Volgens mij heb ik nog geen harde buiken of ik herken ze niet. Maar dan denk ik het eerste omdat iedereen zegt dat herken je wel. @Lins waarom verwachten ze bij jou zo vroeg? 34 weken wow dat is al snel. Maar wat je zegt het kan ook 38 worden. Ik zal ook eens vragen aan mijn gyn wat de planning is hahaha... in het begin zei hij, we gaan voor de 38 week, 36 mag ook, 34 liever niet maar daarvoor gaan we niet hoor... Ik ben heel benieuwd. Zelf heel sterk het gevoel dat ik rond de 36 weken beval. Nou dan zit ik dus al in mijn laatste 10 weken @Dtje. Ik herken je gevoel van je handen die tintelen ik heb er ook mega last van, trekt door naar mijn armen en vooral 's nachts. Heb het er vorige week met de huisarts over gehad en die zei dat het er echt bij hoorde. Moet alleen wat op mijn zout ( lees chips ) letten en in beweging blijven voorzover mijn buik dat toe laat. Ik merk ook dat het wat zwaarder wordt hier en daar, maar heb nog niet het moment bereikt dat ik denk ik ben er klaar mee. Vanmorgen de kast in de kamer onder handen genomen. Was me een doorn in het oog en nu is het mooi klaar. Verder doe ik ook lekker niks meer vandaag. Denk zo lekker een filmpje kijken... Ook ik heb gister te leuke sinterklaas kadootjes voor de jongens nog gekregen trouwens. Speeltjes voor in de box enz. Lief en leuk! Hier ligt 1 van de jongens onder mijn rechter rib. En dat is knap gevoelig. Maar goed daar moeten we door heen... Alles voor onze kleintjes meiden. Nog een dikke 2.5 maand ongeveer en dan zijn ze er. Gek idee, altijd als ik de titel lees van dit topic denk ik 5 week? Over een tijdje hoeven we nog maar 5 week hahaha. Zag dat er een nieuw topic geopend was voor augustus.... moet je je voorstellen hoe ver wij al zijn als februari mama's.
@harde buiken , hier ook ineens best veel harde buiken. Ook net als jij schrijft @caroline, met opstaan, omdraaien, als ik 's nachts naar de wc moet enz. Had ik bij mijn zoontje trouwens ook. En ook als ik schrik, dan schiet hij gewoon op slot. Bij mij doen ze niet zeer trouwens. Duren steeds even lang, paar sec denk ik. Ik heb ook een benauwd gevoel in mijn lijf (romp) en vnml in de ochtend en vaak maar 1x per dag. Ik voel me dan heel gejaagd. Duurt ongeveer 20 min bij elkaar en moet dan echt even liggen. Had het vrijdag bij de vk aangegeven maar die begreep me niet Gister had ik het weer en gelijk mn bloeddruk gecontroleerd maar die was goed, ben er achter gekomen dat mn hartslag dan wel hoog is. Daarna zakt alles weer en mn hartslag ook. Over 2 weken moet ik weer terug en zal het dan weer aankaarten en hopelijk heb ik dan een andere vk... Fijn weekend verder! Wij gaan zo naar een verjaardag, eerst nog ff opruimen en de was doen...
He lies kruisten elkaar hihi Echt he! Kijk ook steeds vol verbazing nog naar buik topics Bijv juni dan denk nu al n buik? Ja tijd gaat gewoon verder hoor In week 5 zitten we al lang niet meer hihi Straks kijken we op onze zwangerschap terug En ook ik heb nog niet t moment dat ik t beu ben en/of er doorheen zit Geniet nog met volle teugen M'n vriendin telt af laatste 4 wk en die wilt echt niet meer Die zou t liefst nu bevallen Vervelend joh jij ook die tintelingen Heb t af en toe in m'n vingers n soms n slaapbeen maar dat is t wel Wat leuk al did kadootjes Wil ook nog speeltjes voor in de box n zo n mobiel Voor de maxi cosi heb ik wel zo n stoffen stang zeg maar met leuke speeltjes en veel kleur Heerlijk dat jij al lekker mag film kijken Ik moet echt nog eerst wat gaan doen hihi En dat begint met m'n luie reet uit m'n nest schoppen en eten Wel lekker dagje niet weg..
@D, kwas aan t typen @marlies, mijn buik voelt dan zo hard als een bal, compleet aangespannen zonder dat ik daar "zelf" iets voor hoef te doen. Je kan er dan ook niet in prikken oid gewoon omdat het te hard is. Laatst zei de vk dat ik er eente had door haar koude handen, ik had het niet door. Dus sindsdien let ik er op (ff prikken als ik bv opsta) en ja hoor, keihard. Enne de nesteldrang is hier ook toegeslagen hoor gister de bijkeuken gedaan en die ga ik nu ff afmaken Later!
Ow harde buiken hoeven niet zeer te doen? Dan heb ik ze ook denk ik. Als ik 's nachts moet plassen is mijn buik net een voetbal voor een paar seconden... en ooooooooow die onderbuik die dan wel weer zeer doet. @Dtje... voor jou komt de verhuizing ook lekker dicht bij nu. Ik moet er werkelijk niet aan denken na vorig jaar wat @Lins ook zegt. Hier was het ook vreselijk uitgeleefd en als klap op de vuurpijl kneuzde ik mijn ribben. Grrrrr wat deed dat zeer. 6 weken last van gehad, kon niet eens lachen hahaha... Ik denk dat wat je over je humeur verteld heel normaal is hoor. Ik snauw er soms ook op los tegen mensen die het niet verdienen en dan denk ik waarom eigenlijk maar het gebeurd gewoon. Gaat hier ook nog eens lekker dubbel op. hahahaha... En ik had laatst op een ochtend een vriendin huilend opgebeld, die belde later terug om te horen of het al wat beter ging. En ik zo van ja joh het is er uit. Dan moet ze wel lachen, die hormonsters ook hahaha. Ga zo echt even een filmpje kijken geloof ik, en dan weer op bed in slaap vallen hahahaha... het is wat..
Gefeliciteerd Armande 29 weken! Bijna de laatste tien wk! Ik ben morgen 29 wk! Veel plz vanmiddag succes nog even met de klusjes! Had een paar weken terug meer harde buiken dan nu Had ik t ook met opstaan en draaien ed Nu alleen bij een zeldzaam hoogtepunt hihi Merk er iig nu al even niks meer van Miss n groeispurt geweest En komt t straks tegen t einde weer vaker want m'n vriendin heeft t nu wel heel veel hoor. Liesje laat j ventje j ribben wel heel! Dat opgejaagde benauwde gevoel heb ik ook regelmatig Armande Als ik wakker word of soms pas juist laat in de avond..
Mijn vriendin die als het goed is dit jaar nog bevalt heeft er ook heel veel last van. Het hoort er allemaal bij... En nu ga ik echt even achter de laptop vandaan... tot later en iedereen veel plezier met wat ie gaat doen....
Klopt zo voelt t lies! Als ik te lang wacht met plassen dus tijdens t slapen voelt t bij mij net zo Welke film ga j kijken? Ja kan t me voorstellen hoor! Maar voor mij valt t mee omdat bijna alles voor me is gedaan Mijn activiteiten beperken zich tot inpakken en kleine klusjes Als gaatjes dichtmaken roostertjes schoonmaken Al t grote zware werk kon/kan ik uit handen geven En voelde me goed genoeg om al dat papierwerk ed in orde te maken al was ik wel blij was dat ik klaar was Zou t tegen t eind zwaarder vinden n waarschijnlijk ook niet meer zien zitten T scheelt ook dat in daarnaast niet veel hoef en ik m'n rust kan pakken Als ik er naast zou werken ed had j me op kunnen vegen.. Ga nu echt wat eten!
Weet niet waarom ze dat denken. Maar staat ook in boekjes die ik heb, zijn denk ik gemiddelden. We zullen zien. Hopelijk blijven ze tot 37 weken lekker zitten. Ja ik krijg bij harde buiken ook een raar gevoel en heb dan ook het gevoel alsof mijn blaas verdrukt wordt. Ja zag op internet ook iets van speciale handschoenen of met skatehandschoenen haha maar dat vind ik beetje link. Donderdag weer naar de gynaecoloog. Nee kussen onder matras heb ik niet, dat zou ik kunnen proberen. Bedankt voor de tip.
Ja dat las ik dus ook. Maar dat zie ik me ´s nachts niet dragen hahaha... stel je voor dat je om je heen gaat slaan...hahahaha.. Mijn bekkenpeut had het nog over intapen met speciaal tape maar om dat nog 10 weken te doen weet ik niet. Morgen over een week maar eens overleggen bij de gyn idd...
He lieve meiden Nee het gaat niet echt goed met mij dan. Met de kleine wel die is superactief. Maar misschien wel omdat ik me bizar gedraag Ik probeer positief te blijven, maar ik krijg het gewoon niet uit mijn hoofd: Volgens de voorwaarden van mijn rabobank betaalpakket is de vordering onmiddellijk opeisbaar bij overschrijding van de kredietlimiet. Hier hoeven ze je ook niet van op de hoogte te stellen. Dat staat gelijk aan code 2 via de website van BKR Ik krijg het gewoon niet meer uit mijn gedachten. Dat we straks geen kant op kunnen en op 1 februari dit huis uit moeten omdat het nou eenmaal al verkocht is en wij dakloos raken. Vind maar eens een huurhuis binnen nu en 1,5 maand Kortom; ik draai nogal door en heb eigenlijk de hele dag paniekaanvallen gehad hierover. Slaap en eet niet meer nog ruim een week voordat ik weet hoe het ervoor staat met onze (mijn) bkr notering De gedachte dat we straks alles kwijt kunnen zijn als de rabo mij die code heeft gegeven kan ik gewoon niet van me afschudden Wil nog wel kort reageren op jullie: @Linss: aftellen geblazen, zeker voor jou en Marlies met twins. Die komen altijd eerder zeggen ze. Jammer dat het je zo zwaar valt maar het einde is in zicht meis. @Caroline: vervelend die harde buiken! Ik heb er maar een paar per dag en heb er niet zon benauwd gevoel bij als wat jij beschrijft. Goed met je vk overleggen waardoor dat komt en wat het kan zijn. Leuke sintavond heb je gehad met veel cadeautjes! @Dtje: knuffel voor je humeur meis! Het is ook niet makkelijk, je hebt het zo druk gehad de afgelopen tijd. Dat moet je gewoon even ontladen zo nu en dan. Geeft niets, iedereen houdt daar rekening mee. @Marlies: gek idee het onze kleintjes er bijna zijn! Leuk die cadeautjes voor in de box! @Armande: gezellig gehad bij de verjaardag?
Lieverd heb daar gister een reactie op gegeven Heb je dat wel gelezen? Denk echt dat t anders bedoelt is dan je t opvat.. Ze bedoelen denk ik echt dat als er iets geïncasseerd moet worden zoals een rekening of bijv een verzekering die ook bij de bank loopt Altijd geïncasseerd wordt al sta je vol 1000 rood Bij mijn bank kan alleen ING er zelf over heen incasseren andere facturen worden terug gestuurd..
Krullie: je kunt morgen ook het Bkr bellen zodat je meteen antwoord hebt op je vraag. Zolang nog in spanning is echt niet goed voor je!! En volgens mij kan niemand je geruststellen totdat je zekerheid hebt. Echt doen hoor, want wat je nu beschrijft, al die spanningen is niet goed voor je!
Juist lieve krullie, dat wilde ik ook zeggen! (schrijven) Een week wachten nu is te lang voor je! Of laat het iemand doen! Kan je wel met je partner erover praten? Dus niet alleen hier van je af schrijven? Kop op meid en sterkte!!
Ja lieverd ik heb het gelezen... en geloof me ik wil me graag aan je woorden optrekken en het geloven... Ik kan gewoon niet helder denken en kan niet om die "regels" heen van bkr en die in mijn rabocontract staan... Net mijn ouders aan de telefoon gehad... en mijn pa zegt hetzelfde als jullie zeggen...ook dat heel nl dan een negatieve notering heeft omdat iedereen wel eens over zn roodstand heen gaat... en dat de bank het onmiddellijk van je op kan eisen door terug te storten of te blokkeren ofzo... Ze komen eerst bij jou als het gebeurt en dan krijg je de kans om het in orde te maken voor een bepaalde tijd, anders kunnen ze een incassobureau inschakelen en krijg je wel die code bijv... Volgens hem kan ik concluderen dat als ik niets van de bank heb gehoord, geen belletje en geen brief dat er dan niets aan de hand is en dat die roodstand waarschijnlijk niet eens is opgemerkt... pff ik wil het zo graag geloven echt... Ik kan de bkr niet bellen, ze geven geen info over de telefoon. Kan het wel opvragen, maar moet via een formulier via de bank en duurt 10 werkdagen... binnen die tijd heeft de hypotheekadviseur het antwoord ook wel binnen... Ik zou de rabobank morgen kunnen bellen om het te vragen, maar weet niet of dat verstandig is. Misschien kunnen ze alsnog een code plaatsen ofzo... bleh dit is echt niet leuk. Terwijl mijn pa het uitlegde voelde ik me rustiger worden en klonk het ook logisch, maar nu later spoken die regels weer gewoon door mn hoofd... bah vreselijk dit
Ik huil en praat het hele weekend het al van me af... arme vriendlief word helemaal gek van me... wil ik hem ook niet aandoen. Hij zegt ook dat er niets aan de hand is. Gisteren toen we zijn verjaardag vierden, ben ik ook de halve avond aan het woord geweest omdat ik mijn verhaal en zorgen kwijt wilde bij onze vrienden. En nu net alles aan me ouders verteld omdat ik het kwijt moest...
Jullie zijn echte lieverds trouwens, allemaal! Zo begaan met elkaar... Dank voor jullie lieve woorden... jullie hoeven niet iets te zeggen, jullie kunnen me nu onderhand ook kotsbeu zijn met al mijn gezeik Ik hoop maar dat alles goed komt en ik de laatste weken van mijn zwangerschap kan genieten van het getrappel in mijn buik, de verhuizing naar het nieuwe huis en het uitkijken naar de baby...