Ik ben thuis, maar voel me net een oud vrouwtje. Baarmoedermond was alweer langer. Was afgelopen vrijdag op controle 2,6 wat goed is, alleen na twee uurtjes was deze nog maar 2,3. Nu is hij weer 2,8. Ga nu goed rust houden zodat de kleintjes nog tijdje blijven zitten.
@lins: wat heerlijk dat je weer thuis bent zeg. Doe idd maar echt heel erg rustig aan want het is idd wel beter als ze nog even blijven zitten!! @krullie: gecondoleerd. Wat heftig om je vader zo te zien, breek je zelf ook of niet?! Voor je oma wel fijn dag het zo snel is gegaan. Wel rare kerst zo voor jullie. Wat raar dat dood en geboorte dan zo dicht bij elkaar liggen hè?! @marlies: fijn dat je vanmiddag nog even hebt geslapen. Die nachten vind ik ook lastig hoor, slaap ook geen 1 nacht meer goed. Fijne 2e kerstavond nog even allemaal!
Ja ga het lekker rustig doen, maar ben blij dat de baarmoedermond weer uit de gevarenzone is. Mijn kleintjes voel ik nu beter dan ooit, lijkt wel of ze flink gegroeid zijn. Ook mijn buik wordt echt zwaar om mee je dragen. Heb heerlijk geslapen in mijn eigen bed Vandaag krijg ik een verstelbaar bed beneden in de woonkamer. Gecondoleerd krullie. Heel veel sterkte!
Zo.n bed heb ik ook @lins erg fijn. Ik merk ook dat het zwaar wordt. Maar we noemen helaas nog even. Zet m op meid. En gelukkig is je baar moeder mond uit de gevaren zone. Hier een piep nacht maar daarmee vertel ik niks nieuws vrees ik.
@krullie, gecondoleerd, heel fijn dat julli nog het eea hebben ingefluisterd. Ik keek nog even op fb net en ook daar schreven mensen dat er dierbaren van hun waren overleden, drie mensen in totaal Pfff @linss wat een goed nieuws he en ook dat je ze goed voelt! Ik denk ook dat ze gegroeid zijn hoor door je rust die je toch hebt gehad. Ik dacht dat @marlies dat schreef he, over iemand die ook verplicht moest rusten. Dat kindje kwam echt netjes aan per week! Ben zo brnieuwd hoe het bij ons zal gaan ! Oja wij zijn beiden niet heel groot, 170 en 175 maar zoontje was 3800 bij geboorte! Ik was mn bevallingsverhaal aan t opschrijven maar door de kerst nog niet kunnen plaatsen, wordt vervolgd... Meiden fijne dag ik ga ff opschieten moet zo naar de vk!
Goedemorgen, Ik moet vanmiddag naar vk, wel heel fijn om nog even over die echo te kunnen praten! Nog dingen in de planning vndg?!
Hier vandaag geen dingen in de planning... merk dat ik het allemaal wat zwaar begin te vinden plus dat ik een flinke verkoudheid voel aankomen... ( fijn ). Morgen in de planning naar bouwmarkt voor de laatste dingen en dan babykamer af maken...!!!!!
ow meiden ik heb twee nachten dezelfde datum in februari gedroomd dat ik moet bevallen..... Als die uitkomt dan komt het wel heel dichtbij allemaal.... ( komt het trouwens toch wel ) Volgende week is het volgend jaar!
Vandaag gaat lopen alweer beter ! Gisteren was ik na kleine stukjes al uitgeput maar gaat nu beter. Traplopen is nog wel wat zwaar. Zo gek dat je zoveel inleverd als je paar dagen op bed hebt gelegen in ziekenhuis. Ja het duurt niet lang meer voordat we allemaal onze kleintjes vast mogen houden . Aantal mensen om mij heen hebben het gevoel dat die van mij eind januari komen. Ikzelf denk al tijdje half februari gek he. Mijn moeder neemt straks alle babykleding mee om uit te wassen omdat dat voor mij nu niet meer te doen is. Vandaag ook schap van commode ophangen en dan nog wat kleine dingetjes en dan is alles klaar.
Fijn dat j weer thuis bent linssiejj! Ik reageer later op jullie berichtjes moet zo naar de vlos ook! Armande en Caroline succes ook!
Ohw......ik ben echt zo'n kluns de laatste dagenEchte zwangerschapsdementie hoor........ Nou ja de belangrijkste info was blijven hangen! Jeeeh 30 weken! Vannacht weer best onrustige benen, maar zoontjelief is errug aan het hoesten dus echt slecht geslapen allemaal....hopelijk gaat de nieuwe hoestdrank werken en hopelijk krijg ik het niet, want als je zwanger bent mag je dus echt geen hoestdrank enz... Vanmo op controle geweest bij de vk. Zij zei idd ook dat je beter een btje kunt rusten op de bank/bed met zoontje dan helemaal niet. Verder was mn ijzer 5,9 maar voorlopig is floradix genoeg. Nu ook opdracht gekregen voor t bevallingsplan, waren ze vorige keer vergeten. Verder ga ik in week 36 over naar de gyn/vk en dan ws nogmaals een echo ivm de groei en t hoofdje. Over 2 wk weer terug, verder was alles goed. Hoe was het bij de vk, caroline? Fijne dag verder
Hier was ook alles goed bij de verloskundige Bloeddruk, urine, hartslag, groei buik etc Bloeduitslagen laatste x waren ook goed Ijzer was 6.8 en suiker in orde.. Kom later weer even kijken ze zijn nu de tv ophangen in de slaapkamer en de droger in de badkamer plaatsen Schuur was toch onhandig met die wasmand.. Maar deden t in eerste instantie voor de ruimte!
Fijn d en armande dat t goed was bij de vk! Bij mij ook alles goed. Nog fijn even gepraat over de echo. Verder was alles goed: bloeddruk, hartje en ook de ligging (telkens met hoofdje naar beneden, hoop zo dat dat blijft!). Fijne dag allemaal.
He lieve meiden! Fijn om te lezen dat jullie allemaal fijne kerstdagen hebben gehad en jullie buikjes rond hebben gegeten aan allerlei lekkers Dank jullie wel voor de lieve woorden. Hier gaat het wel. Maandag is de begrafenis. Op oudejaarsdag pff niet echt leuk. s Middags pas en blijven s avonds ook bij mn ouders eten. Zit er sterk aan te denken om oudejaarsavond ook bij mn ouders te vieren. Ze zijn maar met zn tweetjes en het is nou niet echt een leuke happening om 12u na zon dag. Vriendlief vind het dan niet zo leuk dat we zijn familie weer in de steek laten, zijn moeder heeft dr vader immers ook 4 weken geleden verloren. Hij heeft wel een punt, maar hij heeft nog 4 broers die er ook allemaal zullen zijn, ik heb alleen een verslaafd broertje die toch niet komt Best lastig dus. In t ergste geval heb ik al aangegeven dat we gewoon splitten. Ik bij mn ouders en hij bij zijn moeder en broers. Dan ga ik rond een uurtje of 1 wel naar hun toe of blijf bij mn ouders slapen en zie m 1 januari weer. Vond ie geen leuk idee, maar ja. Ik heb eerlijk gezegd en geen zin in een gezellige en hele drukke oudejaarsavond met de hele familie en veel drukke kinderen na zon dag. Hoewel t ook wel weer afleiding geeft. Moeilijk. @Dtje: thnx voor de tip wbt de injecties.. heb t opgeschreven en moet vriendlief maar met de dokter overleggen. Prachtige fotos weer heb je toegevoegd!! Fijn dat bij jou ook alles goed was bij de vk! Super toch Leuk als je tv eindelijk ophangt, heerlijk lui in bed films kijken! Droger is ideaal, hebben er nu ook geen vanwege de ruimte. Maar zooo makkelijk, zeker met de bergen kleertjes die er straks bij komen! @Linss: wat super dat je weer thuis bent!! Lekker in bed in de woonkamer? Goed rusten idd, dat is de enige manier om je baarmoederhals op lengte te houden nu. Lief van je moeder dat ze alle babykleertjes gaat wassen! Fijn dat het alweer beter gaat, je moet echt weer een beetje conditie opbouwen na al die dagen bedrust. @Caroline: ja dood en geboorte liggen heel dicht bij elkaar. Dat zei mn tante ook steeds gisteren. Spannend morgen, i keep my fingers crossed for you! Fijn dat het bij de vk goed was en je je hart hebt kunnen luchten over de echo!! Komt goed morgen! Ook niet verkeerd dat de kleine al in de goede positie ligt! Hier ligt ze ook met t hoofdje naar beneden, maar s avonds gaat ze draaien en ligt ze overdwars onder mijn navel. Zo apart, snap niet hoe het past, maar het lukt dr @Armande: bah naar he om zulke berichten te lezen dat er mensen overleden zijn zeker met deze dagen. Dat blijft voor altijd een litteken. Fijn dat alles goed was bij de vk! Spannend die echo over een paar weken! Hopelijk kun je op de natuurlijke manier bevallen! Of zie je dat zelf niet zitten als het kindje weer een groot hoofdje heeft? Inderdaad alle rust die je mee kunt pakken is mooi. Natuurlijk probeer je te rusten wat je kunt en je zoontje dan bij de oppas te plaatsen, maar dat gaat ook niet altijd. Je hebt er goed over nagedacht in ieder geval, hij kan zich vast prima met een ipad vermaken boven naast jou op bed. @Marlies: leuk, de babykamer afmaken! Het wordt ook allemaal erg zwaar meis! Heerlijk dat je de 30 weken nu hebt gehaald! Nog maar 8 maximaal!! Ben erg nieuwsgierig welke datum je hebt gedroomd! Niet vergeten, wie weet komt het uit! Zou echt super zijn als je je kleintjes nog zo lang bij je houdt! Nee het was niet de oma die heeft aangeboden om op te passen, dat is de oma van mijn vriend. En die is met dr 83 jaar nog superkwik en gezond. Mijn omaatje was al een aantal jaren ziek. @hier: ook ik mocht vandaag naar de vk! En ik kwam er met gemengde gevoelens weer van terug bloeddruk en hartje was super, maar kindje heeft weer een groeispurt doorgemaakt, evenals baarmoeder. Wordt nu op p85 geschat, vorige keer p80. Bah, vind dat wel naar eigenlijk. P85 klinkt echt zooo groot zit er echt wel mee eigenlijk, al moest ik me (dat blijven ze tog zeggen) geen zorgen maken. Ik kan straks die bergen kleertjes in maat 56 allemaal ongedragen wegleggen als t zo doorgaat, heb nu echt een beeld van een superbaby in mijn hoofd. De vk zei ook meteen: jeetje heb jij geen last van je buik en rug?! Last van benauwdheid?! pff echt alsof ik een mega uitzondering ben en mijn buik en baby megagroot zijn. En ja het wordt steeds zwaarder, buik gaat trekken, s nachts meerdere malen dat ik overeind moet schieten omdat ik een bandenpijn kramp voel opkomen die ik anders niet trek. Op mijn rug kan ik ook niet meer slapen, benauwd dan. Het mindere van het hele verhaal is dat ik volgende week wéér een suikertest moet ondergaan. Hij was met 24 weken perfect, maar het kan dat ik toch ineens zwdiabetes heb ontwikkeld. Gezien de grootte van het kindje moet het echt nog een keer gecheckt worden om het uit te sluiten. Leek wel alsof de vk er van uit ging dat ik het had, want ze had het al over insuline spuiten en dat ik de dag erna meteen gebeld wordt voor de uitslag zodat er snel actie ondernomen kan worden. Bah nog meer dat gevoel dat ik een soort van freak ben. Ik had een nieuwe groeiecho al gepland staan met 34 weken, maar dat moest een weekje eerder worden gepland voor de zekerheid, ze willen er met de neus bovenop zitten waarom kan bij mij nooit iets volgens het boekje gaan en normaal zijn
Trouwens wat ik wel nog wilde delen; Vk vroeg of ik de kleine goed voelde en natuurlijk voel ik dr goed, zo goed en vaak dat ik me afvraag of ze uberhaupt ook nog wel eens slaapt. En toen zei ze dat ze nu nog maar maximaal drie kwartier aaneengesloten slapen. Grappig, dat wist ik niet. Dacht dat ze dat uren konden doen. Zei zei ook dat ze daarom ook vrouwen aan zo'n ctg voor minimaal drie kwartier leggen, zodat ze op de ctg zowel een slaapje als een actieve baby kunnen zien.
Hihi van die ctg vind ik wel grappig dat de verloskundige dat zegt. Ik moest in ziekenhuis elke dag minimaal half uurtje, maar mijn kleintjes vonden die strakke banden maar niks dus die bleven schoppen en gingen echt niet slapen. Dan klopt dat dus wel dat ze bijna nooit slapen. Ik voel ze ook heel veel. Voel ze nu ook erger dan eerst en ook steeds meer onder in homo buik. Ook vind mijn kleine vent het leuk om met zijn hoofd tegen mijn ribben te beuken Lig nu inderdaad lekker op het bed in de woonkamer. Zo heerlik. Mijn ouders zijn even boodschappen halen voor mij en gaan zo eten maken want vriendlief moest van 1430 tot 2100 werken Vervelend dat de suikertest nog een keer moet, maar ja is wel beter om het zeker te weten. Ik moet nog paar kleine rompers erbij halen in maatje 50, meeste is nu 50/56 en dat is net wat groter. Mijn moeder heeft alle was verzameld van de baby's en dat krijg ik binnenkort schoon en gestreken terug
Hoi meiden, Even snel vertellen dat ik twee foto's van de schildering heb geplaatst Ben benieuwd of jullie het net zo leuk vinden als wij! Alhoewel, over smaak valt te twisten natuurlijk Sorry......Merk dat ik vergeetachtig begin te worden, ik lees alles van jullie (hoop ik) en ik denk dan alles te onthouden en wil vervolgens reageren, maar echt als ik dan aan t typen ben haal ik alles en iedereen door elkaar Hoop niet dat jullie het me kwalijk nemen....en dat ik dus niet altijd reageer op iedereen wat ik eigenlijk wel wil... @D,Fijn dat t bij de vk goed was @krullie, lieve schat, bij iedereen is er wel iets wat niet volgens t boekje gaat! (wacht maar tot je mn bevallingsverhaal hebt gelezen wat ik overigens nog moet plaatsen) @linssiejj fijn dat je ouders nu t eea uit handen kunnen nemen! @caroline, vergeet ik nou steeds te vragen, maar we hebben dus dezelfde wiegbekleding? Kan je die los kopen dan? Wat leuk! Bij ons zat alles bij elkaar. Ik ga ff naar ons zieke zoontjelief