Meiden, Voor wie nieuwsgierig is ik heb mn bevalling opgeschreven in een weblog. Tis misschien een btje rommelig geschreven of lang verhaal geworden, maar omdat @krullie er naar vroeg dacht ik om het maar op deze manier te doen
Ben niet heel fit dus reageer morgen wel even wat meer. Maar @krullie nog een suikertest? Moet er niet aan denken. Maar aan de andere kant alles voor je meisje. @caroline succes morgen. Hier ook zo.n lieve moeder die de was en strijk doet. Ze geniet van die kleine dingen. Tot morgen meiden!
Hoi hoi, Krullie: dat p85 zegt me niks, kan ze wel zeggen in weken hoeveel je voorloopt? Niet fijn weer zo'n glucosetest maar wel goed om t uit te sluiten of er anders wat aan te kunnen doen! Pff wat een dilemma over oudejaarsavond.... Kunnen jullie de ouders niet samenvoegen, dus jouw ouders naar de zijne? Of allemaal bij jullie uitnodigen. Of samen tot half 11/11 uur bij de ene ouders en dan naar de andere?! Tja, anders is splitten ook een optie lijkt mij hoor! @armande: te gek jouw tekening!! Zeker mijn smaak!!wat betreft de bekleding vd wieg, die is gemaakt door een stoffeerder. Lijkt er heel erg op, net ietsje anders. Als de kamer klaar is maak ik foto's en zal ik ze erop zetten! Waar kan ik jouw weblog vinden...?! Lukt me nu niet... @lins: wat heerlijk dat je ouders zo voor je zorgen! En fijn dat bed in de woonkamer. @marlies: balen dat je minder fit bent, maar ook niet zo raar, met 2 beebjes in je buik is ook gewoon zwaarder!! Ik ga zo naar m'n mams, die is me aan t leren om te breien. En met naaien helpt ze me. Wil zelf een naamslinger maken voor op de raam als ze geboren wordt! En een slinger voor door de woonkamer. Het eerste wat ik ga breien is een sjaaltje en daarna een muts (is het makkelijkste). En benieuwd! Fijne avond allemaal!
@caroline Hihi leuk dat je hem leuk vindt! Als je hier in dit tekstblokje van mij rechtsbovenaan kijkt, zie je oa mn woonplaats en aantal berichten, daaronder staat weblog 1, als je op die 1 klikt zou het in beeld moeten komen....hoop dat het ook op die manier werkt hoor, vond t maar ingewikkeld Leuk breien en naaien! Naaien kan ik wel en haken ook, maar breien doe ik te strak. Ik snap de techniek maar na 1 pen is het al touw Ik ben een dekentje aan het haken en ik heb stof liggen voor de kruikenzakken e.d. Die p staat volgens mij voor de grootte van de baby. Bij mij schreef ze (de vk)dus ook iets met p op maar weet niet precies meer wat, ik dacht p60. Was trouwens voor het eerst dat ik dat zag. Dus @krullie, brandt los! @krullie, lastig idd met oudjaar, maar wat caroline schrijft lijkt mij wel een goede oplossing?! Ik ga beginnen met de voorbereidingen van de bruidstaart! Wish me luck!
Met P geven ze de groei dus aan. P50 is gemiddeld, mooi volgens het boekje, tussen de onderste en de bovenste curve. Alles wat boven de P50 komt is groter en daaronder is kleiner. Het betekent ongeveer, zo is me dus uitgelegd; Ik zit nu op P85, dat wil zeggen dat slechts 15 procent van alle ongeboren baby's rond dezelfde termijn net zo groot zijn of nog groter. Ga ik straks naar P95 bijv, dan is nog maar 5% hetzelfde in grootte of groter. Heb hier zelfs al iemand voorbij zien komen die een P100 meting had... mijn hemel, dan heb je dus de grootste baby eigenlijk, er is er dan bijna geen groter haha Stel dat ik diabetes heb dan moet ik naar diabetesverpleegkundige of insuline spuiten waardoor de kleine minder hard zal groeien. Dan kan het zijn dat ze met 36 weken bijv op P60 uitkomt en is het mooi bijgetrokken. We zullen zien... Maar twee weken geleden P80 en nu P85 baart me wel wat zorgen... maar goed als ze maar gezond is natuurlijk en liever te zwaar dan te licht... @Caroline: ja daar heb ik ook aan zitten te denken... idd tot 22u bij de een en daarna naar de ander. Bij elkaar voegen hebben we t over gehad, maar zien mijn ouders niet zitten. Dus dan houdt dat ook op... Superleuk breien! Ik kan het wel, maar alleen maar rechttoe rechtaan Sjaaltjes dus Superleuk om die dingen zelf te maken, mag je wel doorbreien hoor! Straks als de kleine er is heb je er echt geen tijd meer voor Succes morgen he, hoe laat moest je ook alweer?? @Marlies: rustig aan meis!! Ik weet nog wel dat ik in het begin droomde van tweelingen... hoe leuk het me ook leek, ben toch blij dat het er maar eentje is. Vind deze ene nu al zwaar worden, en twee is nog heftiger. Lekker slapen! Hoe is het trouwens met de pijn in je handen/armen? Nog steeds de braces veel aan? @Armande: ooh superleuk, zal zo eens even foto's van de schildering bekijken en morgen uitgebreid je bevallingsverhaal lezen, leuk!! Wil die straks van iedereen wel lezen! Ook wel leuk en soort van therapeutisch om het zelf op te schrijven straks. Leuk leuk de bruidstaart! Ook daar ben ik reuze nieuwsgierig naar he! Hij wordt vast prachtig! Beterschap voor je zoontje! @Linss: haha eigenwijze beebjes Als ze moeten slapen willen ze niet Dat wordt nog leuk straks haha Heerlijk zo'n bed, lekker goed gebruik van maken! Lieve ouders heb je!! Hoe is het de pijn in je handen?? @Dtje: lekker aan het genieten van je tv in je slaapkamer?
oooh Armande supermooi die schildering! Zo leuk! Hele mooie kleuren ook, mooi op die beige achtergrond! Iets wat wij ook zo zouden doen! (maar wij vinden alles met vogeltjes sowieso leuk )
Fijn Caroline! Heel veel succes morgen! Dat je maar gerustgesteld mag worden en alles goed mag zijn! Ga aan je denken n voor j duimen! Hoelaat moet je ook al weer?
Oooo ga m echt heel gauw lezen! Wat bijzonder dat je t met ons wilt delen! Wat heb je Mooi geschilderd! Echt mooi gedaan! Prachtige kleuren en t zit er mooi strak op! Wordt al helemaal n echt kamertje zo!
De rest probeer ik even uit m'n hoofd te doen.. Er is veel geschreven maar teruglezen gaat zo lastig op m'n tel als ik tegelijkertijd post.. T liep allemaal beetje uit met de klusjes en we moesten onverwacht naar de dierenarts met de hond van m'n zwager.. Hij had n groot bot op gegeten gister in te korte tijd waardoor hij nu niet kan poepen.. Vanmiddag had ie medicijnen gehad en een klysma maar dat heeft niet geholpen mede omdat z'n medicijnen, een drankje een ramp zijn om in te brengen VNV voor zekerheid nog naar een andere dierenarts geweest en gelukkig is t al door z'n darmen en alles heen dus een operatie is niet noodzakelijk Hij heeft weer een klysma gehad en z'n medicijnen En net zijn we ook weer drie kwartier bezig geweest met t toedienen daarvan Dramaaaa Verstoppen in eten, toevoegen in water, hij vertikt t. Dus inklemmen, muilkolfje en kleine beetjes per x.. Want hij wordt zo agressief, dat de helft er naast gaat zeg maar. Zo nog 1 x voor t slapen gaan proberen Gelukkig wonen we nog steeds dichtbij Armande; beterschap voor je zoontje en wordt jij maar niet ziek hoor! Liesje; 30 weken! Wowie! Ben ook benieuwd naar de datum waarover je hebt gedroomd! Mogen wij t weten Hoop dat je middels rust en slaapt weer beetje mens wordt! Linssiejj; fijn dat je mama alles gaat wassen en strijken.. Fijn alle hulp zo kun jij goed je rust pakken! Krullie; zo veel aan je gedacht Wat ontzettend droevig allemaal en ook nog eens begrafenis op oudjaarsdag Snap je dilemma Ik zou ook naar m'n ouders gaan en dan vragen of manlief later in de avond naar jou n je ouders komt en dan bijv met nieuwjaarsdag samen f langs z'n ouders De omstandigheden zijn nu zo, zal iedereen vast begrijpen.. Vervelend weer een suikertest maar wel goed dat ze alert zijn! T kan maar zo zijn dat je alsnog diabetes hebt ontwikkeld en dan kunnen ze op tijd ingrijpen Snap dat dit Erg vervelend is, die onzekerheid tot na de test en echo.. T zal allemaal wel goed komen, k was ook echt een flinke baby van 9 pond! Van die cijfers had ik ook nooit eerder gehoord maar probeer je niet te druk te maken Je meisje doet t hartstikke goed en is Miss iets groter/langer/zwaarder dan gemiddelde baby's.. Zo extreem als je t je nu voorstelt zal t echt niet zijn! Hoop dat je mannetje er wat aan heeft! K heb Ze pas gekregen na bezoek aan de neuroloog T is een stof die ook in imigran injecties zit maar die injecties zijn veel duurder en als deze helpen ben je er mee geholpen Ze geven deze nl makkelijker als die imigran Hij kan evt aandringen op een neuroloog als ie ze niet meteen krijgt Gewoon er bij vermelden dat ie dagen plat ligt en andere medicatie niet helpt Ik heb heel veel geprobeerd voor k deze kreeg weet niet wat vriendlief allemaal al heeft gehad/geprobeerd Ik ben kwijt wat verder is geschreven, sorry! Gaan nog f naar de hond! Slaap lekker dames! En sterkte met alles!
Nou heb wel drie uren geslapen. Nu weer klaar wakker.gelukkig niet meer van mijn handen. De braces doen hun werk. Ga maar weer een poging doen. Als de kleintjes mee willen werken ha ha. Baby twee is erg aanwezig.
Goeiemorgen meiden! @Caroline: veel succes vandaag meis, denk aan je! Zet m op! Vraag alles waar je niet zeker van bent he! Je gaat met een mooie uitslag naar huis straks! @Marlies: oh wat fijn om te lezen dat die braces hun werk doen!! Hoe lang draag je ze per dag? De hele nacht sowieso? En overdag? Weer lekker in slaap gevallen en goed kunnen slapen? Hoop t! Ja de babys kunnen ons goed wakker houden! @Dtje: hahaha meis ik moet stiekem best lachen om t verhaal over de hond! Al is het voor het beestje minder plezier en voor jullie ook om die medicijnen toe te dienen, maar t begint zo grappig dat ie een groot bot in te korte tijd had opgegeten Haha sorry Gelukkig voor t beestje is een operatie niet nodig! Je bent een lieverd Dtje! Ik denk dat ik idd sowieso bij mn ouders wil blijven en vriendlief moet maar kijken wat hij doet Net weer mijn vader aan de tel gehad. Zo zielig, hij maakt zich nu ontzettend druk over de begrafenis maandag. Het is s middags en vanaf 12u mag je natuurlijk vuurwerk afsteken. En dat dorp is echt niet mis, daar zijn best wat problemen elk jaar weer met illegaal vuurwerk. Heel veel schofterig tuig (van de strenge gereformeerde kerk) die bushokjes enz in de hens steken. Die hebben nergens respect voor, behalve voor hun eigen volk. Pa is dus echt bang voor hele harde knallen om ons heen als we met de kist naar de begraafplaats moeten lopen. Zo sneu de begrafenisonderneming zou proberen om politie te regelen om die lui in de gaten te houden. Hopen dat het lukt. En zo niet, dan hoop ik dat mn pa zich maar rustig houdt mocht het knallen om de stoet heen gaan hij zou er anders zo 1 aan kunnen vliegen met alle gevolgen van dien weer poeh wat een rotdag die maandag Dank je wbt de migraine. Ga je reactie vanaaf aan m laten lezen. Wat dat betreft moet ik dat voor m regelen, hij laat zich altijd zo afschepen door die artsen, met alles. Fijn dat jij die injecties nu hebt, fijn om achter de hand te hebben als het echt niet gaat! Zijn de klusjes thuis nu wel afgerond of is dat nog niet gelukt door het bezoek aan de dierenarts? Ik hoop het maar dat de baby niet zo extreem groot zal zijn ik kan het me ook niet voorstellen, maar zo leek het wel zoals de vk deed zeg maar. Jij was 9 pond?! Zeker weten? Hoe lang was je? Dat stelt me dan weer een beetje gerust haha Jij bent er ook goed vanaf gekomen haha In onze familie, aan mn vaders kant, vechten de vrouwen tegen obesitas. Allemaal normale babys geweest, maar werden al snel dik. Ik ook, ik was 7 pond. Dat is toch redelijk normaal of niet? Ik maak me er gewoon een beetje zorgen om het is wél een meisje en als ze meer mijn genen dan die van dr vader heeft, heeft ze ook aanleg om dik te worden en als ze al als een 9 of 10 ponder ter wereld komt pff! Ik wil dat gewoon niet voor mn meisje Hebben jullie nog plannen voor vandaag? Ben alleen thuis, ga eens kijken wat ik ga doen zo eerst alvast t eten voor vanavond maken, een lekker groentegerecht met rijst. [FONT="]Fijne dag meiden ![/FONT]
Hoi meiden, Ik moet pas om 14.45... Nog ff wachten dus. Nu druk programma voor de afleiding (boodschappen, stad in ed). Vnvd reageer ik weer wat meer!
@Caroline: fijn meid dat je afleiding hebt! Denk aan je straks!! @Armande: heb je verhaal gelezen, heftig meis!! Heb een reactie bij je weblog achtergelaten. Daar nog op doorgaand: met 36 wkn moet je langs de gyn vertelde je he? Moet je dan ook niet in het zh in Goes bevallen als het zover is?
Oh ja meiden ik heb trouwens nog wel een goed/fijn gesprek met mn moeder gehad. Veel dingen uit kunnen praten die ons nog dwars zaten; we lijken veel op elkaar en kunnen dan ook best botsen zo nu en dan. Maar ze heeft toegezegd oppasoma te gaan worden Alleen op de vrijdag dan, dat is haar vrije dag, en daar ben ik zo blij mee! Zo leuk dat de kleine dan een band kan opbouwen met dr oma en hopelijk brengt het mij en mn moeder ook weer wat dichter bij elkaar. Ik vind het echt superleuk. En ook financieel hoef ik me dan eigenlijk niet zoveel zorgen meer te maken. Heb dan van september tot december 1 dag per week kinderopvang nodig en vanaf januari 2014 2 daagjes. En dat is wel te behappen financieel denk ik. Vind het ook belangrijk dat de kleine naar een kdv gaat en in contact komt met andere kindjes enzo. Dus eigenlijk is de andere oma, de moeder van vriendlief, niet meer nodig Is dat ook weer opgelost Tenzij ze t uit zichzelf nog aanbiedt, maar ik hoef er niet meer om te vragen, fijn! Ik ga nu lekker drie boterhammetjes roosteren en besmeren met een dun laagje smeerworst...zo'n zin in! Dat mag je niet te veel hebben door de hoeveelheid vitamine A die er in zit en heb het dan ook nog geen een keer gegeten tijdens mn zwangerschap. Nu even lekker wel!
Fijn krullie! Wat heerlijk dat je de zorgen over de oppas en financiën nu naast je neer kan leggen. Geruststelling of niet?! Ik ben zoooo gek op paté, eet het regelmatig hoor, maar hou het idd bij 1 boterham dan.
heb nog niet al jullie berichten helemaal gelezen. Ga nu eerst eten en film kijken. Gek genoeg nu geen pijn meer in mijn handen, wel hele lichte tintelingen. Waarschijnlijk komt dit doordat ik nu minder met mijn handen. Mijn moeder heeft alles voor de kleintjes meegenomen. Die vind dat hartstikke leuk al die kleine spulletjes wassen. Zelfs oma had al gezegd ik wil ook wel helpen. Wel jammer dat ik het zelf niet kan. Ach ja ik hang het wel netjes in de kast etc. Heb net nog een nieuwe buikfoto gemaakt met kleding
Fijn Linss dat de pijn in je handen zoveel minder is! Waaauw mooie buik zeg!! Echt een flinke ook, maar mooi rond en lekker naar voren!! Prachtig! Kun je je nog voorstellen dat je buik ooit weer plat wordt??? @Caroline: ja dat is echt een hele geruststelling Lekker he pate Veel succes he meis, denk aan je!!
@Caroline: duimpjes hebben gedraaid! Hoe was de echo en het gesprek met de gyn?? @Hier: bah ik heb even in de keuken gestaan om te koken, 15 minuutjes, expres zittend de groenten gesneden enzo, maar daarna gewoon echt last van mn buik en rug. Al een paar dagen merk ik dat mn buik regelmatig langdurig strak gaat staan en nu blijft het wel heel lang aanhouden. Voelt een beetje als een harde buik die niet zakt maar aanhoudt, al een uurtje of 2. Bovenbuik voelt ontzettend gespannen aan. Rotgevoel. Herkennen jullie dat?
Hey meiden, Hier drukke dag achter de rug na een wederom PIEP nacht. De bracen draag ik in de nacht en sinds twee dagen niet meer overdag. Heb nu alleen nog tintelingen in mijn vingertoppen, fijne motoriek is er niet echt zeg maar. @Caroline... al nieuws meid? @Krullie jaren geleden was een oom van mij overleden op 31 december was heel gek met al het vuurwerk. Dan besef je dat de wereld door gaat. Ik heb sinds dien niks meer met oud en nieuw. @verder... ik weet het even niet meer. De baby kamer is bijna klaar nu. Nog wat kleine dingen. Heb een foto geplaatst en ook van mijn buik met 30 weken... pffff merk dat het zwaar wordt hoor. Had vanmorgen een huilbui om niks. Maar ben ook niet helemaal fit. Behoorlijk verkouden. Net lekker stamppot zuurkool gegeten en vanmiddag niet geslapen dus ik hoop dat ik vannacht WEL goed slaap... Dit is zo irri.... Tot later meiden!