Wie ook in Week 5 van haar zwangerschap?

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by D83, Jun 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

@Linss: kan me voorstellen dat je vriend schrok van het infuus enzo! Komt toch ineens allemaal dichtbij, het wordt serieus!
    Gelukkig heb je er vertrouwen in, het klinkt ook goed! Geen ontsluiting is sowieso belangrijk natuurlijk. Hopelijk mag je snel naar huis om daar bedrust te houden. Beter dan in een zh! Sterkte meis en hoop dat je vannacht weer een beetje lekker slaapt.

@Marlies: heerlijk dat je eventjes hebt geslapen vanmiddag! Groot gelijk met zo'n lekker bed! Waren je oliebollen lekker? Wat heb je vanaaf op het menu staan?

@Armande: heb je vroeger de waterpokken of gordelroos gehad? Of allebei :p Ja had ook gelezen dat het t zelfde virus is. Ik heb wel waterpokken gehad, maar nooit gordelroos.

Heb je lekker gegeten? Dat gaan wij morgen eten!
    Heb vanavond pasta gemaakt met paddenstoelenroomsaus en een lekkere salade. Was smullen!

@Dtje: ga je nog naar de film vanaaf?? Ook lekker gegeten?

2. armande

armande Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    2,229
    0
    0
    @krullie, toen ik 5 was de waterpokken, dus ik heb nu genoeg antistoffen bij me.
    Nu was er hier n kindje op de psz die krentebaard had en op t kerstfeest vorige week een kindje dat roodvonk had gehad....zucht...er zijn altijd wel ziektes maar als je zwanger bent is t n ander verhaal he?
    Alhoewel zoontjelief van mij nu wel de waterpokken mag krijgen ;) straks met de baby erbij liever niet!

3. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Hahaha Armande :) je hebt gelijk :p
    Moet er zo vaak aan denken als ik nog eens een xtje omdraai..
    Zo van straks kan dat gewoon niet.. En ook als ik me op gemakje op maak of m'n haar krul, zal er straks ook wel bij inschieten!
    Hoop dat ik er dan nog wel een beetje fatsoenlijk bij loop hoor haha

Niet meer na bios geweest.. Miss morgen of ook met kerstavond
    We zijn bij m'n schoonouders met heel de familie want er is bezoek uit Oostenrijk
    Konden zo weer aanschuiven, heerlijk!
    T regent jammer genoeg nog steeds, stad was dus niet zo n succes maar nog wat kleine dingetjes gekocht voor in huis en even langs m'n mama..

Verder geen nieuws
    Voel m'n mannetje lekker bewegen..
    Lijkt me ook heerlijk Krullie om babymassage te geven, las er laatst ook over! Vinden ze heerlijk omdat hun huidje zo gevoelig is.. Aanraken vinden ze heel fijn!

Ik ga weer even naar t bezoek!
    Fijne avond dames! Linssiejj veel sterkte!!!

4. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Oh ja, Krullie; 2 Jan is de liggingsecho en 4 Jan de pretecho!

5. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

Jun 3, 2012
    1,713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Zo heb heerlijk geslapen. Ben nu wel wakker, maar dat heb ik thuis ook vaak. Probeer zo nog even in te dutten tot uurtje of 7.
    De kleintjes zijn nu ook heel actief dus dan kom ik vaak moeilijk in slaap.
    Gisterenavond nog nauwelijks een harde buik bemerkt. Vanmiddag gaat het infuus eruit, ben zo benieuwd.
    Heb wel echt goede verhalen gelezen op internet, veel meiden hadden daar zelfs al wel weeen of ontsluiting dus ben benieuwd.
    Bloed en urine waren helemaal goed.
    Vandaag krijg ik weer lekker veel bezoek dus gaat de dag snel. Gisteren was vriendlief er in de ochtend en avond en middag goede vriendin van mij. Vandaag heb ik tegen vriendlief gezegd dat hij maar lekker raar uurtjes moet gaan werken, even afleiding voor hem. Vanmiddag komen mijn ouders en ook mijn schoonzus met de kleine dus genoeg inloop hier.

Ik hou jullie op de hoogte!

6. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    1,156
    0
    0
    Zeeland
    Gelukkig heb je goed geslapen @Lins... en wat ben je positief! Goed bezig meid! Sterkte met alles daar en hopelijk lekker naar huis straks. Hoe is het met je handen?

Ik heb voor de verandering ook eindelijk goed geslapen werd pas tegen 8 uur wakker en dat is een klein wonder hier.Na het plassen drie keer wel weer vlot ingeslapen... Heerlijk!
    Maar heb zo een nare droom gehad... meiden dit betekend toch niks?

Ik was aan het bevallen... wat heel vlot ging en opeens zat ik bij mijn beste vriendin in de auto en toen zei ik o het is drie uren later we moeten naar huis want ik moet voeden. In het bedje lagen twee kindjes maar ze hadden alletwee al een mondje vol tanden. En opeens speelden ze met 2 dagen oud al in de speeltuin met maat 68 aan. Ik raakte in paniek want ik had niet genoeg kleertjes en toen zag ik dat 1 van de kindjes ernstig ziek was. Hij had de ziekte van duchenne... Hoe vaag wil je het hebben????

Ik ben er maar uitgegaan en heb nu lekker warme broodjes met kaas en ham uit de oven met een groot glas koude jus de orange want dat is echt een must in de ochtend... daar doe ik bijna een moord voor. Best bijzonder want ik hield er helemaal niet van...

De regen komt hier werkelijk met bakken uit de hemel... Kat wil ook niet naar buiten... Ik blijf lekker lang om hangen denk ik... heerlijk!

7. armande

armande Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    2,229
    0
    0
    @lins je klinkt idd goed en opgewekt, super! Fijn dat je goed geslapen hebt! Knap je zó van op!

@marlies, ook al goed geslapen, heerlijk!
    Ik ben ook aan de verse jus en die wordt nu beneden geperst voor mij hoor ik! En ineens ook aan de cassis, drink ik nooit!
    Ik sprak laatst iemand die sinds dr zwangerschap ineens spruitjes lustte en daar ook echt verslaafd aan was, rare wezens zwangeren!

Nee hoor, die droom heeft echt niets engs te betekenen hoor, je bent zwanger, wordt mama en daar horen zorgen bij, zo zie ik het hoor.....neemt niet weg dat t vervelend is zulke dromen ;)

Ik ga er maar eens uit, naar mn mannen beneden
    Tot later en anders fijne zondag!

8. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    1,156
    0
    0
    Zeeland
    Hmmmmm krijg net een berichtje... lunchen bij de mac!!!! Joepie ik ben voor!!

9. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    1,156
    0
    0
    Zeeland
    Maar eh spruitjes? Ik moet er werkelijk niet aan denken... ook niet meer aan ijsthee trouwens... lijk wel of ik af en toe van een andere planeet kom hahaha

10. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

Jun 3, 2012
    1,713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Mijn handen tintelen nog steeds maar niet hinderlijk meer, heel gek. Misschien toch ook doordat ik ze nu minder belast.

Ja goede nachtrust doet me goed.

11. sunshineS1976

Ha meiden!

Hier nog iemand die heerlijk heeft geslapen!
    Huiskamer weer aan kant hier, weer een lekkere luie dag. Zo even chocoladebroodjes warm maken!

@Marlies: oeh lekker naar de mac! Vertel maar niet wat je hebt gegeten want dan wil ik er acuut ook heen!
    Naar die dromen! Maar ze betekenen echt niets :) Tenminste, dat hoop ik :p Ik heb ook heel wat bizarre vervelende dromen al gehad. Net wat Armande erover zegt :)

Hier gedroomd over dat ons meisje er was, zooo mooie droom. Alleen na een week was ze al net zo groot als een half jaar en dat vond ik wat minder, dat de tijd echt zo snel ging. Vervolgens raakte ik weer spontaan zwanger omdat ik niet meer aan de pil was gegaan (ben ik denk ik ook niet van plan, ben toch niet vruchtbaar van mezelf) en kregen we een jongenstweeling en stond mn leven op zn kop met drie kleine kids :p pff

Fijn dat je zo lekker hebt geslapen Marlies!! Dat doet je dan zo goed! Heerlijk zo'n broodje met ham en kaas uit de oven en jus. Ik moet ook niet aan spruitjes denken, bah!

@Armande: ooh ik ben dol op cassis :p
    Ik heb nog geen gekke dingen eigenlijk die ik niet meer lust of ineens wel lust.
    Lief zeg dat er zo voor je wordt gezorgd en jus wordt geperst enzo ;)
    Plannen voor vandaag? Fijne zondag!

Wat betreft je zoontje: anders moet je m even naar hier brengen en met t meisje spelen :p Dan heeft ie over een weekje of 1-2 waarschijnlijk ook de waterpokken! Beter nu dan als de baby er is inderdaad! Er zijn altijd overal virusjes enz en vooral kinderen zijn er lekker vatbaar voor ja. Ben er normaal al niet zo van hoor, brrr, maar inderdaad als je zwanger bent is het helemaal vervelend en "engig".

@Linss: fijn dat je zo goed hebt geslapen! Dan voel je je al tienx beterder en kun je zoveel meer aan!
    Spannend als het infuus eruit gaat, maar gaat helemaal goedkomen! Hoop dat je snel naar huis mag! Vandaag al of morgen? Fijn al dat bezoek, geniet ervan!

@Dtje:
    Welke film heb je in gedachten voor de bios?? Hoop dat je vanaaf of morgenavond een gaatje kunt vinden!
    Leuk dat je lekker bij je schoonouders weer kon eten en dat er bezoek was uit Oostenrijk!
    Vandaag ook plannen??

Ben ook benieuwd straks naar de tijd voor onszelf als de kleine er is. Of even lekker douchen en je voetjes op t gemak verzorgen enzo, lekker make upje en je haar doen... in mijn beleving als de kleine slaapt kan dat wel. Of als ze wakker zijn, even in het wippertje bij je zetten terwijl je dat doet :)

Baby's vinden aanraken en massages heel fijn. Aanraken is zelfs essentieel voor de hechting tussen moeder en kind en de ontwikkeling van het kindje! Kindjes die vroeger weinig geknuffeld zijn, groeien op met ontwikkelingsstoornissen enzo. Zielig!
    Denk dat ik mijn kleine nooit meer los wil laten en al moeilijk vindt als ze echt even in dr bedje moet slapen!

12. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    Fijn dat jullie allemaal lekker heb en geslapen!
    Ik ook wel maar blijf moe.. Echt totaal geen energie!
    Ga zo toch even om boodschappen hopelijk voel ik me dan weer wat fitter.. Soms is dat zo he als j dan toch wat doet, voel j j fitter..

Ik denk dat die droom lies meer heeft te maken ook met t feit dat we Miss bang zijn dat t opgroeien van de kleintjes net Zo snel gaat als deze zwangerschap soms
    Maar we tegelijkertijd ook nieuwsgierig zijn na alle fasen, de eerste stapjes, woordjes ed
    En dan de angst dat hen wat overkomt
    Die droom is gewoon een weerspiegeling van j onderbewuste!

Fijn dat t de goede kant op gaat linssiejj! Hoop dat j gauw weer naar huis mag! Fijn zoveel bezoek, gaat de tijd lekker snel!

Ik zag weer lekkere dingetjes voorbij komen, ga zo ook eens wat nemen, weet nog niet wat maar heb trek in zoet en warm! Mmmm

Wens jullie allemaal n fijne dag, lekker lui zijn als dat kan, genieten vd vakanties!

13. sunshineS1976

Ja Dtje kan je gelijk in hebben wat die dromen! Goeie verklaring ook, net als Armande!

Ga jij maar veel lekkers halen en het voor de rest van de dag heerlijk rustig aan doen! Ik heb nu zin in hartig en als dat op is, weer zin in zoet :p
    Vriendlief zeurt om een appelcake, dus die ik ga zo even maken. Ga nu lekker een omeletje bakken.

Fijne dag!!

14. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Hoi meiden,

Ben ik ook weer!
    @lins: wat fijn dat het goed gaat en je vertrouwen hebt, en ook fijn dat je minder last van je armen hebt. Als je straks naar huis mag, moet je dan verplicht bedrust nemen?

@krullie: wat fijn dat je lekker geslapen hebt!! Lekker vrij!!! Fijn gevoel hè !

@d: kan je je draai een beetje vinden in je huis?!

@armande: heerlijk dat je lekker in bed kon blijven liggen en je man voor je ontbijt heeft gezorgd. Lekker van genieten!!

@marlies: fijn dat jij ook goed geslapen hebt, hoe gaat f nu met je spalken? Wen je er al een beetje aan?

Hier een drukke zaterdag achter de rug, boodschappen en cadeautjes halen voor kerst. Jeeeeeemig wat een drukte in de stad en supermarkt. Was echt kapot daarna... Had ook slecht geslapen dus dat werkte ook niet mee. Veel lopen malen nog over die echo... Kan het helaas niet helemaal loslaten en werkt ook wel op m'n darmen waardoor wat krampen en ook meer harde buiken.
    Vndg wat meer relaxen, o.a. Gedicht aan t maken voor kerst n wat huishoudelijke dingen.
    Ik hoop zo dat ik morgen al terecht kan bij de gyn, maar ben bang dat t pas do of vr wordt.
    Wel heel lief jullie reacties en ook helemaal waar: de meting alleen al kan gewoon niet nauwkeurig zijn geweest, dus dat hoop ik heel erg! Maar ja, als er toch termen vallen zoals dwerggroei, suiker ed word je niet echt vrolijk. Alhoewel de gyn echt zei dat hij dacht aan suiker en dat dwerggroei erg onwaarschijnlijk is. Afwachten maar weer!

Wat gaan jullie vnd eten? Wij preischotel met gehakt en kerrie, lekker makkelijk.

O ja, leuke film gezien gisteren: taken 2. Draait nu in de bios, maar m'n vriend had m gedownload!

15. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
    T was zeker druk zeg in de Ah! Jeetje! Maar ti's gelukt we hebben alles weer in huis!
    Morgen gaan we lekker bij m'n mama koken en film kijken..
    Aubergine kip lasagna met mozzarella staat op t menu..
    1e kerstdag uit eten bij de Griek met manlief en mama
    En overdag eerst lekker uit slapen en in de namiddag naar m'n moeder..
    Tweede kerstdag even langs m'n schoonouders en savonds met alle broers en schoonzusjes bij elkaar komen en ook lekker eten
    Iedereen maakt wat, dus plenty of choice
    Wanneer we naar de bioscoop gaan is dus nog niet helemaal duidelijk..

Nu bij schoonouders, sundaydinner.. Altijd gezellig en hoef weer niet te koken!

Mmm klinkt wel erg lekker Caroline! Je schotel! Eigen receptje of?
    En is t gelukt met je appelcake?
    Hier zijn t pannekoeken geworden! Heerlijk met veel stroop!

@caroline; ja, t voelt al helemaal als thuis! Echt naar ons zin! Voelt goed! Alles heeft zo z'n plekje gevonden. Nog wat kleine dingetjes als lampen ophangen en een railsje siergordijnen zodat t net wat aangekleder is in de woonkamer ipv alleen lamellen/luxaflex

As donderdag wordt de tv opgehangen in de slaapkamer en de kabel verlengt zodat we ook in bed lekker tv kunnen kijken
    Dan kan t tv meubeltje daar ook weg en t ledikantje naar de slaapkamer want in de baby kamer staan er nu twee
    Als dat dan daar weg is kan t posterbehang erop en dan kunnen we eens beginnen met t wassen van de babykleertjes ed..

Taken 2 nog niet gezien! Zal t onthouden!

Ik snap t hoor Caroline dat je zorgen nog niet helemaal weg zijn! Hopelijk kun je morgen terecht! Zou t extra aandikken hoor even linken aan je klachten en dat je door de stress alleen maar meer harde buiken krijgt ed en dat je zo niet gerust de feestdagen ingaat en dat t nu je zwanger bent toch wel anders is..

Is t gelukt met je gedicht?

Fijne avond allemaal!

16. sunshineS1976

@Caroline: snap t helemaal dat je die echo niet uit je hoofd kunt krijgen! Hoop dan ook echt dat je morgen langs mag komen en ze je gewoon even tussendoor inplannen! Lijkt me niet zo moeilijk om te snappen dat iemand met zo'n echouitslag en de feestdagen in het vooruitzicht, dat niet lekker zit!

Oh je gaat lekker eten zeg! Hier aardappeltjes met rode kool met appeltjes en een saucijsje. Bleh, geen zin in. Maar sowieso niet veel honger.

Fijn dat je alles nu in huis hebt, kan t me helemaal voorstellen dat het superdruk was! Ik ga morgenochtend een laatste poging doen bij de supermarkt, hopend dat het vroeg nog niet zo druk is! Eerste kerst zijn we met zn tweetjes 's avonds lekker thuis dus wil iets lekker koken. Nog even kijken wat straks.

Gaaf taken 2! Ik heb hier deel 1, vond ik ook wel goed. Ben ook benieuwd naar 2!

@Dtje: ik heb de appelcake gemaakt :p
    Hij is heeerlijk :p Daarom nu ook niet zoveel honger haha

Jij hebt het ook weer relaxt, lekker bij je schoonouders aanschuiven!

Je kerstdagen zijn goed gevuld met gezelligheid en lekker eten!

Jullie zetten ook een wiegje/ledikantje bij jullie in de slaapkamer he? Wij zetten ook een wiegje bij ons, fijn om het kleintje bij me te houden de eerste tijd. Is 9 maanden bij me geweest natuurlijk, zo sneu om dan helemaal alleen in een kamertje te liggen. Ook makkelijk met borstvoeding 's nachts.
    Weet alleen niet hoe lang je de kleine bij je moet laten slapen. Lees wisselende dingen. Van drie maanden tot een half jaar wat wordt aangeraden, tot veel vrouwen die het kindje na een week al op de eigen kamer plaatsen omdat dat meer rust geeft.

Lastig! Maar wie weet gaat het wel heel geleidelijk en vanzelf straks...

Fijn dat je vanaf donderdag ook lekker tv kunt kijken vanuit je bed! Altijd een gedoe met die kabels he!

Eet smakelijk meiden en een fjine avond!

17. D83

D83 VIP lid

Jun 17, 2012
    7,948
    2
    36
    Aan Zee
  18. sunshineS1976

oooh goss ik word er gewoon emo van!!!
    *tears*

19. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

Jul 2, 2012
    1,156
    0
    0
    Zeeland
    Aaah wat ontzettend lief!

Hier erg moe. Morgen meer! Fijne avond.

20. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Wauw wat een ontroerend filmpje d!!

Fijn dat je huis zo goed voelt, erg belangrijk! En heerlijk om het gezellig aan te kleden en het huiselijk te maken. Heerlijk kunnen aanschuiven bij je schoonouders, idd erg makkelijk! Fijn dat jouw boodschappen ook in huis zijn, Pff wat een gedoe met die drukte.
    En je hebt leuke dagen in t vooruitzicht!!

@krullie: ik ken dat, dan heb je eten gekocht en er geen zin in... Ik ben dan wel vaak geneigd om dan wat anders te eten. Wat heb jij gedaan?! Heerlijk een appelcake, nu heb ik ook zin om iets te bakken!!!! Maar niets voor in huis helaas...
    Heerlijk 1e kerst samen, al bedacht wat je wilt gaan maken? Wat gaan jullie 2e kerstdag doen?!
    Wij zetten de wieg ook op onze kamer hoor. Geen idee hoe lang. Weet je, er zijn van allerlei adviezen over, maar belangrijk daarbij is wat goed voelt voor de vader en moeder. En je kan dat niet voorspellen. Stel dat je echt wakker wordt bij elk geluidje wordt je erg gestrest en dat is ook niet goed. Dus gewoon kijken hoe het loopt, dat is het beste!
    En wat je zegt, voor de hechting is knuffelen heeeel belangrijk (en ook fijn!!! Zie er ook zo naar uit!).

Wij gaan eerste kerstdag naar m'n schoonfamilie, altijd heel erg leuk. Met cadeautjes en gedichten (jaaaaa hij is gelukkig af!) en iedereen die iets maakt. Tweede kerstdag naar m'n vader die erg goed kan koken :) naar m'n moeder nog te plannen.

Vnvd weer divorce kijken. Denk dat dat wel een leuke serie gaat zijn.

Share This Page