Wie ook in Week 5 van haar zwangerschap?

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by D83, Jun 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. a1974

a1974 Bekend lid

Mar 5, 2012
    540
    0
    0
    NULL
    Spanje
    hahahah :D:D:D:D Krullie al dat moeilijke gedoe allemaal moe van gewoon .. lol :D:D:D:D:D

2. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Uitwendig krullie! Wilde me al uitkleden maar dat hoefde niet! Had ik niet verwacht. Ze zei dat juist inwendig ook het beeld kon verstoren en dat ze het zo waarschijnlijk goed kon zien, zo niet moest t alsnog maar dat was gelukkig niet nodig!

3. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

Aug 2, 2011
    1,130
    1
    36
    Noord-Holland
    Wat grappig, mijn oudste is 10!
    En waarschijnlijk zal ook dit mijn laatste zwangerschap zijn.
    Een vmk hakt er zeker in, het wordt nogal eens onderschat, vind ik.....
    Ik heb echt hele kwetsende opmerkingen gehoord na mijn vmk, zelfs van mensen die dichtbij ons stonden. Ik was zo blij toen ik in het AMC kwam en daar aan me gevraagd werd of ik hulp had in de trant van rouw verwerking. Dat was voor mij een bevestiging dat het niet iets is wat nou eenmaal 1 op de 10 vrouwen overkomt, maar een hele heftige gebeurtenis. Er zullen gerust vrouwen zijn die het prima kunnen relativeren en denken, zo is de natuur en zo is het in feiten ook, maar dat zeg je met je verstand! Je gevoel zegt: ik ben m'n kindje kwijt.....

4. a1974

a1974 Bekend lid

Mar 5, 2012
    540
    0
    0
    NULL
    Spanje
    Aah thx Dtje ! Lieve woordjes ..En je hebt ook helemaal gelijk ! En ga na morgen mijzelf heel anders in deze zwangerschap neer zetten of hoe zeg je dat ach je begrijpt me ;) Knuffel terug! En nogmaals geweldige echo!! super !

Goh jullie zijn echt kanjers weten jullie dat !

5. a1974

a1974 Bekend lid

Mar 5, 2012
    540
    0
    0
    NULL
    Spanje
    O echt Pop dat is zeker grappig! Snap helemaal wat jij bedoelt . Mij werd dat ook gevraagd en ik had zoiets van :(:(maar na 1 dag begreep ik dat wel en had er ook bijna gebruik van gemaakt! Want heb het echt heel erg moeilijk gehad ook . Was een heftige ervaring !

Weet je wat wij gaan doen .. jij en ik en de rest ?? Genieten !!!!!!!! Laten we dat lekker afspreken en als we toch even een dipje hebben , even alles eruit gooien en dan weer over op geniet modus!!!

6. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

Aug 2, 2011
    1,130
    1
    36
    Noord-Holland
    amen!!!!

7. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Way to go A1974! :) En onthoud, je kan hier altijd je verhaal kwijt..

Ik heb die indruk ook poppenkop.. Ze hebben het of niet zelf mee gemaakt of gaan er anders mee om. Ieder zijn manier natuurlijk maar ik denk dat ook die mensen veel verdriet zouden hebben als ze het verdriet ook zouden toelaten. Als de omgeving waarin je leeft of de mensen waarmee je te maken hebt bijhorende gevoelens en emoties onderschatten, is er geen veilige ruimte om je verdriet en gevoelens te uiten.. Ondanks de kern van waarheid die mensen zich voorhouden als het gaat om oorzaken van een miskraam is het voornamelijk een stukje zelfbescherming om niet te dicht bij hun gevoelens te komen. Want zulke gevoelens vragen om steun en als je omgeving je die niet geeft beschermt je lichaam zich zelf als t ware voor nog meer pijn...

8. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

Jul 11, 2012
    781
    251
    63
    Mooie foto's en mooie woorden. Je heb helemaal gelijk!

9. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

Jun 3, 2012
    1,713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Wauw D83 supermooie echo!!

Ik voel me inmiddels weer wat beter:)! Hele dag beroerd en moe geweest.. Zometeen komen ons nichtje en neefje bij ons slapen en we gaan lekker mac donalds eten, want gek genoeg heb ik daar wel zin in ahaha!

10. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Oew lekker Maccie!!! Hoe oud zijn je neefje en nichtje? Super gezellig dat ze komen logeren! Fijn dat je je weer wat beter voelt Linsiejj!

11. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

Jun 3, 2012
    1,713
    0
    0
    Senior secretaresse
    15 en 8 :), erg gezellig!
    En a.s weekend komt de kleine meid van 6 van mijn schoonzus:)!
    Dolle boel hier in huis dus :)!

12. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Nou, klinkt gezellig hoor! Veel plezier :)

13. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

mooi gezegd!!
    Fijn dat de echo al uitwendig kon zeg!! Bij mij zeiden ze dat ie inwendig gaat zijn en dan ben ik 8w4d... wat raar dan dat het steeds weer anders is...

14. sunshineS1976

Inderdaad: Amen! :D:D

15. sunshineS1976

@Linss: aaah een heerlijke Big Mac... die zou er nu wel ingaan! haha
    Veel plezier hoor! 15 is al een hele leeftijd! :p
    Kun je daar ook alvast ervaring mee op doen :p
    Ze worden immers groot before you know it! ;)

@all: hier saampjes gefantaseerd over de echo dinsdag... hoewel we het pas met 11/12 weken bekend willen maken, hebben we stiekem wel besloten dat als we een goeie echo hebben, we me schoonpa en mn stiefschoonmoeder :)P) alvast in willen lichten :) Dat we toch ons geheimpje nog hebben gedeeld. We gaan volgende week vlak voor we op vakantie gaan nog even langs, zij vertrekken dan ook. Lijkt ons erg leuk om het dan toch al met iemand te delen... ;)
    Nu maar duimen op een hele mooi beeb!

16. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

Jun 3, 2012
    1,713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Hihi krullie ja klopt :)! Worden snel groot..

Ohh bij mij weten mijn ouders en broertje het al, mijn schoonzusjes en schoonmoeder ook :)! Ik vind het juist fijn dat de directe familie het weet, ook al kan het mis gaan :)! Ohja en mijn beste twee vriendinnetjes! Hihi de rest mag het pas weten als het echt helemaal goed is met 12 weken :)!

17. sunshineS1976

@Linss: het is ook erg leuk om het snel te vertellen... zoiets speciaals, dat wil je delen. Ik pas er toch liever mee op, zeker met schoonfamilie. Wij zijn de oudsten van het hele stel (ik 27 en vriend 35, hij is de oudste van 5 broers) en nog kinderloos. De rest is veeel jonger en hebben er de laatste jaren baby's uitgefloept alsof het niets was. Ook hup in 1x raak en nooit iets misgegaan. Ik kan die hele MMM echt niet met ze delen, begrijpen ze toch niet. Moet er ook niet aan denken om het vroeg te vertellen en er daarna op terug te moeten komen. Ik zit dan niet op dat "soort medelijden" te wachten. Klinkt misschien harder dan ik het bedoel als ik het zo schrijf...
    Ik verwerk dingen liever graag in mijn eentje. Beste vriendin is enige die van MMM en zwangerschap af weet, daar kan ik echt mijn ei bij kwijt en de steun van verwachten die ik nodig heb.
    Mijn familie zou ik het op zich kunnen vertellen. Ik heb tantes die ook in de MMM gezeten hebben en 8 jaar op een kindje hebben moeten wachten. Toch weet ik dat ze zich onnodig zorgen gaan maken die eerste maanden dan en ik vertel het gewoon liever als het eigenlijk echt niet meer mis kan gaan :)

18. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    @D83 jaa samen met mij uitgerekend tot nu dan :D donderdag weten we meer en snap dat het dubbel is maar we moeten toch ook heel blij zijn juist ook met goed nieuws, we vinden het allemaal vreselijk en zijn we soms ook echt toe aan goed nieuws en goede echo's gefeliciteerd meid, en prachtige woorden heb je voor het genieten dat moeten we inderdaad gewoon doen:)

@poppenkop ik geef je nu even een virtueel schopje onder je kontje genieten jij potverdrie die kleine van je heeft toch bewezen dat hij/zij alles aankan nu moet mama vertrouwen hebben in hem/haar

@linsiejj ikke wil ook mc donalds hoe durf je dat nu op te schrijven hihih en dat vind je al een dolle boel tel daar nog 1 van 4 en 1 van 11 bij op dan heb je bijna mijn gezinnetje :D

19. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Ik begrijp je Krullie, kan me goed voorstellen dat je nog even wacht! Alles gaat goedkomen met jullie beeb maar snap t hoor.. Ook zo een situatie zonder veilige ruimte om te delen..
    Fijn dat je zo een lieve vriendin hebt!
    Ben je al aan t pakken?
    Wil nogmaals tegen je zeggen dat k blij ben voor jullie zwangerschap! Ook voor je man! Moet voor hem ook bijzonder zijn om nu zelf een kindje te krijgen!

Bedankt voor je woorden mamaatjevan5, je hebt ook gelijk.. Verdriet en blijdschap ligt soms dichtbij elkaar!
    Ik duim vor je As donderdag! Wil wel foto's zien hoor! Leuk dat we samen zijn uitgerekend! Ik merkte nog op vandaag dat t zelfs een Valentine kan worden als Ie paar weekjes eerder is.. Dan noem k m zo!
    Hoor je me nou? Praat alleen maar overde baby alsof t een hij is.
    Herkennen jullie dit? Praten jullie in hij of zij vorm?
    En hoe gaat t met de hormonen?
    Ik ben niet te stuiten dat snappen jullie wel!

20. armande

armande Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    2,229
    0
    0
    Meiden, wat een geklets hier!:D
    Kan het niet bijhouden hoor... Heb de afgelopen twee dagen geen internet gehad dus ik lees nu pas weer bij;)

Maar wat een verdrietig verhaal lees ik net :( pff dat raakt me...En vervolgens ook weer hele blije en positieve verhalen... Sterkte en gefeliciteerd in 1 zin....Ik word van de ene naar de andere emotie geswiept!
    En nou heb ik daar momenteel toch wel last van hoor. Het ene moment ben ik heel positief maar gister en vandaag weer bruinverlies en ondanks dat ik wéét dat dat geen bloedverlies is en ik geen krampen heb, maakt het me toch heel erg ongerust.
    Vrijdag heb ik de intake bij de vk en heb ik de tweede echo (eigenlijk was dat de eerste) én is manlief weer terug uit het buitenland, dus ik kan niet wachten. Misschien lukt het me dan om deze onzekerheid een beetje kwijt te raken.
    Maar natuurlijk helpen deze lieve en positieve woorden hier van jullie daar ook bij!

Share This Page