Wie ook in Week 5 van haar zwangerschap?

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by D83, Jun 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

Jun 3, 2012
    1,713
    0
    0
    Senior secretaresse
    hee meiden,

ik sluit me graag bij jullie aan. De meeste zijn inmiddels al iets verder, maar lijkt me gezellig om mee te kletsen.
    ik ben inmiddels 5 weken en ga nu de 6de week in. Nog geen echte last van misselijkheid gehad, af en toe met vieze geurtjes een vlaag, maar verder niet.. Af en toe duizelig, veel plassen, moe, pijnlijke tepels met bobbeltjes en zo nu en dan ongikrampen (deze maken mij onzeker).. 1 augustus krijg ik mijn eerste echo :)!

2. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Oh lieve poppenkop weet niet wat ik lees! Ik hoop, duim
    En bid voor jou dat dit t zelfde is als waar mamaatjevanvijf t over heeft!
    Wat moet je geschrokken zijn en je angstig voelen! Een hele dikke knuffel
    Ik hoop dat als je weer gaat t hartje ziet kloppen.. Je zit nu net net op de grens van wanneer gaat t kloppen en zeker in t begin is t moeilijk vast stellen Hoelang je exact zwanger bent!
    Hou ons op de hoogte.. Doe rustig aan, en we denken aan je!

Anthonetje; ik hoop dat jouw bloedverlies ook snel stopt en onschuldig is..

Knuffel voor iedereen!

3. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Linssiejj gefeliciteerd en welkom!

4. a1974

a1974 Bekend lid

Mar 5, 2012
    540
    0
    0
    NULL
    Spanje
    Welkom Linsiejj! :)

Armande wil toch even zeggen van Harte! Wat ondanks alle nare berichtjes vandaag is dit natuurlijk goed nieuws ! Super !

Hoop echt dat het mee zal vallen voor de dames :( Hoop dat mamaatje gelijk heeft .

5. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    @linssiejj welkom ik zie dat je het topic heb gevonden en gezellig meekletsen hoor wij herkennen al je kwaaltjes

@alle meiden het klinkt zoo gek maar ik weet echt bijna 99% zeker dat ik gelijk heb toen ik het verhaal las was het alsof ik mezelf weer zag staan inmiddels 11 jaar geleden dus poppenkop positief blijven denken meis, hoe moeilijk ook wanneer krijg je weer een echo

6. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    @armande; nog van harte met je mooie echo! Zo fijn dat je t hartje heb zien kloppen! :)

7. armande

armande Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    2,229
    0
    0
    Bedankt voor jullie lieve reacties en felicitaties natuurlijk:D
    En mamaatjevan5 ik ga gauw proberen om op die wolk te klimmen;) we moeten maar gewoon allemaal teren op jouw voorgevoel!
    Moet zeggen dat het idd een beetje gek voelde, ik had net het goede nieuws met jullie gedeeld en gelijk daarna kwamen er verdrietige verhalen... Maar al met al ben ik natuurlijk voor mezelf erg blij ;)

@linssiejj gefeliciteerd en welkom!

En ik weet niet meer precies wie het schreef (en ik kan het nu niet terugkijken) maar het idee om met zn allen naar spanje te gaan klinkt goed!:D

En iemand schreef over verstopping; misschien dat zemelen door je eten kunnen helpen?

Zijn jullie ook zo ontzettend moe? Pfff echt niet normaal meer, dit herken ik niet van mn eerste zwangerschap. Het enige dat overeen komt is gevoelige borsten (die net als toen al een cupmaat groter zijn) en ik lust geen pepermunt meer bleh

8. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    1,156
    0
    0
    Zeeland
    Lieve meiden,

Ik denk dat ik even afstand ga nemen. De berichten van gister hebben een grote invloed op me gehad. Ik heb vannacht meerdermaal gedroomd dat ik een miskraam kreeg. Zo levendig. Ik merk dat ik nu ook nog helemaal een down gevoel heb en dat is het me niet waard. Het is niet persoonlijk naar wie dan ook toe maar ik laat me te veel meeslepen blijkbaar door wat ik lees.

Ik wens een ieder hele fijne tijd, en nog maals ik hoop zo dat de driegende miskramen niet door zetten.

Lieve groetjes Marlies

9. a1974

a1974 Bekend lid

Mar 5, 2012
    540
    0
    0
    NULL
    Spanje
    Marlies, begrijp het helemaal en zit nu zelf ook wel te panieken hier ! Ineens niet meer misselijk sinds gisteren en mega grote muggebulten op ijn lichaam en je wil niet weten wat er allemaal gelijk door mijn heen gaat hier ..

Voel mij nu ook erg down .. Rustig aan Marlies , doe wat je moet doen en komt allemaal goed !

Knuffel

10. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

Jun 3, 2012
    1,713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Ik maak me soms ook zorgen omdat ik zo 'weinig' voel, althans dat denk ik. Want als ik een opsomming maak dan is het toch best wat. Ben alleen niet misselijk. Zo nu en dan met vlagen in de middag, maar als ik wat eet is het ook meteen weer weg. Gek dat vrouwen denken dat misselijkheid altijd hoort bij een zwangerschap en meteen denken dat het niet goed is als dit kwaaltje er niet is.. Mijn schoonzusje, moeder en mijn collega hebben bij al hun zwangerschappen geen misselijkheid ervaren, of bijna niet. Toch voel ik me vaak onzeker als ik even niks voel of ineens ongikrampen heb. Hoop dat het snel 1-8 is, dan ben ik waarschijnlijk weer een beetje gerustgesteld.
    Ik vind het erg fijn om met andere meiden te praten die hetzelfde doormaken, maar als ik dan die verhalen lees van die miskramen dan ben ik ook weer heel bang. Mijn vriend en vriendnnen zeggen ook telkens je moet niet steeds op dat forum lezen.

11. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

He meiden!

Een dagje afwezig geweest en jeetje wat heb ik een boel gemist...
    Wat een vreselijk nieuws hier!
    @Poppenkop: lieverd, wat moet je geschrokken zijn... om dat in volle hevigheid mee te maken. Ik denk dat er haast geen woorden voor te vinden zijn om te beschrijven hoe je je moet voelen...
    Ik duim, hoop en bidt met je mee dat het iets onschuldigs was. Een bloedpropje of in het verdrietige geval dat je er eentje van een tweeling verloren bent... ik ben voorzichtig opgelucht en blij dat je wel een goeie echo hebt gehad en dat er een lief kleintje te zien was! Ik hoop maar dat er snel een hartje te zien is en jullie deze uk over een maandje of 7-8 in je armen mag gaan houden. Veel sterkte en dikke knuffel xxx

@Anthonetj: meis, ik hoop zo dat je gevoel er helemaal naast zit!! Bloedverlies kan heel onschuldig zijn zolang het daarbij blijft. En dat hoop ik echt voor je! Net als bij Poppenkop ga ik voor jou duimen, hopen en bidden voor die mooie lieve uk van jullie!
    knuff xxx

@Marlies: Begrijp het meis... ik vind het zelf ook weer erg moeilijk de laatste dagen... toch moeten we proberen onze emoties niet te laten leiden door negatieve verhalen. Altijd van het positieve uitgaan, maar dat is moeilijker gezegd dan gedaan.
    Ik ga op het moment ook even van het negatieve uit (helaas altijd al een pessimist geweest) , maar dat is meer uit zelfbescherming denk ik. Je bouwt toch een soort van muurtje om je heen voor als dat vreselijke nieuws komt...

@Linss: he meis, gezellig dat je hier ook komt :) We hebben inmiddels een gezellig groepje die niet al te groot is :)

12. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

Jan 24, 2010
    2,519
    444
    83
    van alles...
    Dag dames,

Hier inmiddels nu dus 5 weken, en gaan de 6e week in;) spannend allemaal. dit word ons 4e kindje. kzou t leuk vinden hier ook af en toe wat mee te kunnen kletsen;)

Hier wat krampen en misselijkheid, maar herken t wel van de 1e zwangerschap. heb toen ong 5maanden overgeven:(..
    Op 3 augustus, krijgen we een echo.. ben benieuwd. dan ben ik ong 7 a 8 wk. ben benieuwd.. kan nu al niet meer wachtten:D

13. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    @marlies74 heel begrijpelijk en goed dat je naar jezelf luisterd en tuurlijk gaat het ook ons aan het hart als het met een ander niet goed gaat dat is zoo begrijpenlijk, maar bedenk je hoe moeilijk ook en ondanks alle verhalen dat jou kindje uniek is

@linssiejj belangrijkste is dat je je goed voelt die kwaaltjes zeggen gelukkig niets over je zwangerschap, maar zoals ik al eerder zei is het natuurlijk normaal dat wij medeverdrietig worden van slecht nieuws dat is normaal en menselijk

@hen30sep welkom hier en gefeliciteerd met nummer 4 gezellig he zo een groot gezin :D

meiden hier ook soms verdrietig om al die verhalen, het bloedverlies van "onze" meiden en in het ergste geval de miskramen die doorzetten, ik realiseer me dan ook dat ik echt echt geluk heb, en tegelijk denk ik ook jeetje donderdag de echo wat als, ik probeer zoveel mogenlijk te genieten en positief te blijven maar ook hier slaan die verhalen echt in als een bom :( ik gun iedereen gewoon een gezond kindje heel veel sterkte meiden die in onzekere tijd zitten

14. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

Aug 2, 2011
    1,130
    1
    36
    Noord-Holland
    Lieve meiden,

Het bloeden is gister in de namiddag gestopt, pijn of krampen had ik al helemaal niet. Wat rest is een stevige hoofdpijn, maar dat zal de spanning wel zijn. Net even 2 paracetamol genomen.
    Mag morgen weer het ziekenhuis bellen, had sowieso al een afspraak staan voor woensdag, maar misschien mag ik wel eerder komen.
    Ik durf echt nergens op te hopen, ga er maar vanuit dat het niet goed is. Ik word liever positief verrast dan zwaar teleurgesteld.
    Ik hou jullie op de hoogte!
    Liefs Popje

15. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    sterkte en je heb gelijk hoor alhoewel ik wel heel positief voor je ben maar dat heb je vast al gelezen hou ons op de hoogte okay ;) en hoop dat je morgenmiddag al mag komen dan ben je hopenlijk snel van je ongerustheid af

16. sunshineS1976

@Popje: hoop dat je eerder mag komen meis en dat ze het de komende dagen/weken nauwgezet willen volgen om zoveel mogelijk onrust bij je weg te nemen.
    Ik blijf positief voor je, maar snap heel goed dat je je liever positief laat verrassen dan vreselijk nieuws te horen wil krijgen.
    Denk aan je xxx

17. sunshineS1976

@Hen30sep: welkom hier en gefeliciteerd! Ook weer iemand met veel ervaring wat betreft zwanger zijn en bevallen!

@Mamaatje: donderdag de echo, superspannend meis!! We gaan voor een hele mooie beeb met een sterk hartje :D

18. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

Jan 24, 2010
    2,519
    444
    83
    van alles...
    Dank jullie wel..
    Poppenkop@ ik snap dat je nergens meer op durf te hopen... Ik hoop dat je snel mag komen. Duim voor je, dat alles er positief uit ziet!!

19. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    daar gaan we zeker voor, vooralsnog heb ik geen ongerustheden dus maak me niet zoveel zorgen, maar soms dan denk je weleens wat als ;) denk dat het normaal is :):)

20. a1974

a1974 Bekend lid

Mar 5, 2012
    540
    0
    0
    NULL
    Spanje
    Popje ! Ik blijf duimen samen met de rest! Heel veel sterkte intussen, dit is niet makkelijk maar hou de moed erin!

Mamaatje, mag ik jou zeggen dat ik jou een geweldig positief mens vind , heerlijk . Gewoon de manier hoe je de dingen relativeert is iets waar ik toch wel kracht uit haal en bij mijzelf denk tja zo kan het ook .

Welkom Hen

Krullie hoe was het gisteren ? heb je je buikje nog verborgen kunnen houden

Share This Page