Wie ook in Week 5 van haar zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

hahahahhahahahahaa

Patty Brard en die Paul die Carlo nadoet!!! Hilarisch!! :p

2. sunshineS1976

Ik ga ook kijken, ziet er echt geweldig uit al die personages!! Wauw, echt hoe krijgen ze het voor elkaar he!?!

3. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Haai lekkere kletstantes :D

@linssiejj, hopelijk blijft het nog even rustig! Bij @marlies ging het ook inene snel. Zal toch met een tweeling hebben te maken denk ik.

@indalen, ik kan me dat niet meer goed herinneren van de vorige keer. Toen was alles nieuw voor me net als nu bij jullie, iedere beweging, ieder krampje. Nu herken ik veel natuurlijk en ik dacht eerlijk gezegd dat ik me door de feestdagen weer te druk had gemaakt (wat ook wel zo was hoor) maar had niet verwacht dat ik een uur later mn jas niet meer pastte :)

@bed, fijn @krullie een boxspring!! Heerlijk slaapt dat! Met de kraamintake afgelopen do zei die vrouw dat je bed 70cm hoog moet zijn (ik moet nog ff nameten bij ons) dus ik denk dat jullie bed wel oke is!

Ben benieuwd hoe t met de nieuwe aanwinsten m&j gaat!

4. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @caroline, had je mn berichtje van de week nog gelezen over de luiertas? Was ff benieuwd naar wat jij er van vindt :D

5. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ben ik weer

Lach me dooooood
    God wat zijn ze goed!

Kut pijn is dat he
    Maar gaat bij mij wel vrij snel over.. Is t al gezakt?

Ben nu niets spannends aan t doen maar hebben we wel gedaan :p
    Zijn samen in t bubbelbad geweest bij m'n mama ;)
    Manlief was er nog nooit in geweest en m'n ma zegt steeds ga nou eens maar alleen wilt ie ook nie.. Dus heb t bad gewoon laten volgelopen en geëist dat ie ook kwam
    Nou.. T schuim zat zo overal dat snapje ;)

O hier ook zo eentje hoor.. Er is niet veel voor nodig om mij in de stemming te brengen en daar maakt ie graag gebruik van :p

Moet t beetje kort houden want t gaat zo weer beginnen!

6. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    O echt zo grappig dat je van t een op t andere moment je jas niet meer pastte Armande!

7. sunshineS1976

@Armande: 70 cm kom ik veel tegen via google ja, al zeggen sommige kraambureaus ook 80!
    Hoop dat 68 dan ook goed is :p

Echt leuk dat je nu alles kunt herkennen deze zwangerschap, wel bizar dat je jas ineens niet meer paste.
    Maar ik denk niet dat vroeg indalen iets zegt over op tijd bevallen he??

Hoest met je zoontje? Wat vind hij er van dat hij grote broer gaat worden??

@Dtje: hilarisch he!! Echt een keigoeie aflevering!! Zo zijn ze niet elke keer, echt geweldig :p Vind Patty echt super :p Geweldige baan hebben ze, lijkt me ook zo leuk om te doen :p

ooeeeh in (bubbel)bad! Zalig! Je hebt het toch wel schoon achter gelaten he ;)
    Heerlijk lekker badderen, wat dat betreft zou ik ook ooit wel een jacuzzi willen :p
    Ooit :p

8. sunshineS1976

Fijne avond en nacht meiden!
    We gaan hier beginnen met Kill Bill Vol 1, ben benieuwd!

9. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ter info;
    Het indalen begint meestal tussen week 30 en week 32. In week 35 is het indalen meestal voltooid. Als de op handen zijnde bevalling niet je eerste is, dan kan het zijn dat het indalen pas veel later begint. Sterker nog: in sommige gevallen vindt er helemaal geen voorbereidende indaling plaats, maar daalt de baby pas in op het moment dat je daadwerkelijk bevalt. Er is dus geen reden tot paniek wanneer je kindje in week 36 of 37 nog niet is ingedaald. Als je kindje al in week 30 begint in te dalen is er ook niks aan de hand; dit vergroot de kans op vroeggeboorte namelijk niet.

Indalen baby – De voordelen van indaling
    Hoewel een indaling niet noodzakelijk is, kan het wel erg prettig zijn. Als je baby is ingedaald, ontstaat er namelijk meer ruimte onder je longen, waardoor je weer wat makkelijker kunt ademhalen. En belangrijker nog: hoe dieper je kindje al is ingedaald voorafgaand aan de bevalling, des te korter de weg die hij/zij nog dient af te leggen tijdens de bevalling.

Indalen baby – De nadelen van indaling
    Indaling kan ook praktische nadelen met zich meebrengen. Zo kun je last krijgen van indalingspijn. Deze pijn kan zich uiten in de vagina, liezen en/of onderbuik. Ook kunnen indalingsweeën ontstaan die gepaard gaan met harde buiken en hevige trekkende bandenpijn. Bovendien wordt het lopen lastiger, omdat je je kindje erg ‘laag’ met je meedraagt.

10. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ja zou er ook wel een willen schat :D
    Heerlijk!
    Ja, heb alles goed nagespoeld ;)

Wat lief dat W zo door j haar woelt als j weer komt liggen!

Zo last van maagzuur Na prik en laat in de avond eten :(
    Hou zo van prik! Balen! Gelukkig helpen de rennies!

Fijne avond dames!

11. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @Dtje, schiet me ineens te binnen, jij was de laatste dagen toch misselijk? Ik ben nu al een paar nachten achter elkaar bij vlagen misselijk als ik wakker word. Niet zo erg als in t begin van mn zwangerschap en gelukkig val ik wel weer in slaap... Ik ken het niet als kwaal... ?

@krullie, zoontjelief is blij dat zn papa er weer is, hij was zo vrolijk vandaag :) hij is altijd wel vrolijk en blij maar nu extra blij, zo lief!
    Hij vindt het erg leuk dat er een baby komt, hij weet t ook al heel lang dus het is goed dat het nu gaat opschieten (al mag t voor mama wel wat sneller gaan soms ;) )
    Hij geeft kusjes op mn buik, laat n muziekdoosje horen enz. Soms interesseert t hem niks. Ach daar is hij peuter voor!

12. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Klopt Armande maar ben er achter dat t meer met maagzuur en zure oprispingen heeft te maken
    Vooral na prik of eten vlak voor t slapen
    Had ik normaal nooit..
    Daar maar op letten en hopen dat t dan verminderd
    De rennies helpen wel maar liever zo weinig mogelijk gebruiken

Ben bijna bij de Kentucky
    Zal vast verkeerd vallen maar moet echt nog f
    Haha
    Slaap voorlopig toch nog niet ;)

Zo lief hoe je zoontje op z'n papa en j buik reageert
    Too cute!

13. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    @armande: die tas is ook leuk! Maar ik kies zelf nog wel voor die andere, ben niet zo weg van goudkleurig, vandaar!

Ben benieuwd hoe de dag van marlies was en lins, hoe gaat het nu met jou? Hopelijk waren die harde buiken vals alarm!

@d en krullie: haha, wat een dirty talk toch telkens!
    Wat betreft de sauna: vind ik juist heerlijk!! Ik woon op de Veluwe en daar heb je de meest mooie saunacomplexen!! Ik vind het juist niks om in badpak/bikini te gaan. Maar een naaktstrand hoeft voor mij ook niet hoor, daar heb ik ook niks mee!
    @d: heerlijk zo'n bubbelbad! Ik zie er zoooo naar uit om weer lekker van sex te kunnen genieten, maar krijg vanaf zo'n beetje de 1e seconde een harde buik die blijft aanhouden. Echt niet te doen! Baal ik zo van!! Doe het nu dus gewoon niet, tenminste, ik doe niet echt mee maar probeer het manlief af en toe even naar zijn zin te maken!

Vndg maar eens luiers en billendoekjes ingeslagen. Waren enorm in de aanbieding bij de kruidvat!! De eerste luiers van pampers gedaan, ga straks ook wel eigen merken uitproberen hoor, want is veel
    Voordeliger!

@ego: hier helaas behoorlijke bekkenpijn die echt toeneemt.... Op advies vd Fysio mag ik nu een bekkenband om alleen tijdens het wandelen met de hond. Anders kan ik het maar 10 min uithouden ofzo... Het kan zijn dat het komt door overbelasting maar het kan ook zijn dat ik gewoon pech heb en dat het zo blijft... Echt zo naar, bij elke beweging steken in m'n lies en schaamstreek en in m'n bil en onderrug...

14. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Dat zei je idd al eerder, dat je tijdens de seks zo'n last heb van harde buiken.. Echt naar! Heb t alleen tijdens het klaarkomen. Zodra t weer kan maar extra van genieten dame :p

Fijn dat je zo n goede deal heb geslagen vandaag!
    Je kan t maar vast in huis hebben he! Hier ook al wat voorraad!

Wat naar van de toenemende bekkenpijn
    Hoop dat t door overbelasting komt en t straks minder wordt maar t kan ook versterkt worden door t mogelijk indalen van je beebje..

Kun je wel beetje slapen?

15. Marlies74

Marlies74 Fanatiek lid

2 jul 2012
    1.156
    0
    0
    Zeeland
    Kraam tranen. Hormonen en zere borsten. Moe moe moe.
    Gisteren meer dan een uur baby j op de blote borst gehad. Wat een rijkdom . Mama.s ventje. Hij doet het goed. Maar wat is ie klein. Zo mooi.
    Baby m was wat geel en lag met een soort zonnebril op te slapen onder de lamp . Zo schattig.

Omdat we niet in thuis situatie zijn en het reizen niet mogelijk is nu als lopende patient in een zorg hotel. Dit gedurende de 8 kraamdagen. Daarna afhankelijk van de situatie naar ronald mc huis. Even kijken hoe de mannen het doen.

Succes meiden en hou ze binnen.

16. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    @marlies: ach toch... Het is allemaal niet niks!! Je hebt wat meegemaakt hoor... Wat heerlijk dat je bsby j zolang bij je mocht hebben!!! Op en top genieten of niet?
    Heb je enig idee hoelang ze nog in t zh moeten blijven? Kunnen ze niet op een gegeven moment naar een zh in de buurt?

@d: zou dat kunnen, meer bekkenpijn door indalen?? Zou een mooie verklaring zijn! Ik hoop idd dat t gewoon overbelasting is want voel me net een oude oma en het beperkt me echt.

Fijne dag meiden!

17. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @marlies, wat fijn he dat je j al bij je mag hebben, duurt vast niet lang meer voor m sterk genoeg is en je hem ook bij je mag buidelen! Kraamtranen...heb er niet heel veel last van gehad maar ken het natuurlijk wel ;) raar he? Volgens mij blijf je als ouder altijd emotioneler als je kindertjes hebt. Ik kan echt ontroert raken van mn zoontje als hij ligt te slapen bijvoorbeeld.... Rare wezens die mama's
    Genieten maar hoor!
    Heb je kool voor de stuwing? Helpt echt he? Bladeren in je bh doen. Sterkte...

@caroline, ik hou ook niet van goud hahaha, alleen mn trouwring is goud ;) maar de tas spreekt zowel mn man als mij dan weer aan! Ik hou bv ook niet van rood, maar de babykamer van ons zoontje was met rood.... ;) ik hou t maar op de zwangerschap!

@ego bah wat een slechte nacht, kreeg na t eten hoofdpijn en dacht ik ga vroeg slapen....maar iedere keer als ik wakker werd (en jaja gerechtigheid, ik ga jullie nadoen met het vele plassen 's nachts!) was de hoofdpijn erger geworden terwijl je denkt t zal wel minder worden als je slaapt :( om half 4 heeft manlief paracetamol voor me gehaald en ben ik gelukkig in slaap gevallen. Nu voel ik me of ik een nachtje heb doorgehaald ;) miss helpt een warme douche zometeen...

Fijne dag meisjes! Of famkes zoals marlies altijd zegt :D

18. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    gisteren een onwijze rotte middag/avond gehad. Dacht echt dat het begonnen was. Het is zo slopend om niet te weten waar je aan toe bent. Gisterenmiddag vanaf 12.30 weer flinke harde buiken met zeuren in mijn buik, pijn rug, heel erg warm hebben en moest ze weg zuchten. Rond half 4 rustig en normale harde buiken zonder pijn. Vanaf half 8 was het weer feest. Heb tot 00.00 aan CTG gelegen. Soms zo heftige harde buiken. Gelukkig kreeg ik een kruik in mijn rug voor de rugpijn. Dokter heeft gevoeld of ik ontsluiting had, maar gelukkig niet. Later meting baarmoedermond en deze was weer langer?!?! 1.8 - 2.3. Dus weer prima lengte. Wij worden zo langzamerhand gek van onzekerheid. Kindjes doen het heel goed, maar ik wordt beetje bij beetje gesloopt.

19. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Indalen baby – Hoe gaat indalen in zijn werk?
    Je kindje zal voordat hij/zij gaat indalen een lighouding aannemen die voor hem/haar het prettigst is (voorkeurshouding). In het gunstigste geval is dat met het hoofdje naar beneden (hoofdligging), maar het kan ook zijn dat je kindje met zijn/haar billetjes naar beneden gaat liggen (stuitligging). Hoe dan ook: bij het indalen zakt meestal het hoofdje – en soms het achterwerkje – tot diep in de bekken, waardoor de baby klem komt te liggen. In sommige gevallen kan de baby van een stuitligging naar een hoofdligging worden gedraaid; na het indalen is draaiing niet meer mogelijk.

Indalen baby – Wanneer vindt indaling plaats?
    Het indalen begint meestal tussen week 30 en week 32. In week 35 is het indalen meestal voltooid. Als de op handen zijnde bevalling niet je eerste is, dan kan het zijn dat het indalen pas veel later begint. Sterker nog: in sommige gevallen vindt er helemaal geen voorbereidende indaling plaats, maar daalt de baby pas in op het moment dat je daadwerkelijk bevalt. Er is dus geen reden tot paniek wanneer je kindje in week 36 of 37 nog niet is ingedaald. Als je kindje al in week 30 begint in te dalen is er ook niks aan de hand; dit vergroot de kans op vroeggeboorte namelijk niet.

Indalen baby – De voordelen van indaling
    Hoewel een indaling niet noodzakelijk is, kan het wel erg prettig zijn. Als je baby is ingedaald, ontstaat er namelijk meer ruimte onder je longen, waardoor je weer wat makkelijker kunt ademhalen. En belangrijker nog: hoe dieper je kindje al is ingedaald voorafgaand aan de bevalling, des te korter de weg die hij/zij nog dient af te leggen tijdens de bevalling.

Indalen baby – De nadelen van indaling
    Indaling kan ook praktische nadelen met zich meebrengen. Zo kun je last krijgen van indalingspijn. Deze pijn kan zich uiten in de vagina, liezen en/of onderbuik. Ook kunnen indalingsweeën ontstaan die gepaard gaan met harde buiken en hevige trekkende bandenpijn. Bovendien wordt het lopen lastiger, omdat je je kindje erg ‘laag’ met je meedraagt.

Als j ook f google't op bekkenpijn en indalen stuit j ook op allemaal forumberichten waar ik jouw klachten ook terug lees
    Dus weet bijna wel zeker Caroline!

Ook zegt indalen niks over n vroeggeboorte Krullie!
    Dacht zal t even delen met jullie nav vragen die ik las !

20. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Armande hoe gaat t nu met j hoofdje? Wat ontzettend rot, bah!
    Vreselijk als t elke x dat j wakker wordt alleen maar erger is geworden
    Hoop echt dat j er nu geen last meer van heb!

Dikke knuffel voor liesje en linssiejj!
    Onzekerheid is vreselijk lins! Maar t is wel positief dat j baarmoedermond weer wat langer is! Hoop dat ze nog n poosje blijven zitten en j harde buiken afnemen. Kan t samenhangen met j blaasontsteking en medicatie?

Lies wat heerlijk j mannetje op de borst! Genieten! Hopelijk is m ook gauw sterk genoeg!
    Ben zo benieuwd naar ze!
    Geloof dat j helemaal bent gesloopt! Was nog al een heftig weekje! Had j j niet op voor kunnen bereiden!
    Hoop dat j tussendoor wat kan rusten!

Krullie hoe vond j de films?

Deel Deze Pagina