geen idee. Hier kunnen ze me ook geen duidelijkheid geven. Misschien combinatie van voorweeën en indalingsweeën ofzo. Want als ik dat verhaal zo lees duurt het indalen eventjes. Misschien dus een combinatie van alles en dan de blaasontsteking nog. Ja ben wel gerust dat die weer lang is. Wel vreemd in mijn eigen ziekenhuis vertelde ze dat dit vrijwel onmogelijk is. Nou dan ben ik wel apart want heb nu al twee keer gehad dat de baarmoedermond aanzienlijk verbeterd is.
Ha meiden! Ben helemaal gesloopt. Languit op de bank nu en moet nog mijn rapportcijfers invoeren en voortgangsgesprekken met leerlingen en ouders voorbereiden pff! Hebben vanmorgen 3 uur lang dozen ingepakt. Wat een werk je denkt dat het wel mee valt, maar eigenlijk valt het me na 3 uur nog vies tegen wat er is gedaan! @Dtje: dank voor de uitleg wbt indalen! Helder! Is hier nog niet gebeurd, nog steeds ademnood af en toe, voel dat ze nog hoog zit. Wel netjes van je dat je het bad schoon hebt achter gelaten bij je moeder Denk dat het maagzuur ook minder wordt als de beeb goed is ingedaald, heb je weer ruimte boven. Rennies helpen goed idd, heb het gelukkig maar af en toe. Ook dol op prik, drink het lekker door hoor! Lekker een glaasje cola bij het eten, glaasjes lipton ice-tea, en verder veel spa rood, love it. Oh lekker de Kentucky! Ben dol op kippenpootjes!! Trek nu @Armande: misselijkheid lees ik vaker als kwaaltje tijdens de laatste dagen! Lief hoor dat je zoontje soms begaan is met de baby, maar in feite is het nog best onwerkelijk voor zon kind. Haha kan me ook voorstellen dat t hem soms totaal even niet interesseert. Straks als de kleine er is gaat het pas echt zijn natuurlijk. Leuk dat ie zo vrolijk en blij is dat zn papa er weer is! Lijkt me ook niet leuk voor een kind dat zn papa er niet zo vaak is! Balen dat je een slechte nacht hebt gehad! Gaat het vandaag wel weer goed? Gelukkig maar dat je nu verlof hebt, al zijn slechte nachten gwn echt niet leuk om te hebben. @Caroline: hahaha Wat je schrijft : ik doe niet echt mee Hihi Wel balen van die harde buiken ja! Dat je die zo snel hebt is niet fijn. Bij een hoogtepunt heb ik ze ook, maar daarvoor gelukkig niet. Leuk dat je al luiers en billendoekjes hebt ingeslagen! Ik heb ook al pampers in huis, gekregen van mn moeder. Maar ga zelf ook nog van t kruidvat merk halen, dat schijnen ook hele fijne luiers te zijn. Heb je ook al meerdere maten gehaald? Ik heb nu twee pakken newborn die tot 5 kg schijnen te zijn. Heb al tegen mn ma gezegd dat ze die niet meer moet halen, want als de kleine echt flink is heb ik snel luiers nr 2 nodig denk ik. Die bekkenpijn is echt gruwelijk he! En je doet er nu helaas even weinig aan. Bij mij verlicht het juist als ik in beweging blijven, maar elke eerste beweging doet veel zeer. Gaan zitten en weer opstaan, weer zitten enz. Ook in bed omdraaien als ik me benen nodig heb ik om mezelf om te rollen, auw! Het is niet prettig meer Nog maar een paar weken! En ja die bekkenpijn komt door het indalen. Had t er vrijdag met de gyn over. Wordt erger naarmate de baby verder naar beneden zakt en met t hoofdje de weke delen uit elkaar duwt zeg maar. @Marlies: ach meis toch! Dikke knuffel!! Laat je maar gaan, hoort er allemaal bij! Wat moet dat heerlijk zijn geweest om J zolang op je buik te hebben! Daar hebben jullie vast ontzettend van genoten! Fijn in zon zorghotel meis de kraamdagen. Veel positieve verhalen over gehoord. Hoop dat er goed voor je gezorgd wordt. En daarna idd bijv een Ronald McDonald huis. Je wilt toch bij je kleintjes in de buurt blijven! @Linss: ach meis! Gelukkig maar dat je baarmoedermond weer op lengte is en de beebjes het goed doen!! Maar het is zo zwaar allemaal en wellicht dat het geestelijke aspect nog wel zwaarder is dan het fysieke. Alleen maar afwachten, niets kunnen doen en niet weten waar je aan toe bent is ook echt slopend hou vol meis!
Ja.. Miss ook wel omdat jij echt de rust kan pakken die daarbij nodig is Kan ook niet iedereen! Jij hebt geen keus n moet wel.. Miss idd combi voor-&indalingsweeen Hoe dan ook pijnlijk, dikke knuffel!
O Krullie wat n werk he! Deed ook echt elke dag wat n lekker veel weg gegooid! Dan dacht ik; heb ik zin dit in te pakken n straks weer af te vragen waar ik t ga laten/ga ik dit nog gebruiken etc Zoveel weg gegooid N mis niks dus heb d'r goed aan gedaan Nu even lekker uitrusten hoor! Succes daarna met de voorbereidingen en t invoeren van cijfers! Gelukkig zijn dit een van de laatste dingen die je moet doen want je verlof komt er aan! Hopelijk geeft die gedachte je nog wat energie!
Ja heerlijk mn verlof in het vooruitzicht! Nog even 3 pittige dagen en daarna...... daarna verhuizen Nog pittiger haha Ach komt wel goed! Hier ook al veel weggegooid! Heb ook al de zwarte container van de buren gebruikt, kan t anders niet kwijt En we hebben ontzettend veel dozen met ZOLDER erop staan. Spullen die we niet gebruiken maar ook niet 123 weg willen doen, lekker allemaal naar zolder. Dichtgeplakt en al, niemand die er naar om kijkt Wil alles wel op zolder gooien en leeg beginnen
Hahaha wij hadden een schuur vol met dozen die rechtstreeks naar de zolder konden En daar gooien we nu ook alles bij wat we niet willen weg gooien maar ook niet gebruiken Moet vd week wel f alles uitzoeken want er staan vnml dozen ook van m'n moeder met haar spullen Dus moet f sorteren welke dozen van haar en mij zijn(gelukkig staat t er wel al op staat alleen door elkaar) en f wat we laatst erbij hebben gezet even uitzoeken Ook zoek ik nog goudkleurige siergordijnen Die moeten daar ergens liggen We willen Miss om t posterbehang nog n soort van theatraal gordijn hangen.. Snap je wat ik bedoel? Net lekker muesli brood op met kaas en melk en jus en ga zo douchen Lag tot laat op bed en net klaar met de was opruimen en de nieuwe erin doen en beetje opgeruimd, manlief heeft gelukkig alles weer stofgezogen, dat ontzie ik echt. Die moves voelen niet prettig meer.. Gaan straks naar schoonouders voor t wekelijkse sunday Dinner Lekker met m'n neefje spelen en eten En Miss ervoor nog even over de boule wandelen Verder geen plannen..
Heerlijk weer buiten, lekker zonnetje. Wel koud denk ik! Wel lekker om even te wandelen Veel plz en smakelijk bij je schoonouders, lekker op zondag! Hier ook net een versgeperst jusje op, heerlijk. Lekker wat geroosterde boterhammetjes erbij met een dun laagje smeerworst, jam! Vanavond hache met rijst staan, maar wil eigenlijk pannenkoeken! W niet, heeft beloofd ze nu morgenavond te maken. Hou ik m aan! haha jullie hebben ook heel de zolder volgegooid dus Ja ik heb hier ook op de dozen geschreven wat er oa allemaal in zit. Just in case Leuk van die gordijnen naast het posterbehang, dat lijkt me heel mooi!! Creatief zijn jullie hoor! Hier voelt ook niets fijn meer... baal er van dat alles me moeite kost. Me lekker in de hoek van de hoekbank nestelen (mijn plekje ) en er weer uit komen, bukken... bed in,me omdraaien, bed uit... beeb zit in de weg! Last van me rug ook weer bah. Wat hoop ik toch dat ze op mij lijkt en net zo ongeduldig is dat ze zich met 38 weken al aandient Hoewel ik ook echt niet wil klagen omdat we zo hebben verlangd naar deze zwangerschap en dat speciale gevoel, vind ik het erg om toe te geven dat ik er toch wel een beetje klaar mee ben. En dan lees ik hier op het forum dat er meiden zijn die 40 wkn zijn en nog zo lang mogelijk door willen gaan omdat ze er zo van genieten en t allemaal zo heerlijk vinden om zwanger te zijn. Dan voel ik me zo... tsja... ondankbaar??? Lastig om een woord voor te vinden.
Nou herkenbaar hoor.... Voel me schuldig omdat ik weet hoe bijzonder het is, dat het niet voor iedereen is weggelegd enz. En ook omdat ik me er bewust van ben dat je t niet meer over kan doen (gezien mn leeftijd durf ik niet voor een derde te gaan ooit) wil ik er nu bewust van genieten, doe ik natuurlijk ook maar het is niet zo dat ik t gigantisch ga missen....de vorige keer ook niet trouwens....geef mij maar een gezond kindje in mn armen, dan weet ik zeker dat alles goed is! Ben vandaag dan ook niet te genieten niks is goed en iedereen moet t verduren....oeps.... Zo ken ik mezelf niet ....bah.....
Herkenbaar hoor krullie! Ik vind zwanger zijn echt super en ben erg dankbaar, maar ik vind het ook zwaar. Ik denk dat het er ook aan ligt hoe voorspoedig het verloopt. Maar echt bijna alle vrouwen zijn er aan het eind aan toe om te bevallen, dus voor iedereen is het bijna wel zo dat de laatste loodjes zwaar zijn hoor. Miss ook wel goed dat je dan ook wil bevallen, zodat je er niet idioot veel tegenop gaat zien. Het is ook zwaar om nu dozen in te pakken lijkt mij. Idd zo'n buik die maar in de weg zit en bukken ed is nu gewoon erg lastig! @d: veel plezier weer met je zondagetentje!! Het was echt heerlijk weer vandaag. Voor het eerst met bekkenband met de hond gewandeld. Heerlijk zo buiten en het scheelt zeker wel die band. Maar meer dan 30 min red ik nu niet. @d: bedankt voor al die info!! Ik ga zelf ook nog eens googlen. Heb ook beetje het idee dat m'n buik is gezakt.
Nou Armande, wij kunnen elkaar een handje geven wat dat betreft. Fijn dat we elkaar begrijpen! Voor jou is het nu dan waarschijnlijk je laatste zwangerschap, dus snap je gevoelens nu! Voor mij is het op zich al een wonder omdat het zonder medische hulp sowieso nooit was gelukt om zwanger te raken. Daarom ben ik zo dankbaar voor dit geluk, er zijn ook zoveel lieve vrouwen bij wie het gewoon niet wil lukken Daarom wil ik ook niet klagen... maar toch... Ik ben ook van het resultaat: kleine in mijn armen, dan is alles goed! Ik hou niet zo van procesmatig werken Wil gewoon direct resultaat Leef je maar lekker uit vandaag hoor, de mensen om je heen begrijpen het wel als je even niet jezelf bent! Hoop ik @Caroline: het is zwaar he? Ik had dat echt nooit gedacht eerlijk gezegd. Ik moet zeggen dat ik voor mijn gevoel nooit echt van die super momentjes heb gehad. Natuurlijk heel angstig en bang geweest dat er iets niet goed zat. Tot de beweging van het kindje merkte ik niet eens dat ik zwanger was bij wijze van spreken, alles zo onrealistisch. Vervolgens vanaf 20 weken dat ik me wekenlang niet lekker heb gevoeld, ook niet echt genieten. En nu met de laatste loodjes en allerlei kwaaltjes heb ik het ook niet zo naar mijn zin Ik wil mn kleintje lekker in onze armen! Je hebt gelijk hoor, bijna elke vrouw is het hartstikke beu tegen de uitgerekende datum aan, maar goed ook, daardoor willen we gewoon die bevalling en zien we er niet tegen op. Fijn dat die buikband helpt! Je mag hem alleen bij het lopen aan toch en in rust moet je hem uit doen he? Het was zeker lekker weer, lekker zonnetje! Al ben ik alleen even buiten geweest om mijn autoruit af te dekken @Hier: Ik ga maar eten maken...geen honger... Heb t gehad met werken... loop achter de feiten aan te rennen bah... hoe krijg ik dat in 3 dagen nog allemaal voor elkaar?! Rapporten zijn in ieder geval klaar...das 1 dingetje wat ik weg kan strepen. Lees net in de mail dat er morgen de hele ochtend iemand (vreemde) met mijn lessen mee loopt, die gaat mij waarschijnlijk vervangen. Leuke mededeling zo op het laatste moment! Mag ik ook nog even mijn lessen wat beter gaan voorbereiden, moet wel goed voor de dag komen natuurlijk... pff wordt een lange avond!
Hello Ladies! Ti's er niet meer van gekomen om lekker te wandelen De wasmachine bleef maar draaien.. En we werden tegen zessen verwacht dus zouden we maar zo kort konden gaan.. Kan m niet aanlaten als ik weg ben ivm de katten, je weet maar nooit als je kortsluiting krijgt.. En daarnaast trilt ie nog net niet van de droger af Als dinsdag de nieuwe wasmachine komt past ie onder de droger en is t probleem opgelost want nu staat de wasmachine op de droger maar dat is geen succes.. Zit echt weer in te kakken.. Buikje vol, met een theetje op de bank en ik zak al in.. Was ook n rot nacht ook.. Eer dat ik sliep.. Vreselijk.. Herken jullie klachten wel hoor.. Ti's nog niet dat ik t beu ben maar kijk wel uit naar z'n komst! Ben steeds meer bezig met de bevalling.. En nu alles bijna klaar is krijg je ook steeds meer rust om m te ontvangen.. Ik vraag me echt af hoeveel zwaarder t nog gaat worden Bukken lukt idd echt niet meer.. Omdraaien op bed en overeind komen vd bank is ook echt een opgave en moet weer ontzettend veel plassen.. Kleding zit niet meer lekker Loop t liefst hele dag in m'n pyama broek van de hunkemoller en een lang hempje en vaak savonds ook nog n badjas en dikke sloffen erheen.. Echt geen gezicht haha en dan strompel ik ook nog zo door t huis als een oud wijf Als we weg gaan doe ik wel moeite hoor om me op te maken en zo leuk mogelijk te kleden maar echt t niks zit gewoon meer lekker Bh's pas ik officieel niet meer.. Vandaag voor t eerst bh loos dus moet even voor n andere kijken.. T knelt zo af wordt er helemaal naar van alsof t bloed niet meer doorstroomt En heb zo vaak armen en benen van lood, alsof ik de bank/t matras wordt ingedrukt/getrokken T genieten zit m in t voelen van de baby in m'n buik, t aaien over m'n buik als ik lekker zit/lig, de aandacht van iedereen en de betrokkenheid , m'n buik toch wel vind m zo mooi, en bovenal de voorpret op wat komen gaat, t visualiseren van hem in ons leven, de gedachte dat we een gezin gaan vormen, ouders worden.. Maar als je dan pijn heb en t gaat allemaal moeizaam en wordt elke dag een stukje zwaarder dan is t niet meer dan logisch dat je t "beu" bent! Daarom denk ik ook echt dat t laatste semester zo zwaar is om je geestelijk voor te bereiden op de bevalling Dat je daarvan een soort kracht krijgt om de bevalling aan te kunnen Want je wilt niks liever dan je kindje en deze situatie is ook niet te doen dus f doorbijten Net als de slapeloze nachten die ons voorbereiden op de gebroken nachten straks Niet schuldig voelen dames want dat gaat ons niks brengen Accepteren dat we ons zo voelen en t er laten zijn T hoort er bij, de goede en mindere goede dagen, angsten en onzekerheden, t koesteren en t verlangen.. Zoveel topics zoveel vrouwen met t zelfde gevoel We zijn niet de eerste! Heads up my Ladies!
hihi thnx voor de peptalk Dtje! Sluit me helemaal bij je aan wbt waar het genieten van de zwangerschap m in zit. Heb je zo gelijk in ! Dat vergeet je soms even als je je belabberd voelt! Buik lekker uit van het eten. Wat heb je op? Dus druk bezig geweest met wassen! Das de nieuwe wasmachine toch nog niet ? Handiger om die idd onder te zetten en een droger boven. Ik laat ook nooit apparaten aan staan als wij weggaan, zeker geen wasmachine of droger. Je weet het maar nooit wat er kan gebeuren, je hebt wel je huisdiertjes die je achter laat. Heb je al een zwangerschapsbh gekocht? Die schijnen goed mee te groeien. Heb er zelf geen, want pas alles nog voor de zwangerschap, niets gegroeid wat dat betreft. Wil wel nog een voedingsbh hebben. Ik doe ook mijn best er nog wat leuks van te maken als ik de deur uit moet, straks met mn verlof ga ik er bij lopen als ma flodder denk ik Idd in grote jogging- of pyjamabroeken. I love mijn badjas, maar die kan dus niet meer dicht
haha leuk krullie ma Flodder.. Ik loop alleen nog in joggingbroek en legging. Iedereen zegt telkens geniet nog even van je zwangerschap blabla, maar dat lukt dus echt niet meer. Ben er inmiddels best wel klaar mee het wordt me zo zwaar nu. Wel geniet ik nog van de bewegingen van de kindjes als ze niet te lomp zijn want sommige bewegingen doen echt pijn.
@Linss: helemaal met je eens!! Iedereen zeurt idd dat je ervan moet genieten en dat het zware werk straks komt! Zit ook wel weer wat in, maar toch haha. De bewegingen van de beeb vind ik ook nog steeds speciaal, maar kunnen ook behoorlijk pijnlijk zijn en flink in de weg zitten. Heerlijk die joggingbroeken en leggings toch. Naar werk en als ik verder de deur uit moet ook altijd een legging met tuniek of jurkje. Thuis jogging of pyjama Die zijn lekker rekbaar! Lijkt me toch heerlijk om die buik niet meer te hebben en weer lekker je lijf te kunnen bewegen. Al zal dat de eerste periode na de bevalling ook niet zo makkelijk gaan
En om nog even verder te klagen.... Dat had ik bij mn vorige zwangerschap ook, het idee dat je die buik niet even los kan koppelen, maar dat je er nog een tijd aan vast zit, al ga je op je kop staan. Daar kan ik het echt benauwd van krijgen...snappen jullie n btje wat ik bedoel? Ik zou hem soms wel even opzij willen leggen en huppelend door t huis willen....het lijkt ook een eeuwigheid te duren terwijl ik weet dat t niet zo is. Straks vliegen de weken voorbij en nu kruipen ze Pfffff ben nog niet van mn "gezellige" bui af hoor..... Enne fijn dat ik niet de enige ben @caroline en @krullie
@Dtje , waarom koop je niet (ik geloof bij de action) zo'n rekbaar hesje? Niet sexy maar wel comfortabel! Ik heb een gewone bh gekocht al vrij snel in mn zwangerschap maar dan n paar cupmaten groter (sorry krullie ) maar heb ook zo'n hesje. Ook fijn om in te slapen straks, niet handig om te voeden trouwens.
En bedankt Armande! :x Ik wil ook grotere tiettuuuuuhhhh!!! :x:x:x Heb een Ctje, maar altijd al grotere gewild. Helaas!