@Armande dat was hier anders om voor een jongen wel namen maar een meisje ho maar. Ja 1. Maar goed daar denken we niet meer over na. hahahaha @Krullie wat een mooie wagen meid. Hier staat een rode te pronken... alleen een beetje groter hahahaha... Heb vanmiddag bijna een half uur in de wacht gestaan bij de zorgverzekeraar... En volgens mij snappen ze nog steeds mijn vraag niet. Ik heb recht op 69 uur kraamzorg. Uitgestelde kraamzorg ook nog max 15 uur. Nou valt daar ook eventuele couveuse nazorg onder. Maar nu vraag ik me af... stel even puur hypothetisch... zoontje 1 doet het prima en mag mee naar huis ik krijg daarvoor kraamzorg en ook verlengde kraamzorg. Maar broertje moet wat langer in het ziekenhuis blijven in de couveuse. Heb ik dan na die tijd als hij thuis komt ook nog recht op die couveuse nazorg??? Ik ga er niet van uit dat dit scenario uit komt maar ik wil het wel weten. Ze bellen volgende week terug. Ze weten het niet zo 1,2,3.... Nou ja ik laat het maar los, kan er toch niks aan veranderen. Kreeg net een mailtje dat de verzending van de leuke rompers is gedaan dus die kan ik morgen ontvangen. Mijn vriendin liep hier binnen vanmiddag en zag die shirtjes van kleine broer liggen en ze was helemaal verkocht hahaha.. Heb hier aan de kapstok ook twee te leuke houtje touwtje jasjes hangen in donker blauw corduroy. Zo sweet... Ik zou vanavond zuurkool eten maar er zat een rotte aardappel in de zak dus nu wil ik die anderen ook niet meer eten. Dus ja dan heb ik geen keus hahahaha... ovenpatat!!!! Maar met kip en boontjes. Dus hmmmmm helemaal zin in!
Dank jullie wel Best gelukkig hier Moet maar even genieten en niet proberen te denken aan het geld wat het ons allemaal extra gaat kosten . Hopelijk komt het van de belastingdienst weer snel terug in het potje voor de bruiloft Alles komt wel op zn pootjes terecht denk ik. Hoop ik @Armande: leukkk zon foto ook met je maxicosi en kinderwagen! Gaaf! Ik ben niet zo van de fotos helaas en al helemaal niet nu ik nog dikker ben dan normaal Oooh mooi dat je dat groene dekentje nog hebt meegenomen! In die kleur zie je ze niet vaak! Heerlijk al die dekentjes, hou dr ook van. Op de bank hebben we er al ook al 4 liggen s winters, zo lekker knus! Ik heb er ook standaard 1 in de auto, je weet het maar nooit Ik denk ook een meisje hoor! Omdat je nu iets heel anders met t kamertje wilt enzo! Het blijft tot het laatste moment een verrassing, pff je vraagt nogal wat van me geduld! @Marlies: rood vind ik ook erg gaaf! Ja die van jou zal wel een stuk groter zijn haha Heb je dr ook een foto van?? Oooooh je hebt weer lekker gegeten!! Hoewel ik zuurkool ook wel lekker vind! Leuk je rompertjes, hoop dat ze morgen ook echt binnenkomen! Goeie vraag van je zeg aan je zorgverzekering!! Irritant dat ze er niet meteen een antwoord op hebben het is niet de eerste keer dat het scenario wat jij beschrijft, ook daadwerkelijk gebeurt. Het is niet ondenkbaar dat een kleintje kleiner is en minder weegt en meer hulp nodig heeft dan het broertje/zusje. Goeie vraag dus! Ben ook benieuwd wat er voor antwoord uitkomt en of en wanneer ze je informeren daarover! @Hier: de roti hier viel tegen!! Bleh! Heb het toch echt zo gemaakt als op het pak stond moet ooit nog maar eens de echte Surinaamse roti proberen, maar dit was geen succes. Ga even op zoek naar iets lekkers voor bij de thee straks en later vanaaf heb ik nog een zak Doritos original als ik daar zin in heb!
Dtjeeee waar ben je ???!!! Je bent stil vandaag!! Gaat het wel goed met je? Of druk in je nieuwe huis bezig geweest?? Caroline: weekend meis! Nog leuke plannen?? Wij hebben verder geen plannen, heerlijk. Vorig weekend was helemaal vol, nu bijna niets. Morgenavond komen onze vrienden voor de verjaardag van vriendlief nog. Ook wel erg gezellig. Lekker kletsen, lekkere hapjes erbij en soms komt ook Triviant of Party & Co op tafel of zetten we een horrorfilm op. Heb er zin in! En verder helemaal niets. Huishouden is nog prima enzo. Uitslapen is even mijn prioriteit
@krullie, wel foto's maken hoor! Later heb je misschien spijt! Ik doe het niet zo goed op foto's en manlief zal er ook nooit eentje spontaan maken helaas...daardoor zijn ze vaak zo "gemaakt" Maar toch vraag ik er wel om, wil graag altijd alles vastleggen Net mn bewegende buik gefilmd! Zo leuk! Pff hoofdpijn hier...dus vroeg naar bedje... Fijn weekend!
@marlies, volgens mij bedoelen we hetzelfde? De naam die je als eerste hebt klopt met het geslacht dat je krijgt. Dus als eerste een jongensnaam en we kregen een jongen, nu hebben we als eerste een meisjesnaam en de meesten denken dat wij een meisje krijgen
Wij hadden als eerste de jongensnaam al, waren we heel snel over uit, meisje was heel lastig. En toch een meisje Ze zeggen het idd wel eens; de naam die je hebt wordt het vaak, maar in ons geval dan weer niet @Armande: gaaaf dat je je bewegende buik hebt gefilmd! Hier gaat de kleine ook flink tekeer. Vraag me af of ze wel geslapen heeft vandaag! Spontane foto's zijn het leukst ja! Maar wel lastig Lekker slapen en hopelijk is je hoofdpijn morgen weer weg!
Stomme VOICE! :x Ik kijk niet meer bleeeh! Al mijn favo's zijn eruit Vond Barbara en Sandra zo gaaf... En die stomme Johannes is ook nog eens door... Bleh hoef niet meer te kijken volgende week...
Krullie wat lees ik nou! Jullie hebben t huis! Jeeeeeeej! Wat ben ik blij voor jullie!!! Gefeliciteeeeeeeerd!!! Lees t echt nu net pas want ben nog niet zo lang thuis en eerst nog even gedouched en alles! Doordat onze klusjes man naar verwachting pas zondag komt hebben we heel veel zelf gedaan! De bovenverdieping is zo goed als af.. Alleen nog de plintjes van t laminaat en een muurtje behangen in de slaapkamer.. De trap moet nog 1 x geverfd en dan kunnen de matjes erop. De woonkamer is voor de helft gelegd en dan alleen de hal nog en in de keuken t zeil T enige lastige is nog de balken op t plafond We hebben t geprobeerd maar t lukte niet hoor Heel lastig hout en we vonden de kleur toch niet zo mooi dus gaan toch voor gebroken wit.. Onze klusjesman gaat dat zondag doen als t goed is en daar heeft ie nog wel werk aan. M'n mama doet t patroon behang nog in de woonkamer aan de ene kant en de effen kant doet een vriend van ons Al met al zullen we net op tijd klaar zijn voor de verhuizing Maar t was stevig aanpoten Zelf een kwast in m'n handen gehad vandaag want anders zouden we t niet afkrijgen Maar zoveel mogelijk een maskertje gedragen en de ramen lekker open.. Nou hier ook t kraampakket van cz binnen maar geen puf meer om m open te maken haha Ben t meeste al weer vergeten dus t was even een ego berichtje! Wat k nog wel weet; Goede controle van Armande Heel fijn meis! Gelukkig alles goed met je beebje! Ook kwa groei ed, opgelucht? Wij konden ook echt alleen maar jongens namen ook bedenken en m'n gevoel zei ook echt vanaf t begin een jongen.. Droomde erover, de groei van m'n buik etc etc T blijf nog even spannend Armande Hoop dat je hoofdpijn inmiddels is gezakt! Fijn dat kraamzorg t een en ander heeft verduidelijkt liesje Leuk alles dubbel he! Benieuwd naar je wagen ook! Die van Krullie is ook echt super Kan je geen antwoord geven op je vraag aan cz.. Hoop dat je snel duidelijkheid hebt, zou t ook willen weten hoor! Fijn weekend allemaal! Klinkt als een gezellig avond Krullie, geniet van t uitslapen! En geniet van t feit dat jullie huis is verkocht en jullie lekker voor de beeb komt naar een nieuw huisje gaat! New Chapter in Your life is going to start Tot gauw weer dames! Sorry als ik wat ben vergeten maar geen puf om de lap aan te zetten en terug te bladeren! Denk dat ik morgen krom loop haha
Hoofdpijn is gelukkig over....maar helaas om 5:50 wakker geworden door zoontjelief grrr zo frustrerend.... Was daar maar een pasklare oplossing voor.... Bah heb er gewoon een humeur van Gezeelig he haha Kom later nog wel ff kletsen als ik weer aanspreekbaar ben
gelukkig de hoofdpijn over armande maar zo n korte nacht breekt j weer op he Vandaag kunnen wij zelf niet heel veel doen in de woning Manlief zet de trap nog n x in de verf en legt de ondervloer in de gang beneden Hopelijk komt de woonkamer iig af vandaag wat betreft laminaat VNV gaan we naar m'n man z'n broer met alle broers en schoonzusjes en de kleine, gezelli, even wat anders Zo eerst nog f rol behang terug brengen en verf omwisselen Fijn weekend allemaal!
@Dtje: Je hebt het weer druk gehad! Fijn dat de bovenverdieping nu zo goed als af is! De babykamer ook??? Mooi die balken in de woonkamer! Maar lastig te schilderen, niet zo lekker ook boven je hoofd! Gebroken wit is wel mooie kleur! Pas op met schilderen, goed dat je een maskertje draagt hoor en de ramen openzet, maar toch, pas ermee op! Hopelijk is alles helemaal klaar als je over gaat en hoeven er nog maar kleine dingetjes te gebeuren. Dan ben je lekker snel gesetteld! Veel plezier vanavond bij de familie! En fijn dat je vandaag niet zoveel in het huis kan doen, doe maar even lekker rustig aan! Ik zit nog steeds wel in de stress wat betreft het nieuwe huis dat zit gewoon in mij en nu ik zwanger ben is het allemaal nog heftiger. Die angsten die ik heb tijdens de zwangerschap en het feit dat ik geneigd ben altijd negatief te denken, komen nu ook heel duidelijk weer naar boven. Ben bang dat de financiering om de een of andere reden toch niet rondkomt en dan zijn we dakloos dat soort gedachten. En dat ik voor mezelf op een rijtje aan het zetten was, wat dan onze opties nog zijn Ik haat onzekerheid, wil gewoon voorbereid zijn Ik weet wel dat het allemaal niet reëel is, maar het is moeilijk om die gedachten om te buigen naar positieve gedachten. Dus echt genieten is er helaas nog niet bij hopelijk snel duidelijkheid van de bank. @Armande: fijn dat je hoofdpijn over is, minder dat je weer zeer vroeg je bed uit moest! Ben je weer een beetje bijgekomen? Leuke plannen nog voor vandaag en morgen? @Marlies: hoe is het met jou??? Ook nog leuke dingen gepland staan?
Hallo meiden, Ik ben lekker druk bezig geweest in de babykamer. Laatste dingen uitgewassen die hangen nu te drogen. En alles in de kast gehangen. Zo leuk om daar mee bezig te zijn. Wist wel dat er al veeeeeeel in huis was maar alles lag nog in tassen enz. Nu niet meer en het is zooo leuk. Trok net de kast open en het blauw spat er uit, en wit , grijs en groen. En beetje rood. hahaha.. mijn rompers zijn binnen en die zijn zooo cute.. zal even kijken of ik een foto kan plaatsen nog. Maar is nu te donker om goede foto te maken... @Krullie ik denk dat iedereen een soort gelijke gedachte gang zou hebben in jou omstandigheid. Vragen die in je op komen zijn heel normaal denk ik, nu is het de kunst om ze niet de overhand te laten krijgen lieverd. En je doet het zo goed. Je maakt echt stappen. Schrijf alles van je af en praat erover. Ik ben zo blij voor je en het komt vast helemaal goed joh! Knuf @Dtje... meid denk jij ook een beetje aan jezelf. Je bent wel 6 maanden zwanger he? Petje af hoe actief jij nog bent. Naast jou voel ik me een bejaarde af en toe hahaha... Fijn dat je vandaag wat minder doet en vanaaf afleiding hebt. Nog even en voor de kerst zit jij lekker in je huisje! @Armande dat was weer lekker vroeg vanmorgen dus.... balen. Maar fijn dat de hoofdpijn weg is. Wat staat er vanavond op het menu? Hier dan toch nu eindelijk stamppot zuurkool. Al 2 dagen zin in. Met een gehaktbal want ik gruwel van rookworst. Bah.... Ik moest wel lachen om je voice gedachten @Krullie... ik vind Johannes geweldig. Hij zingt niet goed maar zijn uitstraling en optreden... super. Al hoop ik niet dat ie wint, dat gun ik meer aan iemand die echt kan zingen!
Vervelend he lieverd, alles zwart op wit willen hebben om je ook zeker te kunnen voelen en de situatie los te kunnen laten Ik heb t ook enigzins in lichte mate hoor.. Soms wat meer als anders Zoals met t huis heb ik ook echt lopen malen Krijgen we t nog wel op tijd en toen na die bezichtiging ook die onzekerheid want kan ook slecht tegen afwachten en zeker als ik daarbij geen controle heb omdat/als ik afhankelijk van andere ben.. Maar weet je wat ik dan probeer/doe, de situatie gewoon te laten zijn zo als t is en maar x op x herhalen dat t goed komt en noem daarbij de punten die bevestigen dat ik me helemaal geen zorgen hoef te maken.. En door de situatie er te laten zijn merk je ook dat t allemaal wel op z'n pootjes terecht komt en je je eigenlijk helemaal niet zo druk hoeft te maken en dat t in t niks op dat rampscenario lijkt.. Denk aan de tips van psych Die kun je op veel meer toepassen dan je Miss denkt T is een algemene manier om je gedachten te corrigenda Veel plezier vanavond lieverd! Xx
Superleuk Marlies al die spulletjes in de babykamer! Lijkt me ook zoooo leuk om daar lekker in te rommelen en te zwijmelen!! Heerlijk je zuurkoolstamppot, hopelijk heeft het gesmaakt!! Hier een pizza, maar heb de helft afgestaan aan vriendlief... geen trek. Dtje, jij ook bedankt voor je lieve woorden... Toch weer een kinkje in de kabel bij het rondstruinen op internet... denk ik... al denkt vriendlief er het zijne over. Ik kan 1000e rood staan op een betaalrekening. Paar maanden geleden heb ik daar even gebruik van gemaakt toen we de een vakantie moesten betalen, had toen niet genoeg en moest wachten op het vakantiegeld. Vervolgens stond ik toen zo'n 900e rood en was het een paar dagen later opeens -1050 omdat er een automatische incasso van mijn zorgverzekering was afgehaald ivm mijn beugel. Dat moet ik allemaal zelf betalen, maar de ortho stuurt de rekeningen naar zorgverzekering en die incasseert het weer bij mij. Gevolg dat ik dus heel even over mijn kredietlimiet heen stond. Meteen in orde gemaakt toen ik het zag, heeft misschien 2 dagen zo gestaan. Maaaarr de speurneus in mij was vandaag bezig met mn administratie en pakte even de voorwaarden van het betaalpakket van de rabobank erbij. Daar stond in hst 9 over kredietfaciliteiten op je rekening, dat als je over de kredietlimiet heengaan, het bedrag erboven direct opeisbaar is en dat ze je hier niet van op de hoogte hoeven te stellen. Als ik op de site van bkr lees over code 2 (een hele serieuze nega registratie) houdt die code in dat "er een vordering direct opeisbaar" is gesteld. Nu lees ik hier en daar (maar niet overal) dat er dan meestal een incassobureau wordt ingeschakeld om de vordering op te eisen. Maar dat lees ik niet overal.... maar hoe moet de bank het anders opeisen als ze geen brief hoeven te sturen enzo? Anyway, ik zit me dus weer op te vreten....!! Want als ik een code 2 heb kunnen we alles wel vergeten ja... ik heb het hoogste salaris, salaris van vriendlief kunnen we niet heel veel mee. Pfff k*tzooi! Weten jullie er iets van? Vriendlief zegt dat het wel mee zal vallen en dat ze je niet meteen registreren bij 2-3 dagen over je limiet staan. (tenzij het automatisch gaat??) En dat ik ook geen brief heb gekregen (maar dat hoeft ook niet volgens de voorwaarden) en dat er geen incassobureau of wat dan ook is langsgeweest of een brief heeft gestuurd om het op te eisen... Pff ik hoop dat ik me voor niets druk maak.... sorry voor mijn geraaskal weer hier.... de visite is er. Hopelijk kan ik alles even van me afzetten, want slaap en eet er wel slecht door... Als het niet doorgaat zijn we dit koophuis sowieso kwijt (getekend en al) en moeten we binnen 2 maanden op zoek naar een huurhuis... laten we hopen dat dat te vinden is dan....
Lieverd denk dat j t een en ander met elkaar verward en/of j j druk maakt om niets Ik denk dat de bank iets anders bedoelt Ik mag bijv ook 1000 rood staan Als ik dan nog meer wil opnemen kan dat echt niet Maar als de ING (dat is m'n bank) de rente of bijv de verzekering (bij hen ook aantal verzekeringen lopen) wil incasseren Kan dat wel. En dan sta ik vervolgens meer in t rood Dan mag. Moet j wel weer binnen bepaalde tijd verhelpen Daar krijg ik geen Brief of iets over, mn moeder weer wel volgens mij ook rabo bank. En Als j bijv voor een bepaalde datum uit t rood moet zijn of bijv Zoals de ING eens in de drie maanden min 24 u plus moet staan en j staat dat niet dan kunnen ze bijv j rekening blokkeren ed n gaat t pas naar n deurwaarder ed Jij hoeft j echt geen zorgen te maken hoor Denk dat j Limiet zelf iets hoger is want normaal kan alleen de bank zelf er voor zorgen dat j meer dan j mag in t rood kan staan Bij m'n moeder is t weer zo dat als ze er overeen komt eerst een brief krijgt want blijkbaar kunnen ze bij haar altijd incasseren al is t over t maximum.. Zolang j t gelijk verhelpt is er geen probleem Dus nee lijkt me sterk dat j gelijk n notatie krijgt hoor!
Zie regelmatig t laatste tien weken topic voorbijkomen Weet je dat we daar ook bijna bij horen?! Dan kletsen we zo n 25! Weken met elkaar! Ah leuk lies! Zou wel om t hoekje willen kijken hihi
Het komt nu voor ons allemaal steeds dichterbij! Ze verwachten de twins tussen de 34 en 37 weken. Maar voor mijn gevoel zijn het twee koppige kindjes die tot 38 willen blijven zitten haha. Ik kan niet voorstellen dat ze binnen 8 en 12 weken gewoon bij ons zijn. Ik zat er gisteren beetje doorheen. Gewoon omdat ik niks meer kan, mijn oma van 85 kan nog meer. Zodra ik wat in huis heb gedaan moet ik het bezuren met harde buiken en beroerd zijn. Ik denk dat dit ook komt doordat mijn nachten zo slecht zijn. Moet 3-4 keer plassen, veel pijn aan mijn heup als ik te lang op een kant lig en mijn handen en armen slapen vrij veel, vooral vroeg in de ochtend. Mijn vingers tintelen helemaal en heb dan ook pijn in me armen en kan dan al helemaal niet meer slapen. Heb gelezen dat dit door tocht komt. Ach ja nog even volhouden, maar het wordt wel met de week zwaarder. Krullie geweldig dat jullie het huis hebben. Met de financiering komt vast in orde. Ik moet er zelf niet aan denken nu nog te moeten verhuizen. De verhuizing twee jaar geleden was zo zwaar, maar dat kwam vooral doordat dit huis echt van onder tot boven aangepakt moest worden. Tegelvloer, parketvloer, steenstrips etc eruit. Wij hebben een voormalige huurhuis gekocht en het was dus een zooitje op de keuken, badkamer en wc na.
Goedemorgen, Wat balen linsie dat het zo zwaar wordt nu... Maar ja, het is ook gewoon zwaar! Ik merk het ook hoor, slechte nachten door veel plassen en daarna niet meer kunnen slapen. Kramp in m'n bil en benen of harde buiken... Het enige wat je kan doen is er aan toegeven... Heb je trouwens al een kussen onder je matras bij je voeten? Dit helpt bij mij behoorlijk tegen kramp. En als je echt veel tintelende vingers hebt, heb je daar speciale handschoentjes voor weet ik van een vriendin van mij. Had ik al gezegd dat ik je kamertje/wiegjes mooi vind?!! Nou bij deze dus!! @krullie: gefeliciteerd met jullie huis!!! Natuurlijk komt het allemaal goed met de financiering, probeer vertrouwen te hebben!! @d: we kletsen idd alweer lang samen!! Gaat snel hè?! Nog maar 11 weken (of minder of iets meer...) wie o wie zal de eerste zijn?! We gaan de bevallingsverhalen toch wel delen allemaal?! Gisteren Sint gevierd met de schoonfamilie, weer voor het eerst vanwege ons nichtje. Uiteindelijk ook lieve spulletjes voor onze meid gehad, zo leuk! Maar niet zoveel als jij hoor d!! Vanmiddag vrienden op bezoek (2 stellen). Wel zin in!! Lekker makkelijke dingen gehaald dus hoef niet echt te koken wat ik normaal wel graag doe, maar lekker kip uit de oven met pesto en pijnboompitten en parm kaas, krieltjes en sla. Wel heerlijk kaasplank/toastjes vooraf (daar hou ik van!!). En mijn vriendinnen kennen de weg in huis goed dus ik weet nu al dat ik heerlijk veel kan blijven zitten Harde buiken: als jullie een harde buik hebben, krijgen jullie dan ook en soort benauwd gevoel over je hele lijf? En duren ze bij jullie nu soms ook wat langer?! Ze zeggen dat ze geen pijn mogen doen, maar het zeurt wel onderin m'n buik dan. Echt elke keer als ik in bed omdraai heb ik er 1, als ik opsta, als ik moet plassen, als ik buk, als ze flink trappelt, soms zomaar.... Best wel vaak nog dus. Di weer naar vk dus maar eens overleggen. Jullie nog leuke plannen?
Wow linssiejj dat zou als ik n tweeling verwachtte al over vijf weken zijn! Tuurlijk gaan we de bevallingsverhalen delen Caroline! Ik herken j klachten niet.. Zou t echt zsm bespreken met j vlos.. Ik slaap gek genoeg laatste weken beter als voorheen maar ben ook elke dag druk bezig nu en sta eerder op.. Vandaag wel f lekker lang uitgeslapen en ga ook niet naar t huis Kan er niks doen. Onze klusjesman pakt hopelijk de balken aan op plafond, m'n moeder behangt de slaapkamer af en alleen de gang beneden hoeft nog laminaat. Plintjes overal erop n klaar.. Merk wel dat alles van afgelopen weken z'n uitwerking heeft op m'n humeur.. Ik kat n snauw wat af en soms moet ik ook echt n flink potje brullen Baal der echt van maar kan heel moeilijk m'n humeur ombuigen.. Ik had verwacht niet meer te kunnen lopen na m'n werkzaamheden in t huis vd week maar heb nergens last van Plas nog wel veel maar voor t slapengaan 1-2 x en wordt 1-2 wakker n slaap weer in Benieuwd of dat zo blijft.. Vervelend dat jullie Zo moeilijk weer in slapen En wat vervend van j pijnklachten lins Hoop dat de tips van Caroline helpen! Wat fijn dat j n gezellige avond heb gehad Caroline! Heerlijk gegeten zo te lezen! Jummie! En leuk dat j kadootjes voor de kleine heb gehad! Kregen van de vrienden die onze vloer leggen soort Adidas voetbalschoentjes met n stoffen Adidas voetbal Allemaal mini mini So cute Krullie hoe gaat t? Beetje geslapen en t los kunnen laten? Hoe was t met jullie vrienden? Wat ga j vandaag, lekker uitgeslapen.. Ik ga straks hier inpakken n klusjes doen. Fijne Dag meiden