Wie ook in Week 5 van haar zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ow lif ik heb dat ook wel eens dat ik moet huilen omdat ik me zo belabberd voel, soms ook gewoon zomaar zonder reden.
    Goed dat je je best doet om te eten, ti's moeilijk als je zo misselijk bent maar de baby heeft t nodig en omdat de baby al van jou pakt blijft er weinig voor jou over en voel je je alleen maar beroerder en zwakker uiteindelijk

Wij zijn t tweede stel die een kindje gaan verwachten, m'n schoonzus is onlangs bevallen en heb nog n nicht met een kleintj
    Verder om me heen veel relatie problemen en break ups, een vriendin is à single mum, thumbs up To her! Hun zijn een team met z'n twee!

Ik ben zelf enigskind dus voor m'n moeder haar eerste kleinkind dus super leuk voor haar!

Oh armande vervelend van je huid maar fijn dat Ie tijdens de zwangerschap er beter uit ziet, je voelt je dan al vaak belabberd, een maanlandschap is dan wel t laatste waar je op zit te wachten..
    Bij mij zit heel m'n decolleté en kaaklijn onder..

Je hebt gelijk, gwn de baby meenemen! Hij of zij maakt deel uit van t gezin! Bij ons ging er een kleintje van 3 mnd mee naar de caribean en ook dat ging goed! Je moet je er toe zetten denk en zorgen voor n goede voorbereiding..
    Als je uit eten gaat, hoe en waar zet je de baby neer? Wij namen in t hotel de kinderwagen en maxicosi mee, maar kan dat hier in een gemiddeld restaurant? Zou t echt niet weten!

2. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Anthonetje; hoe gaat t met je?

3. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Thnx Armande voor je lieve woorden, was idd ik met de reizende echtgenoot :).

Ik heb ook last van een onrustige huid, voornamelijk m'n schouders en rug. M'n gezicht is, *klopt af*, (nog) gaaf. Maar die pukkels had ik ook door m'n pcos, heel irritant, afzichtelijk en soms zelfs pijnlijk!

In onze omgeving is echt werkelijk iedereen zwanger of net bevallen, zus, 2 schoonzusjes, vriendinnen, kennissen, collegae. Echt ik overdrijf niet! Ik geloof dat nog maar 1 bevriend stel in onze kring nog kinderloos is en er ook nog niet mee bezig zijn.
    Tijdens de MMM en m'n bbz was dit echt bijzonder pijnlijk en confronterend. Gelukkig kregen we van de meeste heel veel begrip en steun. Wij hadden er voor gekozen om iedereen op de hoogte te brengen van onze stappen in de MMM. Helaas zijn er ook een aantal mensen die erg weinig begrip voor ons konden opbrengen, waarom wij bijvoorbeeld even niet geïnteresseerd waren in de kinderkamer of net aangekochte kinderwagen. Met die mensen is het contact dan ook sterk verminderd.

Ik was laatst op een kinderverjaardag en toen had ik zo iets vreemds. Er waren natuurlijk een heleboel kleine kindjes en toen kreeg plotseling last van toeschiet reflexen in m'n borsten. De mama's onder ons weten wat voor gevoel dit is. Bizar hè?

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Oooh jaaa... ik zie het gewoon helemaal voor me straks inderdaad! Dat gaat hier precies hetzelfde zijn ;)
    humor die mannen :p

@Lif: ik voel me ook echt niet lekker en idd ook momenten dat de tranen in mijn ogen staan. Dan zit vriendlief ook nog eens even lekker het bloed onder mijn nagels vandaan te halen... dan voel ik mijn bloed gewoon koken en heb ik de neiging om te veranderen in DE Hulk omdat ik dan alles wil verwoesten... fijn al die emoties...
    Wij zijn in onze vriendenkring ook het enige stabiele stel wat nu een kindje gaat krijgen. Veel vrijgezellen, een ander koppel wil bewust geen kinderen en een paar uit elkaar waarvan wel 1 stel met kind.
    Van de familie zijn we juist de oudste... en kinderloos. Mijn vriend is de oudste van 5 broers (35, ik 27) en zijn jongere broers hebben allemaal 2 tot 4 kids. Dus wat betreft familie werd het wel eens tijd! Altijd maar met zijn tweetjes bij alle familiegelegenheden en al dat geklets over kinderen terwijl je daar zelf helemaal niet over mee kunt praten...

@D83: ik lees wat grappigs! Dat er een kleine van 3 maanden meeging naar de Caribean! Dat vind ik erg interessant! Wij gaan volgend jaar in juli trouwen en als honeymoon heb ik toch echt Curacao in mijn hoofd. Ik hou van dat land! We hebben (gelukkig) nog niet geboekt want.... wat gaan we doen? Gaan we met zijn tweetjes ? En laten we de kleine van 5 maanden bij opa en oma voor minimaal 9 dagen? Kunnen wij dat wel over ons hart verkrijgen? Moeten we de kleine meenemen? Zijn we dan niet alleen maar aan de hotelkamer gebonden doordat de kleine nog zoveel slaapt? Is het wel verstandig zo'n kleintje 10 uur in een vliegtuig mee te nemen? Uberhaupt met die hitte daar?
    Moeilijk dus!!! Of is zo'n eerste vakantie met zo'n kleintje Center Parcs in Frankrijk een betere optie??? Aan de andere kant las ik een babyboek dat je je kind tussen de 5 en 8 maanden gerust "even" bij familie achter kan laten als je er saampjes tussenuit wilt. Zo jong zijn ze nog niet eenkennig en laten ze zich nog makkelijk door andere verzorgen. Maar ja "even" moet ik dan vast niet lezen als 9 dagen... en ik denk nu wel dat ik dat kan, maar zul je na de bevalling zien dat ik nog geen uurtje zonder mijn kind kan...
    Iets om over na te denken de komende tijd ;)

Wel superleuk dat je enigst kind bent en je je moeder nu oma gaat maken!!

Wat betreft restaurants: ze hebben sowieso allemaal een kinderstoel maar daar is een baby ntl nog veel te klein voor. Je kunt de maxi cosi toch op de stoel naast je zetten en een kinderwagen kun je toch ook makkelijk aanschuiven. Dat is echt geen enkel probleem hoor!

@Poppenkop: jammer he dat mensen zich zo moeilijk kunnen verplaatsen in anderen... die hebben geen besef wat de hele MMM teweeg brengt. Zij stoppen met de pil en zijn meteen zwanger... het lijkt me niet meer dan logisch dat het laatste waar je op zit te wachten een nieuwe babykamer of kinderwagen is als jij hetgeen waar je al zo lang zoveel naar verlangd, nog steeds niet hebt...
    En dat het contact dan verwatert zegt meer over hen dan over jullie...

@all: ik duik mijn bed in. Voel me echt niet lekker. Branderige ogen,moe en mijn kop knalt (nog steeds) haast uit elkaar. Ook heb ik echt veel buikpijn... Echt ongikrampen... ren vaak naar de wc om te checken op bloed, want zo voelt het wel... hoop maar dat het onschuldig is verder en erbij hoort :)

5. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @lif, gezien onze leeftijd (37&38) hebben de meesten van onze vrienden al kinderen die naar school gaan. En als ze jongere kinderen hebben dan is dat het 2e of 3e kindje. Verder is het op dit moment zo dat de "stabiele" gezinnen dus niet zo stabiel blijken te zijn en dus gaan scheiden. Pfff de kinderen zijn hier dus altijd de dupe van....en mijn vriendinnen want die blijven in hun eentje (met de kinderen) achter...:(

Restaurants: idd maxicosi op de stoel en kinderwagen kunnen ze altijd wel ergens kwijt! Ze zijn altijd heel behulpzaam.

@krullie ik zou mijn zoontje geen 9 dagen achter kunnen laten, al weet ik dat hij het goed heeft. Ik ben wel eens 3 nachten zonder hem weggeweest maar dan was hij bij zn papa. Ik zou tegen die tijd gewoon eens goed zoeken op internet, er is een hoop te vinden over verre reizen met kinderen. Ik denk dat het juist een makkelijke leeftijd is om te reizen omdat ze dan in de kinderwagen of het strand kunnen slapen. Wij zijn met ons zoontje naar de usa geweest toen hij net 2 was, ging hartstikke goed! En het is ook wel een beetje hoe je er zelf instaat:)

@poppenkop, nou we kunnen elkaar een handje geven hoor, hier ook op decolete en schouders BAH:x ik baal er zo van... Heb onlangs goeie behandeling gehad maar die mag je niet hebben als je zwanger wilt worden dus ben ik maar weer gestopt. Nou ja mocht het nog zomer worden dan kan ik nu met een gerust hart in een hemdje of jurkje over straat zonder daar over na te denken:)

Enne een toeschietreflex... Ik weet echt nog precies hoe dat voelt! Wel bizar dat je dat al voelde!

Meiden ik ga naar bed, moet morgen heel vroeg weer op; naar schiphol:D

6. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ow poppenkop, ik sluit me aan bij wat Krullie zegt.. Zullen geen fijne momenten zijn geweest maar nu is jullie tijd aangebroken!

Ik ben dus niet de enige die soms pisnijdig kan worden en t gevoel heeft te exploderen n ontzettende zin krijgt om van alles te verwoesten Hahaha
    Heel herkenbaar Krullie!

Vervelend dat j niet zo lekker bent! Ik ben weer wat opgeknapt maar er komt maar weinig uit me hoor pfff

Nou, het verschilt natuurlijk per kindje hè hoe t gaat maar de reis ging heel goed, niet of amper gehuild, de temperatuur vond Ie juist heerlijk, lag t liefst hele dag naakt op een ligstoel bij t zwembad te spartelen, maar de eerste dagen had Ie wel last van t tijdverschil gehad wat betreft slapen n juist weer thuis heeft t lang geduurd voor hij weer vroeg ging slapen en weer vroeg wakker werd.
    Ik denk dat met een vijf mnd baby t nog beter te doen is als met n 3 mnd oude baby
    Ze zijn dan meer wakker, j kan meer ondernemen, misschien zelfs al in een draagzak, maar hoe dan ook ben j wel continue aan t zorgen en ermee bezig .. Kan me voorstellen dat j een honeymoon met z'n tweetjes wilt, j gaat dan j vakantie heel anders inrichten!
    Maar aan de andere kant kun j ook van veel momenten genieten met j kleintje.. Het is maar net wat voor inhoud j de reis wilt geven, wat jullie ervan verwachten. Naar de stad bijv was goed te doen maar als Ie niet meer te kalmeren is moet j wel terug weer helemaal terug naar t hotel en zit j wel f op j kamer..
    In principe als Ie slaapt kun je veel ondernemen maar met z'n tweetjes zwemmen kun j schudden, laat staan n excursie..
    Samen wat drinken en eten savonds terwijl de baby slaapt in de wagen goed te doen..
    Lastig hè. M'n schoonouders waren vaak met de baby zodat m'n schoonzus en zwager ook even konden zwemmen etc.. Het is maar net wat je van de reis verwacht.. Bij ons ging t ook super omdat we met zo n grote groep waren en er veel hulp was van de oma's..

7. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ga j op vakantie Armande? Sorry maar ben t ff kwijt :D

8. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Hihi nee hoor, pas volgende maand en dan met de auto;)
    Maar manlief zit nu in t vliegtuig en komt morgen thuis! Ik dacht anders blijf ik over "die reizende man" praten en worden jullie nog eens gek van me:p

Ik zie dat we maar 1 dag verschillen!! Vrijdag moet ik terug naar de vk, dan zal ze misschien de precieze datum/periode weten (en dan lopen we misschien wel precies gelijk):)

9. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Woehoe wat gaaf! Ben zo benieuwd welke datum we uiteindelijk echt gaan bevallen! Ze zei dat je toch met vijf weken speling rekening moet houden..
    En we worden zomaar niet gek dame! Je kan gewoon lekker posten hoe het is! Fijn dat Ie lekker naar huis komt! Nog plannen?

10. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    LIEF!
    Vooral slapen haha, ben zo moe van afgelopen week van het niet lekker zijn én natuurlijk de echofoto showen!!

Je bedoelt met speling, 3 weken vroeger of 2 weken overtijd zijn? Bij mn zoontje klopte er naar mijn idee ook niks van de berekening en verschilde die van de vk met die van ons 6 dagen...dus ik ben benieuwd!

Truste!

11. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ja precies 3 wk eerder of 2 wk later.. Nou, we gaan t zien!
    Over drie weken wilt ze de termijn nog n keer vaststellen!
    Tel de dagen af..

Nou, lekker slapen maar! En fijne dat morgen! Xx

12. a1974

a1974 Bekend lid

5 mrt 2012
    540
    0
    0
    NULL
    Spanje
    Jeetje komt steeds meer bij om te lezen hihi Goedemorgen! Ben nog niet bij hoor lieve dames !

Wel snel hier en daar vluchtig wat gelezen en van wat ik gelezen heb .. respect voor iedereen hier , de manier waarom geleefd wordt en hoe er nu met de zwangerschap wordt omgegaan , allemaal verschillende vrouwen maar vol liefde en kracht !

Wil even mammaatje een geweldige echo wensen! En hoop dat je een mooie foto komt showen van je kleine wonder ! Ik duim heeeeeeeeeeel hard !!!!

Knuffel voor allemaal!

13. sunshineS1976

Meiden hebben jullie ook buikpijn???
    Ik heb zo'n zeurende pijn net boven de venusheuvel zeg maar. Echt helemaal onderin mijn buik. Vannacht ook weer pijn gehad alleen maar links in mijn lies. Hoop maar dat het er allemaal bij hoort...
    Vroeg naar bed heeft me wel een beetje goed gedaan, maar ben nog steeds niet top. Heb ook een dikke,zere keel dus denk dat er iets meer aan de hand is ;)
    Maar als ik die buikpijn heb kan ik me toch echt wel zorgen maken... maar bellen naar de gyn heeft geen enkele zin want ik mag toch niet eerder komen...

@Mamaatje: echooo!! Show us je mooie beeb!

@Armande: heerlijk dat je mannetje thuis komt!!! Geniet maar lekker van elkaar ;)

@D: klinkt heerlijk die vakantie met die kleine! Scheelt wel dat er meer mensen waren die konden oppassen enzo. We moeten er nog maar eens goed over nadenken... Wat we gaan doen.

14. sunshineS1976

Knuffel terug A1974! :D

15. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Hier geen buikpijn, maar ben niet lekker. Vermoeidheid speelt hierbij een grote rol zullen we maar zeggen:)
    Maarja zoals de moeders onder ons al weten, moeders kunnen nooit ziek zijn!
    Moeders in spé: onthoud dit goed;)
    Manlief ligt dus met jetlag te slapen en ik dacht dan doen we gewoon alledrie een dutje....zoontjelief dacht daar anders over, dus we zitten weer beneden;) ach, haal t nog wel in ergens vandaag, hoop ik!

@krullie kan je niet bellen naar de vk/ziekenhuis? Misschien kunnen ze je gerust stellen door de telefoon?! Sterkte hoor!

16. sunshineS1976

@Armande: hmm jammer dat je niet gezellig allemaal even kunt slapen :p Geloof je meteen dat moeders nooit ziek kunnen zijn :p

Ik heb paar weken geleden al meerdere keren gebeld naar de gyn en kreeg alleen van maar van die domme assistentes te spreken die ook nog eens heel onbeschoft waren. Kon zeggen wat ik wou, maar ik kreeg geen eerdere echo dan de 24e.
    Was bang voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en toen werd me gewoon leuk meegedeeld dat in geval van een bbz een eileider toch pas scheurt met een week of 9/10, dus er nu nog niets aan de hand was...
    Ik heb de naam opgeschreven van diegene en oh wee als het straks wel mis is, dan weet ik waar ik moet zijn...

De pijn wordt niet erger en is nu weer verdwenen zelfs. Voel me ook helemaal niet lekker. Geen eetlust, nog steeds veel koppijn en zere ogen. Bleh!
    Hoop dat we ons snel een beetje beter voelen!

17. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @krullie, ja ik herinner me het weer....:( echt be-la-che-lijk!
    Misschien dat er nu iemand anders dienst heeft?:(
    Gelukkig is het minder geworden maar ik snap dat je je druk maakt dat zou ik ook doen! Rustig aan doen, als dat mogelijk is en misschien toch proberen iets te eten, zakt je hoofdpijn misschien ook. Beetje yoghurt misschien? Of iets zouts, bouillon of van die crackers van lu (die met een smaakje, die eet ik nu in de ochtend) en genoeg proberen te drinken
    Sterkte!

18. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Krullie, hier ook redelijk vaak last van buikpijn, maar dan meer last van m'n darmen. Ik merk dat ik reageer op bepaald soort voedsel. Uien bijvoorbeeld, kan ik beter laten staan, veroorzaakt vreselijke
    Kramp.
    Maar vannacht heb ik vreselijke nacht gehad met steken aan m'n banden en in m'n liezen, trok zelfs door in mn bovenbeen En daar werd ik telkens wakker van. Het hoort er bij, je baarmoeder groeit in rap tempo.

Knuffel voor jou A1974!

Mamaatje veel plezier met de echo :D.
    Snel foto's hier spammen hoor!

19. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    heey meiden

sorry even ego bericht ga nu naar me broer maar wilde jullie eerst inlichten natuurlijk

daar ben ik dan lang gewacht he :p maar hier alles goed vanochtend de echo gehad en direct een klein frummeltje met kloppend hartje yeaaaah ons geluk kan niet op :D:D:D hierbij ons frummeltje

20. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ow lieve Krullie wat naar die pijn en echt voor je eigen geruststelling, bel gewoon nog n keertje op n overdrijf de pijn en eis een echo.. Als j dat niet ziet zitten gwn de eerste hulp/huisartsenpost binnen lopen..
    Het zal waarschijnlijk Bandenpijn zijn maar weet je wat het is ik merk dat j lichamelijk veel klachten ontwikkelt van de stress en dan denk ik zover hoeft t niet te komen.. en een echo zou j gewoon ontzettend gerust kunnen stellen!

Ow Armande jammer dat jullie niet f met z'n drietjes konden dutten..
    Hoop dat j j slaapje nog ergens kan inhalen!

Mamaatje we wachten vol spanning!!! Denk aan je hoor!

Deel Deze Pagina