Wie ook in Week 5 van haar zwangerschap?

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by D83, Jun 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

@Marlies: ooooh heerlijk al die kerstliedjes!! Zo gezellig!!
    Vind het ook fijn om het huishouden te doen met lekkere muziek op de achtergrond!

Superleuk die shirtjes, ook zeker dat twee-ling!! Maar de volgende keer dat je weer wat leuks tegenkomt, bestel je dat volgens mij ook gewoon :p

Hoop dat de sudocreme je gaat helpen! Dat had je toevallig al in huis voor de beebjes? Niet handig om nu nog de deur uit te gaan nee. Hopelijk is het dinsdag weer fatsoenlijk weer is als je moet!

Het huis wat we willen staat dan wel leeg, maar je krijgt toch pas de sleutel als de hypotheek rond is en je bij de notaris bent geweest. En 1 januari is al niet meer echt te halen als er volgende week woensdag geen deal is gesloten. De banken hebben het nu topdruk met alle hypotheekaanvragen, dat gaat dan niet meer lukken :( En met alle feestdagen tussendoor wordt het wel half januari en hebben we nog maar 2 weken om te klussen en alles over te verhuizen (vriendlief moet gwn werken) tot 1 febr... niet fijn alles zo op het laatste moment... begin er een beetje van te balen.

2. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

Jun 3, 2012
    1,713
    0
    0
    Senior secretaresse
    zojuist foto's van de babykamer in mijn album geplaatst!
    Kamertje is nog niet af, nog decoratie etc en schapje boven commode.

3. sunshineS1976

4. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Ik heb bij gelezen dames maar post VNV even! Smakelijk allemaal!

5. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    1,156
    0
    0
    Zeeland
    Wauw mooi hoor @Lins...

@Krullie pffffff nee dat zou mij persoonlijk ook niet echt rust geven. Maar we houden vertrouwen dat het goed komt meis!

Ja ik heb sudocreme in huis zaten kleine potjes in een blijde doos. Moet nog een grote pot kopen maar dat komt wel.

Ik wilde eigenlijk in de week na kerst alles in orde maken en kopen maar misschien doe ik het ook wel begin januari. Het is me nu echt te druk in de winkels en dan die rijen waar je een kwartier moet wachten en dan staat er weer iemand in de rij die moeilijk doet... nee hahhaha niet echt mijn ding....

Eet smakelijk @Dtje!

6. sunshineS1976

#3326 sunshineS1976, Dec 6, 2012
    Last edited by a moderator: Dec 6, 2012
    Ik ben weer lekker aan het stuiteren :D

Vriendlief gedwongen de kinderwagen in elkaar te zetten :p Was nog best een gepuzzel, flink bouwpakket. Maar de reiswieg viel reuze mee, de wandelwagen erop zetten is moeilijker!

Hij staat zo mooi in de kamer :D:D Ben helemaal trots!

Nog iets:
    We werden net gebeld met een tegenbod!!
    Nu is het echt begonnen :D Onze makelaar doet er nu vanavond meteen weer 1 terug, hopelijk komen we er begin volgende week wel uit!!

Ik ben alleen een beetje panisch voor BKR noteringen enzo... heb nu weer gelezen dat je heel simpel een negatieve notering kunt krijgen als je al 1 betalingsherinnering hebt gekregen. Eigenlijk hoort het te zijn als je 2-4 maanden achterstallig bent met betalen, maar lees op internet heel veel verhalen van mensen die 1x een herinnering van telefoonrekening kregen en direct een negatieve notering. Blijft 5 jr staan en je krijgt dan geen enkele lening.
    Heb zo'n 2-3 jr geleden wel eens iets te laat betaald, 1 maandje...maar dat zou me toch niet meteen zo'n code opleveren? Zit ik daar weer om te stressen! Erg ben ik he?!
    Morgen even onze hypotheekman bellen. Ik neem wel een beetje aan dat toen wij bij hem langs gingen voor wat we konden besteden, hij toch ook al ons BKR heeft gecheckt! Of kan dat niet? Want een gesprek met allerlei berekeningen wat er mogelijk is heeft weinig nut als een klant een negatieve notering heeft.
    Daarom m morgen maar even bellen.

Vriendlief is weer lekker aan het koken, de schat. Alleen totaal geen honger. Valt me op de laatste tijd. Lekker een kilootje afgevallen ook, kan geen kwaad. Hier aardappeltjes, rode kool met appeltjes en saucijsje. Bleh :p

Smakelijk meiden!

7. sunshineS1976

Ooooh ja Marlies nu je het zegt!! Die potjes heb ik ook voorbij zien komen!! Maar ik heb die dozen nog niet uitgeruimd :p Geen plek ervoor.

Het is idd superdruk in de winkels de komende weken... eerste week na januari ook want dan is het weer overal uitverkoop... beter daarna, maar dan is het wel weer een beetje aan de late kant!
    Kan er ook niet zo goed tegen al die mensen... sta je daar met je spulletjes in je armen in de rij te puffen in je winterjas omdat die winkels ook zo warm zijn... en dan is het voor ons nog even extra zwaar met een dikke buik!

8. armande

armande Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    2,229
    0
    0
    @krullie, vraag het net aan manlief en die zegt dat je je geen zorgen hoeft te maken over de bekende stip achter je naam! Hij zei wel datbje hypotheekman het ws niet gecheckt heeft maar ook dat je niet al gelijk een notering nu hebt staan. Ik dacht ik stel je ff gerust ;)

@linssiejj, wat mooi!! Heb samen met zoontjelief de bedjes bekeken en hij wist te vertellen waar het meisje en waar het jongetje komen te slapen :)

@marlies, die vrienden van ons met een tweeling hebben slabbers met de tekst "hij lijkt op mij" en dan een pijl maar links en op de ander dezelfde tekst en dan de pijl naar rechts, zo grappig!

9. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Echt een te schattig kamertje lins! Wat lief zo.. Love it!
    Een jongetje en een meisje, ti's toch ook geweldig!

Ga zo even posten m'n batterij valt bijna uit en ben pas net thuis
    Te lang verhaal met 5% hihi

10. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    F vanaf de laptop maar echt maar f heel kort want we willen eigenlijk toch nog even stukje film kijken voor t slapen gaan!

Onze klusjes man heeft vorige week ons al paar x laten zitten en nu is ie al een paar dagen afwezig doordat hij ziek is, en dat is natuurlijk hartstikke vervelend, maar ook voor ons gezien de tijdsdruk. We hadden gehoopt dat ie vandaag zou komen, maar hij heeft longontsteking dus op hem hoeven we voorlopig denk niet te rekenen. De mannen hebben hierdoor heel veel werk moeten verrichten afgelopen dagen om t verf werk af te krijgen maar alles heeft wel een beetje vertraging op gelopen zo.
    Nu hebben we gelukkig vandaag iemand gevonden voor t laminaat en hij is gelijk begonnen waardoor de bovenverdieping al een heel eind af is. Morgen komt ie weer.
    Mama gaat morgen beginnen met behangen, een klus die onze klusjesman ook voor zn rekening zou nemen gezien mn moeders artrose in haar handen.. Maar gezien de tijdsdruk en omdat we gewoon ook echt niemand anders hebben gaat ze t op der gemakje proberen..
    Zucht.........

Krullie wat ben ik blij om te lezen na je eerdere berichten vandaag dat jullie een reactie op jullie bod hebben gehad :D
    Waaaaaauw ik hoop echt dat het snel rond is dame!
    Super blij voor jullie!
    En plaats aub een foto van jullie wagen :D ben zo benieuwd ook! Zit ook zo bij alles te fantaseren hoor ;) slapeloze nachten krijg je er van :p

Ik ga offline dames, morgen meer!

Slaap lekker!

11. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    O en tenslot. Ik zeg ook; Armande krijgt een MEISJE :D

12. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    hey meiden

heb ongeveer een beetje alles terug gelezen helaas te veel dus word een beetje ego post sorry :)

las wel krullie met haar vingertje hoe is het daar nu mee ik zag het dus al helemaal voor me bah bah meid ik ben ontzettend blij als ik zie hoe je nu aan het genieten bent en voorbereiden voor jullie dochter straks ben harstikke trots op je en blijven genieten hoor je verdient het nog een paar weekjes dan ligt er een mooi meisje bij jullie in het ledikantje:D:D:D

hier alles goed we doen lekker rustig aan ben wel nog steeds ontzettend moe moe moe, afgelopen maandag een groeiecho gehad en alles was goed ze is nu geschat op 1088 gram dus was prima ze lag met alles 1 weekje achter en met haar beentjes 3 dagen voor ;) fijn nu lijkt ze dus nog meer op papa als ze al deed :x:):):);) verder zie ik soms nog wazig maar bloeddruk en ijzer suiker alles was goed dus daar ligt het gelukkig niet aan, waar het wel aan ligt zullen we nooit weten de andere symptomen zijn gelukkig allemaal weg dus ook hier weer op en top genieten, meiske is behoorlijk druk me hele buik gaat alle kanten op maar ze ook behoorlijk eigenwijs ben al 2 weken bezig om het proberen op video te zetten maar zodra ik de video aanzet blijft ze muisstil liggen alsof ze het weet ;) zodra ik dan de video stop gaat ze weer tekeer :(:(:( nou hier dus nog steeds wakker ondanks dat ik moe moe moe ben is in slaap vallen een tweede verhaal dat werkt dus niet zo makkelijk ach hoort er allemaal bij laadste loodjes meiden.

13. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Mamaatje schiet me ineens wat te binnen he
    Ga eens langs de opticien!
    M'n ogen waren ook iets achteruit gegaan, heb nl lenzen en moest een nieuwe (thuis)bril en toen bleken m'n ogen echt stuk achteruit gegaan..
    Kan heel goed onder invloed van de zwangerschap zijn
    Heeft iig invloed op de oogdruk ed
    Miss is dit bij jou niet zo hoor en is t een totaal ander soort wazig
    Maar he wie weet..

Fijne dag allemaal!

14. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    1,156
    0
    0
    Zeeland
    Hey meiden,

@Mama vervelend dat je je zo voelt maar gelukkig zijn de controles goed!
    @Dtje daar zou ik ook van in de stress raken hoor.

Hoe is het weer in het land? Hier valt het dus heel erg mee los van de berichtgeving, keek vanmorgen het raam uit en er was niks bij gevallen en nu eigenlijk nog steeds niet heel veel. Gelukkig maar.

Vanmorgen kwamen ze van de kraamzorg. Veel informatie gekregen en twee leuke knuffeltjes. Een boek over voeden en veel folders enz. Ze heeft niet eens gevraagd naar de kinderkamer dus meiden die het nog niet af hebben maak je niet te druk.
    Ze vroeg veel door en op een gegeven moment mochten we zelf ook veel vragen stellen. Kortom een uur was zo voorbij. Ik heb van alles 2 gekregen dus dat is ook leuk voor later. Een checklist nog gekregen voor wat er in huis moet zijn enz. Maar veel is ook ge-ent op de thuisbevalling. Normaal bellen ze nog even in de 38e week maar in mijn geval in de 36e week, en wat ik super leuk vind is dat ik als alles goed gaat de zelfde kraamhulp als mijn beste vriendin kan krijgen. Ze hebben het genoteerd en zullen kijken wat ze kunnen doen.

Was paar weken geleden op een bijeenkomst voor borstvoeding ook door hun georganiseerd maar die vrouw die dat deed die wil ik hier niet in huis hebben. Ik ben niet moeilijk maar daar zou ik binnen no time bonje mee hebben ( heb ik wel iets netter verwoord natuurlijk ) dus die krijg ik niet. Ach we wachten het wel af.

Nu heel moe want er komt best erg veel op je af hoor in zo'n gesprek. Dus zo maar even lekker liggen. Derrek Olgivi nog even terug kijken denk ik. ( en dan na een dik uur weer wakker worden vrees ik hahaha)

15. armande

armande Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    2,229
    0
    0
    Controle was goed bij vk gelukkig. Baarmoeder lag nu 2cm hoger dan de vorige keer, nu 4cm boven mn navel. Dus ze was tevreden, geen zorgen maken over dat beebje aan de kleine kant kan zijn. Sowieso over een paar weken de groeiecho dus dan weten we het zeker.
    Bloeduitslag (resus) was ook goed.

Verder nog wat babyspul gekocht bij de wibra, ik zag dat ze nog van die nijntjewrappers hadden liggen hier dus voor degene die er nog naar op zoek was, ik zou de gok ff nemen en een wibra binnenlopen.
    Heb nieuwe hydrofiele doeken gehaald met mintgroen @caroline! Ook hadden ze een mintgroene fleecedeken, ik moet nog ff kijken of het dezelfde kleur is, maar ik dacht die is altijd handig. Misschien dat ik hem verknip en er wat anders van maak, ach ik zie wel!
    Nu ff uitpuffen, tot later!

16. sunshineS1976

#3336 sunshineS1976, Dec 7, 2012
    Last edited by a moderator: Dec 7, 2012
    Ha meiden!

Het is weer weekend! Blij! Morgen en zondag ga ik lekker urenlang uitslapen!
    Lekker weer hadden we vanmorgen, toch behoorlijk wat sneeuw hier. Extra vroeg van huis vertrokken, maar het bleek mee te vallen allemaal.

We zijn volop in onderhandeling! En vanmorgen en nu net weer een tegenbod gehad.
    Vind het ergens wel lachwekkend, maar ook krom… wij gaan steeds maar 5000 omhoog en zij zakken steeds 5000… gewoon een spelletje wat tijd in beslag neemt. Doordat we steeds hoger gaan en zij zakken, kunnen we nu al wel voorspellen waar we op uit gaan komen. Dat was ook de bedoeling uiteraard. Maar je kunt toch ook gewoon meteen de eerste keer zeggen: dit is het, take it or leave it!
    Nee er moet echt een spelletje worden gespeeld :p Maar zoals het er nu voor staat gaat het wel lukken voor de prijs die wij ook in gedachten hadden.

Nog uitgebreid met de hypotheekadviseur gesproken. Nee, die had geen bkr gecheckt idd! Dank je Armande nog, voor je uitleg en geruststelling!
    Hypotheekadviseur heeft het beaamd :) Pas na 3-4 maanden iets niet betaald te hebben en er een regeling getroffen wordt krijg je een notering. Niets aan de hand dus gelukkig.

Onze hypotheekman heeft ook contact met onze makelaar en die heeft ‘m lekker op zit jagen vandaag. Hij vindt dat vandaag best de deal gesloten kan worden, maandagavond tekenen, dan gaat hij met man en macht proberen om alles voor 1 januari rond te krijgen.
    Ik moest me ook niet druk maken in mijn toestand, hij regelt het allemaal wel. Best lief!

Gisteravond nog even voor een vloer wezen kijken. Mooie laminaatvloer gezien, ook grijsachtig! Erg mooi! Wel erg prijzig als je gaat uitrekenen wat je nodig hebt en wat het kost om het te laten leggen… vriendlief kan het ook wel, maar lang niet zo mooi en strak als die mannetjes vindt hij. Een globale offerte meegekregen en al een beetje korting kunnen bedingen ; bij die vloer voor de woonkamer en het laten leggen, krijgen we 50% korting op tapijt voor in de slaapkamer en wordt dat gratis mee gelegd.
    We zullen zien of het allemaal door mag gaan!

Vandaag is mijn eetlust weer terug! Net twee lekkere warme ham-kaascroissants op! Heb ook lekkere verse bolussen gehaald voor bij de koffie zometeen. Heb zin om ook een zak chips open te trekken, maar ik probeer me in te houden…

@Dtje: he bah! Wat irritant dat jullie klusjesman ziek is!! Een longontsteking kan wel even op zich laten wachten ja… balen zeg!! Hoop dat je niet al te veel vertraging hebt opgelopen en de schade misschien nog in te halen is.
    Lief dat je moeder nu gaat behangen, maar ze moet t wel heel rustig aan doen en wel aan dr zelf denken.

@Mamaatje: naar van al die kwaaltjes meis!! We zitten dan wel in het derde trimester, maar de echte laatste loodjes zijn het nog niet!! Hopelijk is dat wel snel zo… laat het maar snel 1 februari zijn, kunnen we echt gaan aftellen!
    Niet echt leuk dat er geen duidelijke oorzaak voor je kwaaltjes zijn… ja zwangerschap, maar verhelpen lukt niet echt. Misschien gaat het vanzelf nog weg! Fijn dat je bloeddruk en ijzer goed zijn!! Das het belangrijkste bij die klachten!
    Heerlijk zo’n druk meisje en ook dat ze op dr papa lijkt! Leuk toch :D
    Dat vind ik hier ook al, ze is niet dik dus lijkt ze op dr papa :p Ook hele lange benen hier. Ik heb donderdag een groeiecho. Ook om te checken of er niet te veel vruchtwater is.
    Ben benieuwd, best spannend.
    Met vingertje is het helemaal goed gekomen hoor. Nog een wondje en een bult, maar geen pijn meer.
    Hoop dat je snel wel weer lekker kunt slapen!! Das toch wel belangrijk, dan kun je ook veel meer hebben.

@Marlies: fijn dat de intake voor de kraamzorg weer achter de rug is!
    Bedankt voor alle info! Leuk die twee knuffeltjes en dat je misschien dezelfde verzorgster als je vriendin kunt krijgen. Fijn ook dat je aan kon geven bepaald persoon niet te willen :p
    Ga ik ook doen :p

Lekker uitrusten nu! Ga je wat lekkers eten vanaaf?

@Armande: fijn dat alles goed was!!
    Baarmoeder 4cm boven de navel? Jeetje dat is bij mij ongeveer 12 cm… bizar … snap dat mensen dan schrikken als 4 cm normaal/goed is…

Maar gelukkig dat de kleine niet aan de kleine kant is! Dat is het belangrijkste!
    Leuk mintgroene hydrofieldoeken! Die fleecedeken moet je dan ook wel halen! ;)

Buik is flink op en neer aan het gaan op het moment. Heerlijk!
    Vriendlief bijna thuis. Even lekker warme choco met een bolus nemen.
    We eten vaanvond roti, van zo’n Knorr-pak. Nog nooit gegeten, ben benieuwd.

Vanavond The Voice! Wordt spannend! Vind Sandra onwijs goed en leuk, maar Leona is tot nu toe altijd populairder geweest…

Eet smakelijk straks meiden!

Oooh ja fotootje van de kinderwagen :D

17. armande

armande Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    2,229
    0
    0
    @krullie, fijn dat je nu extra gerustgesteld bent qua bkr. Nu nog ff dit spelletje meespelen (want dat is het) en dan hoppakee verhuizen :)

Mooi jullie kinderwagen! Ik heb een foto waar ik er apetrots achter sta met de maxi cosi aan mn arm, net uit de verpakking en met dikke buik :D

Enne die deken heb ik gelijk meegenomen, was maar 2,99 dus die kon ik niet laten liggen :) we zwémmen in de zachte dekentjes, onze lieve vrienden uit de usa hebben er zoveel aan ons gegeven voor ons zoontje, heerlijk zacht! In nederland zijn ze vaak van katoen, afijn ik dwaal af ;)

@marlies&D, een meisje?? Zou leuk zijn! Hoewel ik nog een jongetje ook heel leuk zou vinden ;)
    Vorige keer hadden we eerder een jongensnaam en kregen een jongen, nu hebben we zo goed als de meisjesnaam en nog geen jongensnaam...dus....

18. sunshineS1976

aaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh

We hebben het huisss !!!!!!:D:D:D

19. armande

armande Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    2,229
    0
    0
    Jaaaaaaaaaaaaaaaa:D:D:D
    GEFELICITEERD!!!💐💐

20. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    1,156
    0
    0
    Zeeland

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Super meid! Wat een goed begin van je weekend!!!! Ben blij voor je! Wat een opluchting!

Share This Page