in :D

Oh die droom is ook vreselijk zeg... zo'n datum daar wil je al helemaal niet over dromen!!! Ik zou me daar ook erg druk om kunnen maken... kan me voorstellen dat je er tegenop ziet!! En hoe groot is die kans dat er iets negatiefs gaat gebeuren... erg klein! Maar toch die droom jaagt je op die manier wel achterna... gruwelijk! Hopelijk is die dag snel voorbij!!

Leuk dat je een gezellige dag hebt gehad :D
    Grappige uitspraken van kinderen altijd he...eigenlijk zou je de leukste moeten opschrijven in een speciaal schriftje! Ook voor jouw hummeltjes straks!

Leuk sinterklaas, wij doen het ook en trekken ook lootjes. Ik vind alleen een gedicht altijd zo'n gedoe!! Vaak lastminute werk... gedicht is niet verplicht maar toch wel leuker als je het erbij hebt zitten.

Lekker rustig avond! Hier ook boer zoekt vrouw, ben benieuwd!
    Goed hoor dat je het dochtertje van je vriendin niet liet komen... sneu, snap je gevoel wel, maar beter voor jou nu!

Ja volgend jaar zijn we mama... hoe bizar. Moederdag krijgt dan toch ineens een andere betekenis! Alles wordt gewoon anders, volgens mij krijgt alles in ons leven een diepere betekenis!

Fijne aaf en hoop dat je hebt gesmuld van je ovenfrietjes!

@Armande: dank je :D Vertrouw op jouw positiviteit en ervaring! :D
    En das waar ja, de kraamverzorgster is er ook de eerste uurtjes! Dat was ik even vergeten!

Handig he een tv :D Wie dat ooit heeft uitgevonden :D:D
    Laat dat jochie lekker kijken, kan jij even bijkomen ;)
    Hoop dat je weer snel de oude bent!!

6. sunshineS1976

Hai Miracle! :D Zie dat je online bent! Hoop dat alles goed met jullie gaat! We houden hier je blog bij in ieder geval! Fijn dat jullie mooie dochter verder geen genetische afwijkingen heeft en ze straks hopelijk heel goed geholpen kan worden en een normaal leven kan leiden! Sterkte meis en ook lekker genieten van jullie mooie wonder!!

7. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    782
    253
    63
    #2747 Miracle79, 11 nov 2012
    Laatst bewerkt: 11 nov 2012
    Hoi Lieve meiden,

Ik dacht ik plaats een klein berichtje hoe het nu met ons gaat.
    Ben inmiddels ruim 23 weken zwanger en voel me goed.
    Heb rond en na de periode dat we er achter kwamen dat er iets mis was heel veel last gehad van maagzuur wat zo erg was dat ik er blaren van in mijn keel kreeg. Uiteindelijk capsules gehad en het gaat nu goed. Wel veel afgevallen maar ook dat gaat nu de goede kant op.
    We hebben heel wat gesprekken achter de rug en het is voor iedereen duidelijk dat we niet opgeven en er alle vertrouwen in hebben dat het goed komt met ons meisje. Nu dat we die keuze ook duidelijk hebben gemaakt kunnen we eindelijk gaan genieten. We hebben ook een groep mensen van over de hele wereld, maar met name vanuit amerika gevonden met kindjes met dezelfde aandoening als ons meisje. Deze mensen geven ons zoveel steun en het doet ons goed om al die prachtige en gelukkige, gezonde kindjes te zien. Daardoor weten we helemaal dat we de juiste keuze hebben gemaakt.
    Verder genieten we dus gewoon van de zwangerschap. Ze beweegt heel veel, eigenlijk al vanaf 16,5 week, heerlijk!
    Afgelopen weekend de babykamer afgemaakt, had het al helemaal in mijn hoofd en het is echt precies geworden zoals ik dacht :)
    De Bugaboo staat ook al klaar en nu mag ik niets meer kopen van mijn nicht en tante want dan hebben we straks alles dubbel na de babyshower haha
    Hier wat foto's van buik en babykamer.
    muurtje aan de andere kant van het kamertje is dezelfde kleur roze als de bloemen van de boom. De meubeltjes( commode, kast en ledikant) zijn allemaal robuust en wit :)

Verder heb ik onwijs veel trek, met name in zoete dingen. Nummer 1 is toch wel tompoes en worteltaart hihihi

Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat en dat jullie lekker genieten van jullie kindjes!

Bijgevoegde bestanden:

8. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    @miracle wat ben jij een mooi mens. Zo sterk. Jullie redden het wel! Mooie buik en kamer! Zet m op! Liefs

9. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Zie het nu pas maar wij hebben het zelfde bedje!

10. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    782
    253
    63
    Aaah dank je wel Marlies! Heb jij ook de hele kamer of alleen het bedje? Onze babykamer is best groot dus we hebben bewust voor wat robuustere meubels gekozen.
    Gaat het allemaal goed met je zwangerschap, jij had toch al vrij vroeg zo'n last van je bekken?

11. sunshineS1976

@Miracle: leuk om weer iets van je te lezen!!
    Fijn dat het goed gaat zeg! Ook fijn dat jullie lotgenoten hebben gevonden, kan me voorstellen daar je daar veel steun, hoop en kracht uit put.
    Heerlijk dat jullie nu genieten, dat mag ook wel nu alles er gelukkig voorspoedig uitziet!
    Geniet van je trappelende meisje in je buik. Je buik is echt prachtig! En een prachtige babykamer, die schildering is echt supermooi!

12. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    782
    253
    63
    Dank je wel Krullie! Heb de schildering samen met mijn dochter gemaakt, wilde het graag iets persoonlijks geven :)
    Hoe gaat het met jou, hoop dat jij inmiddels je angst een beetje los hebt kunnen laten en lekker aan het genieten bent!?

13. sunshineS1976

Dat is wel heel speciaal Miracle, samen met je dochter die schildering maken! Is het wel naar aanleiding van een voorbeeld/ mal geweest of helemaal zelf bedacht?
    Ik heb al veel bomen gezien in topics en je kunt van die mallen online bestellen, maar zo met al die bloemen, prachtig!

Hier gaat het een beetje met ups en downs :) Moet maar extra genieten van alle ups! ;)

14. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    782
    253
    63
    Ja die ups en downs ken ik, probeer je zoveel mogelijk vast te houden aan die ups meid!
    We waren eerst van plan om via smiley walls een sticker te bestellen van een boom met losse blaadjes.
    Maar ik had zo'n specifieke kleur in gedachten dat ik uiteindelijk heb besloten om zelf te gaan verven. De boom heb ik uiteindelijk dus gewoon uit de losse pols geschilderd :) Mijn dochter vroeg zich al af of ik gek geworden was haha

15. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    wat leuk om wat van je te horen miracle! en idd fijn dat jullie lotgenoten hebben gevonden dat is erg belangrijk!
    mooie buik! en mooie kamer!!

ik zou ook nog steeds mn buik showen en dat doe ik even hier want ik ben altijd t juiste forum kwijt hier ;)
    manlief heeft m net gemaakt zegt ie gelukkig zit er een panoramastand op.....lolbroek!
    nou ja hier komt ie....moet wel zeggen dat je door zo'n gebreide tuniek wel dikker lijkt...
    precies 25 weken trouwens!

Bijgevoegde bestanden:

16. sunshineS1976

@Miracle: geweldig! Kan ik je ook inhuren voor onze babykamer dan? ;)
    Ik probeer idd me vast te houden aan de ups :) Niet makkelijk, maar het lijkt beter te gaan naarmate de weken vorderen.

@Armande: whaha leuke opmerking van je hubbie!! :p
    Mooie buik zeg!!

17. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    782
    253
    63
    @Krullie haha ja die vraag heb ik inmiddels al een paar keer gehad ;)

@ Armande, prachtige buik zeg!

18. sunshineS1976

Dat geloof ik graag Miracle! Het maakt de babykamer zo wel erg persoonlijk, speciaal en uniek! :D

Ik ga hier weer afsluiten, wat tv kijken en weer op tijd naar bed. Fijne aaf en nacht meiden!

19. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Wooww mooie muurschildering miracle.. mooie buik ook!

Over het bewegen van en kleintjes. De kleine meid voel ik elke dag en ook hard al. Ziet het gewoon door mijn kleding heen. De jongen voel ik sinds paar dagen ook echt trappelen. Eerder voelde ik van de jongen alleen plopjes door en placenta die ervoor ligt. Als ik of iemand anders de hand op mijn buik legt beginnen ze meteen. Gisteren was mijn vriend tegen mijn buik aan het praten en kreeg meteen respons. Vooral in de avond zijn ze heel erg actief. De gynaecoloog zei ook afgelopen vrijdag wat een actieve kindjes. Zo bijzonder allemaal, maar soms is het gevoel ook best naar.. vooral als de kleine meid draait in mijn buik, dat vind ik echt naar voelen.

Gisteren op een babybeurs geweest, een inimini 9 maanden beurs haha. Kwam een vrouw met mij praten over bellypaint. Ze zei misschien is het leuk voor je om dit te laten doen, maar je moet wel opschieten volgens mij want je hebt volgens mij niet lang meer te gaan haha.. ik vertelde dat ik pas 22 weken was en nog dom tijdje te gaan had toen moest ze wel erg lachen!

27 nov komt de babykamer :)

20. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    782
    253
    63
    Ja dat draaien is inderdaad een beetje een onprettig gevoel. Lijkt af en toe net of ik dan een elleboog of knietje voel, heel bottig zeg maar.
    Hier ook een hele actieve meid, zodra ik mijn hand op mijn buik leg krijg ik meestal gelijk respons. Mijn collega zei toevallig van de week dat ik af en toe net zo vaag afwezig ben als zijn vriendin( 6 weken verder in haar zwangerschap) dat komt dus echt doordat ik de hele dag trapjes enzo voel waardoor ik dan echt ff niet meer kan focussen haha

Leuk hoor jongen en meisje, dat was je gevoel toch ook al vanaf het begin of ben ik nu in de war?

Deel Deze Pagina