Voel m'n beebje ook overal door m'n buik Eergisteren lag ik op bed, op m'n zij, en torn zagen we t gebied rondom m'n navel volop golven en bewegen Zo leuk Voel m ook op meerdere plekken tegelijk Denk handjes ene kant voetjes andere kant Echte tril/golf bewegingen
Goedemiddag meiden, Wat een wind niet.... tjee. Als ik nu niet zwanger was, had ik wel even naar zee gewilt, maar nu pas ik er voor. Misschien over een paar jaar met de ventjes hahaha.. @Krullie gecondoleerd en wat is het idd dan snel gegaan. Heb je m nog kunnen vertellen dat je een dochter krijgt en de naam? Doe vandaag maar even rustig aan en ziek melden lijkt me goed idee. Ik denk persoonlijk dat het ook met stress te maken heeft hoor je hoofdpijn. En drink je wel genoeg? Dikke knuf. De Gordijnen zijn gebroken wit met zacht groene en blauwe nijntjes.... ja zou ze moeten zien hahaha. Ben er helemaal blij mee. Ik ben hier wat moe vandaag. Vannacht niet zo goed geslapen. Veel wakker en als ik dan sliep weer vage dromen die nergens op slaan. dus niet echt uitgerust. Plus maagzuur. Morgen maar eens even vragen bij de Gyn. Zopas belde de dochter van mijn vriendin me op ( ja die van 6 weer) Ze was bij het sinterklaas feest van haar vader geweest en dat wilde ze vertellen. Maar ze vroeg zich ook af of ze bij mij de schoen op mocht zetten. Ik zei van mij mag het hoor maar ja Sinterklaas bepaald of er wat in komt. Maar ik zei als Sinterklaas weet hoe ontzettend lief jij voor mij en je broertje bent dan komt dat vast wel goed. Dus zij helemaal blij. Mag het dan vanavond????? Ik zei komen jullie vanavond maar de schoen op zetten. Nou het dak ging er af 10 huizen verder op. Gezellig toch? Ik heb een vrij diepe achtertuin hier met een boom erin, en overal liggen blaadjes die nu alle kanten op waaien...Ik heb mijn kat naar buiten gedaan en die is helemaal gek nu. Hij springt en rent de hele tuin door en neemt de blaadjes in zijn bek mee om ze voor de deur te leggen maar ze waaien meteen weer weg hahaha... die is straks volledig uitgeput. Die ploft straks op de bank en weg is ie. Zo leuk. Ik zal even een broodje maken, heb trek! En dan denk ik maar even filmpje kijken. Als ik niet in slaap val. Maar eigenlijk wil ik dat voorkomen nu. Anders vannacht weer drama.
En ja ik voel ook de kindjes werkelijk overal in mijn buik Zooo leuk. En dan dubbel op he? Kan er echt van genieten. Heb tot nu toe 1 keer mijn buik wat zien bewegen.
En idd Krullie Gecondoleerd.. Ook voor j man en familie Vergeet ik dat gewoon omdat ik zo zat na te denken over je hoofdje.. Fijn dat jullie afscheid hebben kunnen nemen En dat ie rust en zonder pijn is gegaan.. T blijft droevig afscheid nemen Maar gelukkig is t zo gegaan n niet anders..
En owwwww helemaal vergeten @Dtje wat een prachtige buik heb je... jij bent ook al lekker aan het groeien he? Heerlijk!
Wat n gave gordijnen lies! Helemaal leuk! En j kat! Te leuk om te zien! Ben ook echt gek op katten! Waait idd wel heel erg he! Lig nog steeds onder de dekens met manlief! Te whatsappen en te forummen! Heerlijk bij geslapen! Gisteren vanaf 7 u om de twee u der uit geweest om t hondje van de buren te laten plassen Die is oud n kan t nie lang meer ophouden Ze gingen zelf n dagje naar de kerstmarkt en hebben als dank hele mooie kerst verlichting voor t raam gekregen Van die zilvere ijskristallrn zo mooi! Ik heb ook honger maar ni zo veel lekkers mee in huis Boodschappen doen is er deze week bij ingeschoten Maar eten VNV waarschijnlijk bij schoonouders Jummie! Vervelend maagzuur, zelf maar 1-2 x last van gehad gelukkig Echt vervelend! M'n moeder heeft t laatste tijd ook veel Hier ook veel rare dromen hoor Echt onrealistische gebeurtenissen n van alles door elkaar Ben t meeste al kwijt! Ah laat je de Sint heel gaat dat lukken lies Hahaha anders kun j de schoentjes niet vullen hihi
@caroline 2 a 3 gaat nog wel rustig aan blijven doen en als ze pijnlijk worden of het worden er weer meer weer even aan de bel trekken @krullie heft allemaal maar wel heel mooi dat iedereen toch afscheid heeft kunnen nemen dat is vaak al een heel belangrijk begin van het rouwproces sterkte @krullie het is nog wel te doen ik neem soms een paracetamol die helpen gelukkig wel @D83 hier ook de kleine meid heeft een trampoline ingebouwt geloof ik @marlies hahaha wat een slimmert en wat lief dat ze ook bij jou haar schoentje mag zetten
Nou ik heb de hap gebeld en moet over een uur langskomen. Dank je voor de verheldering Dtje... had het even nodig. Je hebt gelijk... het is niet normaal als het niet afzwakt en ik ben echt op nu, ik trek het niet meer... Ik hou jullie op de hoogte X
Goed gedaan Krullie! Succes! Hoop snel duidelijkheid en vermindering vd klachten! Leg alles goed uit.. Succes!
@mamaatje: 2 à 3 in uur mag dus wel?! Fijn om te horen, want dat heb ik best vaak en maak me soms toch wet zorgen waardoor ik er no meer krijg... Ze doen geen pijn, maar ik krijg wel een heel raar gevoel door m'n hele lijf, ik weet dan ook meteen dat t een harde buik is, soort kippenvel/koortsig gevoel. @d: prachtige buik zeg!! @krullie: gecondoleerd! Heftig maar zoals je zegt wel heel erg fijn dat het een mooi en waardig einde is geweest zonder ziekbed. Wat ontzetten balen dat je je zo voelt. Is het iets onder de leden hebben, teveel spanningen...?! Goed dat je nu op controle mag komen en hopelijk is het niets van alles waar je bang voor bent. Ik hoop vooral dat ze je kunnen geruststellen!! @marlies: leuk die gordijntjes en zo leuk dat ze origineel zijn doordat ze zelf zijn gemaakt, heb je toch net even wat anders! Ik heb ook de mazzel dat k een hele creactieve en handige moeder heb. Die maakt ook echt van alles voor ons: gordijntjes, boxkleed, kussentjes voor in de stoel, en ze is een mutsje en vest en jurkje aan het breien, die worden echt te gek!! @voelen: hier ook een dametje die echt mijn hele buik soms in gebruik neemt. Soms draait ze volgens mij helemaal om d'r as, kan me goed voorstellen dat dat straks best vervelend aanvoelt! @krullie: ik heb echt een heerlijk en makkelijk recept voor erwtensoep. Echt niet moeilijk om zelf te maken. Kan hem zo hier neerzetten als je wilt. Vandaag ook nog lekker want manlief heeft late dienst dus ik hoef ik lekker alleen maar wat op te warmen!
@Krullie al weer terug? @Dtje de sinterklazen liggen achter slot en grendel maar ik moet ze nog inpakken hahahaha... Ik denk dat ik net als mijn vader vroeger ook deed de schoenen ga verstoppen... Domme domme piet waar zijn de schoenen nou? vorig jaar had ik met pepernoten hun naam gemaakt maar poeslief strooide roet in het eten... die vond ze wel lekker geloof ik. Dus nu wat anders bedenken. Poeslief is alweer naar buiten gegaan.... hij vindt het blijkbaar leuk buiten. Mijn beebs zijn ook druk maar of dat van de storm komt? Hahahahaha...
Ow @Caroline mijn moeder is ook aan het breien geslagen hoor. Heb al te schattige slofjes en nu is ze met het tweede vestje bezig. Het is haar hobbie en ik hou ervan. Heb alleen wel zelf de kleur uitgezocht. het is geen blauw, geen grijs en geen paars maar alles daar tussen in... Snappen jullie het nog?
Ha meiden Ik ben weer terug van de hap. De ha heeft me best goed onderzocht en veel gevraagd. Mijn bloeddruk was goed! 120/70! Ik vond het wel weer bizar, want zo laag heb ik m nog nooit gehad in mijn hele zwangerschap. Bizar hoor dat dit zo sterk wisselt kennelijk. Donderdag nog 140/85 en nu opeens 120/70 ga bijna twijfelen aan al die bloeddrukmeters Waar de huisarts donderdag me nog naar huis stuurde met een neusspray voor verstopte holtes dacht deze arts aan een virusinfectie. Vooral omdat ik ook wat last van mijn darmen had. Dat in combi met duizeligheid, misselijk en zware hoofdpijn leek hem een beetje de oorzaak, nadat we allerlei ernstige dingen voor zover mogelijk hadden uitgesloten. Hij heeft ook nog naar de bulten gekeken, eentje leek een vetbult, onder de andere voelde hij een opgezette milt, maar niet te groot en die vergroting kon aangezien de zwangerschap en de mogelijke virusinfectie die ik nu heb. Ik moest me in ieder geval geen zorgen maken. Meer dan paracetamol mag ik inderdaad echt niet nemen, ik moet het er dus toch maar mee doen, hoe moeilijk ook. Ook gaf hij de tip om niet helemaal plat te gaan liggen, maar met kussens mijn rug en hoofd wat omhoog te houden, dat werkt beter voor de hoofdpijn. By the way, hij heeft mijn buik nog even gevoeld en ook hij was nogal verrast/geshockeerd door de grootte van mijn baarmoeder. Die was veel te groot en zit echt heel erg hoog. Wat verklaart waarom mijn buik rond de navel niet zo lijkt te groeien, maar vooral het gedeelte daarboven. Kan daardoor straks ook last krijgen van benauwdheid zei hij. Hij vroeg nog of het kind ook niet te groot was. Hij vond het erg apart, ik heb de buik van oosterse en afrikaanse vrouwen. Dat zei die! Die vrouwen dragen het kind altijd erg hoog en zit de baarmoeder ook hoog, bij westerse vrouwen zit die veel lager. Apart he? Nou ja, woensdag weer naar de gyn. Zal dan ook even weer de shock van meerdere artsen omtrent mijn baarmoeder aankaarten. @Marlies: superleuk dat dochtertje van je vriendin dr schoen komt zetten vanavond! Die zal verrast zijn! Leuk dat je kat zo lekker buiten aan het spelen is haha. Over pak m beet 2 jaar spelen onze kindertjes ook zo tussen de bladeren! Leuk zeg die gordijntjes, klinkt echt mooi! \Zou wel een foto willen zien Leuk dat je moeder slofjes en vestjes heeft gebreid! Wou dat ik het zelf kon, helaas! Dat warme spul kunnen ze goed gebruiken straks in de winter! @Caroline: dat voelt apart he als de kleine helemaal ronddraait!! Gek gevoel! Oooh ja als je het recept van de erwtensoep zou willen plaatsen! Als jij zegt dat het makkelijk is, wil ik het wel proberen! Superleuk dat je moeder leuke dingen aan het maken is! @Dtje: jij hebt een lekkere relaxdag met manlief zo te lezen, heerlijk lekker lang in bed blijven liggen! Eet smakelijk bij je schoonouders vanaaf!
Wat ga jij eten Lies? En jij Mamaatje? Carolien: lekker smullen van je erwtensoep Vriendlief heeft rijst met groenten en gehakt gemaakt. Begin nu weer trek te krijgen. Afgelopen dagen erg weinig gegeten, ben benieuwd naar de weegschaal. Morgen eens op staan.
@krullie: fijn dat alle nare dingen zijn uitgesloten! Virus is niet fijn maar tenminste niet meteen ernstig. Ben je ook gerustgesteld nu??! Ben nu wel heeeeeel erg benieuwd naar je buik natuurlijk!! Komt t recept: 300 g spliterwten, 2 schouderkarbonades + 100 g spekreepjes koken in 1,5 l water. Dit 30 min zacht laten koken. Dan 2 bouillonblokjes (rund) toevoegen, 2 laurierblaadjes, 400 g erwtensoepgroenten (kan uit zak of zelf snijden: wortel, knolselderij, prei) en 50 g selderij (gesneden). Dit weer 25 min laten koken. Gehele kooktijd ondertussen roeren! Dan karbonades eruit halen en in stukjes snijden, beetje zout en peper erop. Weer terug en evt nog een rookworst in stukjes toevoegen. Niet vergeten de laurierblaadjes eruit te halen! Echt super lekker!!! Niet veel werk, want staat vooral een tijd te koken.
mijn baarmoeder komt ook tot hoog en ben regelmatig benauwd. Mijn baarmoeder vond de gynaecoloog ook vrij groot 29 cm, maar ja kleine dacht is toch logisch met twee kleintjes haha. Mijn baarmoeder voel ik heel laag en eindigt vrij hoog, volgens mij kan die niet hoger haha Gecondoleerd krullie.! Hoop ook dat je klachten snel verminderen. Ik ben vooral erg moe. Gisteren en vandaag veel geslapen. De kindjes zijn ook erg druk, dus die nemen ook veel energie weg. Mijn buik links voelt beetje alsof er een blauwe plek zit, maar dat is precies het plekje waar de kleine meid steeds heeft zitten schoppen. Hopelijk heb ik van de week wat meer puf om mee te lezen.
O alsof t helemaal beurs is zeg maar linssiejj? Kan je best goed voelen met al dat getrap, zeker met twee! Nu je t zegt; denk dat k daarom ook sneller moe ben, vooral na inspanning of even bukken.. Ik voel m'n beebje ook steeds meer zal ook zeker mee spelen.. Hoelang moet je nog werken? Je gaf laatst aan dat 12u soms nog teveel is, is t mogelijk nog minder te werken of evt eerder met verlof te gaan? O Krullie lieverd moest een beetje lachen om je bericht! Stel je voor dat er ineens een afrikaantje uitkomt! Inclusief Afro Hahaha Of een kleine sultan! Nee maar f serieus heel apart dat je baarmoeder zo groot is! Ben benieuwd waar dat aan ligt? Moet wel zeggen voel m ook vrij hoog trappen hoor? Kan niet eens zo heel veel hoger groeien volgens mij hoor! Maar ben benieuwd wat de gyn zegt! Goed dat je bent geweest! Is toch t een en ander uitgesloten! Hoop dat tips je helpen! Miss een ontspannende hoofd/nek massage kan ook verlichting geven.. Hoop echt dat j opknapt, zou overwegen om eerder met verlof te gaan Krullie! Denk aan jezelf.. Zoveel weken is t toch niet meer... We zijn nog naar de mortiere geweest (woonboulevard) En hebben zeil voor de keuken en wc gehaald, heel mooi grijs wit zwart zilver mozaïek steentjes.. Ook hebben we voor de babykamer laminaat gehaald Zelfde als de beneden verdieping Voor de andere kamers nemen we t vinyl uit deze woning mee, mooi contrast nl met de muren/behang Morgen 13u gaan we tekenen en krijgen we de sleutels Jeej! Jullie morgen toch een gesprek Krullie? Nav t bod? Is t dochtertje van je dinnie al geweest? Gelukt met inpakken ed? Nog iets leuks verzonnen? Hier kun je ook niks neer zetten/liggen De katten merken t gelijk op als er iets is veranderd en spelen ermee of maken t stuk.. Jullie hebben lekker gegeten! Wij hebben ook heerlijk gegeten.. Afghaanse rijst met wortelen en rozijnen en kip Typisch Afghaans. En kip uit de oven met groenten, salade, gevulde bladerdeeg broodjes met vulling en zelfgemaakte dikke yoghurt Heerlijk! Fijne avond allemaal!
Ik ben wel gerustgesteld dat het niets "ernstigs" is ja. Wel fijn. Twee paracetamol op en een extra ijzertabletje, want dat is er de laatste tijd stom genoeg wel eens bij ingeschoten. Voel me zowaar wat beter na versgeperste jus en 2 kiwi's en wat rijst. Even een vitaminebommetje. Mijn baas gebeld en blijf t/m woensdag sowieso lekker thuis. Donderdag is de begrafenis van vriendlief zn opa hebben we net vernomen. We hebben met airmiles flinke korting op een hotel in de buurt kunnen krijgen. Woensdagaaf rijden we erheen zodat we donderdagochtend uitgerust naar de dienst kunnen. De dienst begint om 10u en anders zouden we al om 6u in de auto moeten zitten om er op tijd te zijn en dan nog heb je stress ivm vele files of je het wel gaat halen of niet. Ben blij zo met deze oplossing. Woensdag 3 uur in de auto en donderdag dan ook weer 3 uur terug. Beter dan alles op 1 dag. @Carolien: ja ik zal snel een buikfoto plaatsen, nu ga je het wel zien. Bedankt voor het recept! Klinkt makkelijk inderdaad! Maar wat ik me nog afvraag: die karbonades he, moeten die er rauw in stukjes in of moet je ze voorbakken/koken? Ik heb geen idee namelijk. Dat kun je er toch niet rauw in doen? Sorry, heb nog nooit zelf soep gekookt met vlees @Linss: ik heb geen idee hoe groot een baarmoeder nu moet zijn, maar dat die van jou ook groter is lijkt me wel logisch met twee beebjes! De arts zei ook dat de benauwdheid minder wordt zodra de kleine indaalt straks. Dat kan al met 32 weken, maar ook pas met 39 bijv... Grappig dat je gwn een beurse plek hebt van het getrap van je kleine meid Ben benieuwd hoe ze straks is als ze geboren is. Ook drukker dan je mannetje misschien. Rustig aan! @Dtje: haha stel je voor ja, een afrikaantje wat eruit komt Zou vriendlief niet blij zijn denk ik haha Nou ja ik heb wel de maten van een Afrikaanse vrouw zeg maar Maar verder houden de vergelijkingen toch op dacht ik zo! Geen idee hoe het komt dat die baarmoeder zo groot is, zal er woensdag bij de gyn eens naar vragen. Volgens mij kan dat als je bijv zwangerschapsdiabetes hebt wel en dan ook vaak een groot kind. Maar de beeb lijkt "normaal" te zijn volgens de laatste echo met 24 weken en ik heb geen zwangerschapssuiker. Ga vriendlief vragen om me straks lekker te masseren, wel een gespannen nek nog ja. Leuk dat je goed geslaagd bent op de Mortiere! Leuk leuk wat je hebt gekocht! Wat voor kleur laminaat is het een beetje? Voor de woning die wij op het oog hebben willen we ook laminaat halen voor de woonkamer, maar vind de kleur altijd zo lastig te bepalen! Wat gaaf morgen de sleutels!! Ga je er dan meteen heen om al wat dozen neer te zetten en wat te doen? Lekker gegeten! Ik ken dat gerecht wel, hebben leerlingen wel eens voor een paar klassen gemaakt! Hadden ze ook echt in grote schalen gedaan en helemaal mooi opgemaakt! Was lekker idd, iets wat je zelf niet zou maken omdat je het gerecht en de smaak niet kent. Wij hebben morgenavond gesprek bij hypotheekadviseur, ook wel spannend. Weten wel wat we kunnen krijgen aan hypotheek ongeveer, maar het gaat meer om dit huis. Tot hoever kunnen we zakken in de onderhandeling om geen of zo min mogelijk verlies te maken en hoe kan het worden opgevangen enzo. We hebben er eerlijk gezegd niet echt rekening mee gehouden dat we het huis nog kwijt zouden raken. We zagen net dat de makelaar 3500 euro aan courtage rekent en we hebben m ook aangesteld als bemiddelaar bij nieuwe woning, ook 1000e en er moet veel bij de notaris worden geregeld bij n nieuw huis omdat we niet getrouwd zijn. Ik hoop dat al deze kosten meegefinancierd kunnen worden. Uit eigen zak betalen lijkt me vreselijk, want dan moeten we het spaarpotje voor de bruiloft aanbreken en zou ik niet zo snel weten hoe we dat nog eens extra erbij gespaard kunnen krijgen... Weinig op tv vanaaf! Lekker vroeg naar bed denk ik! Jullie?
@krullie: dat vlees doe je er rauw in. Het wordt gaar door het koken en is hierdoor lekker mals, dus niet bakken van tevoren!