Wie ook in Week 5 van haar zwangerschap?

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by D83, Jun 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    1,156
    0
    0
    Zeeland
    @Dtje... weer een hoofdstuk afgesloten meid! Leuk dat je nog even foto's hebt gemaakt.

Ik ben ook positief hoor, ik merk verbetering in mijn handen alleen moet ik even wennen aan de spalken om mijn armen... Je moet het vergelijken dat je in het gips zit en dan aan twee kanten... Maar dat heb ik er graag voor over hoor!

Hoe is het met de andere meiden????

2. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Nog nooit in t gips gezeten maar kan me er wat bij voorstellen..

Wat doe je VNV liesje
    Wat heb je gegeten?

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

4. sunshineS1976

Wat lief van je!!

5. sunshineS1976

Ook lief !! En je hebt wel gelijk eigenlijk ;)!!

6. sunshineS1976

@Dtje:
    Goed om te lezen dat de stickers goed plakken in de babykamer op ook een licht gestructuurde muur! Bij behang moet je wel echt een gladde muur hebben idd.

Wat betreft contact met je psych en die organisatie: ergens hoort het niet nee… dat je afspraken af zegt en contact af laat weten. Dan horen die mensen toch juist aan de bel trekken? Zij moeten je begeleiden… vind dat wel vreemd eigenlijk.

Gelukkig geen last meer van duizelingen, voel me prima!

Hier ook krampjes en af en toe een benauwd gevoel als ze helemaal omhoog kruipt of lichaamsdelen uitstrekt. Ook harde buiken lijken wel intenser dan weken geleden.
    Heb geen idee wat ze af en toe aan het doen is daar binnen. Draaien, kronkelen, allerlei lichaamsdelen uitrekken. Soms een flinke bult die langzaam opkomt, lijkt wel dr billetjes ofzo. Weet het ook niet. Het gaat steeds raarder voelen dat gedraai!
    Weet nu ook hoe het voelt als ze tegen mn ribben schopt, jeetje dat kan echt ff gevoelig zijn.
    Vannacht ook voor de tweede keer niet geslapen. Ze heeft me echt wakker gehouden, mocht niet op mijn zij slapen leek het wel. Dan ging ze tekeer joh, echt niet te geloven. Handjes en voetjes tegelijkertijd. Alsof ze boos was en een driftbui had :p
    Zodra t er niet zint, gaat ze druk bewegen :p Dan lijkt ze wel op mij in ieder geval haha. Dat wordt wat als dat dr karaktertje een beetje is pff :p

Ooh lekker Chinees!!
    Was het ook lekker in het bad bij je moeder? Vast wel! Even lekker ontspannen en tot rust komen van al het werken!

Ben benieuwd of je leuke kaartjes naar je zin kunt vinden! Wel erg leuk om het ook een beetje in het thema van de babykamer te doen. Mooie liedjes ook!

Fijn dat tv en internet weer goed werken!

Leuk dat je nog foto’s hebt gemaakt, toch een lange periode in je leven geweest dat daar je thuis was! Zo raar dat je daar eigenlijk geen foto’s van maakt; van je huis van buiten en binnen met jezelf erop. We hebben wel mooie foto’s van de makelaar, maar toch jammer dat we bijv bij de koop van dit huis geen allereerste foto hebben gemaakt van onszelf voor het huis ofzo. Gaan we straks wel doen!
    Vind het altijd zo leuk om bij anderen door fotoboeken te bladeren en zo een heel leven te zien. Wil dat ook hebben van onszelf, leuk voor later om herinneringen op te halen, ook leuk voor de kids.

@Caroline: we hebben vakantieeee :D:D:D
    Hoe voelt dat ?! ;) Hier heerlijk, maar ook een beetje gek!

Zijn de klachten bij je vriendin, die ook hypochondrie heeft, minder geworden na de zwangerschap?? Ik hoop dat het bij mij wel gebeurt in ieder geval, anders zit ik straks elke week met mn beeb bij de dokter ofzo…

Heb je de vk nog gebeld over je groeiecho? Hier is het kindje in alles 2,5 week voor, dus dat was geen reden tot bezorgdheid. En pas met een tweede groeiecho met 34 wk kunnen ze beter vergelijken en schatten waar het kindje op uitkomt op de uitgerekende datum.
    Als het verhaal vaag bleef, maar je je toch geen zorgen moet maken (zeggen ze ook altijd…) snap ik dat je er toch niet gerust op bent! Hoop dat je nu een duidelijk antwoord hebt gehad!

Nee hetgeen met schoonmoeder is nog niet uitgepraat/ besproken. Maar ik zit er eigenlijk niet zo mee op het moment. Het komt er vanzelf wel op straks als de kleine er is. Komt wel goed.

Hoop dat je lekker kunt genieten van je vakantie! Jullie gaan toch een weekje of midweek naar Zeeland als ik het goed had???? Nu met de kerstdagen of de tweede week met oud en nieuw??

@Marlies: he bah meis dat slapen moet wel beter gaan worden hoor! Kan me voorstellen dat het niet lekker slaapt met die braces!! Hoop wel dat je er snel aan went want je hebt je nachtrust zo hard nodig!
    Vervelend gevoel, verdoofde vingers, alsof ze slapen.

Jeetje dat zijn nogal wat klachten bij B12 tekort zeg. Bij het merendeel link je dat echt niet aan B12 omdat het ook bij zoveel andere ziektebeelden past. Lastig zeg!
    Hoe zijn ze er bij jou achter gekomen? Is er vrij snel op B12 getest toen je een aantal van die klachten had?? Omdat er toch artsen waren die het niet konden geloven als je geen bloedarmoede had.

Heb je al plannen voor de kerstdagen?? Komt iedereen bij jou of gaan jullie weg??

Nou meis hoop dat het komende nacht wat beter slapen wordt voor jou! Duim!

Hoe is het met Armande, Mamaatje en Linss??

Hoop dat je klachten ook verminderen Linss en je vol kunt genieten van de laatste weken!

@Armande: ook vakantie nu toch??? Wat ga jij doen met de feestdagen? Is manlief wel thuis?

@Hier: heerlijk gebakken aardappeltjes gegeten, broccoli en een lekker stukje vlees.
    Lekker moe nu! Vanmorgen lekker gegeten met mijn leerlingen en een film gekeken. Daarna meteen door naar de kapper, weer blij met mijn haartjes.
    Nu lekker op de bank en straks de film In Time kijken op Film 1!

Fijne aaf meiden en hoop op een goeie nachtrust voor iedereen!

7. sunshineS1976

Oh my God Marlies!
    Voor jou is het echt nog maar 8-9 weekjes!! Dan ben je gewoon echt mama!!
    Met 38 weken halen ze de kleintjes sowieso toch??
    Wauw, echt zo spannend!

Hier kan het 7 weken zijn, of 10 of 12 pfff :p
    Hoop toch echt geen 12! ;)

8. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Hier lekker op de bank klaar voor een filmje, glas icetea erbij, chipjes volgen nog... maar goed, heerlijk genoten van t bad! Was echt ontspannend! Heerlijk! Was k aan toe!
    Zag m'n buik weer lekker tekeer gaan, gisteravond ook al en heb t eindelijk op de film! Denk niet dat ik filmpjes hier kan plaatsen he?

Wow! Idd! Kan nu heel snel gaan he Krullie!
    Was donderdag 31 weken, dus 6, 9, of 11!
    Hoop toch echt niet op vertraging hoor haha

Heerlijk dagje heb je gehad! Lekker zo n kerst ontbijt!
    VNV bij mama genoten van twee lekkere oliebollen met poedersuiker :p wat voor lekkers hadden jullie allemaal?!
    Welke film hebben jullie gekeken?

Aanrader voor jullie; the Family Stone..
    Mooie kerstfilm! Meeslepend, grappig, Romantisch..

Fijn dat je geen duizeligen meer hebt lieverd!

Ben blij dat je er ook zo overdenkt wat betreft de volledige verantwoording bij de cliënten te leggen..
    Ik ga t echt bij ze neerleggen maar kan me al bedenken wat ze gaan zeggen..

O ja ik voel precies t zelfde wat de bewegingen van t beebje aangaat!
    Sterk eigen willetje en wat t nou uitvreet daarbinnen is 1 grote vraag hihi!
    Maar fijn om zoveel tekenen van leven te voelen tussen de echo's door
    Zal t nog gaan missen na de bevalling!

M'n film is begonnen! Fijne avond dames!

9. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
  10. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    31 wk buikje van VNV net uit bad!

11. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

Jun 3, 2012
    1,713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Hee meiden, even een snel bericht. Vanochtend na controle opgenomen. Mijn harde buiken hebben namelijk effect op mijn baarmoedermond. Was vorige week nog 3.7 en bij controle 2.6 en 2 uur later nog wat kleiner. Krijg nu voor zekerheid longrijping en weeremmers omdat ze bang zijn voor weeen. Laatste registratie van activiteit baarmoeder en eindjes was goed.
    Na 48 uur stoppen ze infuus en dan is het afwachten.
    Voel me verder goed, geen pijn etc. Dus was erg verbaasd.

12. armande

armande Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    2,229
    0
    0
    Hier nog een vakantieganger! Was al eerder vrij door dat virus, maar nu manlief weer thuis is hebben we écht vakantie! En voor het eerst sinds jaaaaren een hele week samen! We hebben niet zoveel vakantiedagen dus die gaan altijd op aan op vakantie gaan (luxe natuurlijk he, op wintersport en zomervakantie) en de extra dingen die er wel eens bijkomen (ziek kindje, bruiloft, ziekenhuis om maar wat te noemen haha)
    Maar goed nu dus een week niks! Nada! Noppes! Heerlijk! Maar ja wij krijgen het altijd wel vol! Bijvoorbeeld om met kerst drie avonden achter elkaar eters te hebben :D

@marlies, ik heb ook even mn skatespalken gedragen toen ik beginnend carpaal tunnel syndroom had en ik weet hoe "onthand" je dan bent ;) maar fijn hoor dat je ze nu hebt!!

@krullie, als je straks moeder bent, ben je nooit meer zonder zorgen ;) onthou dat goed, dat zal los staan van jouw hypochondrie.... De ene moeder is natuurlijk de andere niet, maar als jij je straks zorgen maakt komt dat deels ook door je moedergevoelens!

@beebje, hier ook flinke bewegingen, echt hele uitstulpingen. Volgens mij draaide hij/zij gister om, dat is een wat minder gevoel zeg maar... Kan ik me van mn zoontje ook nog wel herinneren, auww
    Ik heb de beweging ook gefilmd en manlief heeft dit op you tube gezet, dus als je hier geen filmpjes kan plaatsen @D (en ik denk van niet) dan zou je dat ook kunnen doen.

@D, leuk idee van combi kaartje/thema/tekst
    Ik ben vandaag ook weer verder gegaan met de kaartjes en wel een aantal leuke gevonden, nu wacht ik op manlief..........*zucht*
    en de muurschildering is bijna af!

13. armande

armande Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    2,229
    0
    0
    Woooh! Das schrikken!!
    (we hebben tegelijk gepost...)
    Fijn dat je je goed voelt en dat ze je even goed in de gaten houden!
    Kan je me uitleggen wat die getallen betekenen?
    Sterkte!!

14. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

Jun 3, 2012
    1,713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Cm, maar verder geen idee. Moet boven 2,5 blijven volgens mij dat weet ik wel.

15. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Jeetje linssiej ik schrik r ook van! Dacht juist dat t kleiner aantal cm positief was omdat je baarmoedermond nog niet open mag staan? Nou heb er duidelijk geen kaas van gegeten!
    Hoop dat je gauw weer naar huis mag! Je zal wel geschrokken zijn en je vriend ook zeker? Gelukkig voel je je verder goed! Hou ons op de hoogte!

16. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    O heeerlijk Armande, quality time! Geniet er lekker van! Leuk eters! En jullie zijn toch samen, ondanks de visite, gezellig!

Ah, mag zeker geen link van dat filmpe :p
    Staan miss veel andere prive filmpjes op dat account ed?

Ik heb geen account iig dus weet nie of ik zoveel moeite ga doen om m te plaatsen :p
    Whats appen gaat dan net wat makkelijker haha

Zo benieuwd naar je muurschildering en het uiteindelijke kaartje!

Ik ga ook t voorwerk doen wat betreft t kaartje.
    En dan kijkt ie maar mee als ik een beetje ideetjes heb..
    Leuk dat jullie t ook een leuk idee vinden hihi..
    Zal zo eens even rondkijken!

17. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Hey meiden,

Had hele avond bezoek, vandaar nu pas een reactie!

@lins: jee wat schikken zeg.... Ik weet idd ook niet wat die getallen zeggen maar dat je moet blijven ed is natuurlijk heel spannend. Hopelijk vooral uit voorzorg en dat er nu idd niet al weeën komen!! Hou je ons op de hoogte??! Mijn duimen draaien iig!

@krullie en armande: jaaaaaaa vakantie!!! Fijn armande dat ja lekker een week met je man hebt, lekker genieten van elkaar!

@krullie: die vriendin is sowieso hypochonder maar tijdens zwangerschap wel meer.

@d:leuk idd thema kamer en kaartje hetzelfde!! Was de Chinees lekker?

Hier ook minder bericht...
    Werd niet door vk teruggebeld maar door de gyn. Toch erg afwijkende metingen: buikomvang al veel verder en de beentjes juist onder t termijn. Rare verhouding ook. Gyn wil dat ik zal kom zodat hij t opnieuw kan meten (en dan nu rustig en nauwkeurig want het kan zo zijn dat de meting gewoon niet nauwkeurig genoeg is gedaan). Ik reageerde natuurlijk met of ik me nu zorgen moet maken en waaraan hij denkt. Vooral kans op suiker door die grote romp. Korte beentjes waren minder erg, want hij dacht echt niet aan dwerggroei gelukkig.
    Nou heb ik ook in verhouding korte benen en lange romp.
    Daarna belde gelukkig de vk nog. Heel lang gesproken en heeft me redelijk gerustgesteld. Zei ook echt: denk nu nu aan nare dingen want dat is echt onwaarschijnlijk! Maar ja, je gaat nu toch malen...
    Ma word ik gebeld voor een afspraak die nog deze wk zal zijn. Maar waarsch pas na de kerst. Zo balen dat er nu weekend en kerst tussen zit. Wil gewoon niet afwachten!

Ik ga proberen te slapen! Hopelijk lukt t!!

18. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    @Caroline; ah lieverd, wat vervelend dat je zo ongerust t weekend/de feestdagen in gaat.. Ik denk dat t een combinatie van een niet nauwkeurige meting en mamas bouw is.. Ik heb bijv lange benen, ons beebje ook. Terwijl mijn man iets kleiner is als mij. Mogelijk heeft jouw beebje ook jouw bouw, wat kortere benen en een langere romp.. Het is moeilijk om t los te laten tot je helemaal zeker weet hoe en wat, maar hoop dat t je toch lukt om je gedachten te verzetten en van t positieve uit te gaan!
    Lieve vlos heb je, dat ze even uitgebreid de tijd voor je nam! Aan zulke mensen heb je wat he!
    Was de vorige meting gejacht trouwens? Omdat je schrijft; dan rustig en nauwkeurig.. Was dit laatst maar f snel snel? Want dan lijkt me dat t meest waarschijnlijk!

19. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Hey lieve d,

De meting was eigenlijk alleen voor t vruchtwater, wat overigens goed was, maar ze heeft toen idd ook ff het kindje opgemeten. Ze zei toen alleen: ohw beetje groot kind. Maar meten ging wel heel snel ja.
    Toen voerde ze het in in de pc en toen bleek toch die afwijkende afmetingen..
    Dus kan idd heel goed de nauwkeurigheid zijn en idd mijn bouw. Denk t ook hoor, maar je moet wel ff die bevestiging krijgen... Dus redelijk gerust gesteld door vk (zeker heel lief en fijn) maar toch niet helemaal natuurlijk...

20. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Nee snap t hoor! Maar als ik t zo hoor heb ik sterk t gevoel dat t allemaal goed zit! Maar ik ken mezelf, en zou me ook zorgen maken, je wilt gewoon die bevestiging van iemand die weet waar die t over heeft! Hopelijk heb je snel die duidelijkheid!

Share This Page