Wie ook in Week 5 van haar zwangerschap?

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by D83, Jun 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Iemand tips mbt t ontwerpen van eigen geboortekaartjes
    als ik leuke lion king plaatjes (gevonden via google) als voorkantje gebruik is de kwaliteit niet zo :( boehoeeee

2. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

Jun 3, 2012
    1,713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Ja doe ik meiden. Kan niet goed slapen. Kan bijna nooit ergens anders goed slapen.
    Baarmoedermond zelf zit nog dicht. Hopenlijk wordt alles rustig en mag ik snel naar huis.

3. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Geloof t meid.. Is ook niet prettig
    Heb je kamertje alleen?

4. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

Jun 3, 2012
    1,713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Ja heb heerlijk een eigen kamer in dit ziekenhuis. Wordt ook echt bediend als de koningin haha. Goed eten etc. Wat wel irritant is is dat de infuuspomp elke 5 uur een nieuwe vulling moet hebben.

Heb uiteindelijk nog wel lekker geslapen. Inmiddels wel wat harde buiken weer gehad maar niet zoveel als gisteren.

5. armande

armande Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    2,229
    0
    0
    Hè meiden, wat een ontwikkelingen weer.....
    Duimen duimen duimen maar!

@caroline, ik merk dat het hier ook nog wel eens uitmaakt wie het onderzoek doet, de ene zegt dit, de ander zegt dat. Bij ons is sinds kort het echo gedeelte in het ziekenhuis en de controles bij de vkpraktijk, tussen deze twee mensen zit al een verschil.... ik ben ook steeds van uitgerekende datum veranderd bijvoorbeeld.
    Ik hecht nét wat meer waarde aan de dames in het ziekenhuis;)
    Bovendien was de laatste x bij de vk een hele jonge vk en die wuift alles in de wind wat andere mensen zeggen....dus....

Al met al na jullie verhalen en (nog steeds) mijn harde buiken toch wel heel erg nieuwsgierig naar onze groeiecho a.s. Maandag.....!

@D kan je geen proefdruk laten maken? Anders zou ik het risico niet nemen hoor, straks is je kaartje niet scherp genoeg.
    En heb je al gekeken op Kaarten maken? Kaartje sturen? Fotokaarten? - Kaartje2go ?

Ik moet nu ff verder maar al later vandaag kijken of ik de link kan doorsturen aan je.

6. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

@Dtje: oooh hou op over oliebollen! :p
    Ik kan de geur van die dingen niet eens verdragen, dan ga ik al over mijn nek.
    Toen ik een jaar of 6 was me op oudejaarsavond helemaal misselijk gegeten aan die dingen, zodat ik de hele nacht boven de wc pot hing. Sindsdien nooit meer een oliebol aangeraakt en de geur maakt me al ziek. Ik blijf er ver van uit de buurt! :p

The Family Stone ken ik! Met Sarah Jessica Parker toch? Kwam vorig jaar vaak op Film 1 voorbij, leuke kerstfilm idd!

Wat leuk dat je de bewegingen nu op film hebt vastgelegd! Geen idee of je hier filmpjes kan plaatsen, denk het niet nee…

Mooie buik!! Mooi naar voren! Lijkt ook wel naar beneden te zakken of lijkt dat maar zo? Lijkt net of je eerst hoger droeg…

Wel heel gaaf om echt je geboortekaartje zelf te ontwerpen! Ik waag me er niet aan, te veel online gepruts. Als de foto’s die jij wilt niet mooi lukken online, zou je er ook mee naar een drukker kunnen gaan! Die kunnen vaak veeeeel meer dan jij zo online kunt vormgeven.

@Linss: oh jee meis dat is schrikken zeg!! Wat een geluk dat ze er op tijd bij zijn en je al preventief longrijpers en weeënremmers krijgt. Hopelijk is het niet nodig en blijven de ukkies nog even lekker bij je!! Veel sterkte meis!

Fijn dat je lekker hebt kunnen slapen, ondanks dat het infuus elke 5 uur vervangen moet worden. Fijn dat de medicatie lijkt te werken als je harde buiken nu afnemen!
    Hoe is vriendlief eronder? Hij is vast ook wel geschrokken!
    Hou je taai he meis, je bent daar in goede handen!

@Armande: ooh wat heerlijk een hele week vakantie samen met je man!! Een luxe positie!! Geniet er van hoor!

Wil wel een foto van de muurschildering he :D

@Caroline: ooh meis dat zal ook schrikken zijn geweest zeg, gebeld worden door de gyn!!
    Hij heeft een goed punt hoor! Je hoeft het pijltje voor een meting maar net 2 mm te ver of te kort te plaatsen en dat kan al een verschil van een week zijn! Poeh ik hoop dat het gewoon door de routine en snelligheid verkeerd is gemeten en er bij de gyn een mooie kloppende meting uitkomt! Wat vervelend van die feestdagen dan weer he!! Hopelijk mag je donderdag meteen komen. Snap dat je je zorgen maakt ,maar gelukkig is het ergste wel weggenomen. Ga voor je duimen X

7. sunshineS1976

Ik werd net gebeld door de vrouw van mn schoonvader.
    Daar zouden we tweede Kerst met zn allen heen gaan voor een brunch. Hun dochter van 4 jaar heeft de waterpokken.
    Ze hebben al op google info opgezocht en een vriendin had een vk geraadpleegd en het lijkt geen kwaad te kunnen voor zwangere vrouwen als zij de ziekte ooit al hebben gehad.

Op internet lees ik een beetje tegenstrijdige verhalen eigenlijk... eigenlijk ben je immuun en je kleine ook, maar er is toch zo'n 5 procent die het voor de tweede keer kunnen krijgen en waarbij t ongeboren kindje ook besmet kan raken.
    Ja de hypochonder in mij vindt dit absoluut niet leuk!!

Waarom moet dit nou weer gebeuren?! Zal maandag de vk/gyn bellen, maar ga eigenlijk op voorhand liever al niet.... brrrrrr
    Ben al panisch voor openbare toiletten, deurkrukken en mensen zoenen, laat staan een huis waar een zeer besmettelijk virus in de lucht hangt....

8. sunshineS1976

#3648 sunshineS1976, Dec 22, 2012
    Last edited by a moderator: Dec 22, 2012
    Aaaaaw de bel ging net en dacht dat t vast weer een folderbezorgertje was die je weer geld moet geven. Heb er vorig jaar 21 (!) aan de deur gehad van reclamefolders. Dan is het niet leuk meer.

Maar neeee! De bloemist!
    Heb een prachtig boeket gekregen van het werk :D
    Van het management, de directeuren die ik wel ken, maar nooit mee te maken heb op de werkvloer. "Dat 2013 ons maar een mooi en gezond kindje mag brengen!" Wat lief zeg!!
    *emo* :p

9. sunshineS1976

Over die baarmoederhals en de getallen waar Linss het over had: tijdens de zwangerschap is je baarmoederhals tussen de 4 en 5 cm. Naarmate je uitgerekende datum nadert, wordt je baarmoederhals steeds korter en gaat verweken en dan ga je dus bevallen.
    Bij Linss moeten ze dat nu in de gaten houden omdat het niet veel korter mag worden!

10. sunshineS1976

Marlies :D:D
    Lekker geslapen meis??? Ondanks je spalken? Ik hoop het echt!!

11. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    1,156
    0
    0
    Zeeland
    "@Krullie jij eerst even om je gerust te stellen.... Ik had van de week mijn broer aan de lijn met het verhaal dat bij neefje de waterpokken heersten op zijn school..... Shit dacht ik meteen... daar gaat de kerst. Ik halve nacht liggen googlen en kwam er ook niet uit. Meteen de gyn gebeld volgende morgen....

Ik heb ze zelf gehad dus het kan voor mij geen kwaad zeiden ze nadat ze het hebben uitgezocht. Volgens mijn eigen google info ook alleen onder de 20 weken. Ik ben gerustgesteld. Maar mijn neefje heeft ze ook nog niet. Ik denk wel dat als de blaasjes open zijn je er voor moet zorgen dat je daar dan niet mee in aanmerking moet komen.
    Ik ga gewoon heen nu. Gelukkig....

@Lins.... jee meid wat schrikken zeg... hoop dat het niet erger wordt en dat je gerust naar huis kan. Sterkte!

Wordt trouwens een baarmoedermond standaard opgemeten of alleen als er reden tot is?

@Caroline... Jij ook balen meid. Had gehoopt dat ze je gister gerust konden stellen. Dit is niet fijn zo de kerst in te gaan. ik ben wel van mening dat het meten soms wat lastig te beoordelen is. 1 of 2 mm ernaast en een heel vertekend beeld.

@Dtje volgens mij kan dat op www.vistaprint.nl een eigen kaartje ontwerpen.

@Armande...geniet van de vrije dagen met je mannetjes... heerlijk.

Hier zopas ook lekker oliebollen gehaald..voor vanmiddag denk ik. Wilde ze meteen opeten maar ja ik had ook nog een kom soep en die combi leek me niet zo goed hahaha...
    Dus keurig broodje kaas gemaakt. Is het weer bij jullie ook zo triest? Ik moest er echt even door maar het is grauw en grijs... brrr.

Vannacht nog niet heel goed geslapen maar wel beter... het went al wat merk ik. Zo doe ik de rechter weer om want ik merk dat ie weer meer opspeelt na een ochtend van alles en nog wat doen. Maar moet eerst zo nog even een kadootje inpakken...

Tot later meiden en sterkte voor een ieder die het nodig heeft!

12. sunshineS1976

Ooooooh dank je Lies :D:D Je bent een schat!
    Dank je voor je geruststelling!! Je neefje zal het dan ongetwijfeld gaan krijgen de komende weken! Fijn dat het voor ons geen kwaad kan kennelijk en je kerst niet in het water valt hierdoor!

Fijn te lezen dat het slapen nog niet super was, maar wel al beter! Er zit vooruitgang in en dat is al fijn! Doe ze om hoor als je last krijgt! Niets forceren!

Hier ook shit weer... grauw en heel veel regen. Bij jullie was er toch een weeralarm afgegeven voor ijzel enzo las ik op telegraaf? Of net niet bij jou?

Smakelijk met je oliebollen :p Soep erbij lijkt me ook geen combi nee :p

13. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    1,156
    0
    0
    Zeeland
    @Krullie graag gedaan meid. Hoopte al dat je snel zou lezen :D

ja er was hier weeralarm ivm ijzel maar in FRL was het het eerste ingetrokken en nu volgens mij overal al. Gr en Dr nu ook. Het is ook niet glad meer maar wel heel vies.

Ik ga even verder lees vanmiddag wel even bij!

14. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Zo al n hoop geschreven dames! Hihi

Linssiejj; lekker n eigen kamertje! Laat jij je maar lekker verzorgen dat maakt n hoop goed want zo fijn is t niet in een zhuis!
    Hopelijk gauw naar huis! Hoe gaat t nu met je?
    Krullie bedankt voor de aanvulling, ti's me n stuk duidelijker!

Wat lief dat boeket van j werk! Echt attent! Lieve tekst op t kaartje :)

Jezus wat n gezeik aan j deur met die geldbietsers :p
    Haha daar gaat t ze uiteindelijk wel om laten we eerlijk zijn
    Ben ook ooit toen ik 13 was ofzo langs de deuren geweest hihi
    Incasseren :p

Ik sluit me aan bij lies wat betreft de waterpokken
    Vraag me af of ik ze wel of niet heb gehad...

Ja he m'n buik groeit meer naar voren dan echt omhoog.. Denk dat ie wel weer is gedraaid kon echt beentjes/voetjes pakken gister op de bank en hij dook nie gelijk weg
    Zat ook lekker rustig te aaien hihi

Bedankt voor de tips dames mbt de kaartjes
    Op die sites ben ik al geweest
    Maar vind t toch nog wel lastig hoor
    Moet nog x kijken als ik wat fitter ben n anders maar naar de drukker idd
    Heb er ook maar weinig nodig eigenlijk

O Krullie zo jammer dat j ze niet meer weg krijgt
    Ik had dar heel lang met stroopwafels
    Had ik op op m'n nuchtere maag n zo gespuugd
    Bah!
    Maar krijg ze al weer jaren prima weg hoor
    Miss gewoon x voorzichtig proeven
    J weet wat j mist want j kreeg ze aardig weg Zo te lezen hihi :p

Spannend maandag Armande! Ik moet 2 januari en 4 januari terug voor de laatste 3D
    Zal dan tot de bevalling de laatste x zijn denk!
    Maar lang duurt t dan niet meer :D

Heb nog niet eens naar t weer gekeken
    Ben zo moe
    Lig nog steeds te luieren&lezen op bed
    Eindelijk n dagj Niks
    Ga er zo wel uit heb zo n honger!
    Wil eigenlijk VNV naar de bios n Miss straks nog f de stad in!

Jullie nog plannen?

15. sunshineS1976

@Marlies: gelukkig is t weeralarm ingetrokken! Maar tis gwn vies weer dit weekend! Lekker binnen blijven als je niet naar buiten hoeft!

@Dtje: oooh superleuk dat je gwn een voetje kon pakken! Wauw! Ik verlang elke dag meer en meer naar de kleine hoor pff! Had een filmpje gezien over babymassage als onderdeel van een vast bedritueel voor het slapen gaan of als de baby krampjes enzo had. Lijkt me ook zo leuk om te doen!

hahaha dus jij was vroeger ook zo'n geldwolf dat je alle deuren langs ging :p het hoort erbij he, zo kunnen ze ook een zakcentje verdienen. Vind het ook niet erg, maar 21 personen gaat me te ver. Ook veel zonder kaartje met 1 of ander stom foldertje. Niet eens "echt" dus. Of dat je 4 van die irritante mannetjes voor je deur hebt staan die uberhaupt al te jong zijn om je folders te bezorgen, maar wel zo'n kaartje bij zich hebben, van grote zus of moeder ofzo. Geef dan echt maar aan 1 hoor, tis wel goed :p

haha gelukkig dat je weer stroopwafels kunt eten, zijn ook heerlijk! Heb stroopwafelpudding in huis gehaald!
    Zag trouwens ook dat Hertog een nieuwe smaak ijs heeft: Appelkruimeltaart! Wil ik maandag even scoren voor eerste Kerst eigenlijk.
    Met de postcodeloterij hebben we 3x een halve liter bak Ben&Jerry ijs gewonnen! Pas in januari ophalen, maar ben verzot op hun ijs!

Ik hoef die oliebollen niet meer te proberen hoor :p Die paar weekjes dat je er tegenaan loopt in december, laat ze lekker links liggen.

Heerlijk zo'n luierdagje! Naar de bios vanaaf? Welke film?

Krijg je geen echo meer bij de vk? Groei- of liggingsecho??

Hier niet echt plannen, behalve dat ik mn administratie nog even wil bijwerken en alvast een grote kast leeg wil halen en in dozen doen. Geld ook voor mijn kledingkast. Alle kleding die ik niet meer aandoe tot de bevalling kan alvast in dozen of zakken.
    Nu nog even zin maken daar in :p

16. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    1,156
    0
    0
    Zeeland
    Zo fijn een bed in de kamer. Heerlijk uurtje geslapen. Ik twee januari weer echo. Dit keer bij een andere gynaecoloog. Ben benieuwd. Nu eerst aan de olie bollen

17. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

Jun 3, 2012
    1,713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Nee meten de baarmoedermond niet standaard op. Deden ze vanwege de harde buiken. Hij vond het echter wel raar dat ze effect hadden op mijn baarmoedermond want heb geen pijn en komen ook niet veel per uur.
    Nu gaat het wel, nog steeds harde buiken. Maar baarmoedermond nog niet opnieuw gemeten.
    Krijg zo weer prikje voor long rijping. Heb er wel vertrouwen in. Heb ook geen ontsluiting of iets
    Beide kindjes zijn erg druk en merk dat zij vaak harde buiken opwekken, maar ook als ik naar toilet ga of anders ga liggen dus baarmoeder is wel gevoelig nu.

18. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

Jun 3, 2012
    1,713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Vriendlief schrok pas toen hij zag dat ik aan infuus moest etc en toen ze zoveel bezig met me waren. Ik belde hem of hij wilde komen, maar toen was het eigenlijk alleen voor ctg en dan mocht ik avond naar huis. Dus toen ze baarmoedermond nog keer gingen meten mocht ik meteen blijven. Heb ook geen weeen gehad ofzo. Maar ze waren er wel bang voor. Ja fijn dat ze toch longrijping etc geven. Nu afwachten. Hopenlijk snel naar huis en daar bedrust.

19. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    1,156
    0
    0
    Zeeland
    Sterkte meid!

20. armande

armande Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    2,229
    0
    0
    @krullie,
    Idd geen zorgen maken wb de waterpokken. (al snap ik je wel!) laatst had er een client van mij gordelroos (wat hetzelfde zeg maar is) en toen heb ik ook de vk gebeld. Maar omdat ik het als kind heb gehad en al ver ben in mn zwschap kan er niks gebeuren!

@D, haha moet wel lachen om jou hoor, om half twee vragen of we nog plannen hebben! Jouw dag moest nog beginnen en wij hadden de halve dag er al weer op zitten :p
    Als je it over een jaartje terugleest kan je er alleen nog maar van dromen ;)

Gaan eten, rode kool en gehaktbal gemaakt door manlief voor de geinteresseerden ;)
    Kom later nog wel even!

Share This Page