Daar ben ik weer! @caroline, gecondoleerd... @marlies, een halve ui naast je bed, stinkt wel maar helpt ook! Enne straks gewoon revanche nemen, jij hebt er twee, dus twee keer zoveel herrie @Krullie, ik ga naar het ziekenhuis hier en dat is niet Goes @D, helaas nog bijna iedere avond RLS kan daardoor lastig in slaap komen, lig lang wakker en met een beetje pech heb ik het 's nachts ook als ik wakker word... Heb er normaal ook wel eens last van, maar nu veel erger... @buikje, gisteravond ook weer oefenweeen gehad (ik noem ze maar zo) ze komen met regelmaat en komen en gaan. Wel t idee dat het op oudjaarsdag indalingsweeen waren, want toen we daarna weg moesten pastte mn jas niet meer! En 's ochtends nog wel! @benauwd, kan alleen nog op mn linkerzij liggen, zelfs als ik op de bank hang krijg ik t benauwd.... Klaag klaag @geboortekaartjes, hebben een kaartje uitgekozen van kaartje2go, dan krijg je dus niet de enveloppen van te voren zoals bij n gewone drukker. Dus nu ga ik de adressen maar vast op etiketten schrijven. @tas, wanneer gaan jullie je ziekenhuistas inpakken en klaarzetten? Kan t me niet meer herinneren van mn zoontje Ik ga weer ff verder, hoop te doen! Fijne dag!
Bedankt trouwens voor jullie reacties op mn bevallingsverhaal Was voor mij ook therapeutisch om het op te schrijven Wens jullie wel een makkelijkere bevalling toe trouwens!
Ha meiden update vanuit t zh terwijl ik aan t wachten ben op tweede prikje. Nog maar n half uur,heb net beneden op bed aan de ctg gelegen. Best leuk om te zien en horen. Alles goed gelukkig. Ook n echo gehad,placenta en vruchtwater zag er allemaal goed uit. kindje ligt idd anders, hoofdje boven n beetje aan de zijkant,een beetje overdwars ligt t dus,flink opgefrommeld. Waar mn bovenbuik eerst flink tekeer ging van de voetjes zijn het nu de kleine aaitjes vd handjes die ik daar voel. Nog even wachten,dan weet ik de uitslag. Heb honger,ga zo eerst lekkere verse broodjes halen. Vanmiddag om twee uur komt trouwens de kraamzorg voor de intake. @marlies: vervelend die verkoudheid,je mag ook bijna niets! Wel zoutoplossing neusspray. Irri buurvrouw,kleintjes van tien maandenn kunnen behoorlijk hard huilen! @armande: spannend al indalingsweeen en voorweeen! Balen van de rls! @dtje: lieve vent van je dat ie zoveel in t huishouden doet! Leuk de box in elkaar zetten,marlies ook! Hoop dat jullie kennis het posterbehang snel komt doen! @marlies:succes bij gyn,hopelijk is alles weer goed! Tot later meiden!
foto van het eerste pakje staat in mn album (rompertje is in t echt meer grijs dan blauw) hier volgende week telfonisch intake van de kraamzorg fijn dat alles goed was aan de ctg krullie!!!! zie je nou....
hee meiden, Gelukkig nieuwjaar iedereen ! Wij zijn lekker thuis gebleven, maar ja kan ook niet echt anders. Heb lekker op mijn bed gelegen en mijn vriend op de bank haha en beetje tv gekeken . We waren beide nog heel moe van het nachtje in het ziekenhuis. CTG vond ik ook wel leuk om te zien, maar omdat het zo moeilijk is met een tweeling lag ik er meestal heel lang aan omdat mijn kindjes steeds weg doken haha en ze waren steeds superdruk door die banden denk ik. Ze vinden het niet zo fijn als er iets op mijn buik drukt dan schoppen ze meteen echt grappig. Mijn buik is nu weer rustig. Zo nu en dan een harde buik, maar volgens mij kan ik ze op twee handen tellen over de hele dag. Denk toch dat die blaasontsteking de boosdoener is. Ik ga nu even met mijn vriend mee naar de huisarts. Kom straks weer terug
Moguh Ladies Moet nog steeds j verhaal lezen Armande! Ga ik vandaag doen! Vervelend zeg, rls.. Herken zelf wel die benauwdheid, kan echt niet meer plat op m'n rug liggen, ook op de bank kan ik niet te ver onderuit zakken, dan wordt alles zwaar enzo n krijg ik zo n onwel gevoel erg naar.. Ben benieuwd wanneer hier de kleine gaat indalen en wanneer uiteindelijk de bevalling begint. Wil volgende week de vluchttas klaar maken en m'n bevallingsplan afhebben Moet daarvoor natuurlijk ook eerst nog de kleertjes wassen ed Fijn dat alles Goed is met j meisje Krullie! Had ook niet anders verwacht! Miss n idee om dit soort situaties ergens op te schrijven met bijhorende gevoelens en daarnaast hoe t uiteindelijk is afgelopen/echt zit Zo heb j zicht op de keren dat j overtuigd was dat t niet goed zat maar t wel goed blijkt te zijn Heb j inmiddels de uitslag van de suikertest? Geniet van j broodjes! Lekker rustig aan gedaan dus linssiejj Goedzo! Fijn dat j mannetje ook lekker bij j was! Lies, toen ik zo verkouden was mocht ik van vsm keelpastilles voor de keelpijn en otrivin water zout oplossing neusspray Moest op m'n hoest letten want t mocht geen longontsteking worden.. Zijn maar weinig kuurtjes die daar nu voor helpen nl Dus doe aub rustig aan en ziek goed uit Stomen met kamille werd ook aangeraden! Beterschap! En wacht maar in feb pak jij niet alleen j buurvrouw maar heel de straat terug hihi @Hier; ontzettend veel moeten plassen vanacht maar ook veel gedronken, zal daar wel mee te maken hebben. maar vervelend was t wel, werd wakker n moest rennen, zo vol was mn blaas steeds en dan n keiharde buik. Om half twee echo wordt vervolgd!
Superleuk pakje meis, ook mijn smaak! Zal je kleintje superleuk staan! Hou van grijs, wordt de babykamer deels ook. Wat betreft ziekenhuistas: nog helemaal niet bij stil gestaan. Ik denk dat ik zorg dat het met 36 weken klaar staat, een beetje rond de tijd dat ik gesetteled hoop te zijn in het nieuwe huis. Wel iets om idd niet te vergeten... een goede tip hier op het forum was ook om ervoor te zorgen dat de accu van de fotocamera vol is of dat je volle batterijen bij je hebt! @Linss: heerlijk toch om lekker in alle rust zo oud en nieuw te vieren! Niets mis mee! Ja met twee baby's lijkt me zo'n ctg helemaal lastig. Die van mij dook ook af en toe weg en dat moest ik in de gaten houden want mocht niet langer dan 2 minuten duren, dan moest ik aan de bel trekken en weer opnieuw beginnen. Hier begon ze ook wel te bewegen door die banden. Zo typisch he... kvoel dr meerdere dagen niet schoppen en dan doet ze t opeens wel! Je kon ook zien dat ik regelmatig een harde buik had, maar een heel kleintje. Kon ze zelf niet voelen. Was ook heel normaal. Heb in de 40 minuten 1 echte harde buik gekregen, grappig dat je dan die meter meteen ziet uitslaan, was goed te zien! Niets ernstigs wat betreft t bezoekje aan de huisarts linss? Kga nog even wat opruimen en stoffen hier. Moet er wel even tiptop uitzien voor de kraamzorg ntl
Ja dank je voor de tips wat betreft t opschrijven Dtje! Dat plan van aanpak heb ik ook al van de psych opgedragen gekregen! Ben er soms alleen wel een beetje laks mee...dan denk ik het te onthouden, maar dat valt vies tegen. Vervelend dat plassen! Vooral 's nachts, krijg hier dan ook sneller een harde buik met een volle blaas. Maar als je ook veel gedronken hebt weet je waar het van komt Succes bij de echo, leuk!!
Oh ja mijn suiker haha helemaal vergeten Die was prima, nog beter dan de vorige keer. Nuchter 4,6 en 2 uur na het drankje 5,7. Niets aan de hand dus! Gewoon een groot kindje van zichzelf met wat meer van mijn genen dan van dr vader Heb wel zin om mijn tong uit te steken naar die verloskundige die het al over insuline spuiten had. Niets aan de hand en ik maakte me weer onnodig zorgen.
Steek jij maar lekker j tong uit Krullie! Wat fijn dat t allemaal goed is! Gewoon helemaal in orde j meisje! Dat is vandaag wel bevestigd! Wil jullie kleintjes echt allemaal zien hoor straks! Fotoalbums vol! Ik herken t Krullie.. Was,ben net zo.. Heb ook nog steeds niet gebeld na die laatste poging.. Maar m'n hoofd staat er ook gewoon niet naar omdat erbij te hebben nu.. Succes met kraamzorg Verwacht ook binnenkort n oproep Zouden eerste week van januari komen Zal wel de tweede worden denk ik.. Moet j nagaan hoe de meter straks uitslaat bij echte weeen! Wow! Zo konden wij m bij m'n schoonzus echt zien aankomen en afzakken Soms begin ik m wel te knijpen hoor Als ik dan zo n darmkramp heb en me bedenk dat dit uren zo door gaat.. T zal anders voelen maar vast alleen maar pijnlijker.. Ik ga even nog wat eten! Tot vanmiddag!
Ego heb niet alles gelezen. Lig lang uit thuis en wordt nog gebeld moet misschien voor opname straks. Kindjes doen het goed. Mama iets minder. Urine is schoon maar bloeddruk wat hoog. Nu bloed af wachten. Hoor straks meer te weten.
Mag ik f klagen Ben zo moehoeeee Gewoon totaal geen energie Armen benen alles voelt zwaar Ijzer was laatst 5.6 Kan toch ni ineens zo zakken toch? Of hoort t er gewoon bij de laatste weken?
Ha meiden @Lies: neeheee toch!! Hopelijk weet je nu al meer... ik hoop wij ook snel want we zitten wel in spanning natuurlijk zo! Maar jij vast helemaal! Sterkte en knuff, hopelijk mag je gwn lekker thuis blijven! @Dtje: jaaa hoor schat klaaaag maar wat je wil Ik weet niet of je ijzer zo snel kan zakken, niet zó snel in een korte tijd lijkt me. Zeker niet als je gwn nog steeds goede voeding blijft binnenkrijgen. Denk wel dat je beebje, nu het flink doorgroeit de laatste weken, wel meer van je pakt. Dus dat moe zijn is helemaal niet gek. Rusten hoor! Zo af en toe heb ik al een flinke harde buik die ik ook een beetje weg moet puffen. Geen pijn, maar echt wel een vervelend gevoel. En idd soms obstipatie en daar ook darmkrampen van. Nou dat nog 100x erger en continu, dan hebben we een weeënstorm idd Ik vind t ook wel een beetje eng worden, komt zo dichtbij. Maar hou me maar voor dat het echt serieus heeeeel veeeeel pijn doet en dat ik serieus denk dat ik dood ga... hopelijk valt het mee @Hier: Me = very happy! Zijn net nog snel naar een bedrijf geweest in kozijnen en vloeren, wat ook in onze nieuwe woonplaats zit. Ik dacht nog dat we hier snel weer weg moesten lopen, sjieke winkel enzo, geen enkel prijsje op de artikelen te bespeuren, je kent het wel Maar het viel mee! Hebben nu een superofferte geaccepteerd. Wel onder voorbehoud. Als we van de bank weten dat alles rond is, maken we het definitief. We hebben nu voor boven allemaal kunststof kozijnen besteld, lekker goed isolerend! Nu zit er nog enkel glas in en is het hout, vinden we toch niet ideaal in de wintermaanden in de slaap- en babykamer! Ook zonde van je energie. In dit huis is onze slaapkamer ook niet warm te stoken omdat het nog enkel glas is. En omdat het bedrijf ook vloeren had hebben we een prachtige houten vloer uitgekozen. In een grijsachtige tint, met een vleugje bruin erdoor. Ik vind het er heel sjiek uitzien. Wel duurder dan een vloer bij de Carpetright, maar ja dan heb je wel kwaliteit hoop ik. Als het goed is kan alles van ons bouwdepot af, heerlijk! Alles kan met 2 weken geleverd en geplaatst worden, dus als we t voor 14 januari doorgeven dat t huis rond is, zit t er net voor 1 feb in
Weet trouwens ook nu waarom mijn tante toen gedeeltelijk verlamd is geraakt door de ruggenprik. Ze heeft een zeer dun ruggenmerg-/ beenmergvlies, dan kun je daar niet tegen. Het kan erfelijk zijn, maar ik weet niet in hoeverre dat bij mij terecht zou kunnen komen. Ik lijk wel op mijn tantes dus het zou kunnen. Een tante heeft het niet en mag gewoon een ruggenprik, twee andere hebben idd die "aandoening" ook. Mijn ouders zeiden ook nog van t wknd dat ik echt geen ruggenprik moest nemen omdat ik niet weet of ik een normaal of een te dun vlies heb. En liever t zekere voor t onzekere. Mijn bevallingsplan is nog niet af,maar dit is wel iets wat ik groter en vet gedrukt erop wil hebben
Ben ik weer even. Mag thuis blijven. Maar wel rust en volgende week vrijdag extra afspraak. Bloed en urine goed. Bij hoofdpijn maar dat heb ik toch wel van de verkoudheid en overgeven moet ik bellen. Maar dat is een andere hoofdpijn. Ik zal ook even extra op mijn eten letten. Geen chips enzo meer. Heb toch geen trek nu. Ga weer even plat. Liefs
O gelukkig liesje! Doe je t rustig aan! Hou t allemaal goed in de gaten he lieverd! Hoop dat je je gauw wat beter voelt! Jeetje Krullie, heftig he.. Kan je t niet laten controleren zoiets, hoe jouw ruggenmerg ervoor staat? Vraag me af of ze dat wel doen alleen maar omdat je een ruggenprik overweegt.. Zou t iig noteren in je plan mocht je er toch om schreeuwen gaan ze t Miss toch op een of andere manier checken.. Jullie vloer klinkt echt net als die van ons! Licht grijs eiken maar toch ook een beetje bruine gloed zeg maar.. Zal x Foto plaatsen in m'n album ben nu niet thuis! Wat gaaf dat jullie een goede deal hebben genaakt mbt de kozijnen! Super! Ideaal kunstof, hebben we ook! Heb je dan ook dubbelglas? Echt super dat t zo snel geplaatst kan worden ook! Dit is de maand waarin t allemaal gaat gebeurden he! Spannend! Oefff.. Zo stel ik t me ook maar voor want dan kan t alleen maar meevallen T beangstigt mij soms ook wel hoor vooral omdat k zo weinig klachten heb gehad Dan ben k bang dat er me zo iets te wachten staat wat ik me nu maar onmogelijk kan voorstellen.. Maar goed we komen er wel doorheen he dames!
Lies; gelukkig meis!! Fijn dat een opname niet nodig is!! Advies goed ter harte nemen en lekker op je heerlijke bed gaan liggen! Leuke film of serie erbij en wat te drinken en lekker rusten! Alles voor je ukjes! Sterkte meis en hoop dat erge hoofdpijn en overgeven je bespaard gaat blijven! Dtje: dat zei ik ook al tegen W hier; dat ik straks vast om een ruggenprik ga smeken maar heb absoluut niet wil. Maar ik heb een beetje naar alternatieven gekeken en denk dat een pompje met Remifentanil een goede keus is. Soort morfine wat je bij jezelf kunt toedienen als je er behoefte aan hebt. Wel met een maximale dosis dus je kunt niet te veel krijgen. Maar las ook dat niet elk ziekenhuis het heeft, dus dat moet ik nog even met de vk/gyn bespreken. En anders maar "die hard" zonder pijnstillig...zoveel vrouwen lukt dat immers. Dan moet het ons toch ook lukken??? Bij mij is het niet altijd even super gegaan dus ik hou me er aan vast dat ik wel goed ben in bevallen Wie weet Maar het zegt niets over wel of niet een goede zwangerschap en dan wel of geen voorspoedige bevalling. Enige wat we kunnen doen is het op ons af laten komen als het zover is... En in gedachten houden dat elke dag duizenden vrouwen je doorgaan waarvan volgens mij zeker driekwart zonder pijnstilling. Ja ben nog benieuwd naar foto's van je huis!! Gaaf misschien hebben we wel bijna dezelfde vloer @Ego: Hier ben ik verdrietig en zit ik ook ontzettend in de stress. Net heel boos met onze hypotheekadviseur gebeld. Even voor vijven kregen we een belletje van de "assistente" (zij neemt alle dossiers in behandeling, verzamelt alle stukken en geeft ze aan de bank) dat er nog documenten misten en dat er daarom nog niets in behandeling was genomen. En dat terwijl ik die documenten vorige week maandag 's ochtends vroeg door de brievenbus heb gegooid toen ze nog dicht waren :x:x Na dat zo ongeveer geschreeuwd te hebben zou ze het uit gaan zoeken. Vijf minuten later bel ik weer om te vragen of ze het heeft gevonden, neemt er niemand meer op. Gelukkig nam net de hypotheekadviseur wel op en ook daar ben ik best tegen uitgevallen. Hij kon wel vertellen dat hij de documenten maandag heeft gezien en ze op het bureau van een andere medewerker heeft gelegd omdat de desbetreffende er niet was. Het is nu te hopen dat die ander de taken van haar collega heeft waargenomen en het alsnog heeft doorgestuurd en dat niet goed naar elkaar is gecommuniceerd. Hij zou er morgenochtend meteen achteraan gaan, dus morgen om 10u klim ik weer in de telefoon. In het ergste geval ligt alles namelijk nog op het bureau daar en moet het nog steeds naar de bank... dan hebben ze het vrijdag, beginnen ze maandag en hebben we nog maar een week tot de datum dat de financiering rond moet zijn. Dat lukt dus never ever in een week bij de bank... dus stress al over op het moment. In het beste geval hadden we al maar 2 weken om alles te doen en over te kunnen en nu is dat even verschoven naar een week als de documenten niet zijn verstuurd. Pfff zie t ff allemaal niet meer zitten!
O Krullie wat ontzettend vervelend! Zou ook zo de pan uit flippen he! Jeetje kan daar ook zooo boos over worden! Iedereen lijkt op dit moment maar een dot te doen zo rond de feestdagen en alles.. Hoop dat t desondanks toch allemaal snel rond is en zou morgen weer aan de telefoon hangen, desnoods langsgaan! Bedoel hallo, j bent zwanger hoor, loopt straks op t eind! Laat ze maar vaart maken! Go for it! En hou ons op de hoogte!
Hoi meiden,reageer wat minder omdat ik deze week weg ben. Het is iig heerlijk hier! Fijn huis, erg gezellig! Lekker veel wandelen maar ook relaxen tussendoor! Voel me gelukkig ook goed! Weet niet meer op alles te reageren hoor (en kan niet goed teruglezen op telefoon..). Maar krullie: wat balen van je blaasontsteking maar wel goede verklaring voor je klachten. Hopelijk slaat de kuur meteen aan! @lies: gelukkig niet opgenomen, maar vervelend allemaal zeg! Is je bloeddruk al erg hoog? Hopen dat je verkoudheid ook snel overgaat!! @armande: leuk pakje!! Wel jammer nooit meer wat van mamaatje te lezen trouwens!! @d: jij schreef toch over moeheid?!! Zal natuurlijk alleen maar erger worden, vraagt ook zoveel energie allemaal. Er gebeurt ook zoveel nu in je lijf! En tja, de bevalling.... Ik ben er ook steeds meer over aan t nadenken. Het gaat zeker veel pijn doen, maar dat kunnen we aan. En hoe meer je de pijn accepteert hoe beter het zal gaan. Het tegengaan is niet handig en kan alles zelfs tegenhouden. Ff bikkelen en hard werken en dan hebben we onze moppies straks echt vast!! Slaap lekker!