@Dtje volgens mij is er nog nooit iemand zonder rotzooi verhuisd hoor! Succes vandaag!! Hier weer een drama nacht achter de rug. Heb weer een dik uur wakker gelegen... Bah... Maar goed over een paar maanden is dit normaal voor ons meiden.. @Krullie volgens mij vroeg jij dat van mijn handen. Ja ik moet ook laten kijken naar mijn carpaaltunnel syndroom maandag. Gek wordt ik er van vooral rechts en dan als ik wakker wordt dat doet echt zo zeer, trekt helemaal door in mijn ellebooggewricht. Maar goed alles voor uk en puck. Ben zo moe dat ik geen zin heb om ook maar wat te gaan doen, dus ik denk dat ik alleen maar een cake ofzo ga bakken vandaag. En het verder wel prima vindt. Wilde nog even de stad in maar dat wordt m echt niet. Alleen de gedachte al.. pffff. Het is wel altijd heel gezellig met kerstkoortjes enz. Morgen is hier in de wijk een grote kerstmarkt. Misschien daar maar even naar toe. Nu maar even krachten sparen dan... Mijn buik is in een paar dagen helemaal anders gaan zitten. Zelfs mijn moeder zei het. Ik droeg het vrij hoog en nu is het meer naar benenden gegaan. Wat voor mijn ribben beter voelt maar nu nog meer last met sokken enz aan trekken. Gister mijn benen nog geschoren, wilde mijn nagels ook lakken maar dat lukte niet. Ach lekker belangrijk toch? Fijne dag meiden!
Haaaa liesje Vreselijk he die nachten! Wat vervelend van die pijnklachten ook zeg! O kreeg laatst ook die opmerking van m'n schoonmoeder, dat k wat lager draag.. Zit f in de oude slaapkamer met de poesjes, grenst aan t balkon en de badkamer waar ze ruim twee u vast zaten Ze mochten net de woonkamer in en hadden t er maar druk mee haha Heel verbaasd van waar is alles nou en overal snuffelen en er liggen 1001 dingen op de grond van snotlappen tot Make up Maar t is hier zo goed als leeg ze zijn vanaf half negen bezig Zo nog f paar lampen eraf en wat railsen en nu zijn ze bezig met de ubervolle schuur met Kweni hoeveel dozen en troep Succes ermee.... Heb me toch n honger Wel ontbeten hoor maar lust wel wat! Zo n plak cake van lies gaat er ook wel in! Leuk kerst markt morgen! Gezellig! Kom straks wel weer f kijken
Hier ook doodmoe!! Nergens fut voor niet echt een lekker gevoel. Wel heerlijk geslapen, maar helaas geen energie. Dan ook geen plannen dit wknd, heerlijk. Gelukkig heeft Johannes niet gewonnen! Zou niet eerlijk zijn, hij kan niet zo goed zingen als de anderen. Ik vind dialect trouwens vreselijk, irri als mensen echt onwijs plat/boers praten. Gewoon lekker abn. Mijn ouders zijn zeeuws en kunnen behoorlijk plat praten, maar tegen ons gelukkig altijd abn gesproken, kan daarom ook geen zeeuws. Wellicht dat Friesland als dom wordt gezien door het taaltje? Onderzoek heeft uitgewezen dat mensen die dialect spreken (al is Fries dan een officiele taal) dommer en ongeloofwaardiger overkomen. Getest door twee mensen een lezing te laten houden voor een grote groep mensen, precies dezelfde lezing. De man die abn sprak werd geloofd en serieus genomen, de mensen die naar de man met dialect luisteren hadden niet veel van de lezing onthouden en waren niet echt geïnteresseerd. @Marlies: haha nee trijntje zag er inderdaad niet uit, vind Angela ook veel leuker! Wat betreft pijnstilling hoop ik gewoon dat het te doen is. Als het niet nodig is, vraag ik er niet om. Maar wel een fijn idee om het achter de hand te hebben als ik het niet meer trek. Keizersnee is lastig vind ik, liefst ntl geen narcose, je wilt het bewust meemaken, maar ben toch zo bang voor die ruggenprik laten we hopen dat het gewoon op de natuurlijke manier kan. Ben benieuwd wat ze maandag over je handen zeggen. Klinkt niet zo best meis. Wellicht krijg je wel een brace aangemeten om erger te voorkomen. Alles voor je kleintjes, vanzelfsprekend, maar straks kun je ze niet eens zonder pijn optillen ofzo. Dat moet je ook niet hebben! Balen dat je goeie nachtrust hebt gehad, doe maar lekker rustig aan vandaag. Lekker hoor een cake bakken! Wat voor 1 gaat het worden? Ik heb die andere (waar alleen water bij de mix moest) weggegooid, smaakte gwn naar rubber. Heb een nieuw pak liggen waar gwn boter en eieren enz bij moet, maar heb niet genoeg eieren meer. Pech. Wel heel leuk als je morgen naar de kerstmarkt gaat, zo gezellig!!! Spaar maar lekker je energie vandaag, dan heb je er morgen vast zin in. @Dtje: jeeeh druk bezig dus!! Haha ja ik kan me voorstellen dat er behoorlijk wat troep en viezigheid tevoorschijn komt als echt alles weg wordt gehaald. Misschien dat ik 2 x per jaar de grote kasten hun plek haal enzo, maar das een karwei dus doe je niet zo snel. Daar zal straks ook wel behoorlijk wat viezigheid en verkleurde muren van achter vandaan komen. Niet voor schamen, heel normaal Zoals Marlies zegt; niemand kan verhuizen zonder viezigheid en rotzooi! Nou succes hoor meis, maak je niet te druk hoor!! Laat het grotendeels lekker aan anderen over!! We horen je wel weer hier als je lekker op de bank in je nieuwe huissie zit
F een update ze zijn de wagen aan t uitladen Al over de helft.. Dan rest t in elkaar zetten nog.. Maar moeten eerst om de babykamer nog.. Wat een klus Geef ze t te doen... Rust maar lekker uit Krullie.. Tank lekker bij, ti's weekend
Zooooo even een uurtje geslapen en dat heeft me goed gedaan... Ik denk dat ik gewoon een simpele cake ga maken. Weet je ik erger me ook het friese dialect hoor. Ik heb een tante die weigert om Nederlands te spreken. Dat kan ze niet zegt ze. Nou dan heb je echt een gebrek. Ik ben nederlandstalig opgevoed, mede omdat mijn roots in Zeeland liggen maar ik spreek vloeiend fries. Maar je hoort het niet aan mij. Heb een keer een sollicitatie gesprek gehad en we hadden de zelfde papieren ik en mijn mede kandidaat. Ik werd het. Omdat zij een accent had ik perfect ABN sprak. MIjn kindjes krijgen ook geen friese naam. Moet eerlijk zeggen dat ik friese meisjes namen als Nynke en Femke wel heel mooi vind maar jongens namen zijn zo boers. Johannes is hier in Friesland een erg populaire naam. Vooral in de kleine dorpjes. Daar heb je ook echt van die tent feesten met veel bier en klompen. No way dat dat iets voor mij is hoor. Echter wel eens een stuk van mijn scriptie moeten overschrijven omdat ik er friesismes in had staan. Maar dat komt dan denk ik in het fries en ja dan krijg je dat. Ik zou ook nooit ergens in het fries beginnen. Al merkte ik wel in mijn laatste baan dat veel ouderen het lastig vinden in het Nederlands en dan blij zijn als ze hun verhaal in het Fries kunnen doen. Kreeg zelfs de vraag of we een friese kraamzorg wilden.... Nee! De kindjes worden ook ABN opgevoed. Ja mijn handen is even flink lastig. Nu gaat het wel, zijn het voornamelijk mijn vingers die wat doof zijn maar af en toe kan ik wel huilen van de pijn. Net ook nadat ik wakker werd. We zullen het zien maandag. Heb van nature een mooi handschrift maar daar is nu even niks van terug te zien. hahaha... Hoe is het met de rest van de meiden? @Krullie ook maar even lekker niks doen dan. Heerlijk toch. Nog een weekje meid! @Dtje veel succes verder vandaag!
weer een dag zonder energie. Vannacht namelijk weer slecht geslapen. De skatehandschoenen helpen wel in de nacht, maar zijn erg irritant. Sinds gisteren overdag ook veel pijn en tintelingen, maar ga echt niet dag en macht met die handschoenen lopen. Gisteren veel bekkenpijn, kon amper lopen. Nu weer weg gelukkig. Poe ik ben echt alleen aan het klagen, maar het valt zo zwaar allemaal. Ga proberen te slapen Fijne dag allemaal!
@Lins... geeft helemaal niks dat je loopt te klagen hoor.... het is ook allemaal best wel zwaar... blij dat de skatehandschoenen in elk geval in de nacht helpen. Ik hoop het ook voor mij maandag.
@Dtje: hoe staat t ermee meis??? Babykamer al in elkaar??? Wat gaan jullie eten tussen de bedrijven door? Is vriendlief inmiddels al weg naar zijn uitje?? @Marlies: ik heb ook even mijn ogen dicht gedaan, heerlijk! Vanavond dan hopelijk een leuke film kijken. Heb je nog n cake gebakken? Wauw! Je kunt vloeiends Fries spreken! Gaaf zeg! Je woont ook in Friesland dan? Weet niet of je daar ooit iets over verteld had, maar ik dacht ergens in Noord-Holland ofzo Fijn dat jij ook gewoon abn kunt spreken, daar kom je buiten Friesland veel verder mee denk ik. Fijn ook dat je kleintjes ook abn moeten leren, maar het is misschien ook wel leuk om ze ook Fries te leren. Moet zeggen dat dat Fries wel erg ver gaat hoor, als ze zelfs vragen of je een Friese kraamverzorgster wilt! Wel herkenbaar dat je tante en die oudjes geen abn kunnen spreken. Mijn oma kan dat ook niet beweert ze en ik heb 2 neven van rond de 22 en die kunnen dat ook niet. Die kunnen niet eens voorlezen uit de bijbel in het abn zeg maar Maar die zitten allemaal een beetje in hetzelfde wereldje, bouwvakkers typetjes enzo. In ieder geval hoor je dat platte zeeuwse echt nooit bij een bank of op andere kantoren ofzo... Weet ook nog wel op mijn opleiding vroeger was er een meisje die heel plat praatte, kwam van zeeuws-vlaanderen en die kon geen abn. Die moest dat helemaal gaan leren van de docenten, anders moest ze stoppen of kon ze een baan als docent wel vergeten. Een docent hoort abn te praten voor de klas en geen dialect. Wist trouwens niet dat Nynke en Femke Friese namen waren, vind die ook wel heel mooi! Neeh Johannes vind ik ook geen leuke naam hoor. Ben toch zo benieuwd naar hoe jou jongens gaan heten! Oei meis dat klinkt echt niet goed van je handen... dat het zo'n pijn doet... pff hopelijk hebben ze er iets voor wat het een stuk verlicht. Wat ga jij eten? Hier aardappeltjes met bloemkool, kerriesaus en een cordon bleu. Eén van jouw favorieten toch
Dag lieve meiden! Wat heerlijk marlies en krullie dat jullie een rustige dag hadden. Hier beetje druk: stof voor gordijnen gehaald met m'n mams, een te tof jurkje gehaald van ducky beau, was in de aanbieding bij de v en d, wordt r eerste pakje denk ik . Verder langs de karwei voor die fauteuil, grrrr was t de laatste en zaten er vlekken in. Ik dus vragen of er wat van de prijs afkon, nee dus. Was al veel af zeiden ze (van 230 naar 150, nog niet eens 50%!!). Niet gedaan dus want dan moet ik wassen en weet ik niet of t eruit gaat. Balen dus!!!! Gelukkig de fauteuil op internet gezien voor 190, dat doe ik dan dus mooi. Nog alle boodschappen vd week gedaan, en wat wasjes.... Nu kapot!! En zit nu bij de snackbar frietje en een Mexicano met satesaus! Jummie! Manlief heeft late dienst. Welke film wordt t krullie??! @d: trek je het allemaal nog?? Schiet het op? @lins: balen van je pijn, maar fijn dat de handschoenen wel helpen! De enige troost is dat t na de bevalling over is.... Komt door vocht en daardoor knelt alles af, armen hoger leggen is zo lastig...
@lins: hier mag je lekker klagen!!!! Gewoon doen want het is ook gewoon allemaal erg zwaar, helemaal met 2 van die wondertjes in je buik!!
Hmmmmmmm krullie.... ja das zeker 1 van mijn favoriten. Ik heb net een bord spagetti op. Ja ik woon al bijna mijn hele leven in friesland. Het is een prachtige taal absoluut maar je moet het gewoon niet door trekken zeg maar. Van oude mensen kan ik het nog iets begrijpen maar niet van mensen die 60 of jonger zijn. Ik ben mijn ouders dan ook dankbaar dat ze ons nederlandstalig hebben opgevoed, al zijn we wel de enige binnen de friese tak van de familie. Maar ook dat maakt me niet uit. We zijn ook de eersten die niet vernoemd zijn hahahaha... Het stikt hier van een bepaalde naam in de familie ik zou de 4de zijn. Nou nee dank je wel. MIjn kindjes krijgen een schotse en een nederlandse naam maar die nederlandse kan ook in het Engels en die schotse is ook nederlands.... snap je m nog? Over twee maanden dan laat ik het wel weten in mijn prive album. Heb trouwens geen cake gebakken, een vriendin belde en toen was het al over 4en en had ik geen zin meer. hahahaha... misschien morgen, al moet ik zeggen dat de kerstmarkt me ook wel trekt. Ach die cake komt er wel... hahahaha
@Caroline: drukke dag heb je gehad!! Nu lekker uitrusten hoor!! Hoe laat komt manlief thuis? Lekker zeg een frietje en mexicano, jamm!! Aaah ik ben wel heel benieuwd naar het jurkje wat je hebt gescoord voor je dochtertje!! Fotootje? Goed dat je die fauteuil niet hebt meegenomen hoor! Zo zonde als de vlekken er niet uit zouden gaan! Fijn dat je m nu op internet hebt gescoord! Bedoel je de gordijnen voor de babykamer? Realiseer me dat ik die ook nog moet hebben ja! Maar dat moet wel goed verduisterend zijn of niet? Dat het kamertje in de zomer wel lekker donker gemaakt kan worden. Weet nog niet welke film, we zijn nog een beetje aan het kibbelen welke het moet worden Nu eerst Ushi kijken, daarna Expeditie Robinson wat we hebben opgenomen en om 22u de film! @Marlies: ook lekker spaghetti!! Erg fijn dat jullie gewoon het abn hebben meegekregen, al zijn jullie bijna de enige in de familie. Wel leuk dat je wel vloeiend Fries kan en gewoon lekker mee kan kletsen! Het heeft ook wel weer wat, al die tradities van een provincie! Worden jouw kindjes ook nog vernoemd en/of krijgen ze meerdere namen? Haha een schotse en een nl naam die ook weer nl en engels kunnen.... poeh! Ga er maar niet mijn hoofd over breken Nog 2 maandjes geduld! haha de cake loopt niet weg gelukkig, die heb je dan nog lekker tegoed. Als je er morgen de energie en zin voor hebt, moet je wel naar de kerstmarkt gaan hoor, superleuk! Fijne aaf meiden!
Hello Ladies f een update Ben kapot! Maar vooral doorgaan haha Ga nu eerst even douchen. De verhuizers zijn nog maar een uurtje weg en de baby kamer is nog niet eens in mekaar! Alles staat er wel maar er was gewoon geen tijd meer en ze zijn al extra lang doorgegaan om verder alles in elkaar en op zn plek te zetten T wordt al echt een gezellig huisje naar m'n zin! Zo nog even de badkamer spullen beetje uitpakken en t restant in de keuken en dan sluit ik de dvd,tv en t modem aan en dat opgeteld met alles van vandaag en te weinig slaap vind ik t welletjes We hebben vanmiddag lekkere broodjes op maar VNV f gesnackt van de frietkraan! Heeeerlijk! Zo nog wel f aan m'n fruit ed.. Poesjes zijn er druk mee.. Overal snuffelen en kijken.. N ze glijden uit over t laminaat met rennen Hilarisch gezicht.. Eentje is nog beetje bang en angstig en eentje wilt alleen maar kroelen.. Ga straks lekker met ze op de bank! Benieuwd naar de namen die t uiteindelijk worden! K dacht ook echt dat je in n-Holland zou wonen of zo lies! Maar leuk! Mamaatje woont ook in fryslan! Hihi Ga nog even wat doen.. Geniet van jullie avond Beste met alle klachten!
Meiden Wat een boel gebeurt weer vandaag! Wel alles gelezen en ik hoop ook dat ik het kan onthouden Wij hebben eindelijk de kerstboom staan hehe Verder een heel druk weekend dus het buikje heeft het te verduren @marlies, ik had eigenlijk verzonnen dat je in het oosten woonde, gewoon door je sneeuw update iedere dag @linssiejj, meid wat rot he.... Fijn dat de polsbeschermers een btje helpen. Maar dit worden voor jou wel erg zware laatste loodjes... @D klinkt goed je verhuizing, fijn hoor dat jullie het op deze manier konden regelen allemaal. Je kan tenslotte toch niet alles als je zwanger bent, maar kan me voorstellen dat je toch niet stil kunt zitten @caroline, leuk ducky beau! En balen van je stoel alsof ze hem met vlek wel voor dat geld zouden verkopen @krullie, hier ook dialect en de oude mensen versta ik moeizaam. Wij spreken het dan ook niet omdat wij hier niet geboren zijn. Maar vrienden van ons schakelen gewoon over. Maar bv op mn werk als er werklui komen dan zullen ze geen abn praten en niet alle collega's verstaan dat dus mag ik het vertalen, gaat me best af na al die jaren hier wonen haha Heb nu gezegd dat ik maandag weer kom werken (ivm virus dat geen noro blijkt te zijn) maar ik begin weer te twijfelen... Balen zeg.... De afspraak is nu als blijkt dat het zich weer verspreid heeft ik gelijk naar huis mag.... Fijne avond/weekend!
Ik zal morgen even een foto v t jurkje plaatsen. Lig nu al lekker in bed en ja ja, ben in t boek 50 tinten grijs begonnen! Nog ff verder lezen zo! Armande: doe je niet te druk dit weekend?! Hmmm geen noro maar wel een virus die zich verspreid. Ook niet erg fijn.... Leuk de kerstboom! Krullie, stof voor overgordijnen gehaald, grijs met witte ruit. Daarnaast hebben we een wit verduisterend rolgordijn! Zo d, jullie drukke dag zit erop! Lief van de katjes, altijd zo wennen voor die beestjes, een ander huis!
@caroline, ik ga morgen wel wat rustiger doen idd...echt de hele tijd harde buiken pfff. Maar verder geen klagen hoor als ik alle klachten hier lees! 50 tinten, wil hem nu ook lezen, gewoon omdat je iedereen erover hoort Nee geen noro maar mildere variant buikgriep, maar ik heb mn twijfels hoor... Bovendien zit ik er niet op te wachten om zwanger buikgriep te hebben met een peuter om me heen en een man op zakenreis Ik ga maar een slapen!
Hierbij de foto van haar eerste pakje. Ik moet alleen nog een witte of roze maillot erbij kopen! Goede nacht gehad allemaal?! Ik niet, maar dat heb ik eigenlijk ook helemaal niet meer helaas. Ben dan heel moe, lig in bed en kom niet in slaap, moet vaak plassen en ben daarna weer klaarwakker... Maar ja, zal er wel bijhoren.... Nog leuke plannen vndg?!
Ha lieve meiden! @Caroline: hier ook niet zo lekker geslapen! Voor het eerst dat ik steeds wakker werd gemaakt door de kleine die continu lag te trappen! Gister was ze overdag best rustig en dat heeft ze nu vannacht heel erg gecompenseerd. Pff! Wat een SUPERZOET jurkje!! Echt zoooo liefff!! Hoe zal ze er uit zien in die kleertjes he!! Superleuk! Klinkt mooi die overgordijnen!! Een wit verduisterd rolgordijn, waar heb je die gehaald? De verduisterende varianten die ik heb bekeken vind ik nou niet echt verduisterend En wil eigenlijk ook wit hebben! Oeh 50 tinten! Veel plezier haha Ik kon echt regelmatig niet meer verder lezen omdat vriendlief nu nogal terughoudend is ivm de baby if you know what i mean! Deel 2 en 3 zijn beter, meer verhaal! Maar t zijn wel erg gave boeken! Enjoy! @Armande: ja pas op met dat virus hoor meis! Nu weer geen noro, wat dan wel?? Maar je zeker niet op ziek worden te wachten als je in je eentje alles draaiende moet houden thuis! Sowieso ntl niet, maar nu helemaal niet! Als je t niet vertrouwd, gewoon nog even thuisblijven! Leuk dat de kerstboom staat!! Zo gezellig!! Hier dus helemaal niets, ook niet echt een kerstgevoel dus... maar alle spullen staan opgeslagen bij mn ouders. Volgend jaar maar weer! Doe het wel rustig aan vandaag he?! Leuk dat jij mooi als tolk kunt fungeren als dat nodig is op je werk Ja ze kunnen hier behoorlijk plat praten, zéker werklui!! @Dtje: en hoe is je eerste nacht in jullie nieuwe stulpje bevallen?!! Zijn de katten nog steeds aan het rondrennen? Voor hen is het ook allemaal spannend! Maar denk dat ze snel genoeg wennen hoor, toch vertrouwde spulletjes en jullie zijn er ook gewoon. Wat staat er vandaag nog op de planning?? Kan vriendlief de babykamer niet elkaar zetten ?? Probeer rustig aan te doen hoor! @Hier: geen plannen voor vandaag, heerlijk! Zin in vietnamese loempiaatjes! Ga ik straks lekker maken en dan lekker een filmpje kijken denk ik. Vanavond staat er hachee met rijst op het menu, heerlijk!!! Ga het zo alvast maken, dan smaakt t nog lekkerder vanavond. Wat staat er bij jullie op t menu??
Goedemiddag! Hier heerlijk geslapen... NOT... wat een drama elke keer. Ga ook al verkeerd naar bed denk ik. Ik denk namelijk meteen al als ik maar kan slapen... ja en dan lukt het niet. Dus echt uitgerust ben ik niet. Daarbij voelde ik de kindjes steeds niet. En dat maakte me ongerust. Gelukkig zijn ze nu weer volop aanwezig... Morgen mag ik ze weer zien. En weer hele zere handen... hou het ook even kort. Ga niet naar de kerstmarkt denk ik. Het is regenachtig en mijn vriendin gaat ook niet omdat haar zoontje ziekig is. Dus filmpje er in en ik vind het wel best hahahaha.. Mijn ouders waren hier net even en mijn moeder zag het al aan me, ze heeft alle was en strijk meegenomen... Wat zou ik toch zonder haar moeten... Hier zometeen een lekker broodje hamburger speciaal en vanaaf rijst met kip en groente... @Dtje beetje kunnen slapen meid? @Armande ik zou ook maar voorzichtig zijn met dat virus. Zit je echt niet op te wachten denk ik. @Caroline... wat te schattig dat jurkje... @Krullie ook lekker lazy sunday.. Ik heb ook nog een te schattig pakje kleertjes en twijfel nu hevig welke ik als eerste zal doen. Ze zijn beide zo leuk.... Maar we hebben nog even.. Zal als het is gestreken even foto plaatsen... Meiden ik laat het hier even bij.... mijn vingers willen niet meer echt mee werken
Marlies wat naar van je handen/vingers zeg Hopelijk hebben ze morgen een oplossing voor je!! Leuk dat je de kleintjes weer mag zien morgen! Vervelend dat je ook niet goed geslapen hebt. Idd beter niet denken: "als ik maar slaap..." Lekker blanco je bedje instappen! Oei dat is wel schrikken als je de kleintjes niet hebt gevoeld, ik zou daar ook van wakker liggen! Gelukkig zijn ze weer lekker actief nu! Lieve ouders heb je dat ze je was meenemen! Jij ook lekker een rustige zondag met een filmpje! Nee het weer is idd niet veel soeps! Geniet van je hamburger, lekkerrr!! Ben benieuwd naar het andere pakje wat je hebt! Hier ook nog geen keuze gemaakt in het eerste pakje! Zo moeilijk, er is zoveel leusk!