Welcome back Armande.. T gaat vast helemaal goed komen.. Ik had t ook een dag en toen kwam t paar dg later weer terug.. Sommige vrouwen hebben t de gehele zwangerschap met perioden.. Maar je gevoelens zijn volkomen normaal.. Zouden we allemaal hebben! Probeer te relativeren.. Leef naar de echo toe! Beeb gaat vast je onzekerheid weg halen! Heeft beebiej wel bij mij gedaan vandaag!
Thanks, het erge is dat ik afgelopen vrijdag een vervroegde echo heb gehad ivm het bruinverlies (en dan vraagt de vk heb je dit bij je 1e ook gehad? Ehm nee dus...) en dat ik me nu dus al weer zorgen maak! pfff een mens zit raar in elkaar Maar "gelukkig" zijn de nodige andere kwalen nog aanwezig, die zijn er niet voor niets denk ik dan maar
Misschien stelt mijn verhaal je een beetje gerust. Ik verloor van het weekend echt heel veel helder rood en heb 2 x "iets" verloren wat in het ziekenhuis niet als stolsel doorging en gister had ik toch echt een echo met een kloppend hartje .
Ja poppekop...je hebt helemaal gelijk! Dus dat betekent dat niet alleen het brein raar in elkaar zit maar een lijf ook Ik ben echt heel blij voor je, kippenvel! Oke ik ben nu klaar met het malen, het zit goed! (en stiekem is het best fijn als ik naast jullie steun ook de steun van mijn man weer heb, want dat is nu een soort van "onmogelijk") Ach, alles komt goed X
Ja.. Zo zijn mensen.. Het is allemaal nieuw voor ons, je weet dat er iets groeit in je buik maar stel je je er maar iets bij voor.: Kon bijna niet geloven wat k op t scherm zag vanmiddag! En weetje als vrouwen net bevallen zijn kan je niet meer voorstellen dat t in je buik leefde.. Zodra je zwanger bent ga je zorgen en dat zullen we doen tot we sterven
Werkt jouw man in het buitenland Armande? Die van mij zit zeer regelmatig in het buitenland. Hij is zondag weer vertrokken, kon echt niet anders, dus ik had gister m'n beste vriendin mee. Maar het liefst had ik natuurlijk m'n eigen man aan m'n zijde gehad.
aaah meiden jullie zijn zooo lief! Kunnen mij (en iedereen hier) zo opbeuren!! Waardeer ik zeer Ik ben ook zeer blij voor jullie hoor! Het is zo'n groot wonder, elke zwangerschap weer en heel speciaal dat we dat mogen meemaken! Het is iedereen zo gegund...! Ben nog niet aan het pakken hoor, heb nog ruim een week! Wat me opvalt vandaag is dat echt 's avonds meer last heb van kwaaltjes dan overdag! En: ik was altijd verslaafd aan chips, maar nu heb ik het volgens mij al wéken niet meer gegeten. Werd me er opeens bewust vandaag na een reclame van Doritos Salsa en Doritos zijn my favourites! Bizar toch?! Kon het elke avond eten en zelfs al 2 uur na de avondmaaltijd had ik er zooo een zin in. En nu niets, noppes, nada!! Dat is nog eens een leuke en gezonde kwaal!
@Armande: snap dat je je zorgen maakt meis, je bent niet de enige!! Maar het gaat helemaal goedkomen vrijdag, dat worden tranen van geluk!! Volgens mij schreef D het net... we zullen ons de rest van ons leven zorgen maken over onze kinderen. Vanaf het moment dat je zwanger bent tot je doodgaat. Vond het altijd zo irritant dat mijn ouders mij nooit echt los konden laten en zo overdreven bezorgd waren, maar begin het nu te snappen En ben nog maar 7,5 week zwanger
Mijn man moet ook regelmatig naar het buitenland (vnml USA) voor zijn werk, dit is al jaren zo en eigenlijk went het nooit vind ik... Vind het gewoon ongezellig En zeker op momenten dat ik het even moeilijk heb (wat voor rede dan ook) dan vind ik het best moeilijk, soms kan je gewoon niet bellen omdat er slecht bereik is of puur doorhet tijdsverschil. En straks met twee kindjes zal het ook wel weer een stukje drukker zijn. Ik merk dat ik van afgelopen week aardig moe ben geworden (door de kwalen en de onzekerheid) Hoe ga jij daar mee om? Ja nauurlijk heb je het liefste je eigen man erbij, maar dat gaat gewoonweg niet altijd. Hopelijk kan je man er de volgende keer wel bij zijn!
@D85 wij praten hier ook over hij hoor bedoelen er verder niet hij mee maar hij kan voor ons gevoel beide kanten op en zij niet dus vandaar ik laat zeker een foto zien als alles goed is kan niet wachten @armande welkom terug meid en zoals eerder gezegd die onzekerheid ik denk dat wij 100% allemaal daar last van hebben er is niet 1 zwangere denk ik die soms niet denkt oo jee of wat als @poppenkop goed zo hij is aangekomen daar ben ik blij om hihihi mocht je er nog een willen of nodig hebben roept u maar ik deel ze graag uit @meiden zonder man direct bij hun dit lijkt me echt vreselijk ik kan me niet voorstellen dat ik een uurtje zonder man ben laat staan dagen vreselijk vind ik het als mijn man weggaat en tel echt de uren af tot ie thuis is moet er niet aan denken zoveel respect voor jullie en voor jullie mannen natuurlijk ook die moeten een hoop van de zwangerschap missen en straks de bevalling daar zijn ze toch wel bij mag ik hopen
Dankjewel, ik weet het natuurlijk allemaal best, maar het is zo fijn soms om het hier van je af te schrijven Tja, die man he? Het is ook niet mijn keus...(het reizen dan he?) ..ik snap dat hij het leuk vindt maar al met al wordt het voor hem ook steeds moeilijker. Zeker nu we merken dat ons zoontje (van 3) er moeite mee begint te krijgen. En natuurlijk baalt hij ervan zoals van de week toen hij niet meekon. Maar ik baal dan heel veel meer omdat er dan nauwelijks tijd is om daar met elkaar over te spreken Maar goed het is in deze tijd ook fijn om financiele zekerheid te hebben, toch? En met mn vorige zwangerschap is hij bijna alle keren meegeweest naar de vk. En ook deze keer zal hij rond de bevalling niet gaan reizen. En ja het allerliefst zie ik hem ook gewoon iedere avond thuiskomen natuurlijk. Maar als je t niet gewend bent kan ik me voorstellen dat 1 nacht al veel is... We hebben er nu nog 2 te gaan en als ik nu gauw ga slapen, nog maar 1
Hahaha ik herken dat wel! Bepaalde gerechten waar ik eerst helemaal van wild van werd laten me nu kokhalzen! Echt nu k eraan denk voel k t zuur al.. Maar er zit wel een pizza funghi in de oven.. Dat dan weer wel.. Ik heb gewoon niet genoeg aan 1 warme maaltijd naast m'n ontbijt lunch en andere gezonde tussendoortjes maar twee x t zelfde eten wil k ook niet.. Verwend nest ook hè! Ja, ik herken wat je zegt Krullie.. Heb dat ook.. M'n mama is nog steeds aan t zorgen, altijd bezorgd, ben t eerste waar ze aan denkt als ze opstaat en t laatste als ze naar naar bed gaat.. Waar t vroeger wel eens claimend voelde soms tot ruzies en discussies aan toe, kan k het nu alleen maar begrijpen en een traantje laten.. Wie houdt nu meer van je als je moeder? Ow zeker niets zo fijn in deze tijd als financiële zekerheid maar dat betekent niet dat je je man vreselijk mist op veel momenten.. Ik zou t er ook moeilijk mee hebben denk.. Maar jullie flikken t wel ondanks alles om samen te zijn! Dat getuigt van veel liefde, niet waar?
@Poppenkop & Armande: lijkt me erg moeilijk als manlief zo vaak van huis is!! Vind het erg knap hoe jullie er mee omgaan! Financiële zekerheid is zeker prettig in deze tijd, maar een gelukkige relatie moet toch ook bovenaan staan hoor. Juist elkaar missen kan ook goed werken, je hebt altijd iets om naar uit te kijken, je bent nooit uitgekletst en saai wordt het volgens mij ook niet zo snel Maar ik heb geen ervaring... heb ooit mijn mannetje voor 10 dagen achtergelaten toen ik op vakantie ging naar Curacao en dat waren de 10 zwaarste dagen van mijn leven. Dus respect voor jullie!! Zou super zijn als de mannen zoveel mogelijk meekunnen naar de VK en niet hoeven te reizen rond de bevalling, want daar moeten ze ntl bij zijn! @Mamaatje: ik moet die van mij ook altijd om me heen hebben, kan slecht alleen zijn wat dat betreft @D: wij praten ook over "hij" ja, al heb ik sterk het gevoel voor een meisje! Heb je nog lekker genoten van je pizza? Je eet wel veel!! Ik ga nu zo lekker naar de supermarkt fietsen ipv met de auto. Ik doe eens gezond Ik heb een onweerstaanbare zin in zure haring (rolmops) op mijn boterham!! Eet het echt nooit dus hoe ik erbij kom... Gaan er nog meiden op vakantie trouwens de komende weken??? Wij naar Italie, 2 daagjes na de echo. Ik verheug me nu al op het heerlijke eten daar.... !
Mijn man is gemiddeld 2 weken per maand in het buitenland aan het werk. In drukke tijden, zoals nu, dan is hij soms de hele maand weg met af en toe een paar dagen thuis. Dat is natuurlijk lang niet altijd leuk en makkelijk, zeker niet met kinderen, maar het is ook een kwestie van gewenning. Ik weet gewoon niet beter, het hoort bij onze relatie. Je moet er tegen kunnen en dat kan ik. Af en toe baal ik wel eens als ik na een dag werken thuis kom en er niemand aanwezig is om m'n dag mee te bespreken. Maar ik heb veel lieve vrienden/vriendinnen waarbij ik m'n ei ook kwijt kan. En het is wat Krullie zegt, het houdt je relatie ook spannend. De tijd dat hij thuis is genieten we met volle teugen van elkaar en ons gezin. Mijn man werkt voornamelijk in Europa, dus we spreken elkaar gelukkig wel dagelijks aan de telefoon. Rondom de uitgerekende datum gaat m'n man niet meer weg en de eerste weken na de bevalling ook niet. Gelukkig kan dat prima geregeld worden met z'n werkgever.
Dat is wel echt superfijn!! Hij zal zo hopelijk de bevalling meemaken en niet te veel van de kleine missen de eerste weken!
Meiden, ik ging vannacht trouwens even door de grond van de pijn om het zo maar even te zeggen! Lag al een uurtje wakker vannacht en moest opeens niesen. En ik kreeg toen een steek in mijn rechterlies, niet normaal. Vriendlief werd er wakker van, want ik gilde het toch wel even uit. Duurde ook nog even voor het wegtrok ook... bandenspanning ofzo??? Iemand wel eens hetzelfde gehad?
Heb t zelf nog niet zo heftig gehad maar wel over gelezen en dat noemen ze idd Bandenpijn! Kan flink pijn doen! Heb wel n keer in de auto n rare beweging gemaakt die zeer deed n de dag erna had ik wat bruinverlies.. K durf amper te niezen omdat k bang ben dat er weer n vaatje knapt ofzo! Haha.. Hoe gaat t nu? Geen last meer? Heb net staan kokhalzen boven de wasbak.. Ben niet lekker vandaag! Moet misschien maar eens wat minder aan m'n honger toe geven, zal je toch ook misselijk van worden gezien m'n eetpatroon!
Doe straks even jullie verhalen doorlezen over manliefjes ! Maar Krullie klopt dat zijn je banden . Ik moet soms mijn buik vast houden wil ik niezen ! Ik doe even een ego berichtje meiden wil jullie even mijn kleine frummel laten zien met mini armpjes en beentjes ! Jullie snappen wel dat ik de meest happy vrouw ter wereld ben nu en dan ik het heel hard van de daken wil af gillen tot later kanjerinnen!
@armande ik begrijp het hoor het hoort bij prioriteiten stellen en idd deze tijden van het jaar kun je echt niet zonder financiele zekerheid zeker niet met klein kind en zwanger, maar kan me voorstellen dat je je soms best eenzaam voelt het is in elk geval fijn dat je hier je hart ook kan luchten dat scheelt een klein beetje alhoewel natuurlijk niemand je man kan of wil vervangen, verder sluit ik me aan bij de mooie woorden van D83 het getuigt niet alleen van liefde maar ook van vertrouwen @krullie85 dat zijn inderdaad je banden en dat kan behoorlijk pijnlijk gaan belangrijkste is nooit je nies tegen proberen te houden maakt het alleen maar erger morgen me echo kan niet wachten deze dag mag heeel snel voorbij gaan op naar een kloppend hartje pfff duren 3 weken lang zeg