Wie ook in Week 5 van haar zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door D83, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Nou, we hebben sneeuw hoor! :D gister al n heel pak en de hele nacht en nu weer sneeuw. Niet normaal de files!! Manlief is al uren onderweg de stakker...
    Zometeen maar eens n sneeuwpop maken :)

@marlies, leef zo met je mee! Echt leuk en lief dat je ons op de hoogte houdt! Fijn dat ze komen praten zodat je je verhaal kan doen. Ik had een voldragen zwangersch maar gewoon door wat je mee hebt gemaakt wil je t wel 100x vertellen... Hierdoor vallen soms de stukjes op zn plaats en zelfs nu nog vraag ik me ineens af hoe iets is gegaan...
    Praten helpt voor de verwerking.
    Zielig he dat hielprikje?? Fijn dat ze zo lief lagen te slapen smelt...

@D is je vriendin al bevallen? Ik had ook koorts, sommigen zeggen dat t door de weeopwekkers kan komen en anderen zeggen door herhaaldelijk inwendig onderzoek. Hopelijk heeft ze gauw haar baby in haar armen!

@linssiejj, weer een nacht je babytjes binnen gehouden!
    We kunnen wel n nieuwe titel nemen: " hou ze binnen!" :D
    Hopelijk kan je vriend komen door de sneeuw....tis zooo druk op de weg!

Fijne dag!

2. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    haha ja leuk topic of wedstrijdje wie houdt ze het langst binnen haha.
    Gaat goed hier. Hoop niet dat het weer omslaat, maar je weet het natuurlijk nooit.

Ik heb hier uitzicht op de snelweg en hier rijd het goed door.
    Ga straks even bellen. Hij blijft in ieder geval hier vannacht dus hoeft hij niet door de sneeuw terug vandaag.

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Had gepost maar niet verstuurd Zie ik nu net ;)

M'n dinnie is iets voor twaalven gisteravond bevallen van n gezonde dochter! Bijna 4 kg en 53 cm!
    Ik begin m toch wel beetje te knijpen nu want mensen wat had ze een pijn.. Leek erop dat paar dg moeten blijven maar waarschijnlijk toch vandaag naar huis! :)

Moet wel lachen om j berichtjes lies! Hahaha
    Wat n humor :D blij dat j geniet van j mannetjes!
    Wanneer mogen we ze zien? Ben wel nieuwsgierig hoor!

Hier ook veel sneeuw!
    Dat j mannetje maar voorzichtig mag zijn Armande en dat jouw mannetje maar gauw bij je is lins!

Hier aan t wachten op de nieuwe wasmachine..
    Vanmiddag of VNV op kraamvisite :)
    Cant Wait!

Gisteravond kon ik de bank niet meer af en amper lopen
    Deed zoveel pijn down under
    Snachts draaien op bed n opstaan voor de wc was n ramp
    T gaat nu wat beter maar voel t nog
    Teveel gelopen gister en in de sneeuw ging dat niet zo makkelijk
    Gisteravond hebben manlief en k de sneeuwstorm getrotseerd om die beestjes nog even uit te laten
    Ze vonden t geweldig!
    We waren bijna thuis n vroeg of ie ook warme chocomelk wilde zo n daar gingen we..
    Trok m zo met mee maar was n zachte raakten net niet helemaal de grond landing
    Lag op sommige plekken wel 30-40 cm
    Zag m'n uggs niet meer haha

Ga jus persen verrek vd dorst!

4. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Heb j al n sneeuwpop gemaakt Armande?

5. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Wauw wat fijn dat hij gewoon mag/kan blijven @linssiejj! Dat is hier niet hoor....
    Je ziet zelfs sneeuwschuivers rijden, dat ken ik eigenlijk alleen van de wintersport!

Haha een wedstrijdje! Degene die t langst overtijd is wint....!?? Nou igg is diegene het minst blij haha

6. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Hee D! Wat fijn een gezonde dochter! Gefeliciteerd!!!
    Wij gaan nu een sneeuwpop maken, eerst gedouched en zoontje in zijn skipak gehesen. Nu ga ik eens kijken of ik manlief zn skibroek pas ;)
    Moest eerst ff uitrusten van de actie die aankleden heet :D

7. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hahahaha geloof t!

Maak je foto's van je ventje in z'n ski pak in de sneeuw!
    Vind ik cute!!! :D

Veel plz en op t gemakje he

En thx voor je felicitatie!

8. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    haha ja moeten een prijs verzinnen.
    In dit ziekenhuis en mijn eigen ziekenhuis zijn alleen eenpersoonskamers met zo'n stoel die je uit kan klappen tot bed dus partner mag altijd blijven en tegen betaling ook mee eten.
    Het is hier gestopt met sneeuwen, hoop dat het zo blijft er ligt hier niet echt veel nu namelijk.

9. caroline1978

caroline1978 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    hey meiden,

ik zit hier op mijn laatste werkdagje nog op mijn werk en IK HEB GEEN ZIN MEER!! haha! Nog wel verwend door wat collega's met lieve kaartjes en cadeautjes, die waren er namelijk vrijdag niet. Echt niet normaal wat ik allemaal heb gekregen zeg...!

@marlies: wat heerlijk dat het zo goed gaat met beide mannetjes zeg!!! Allebei al van de beademing af, dat lijkt mij een goed teken? Echt ontzettend leuk dat je elke keer berichten post!! Zie er zo naar uit om ze te lezen!!!
    En wat al meerdere hebben gezegd: je hoeft ons niet je bevallingsverhaal te besparen hoor, ben juist heel erg benieuwd!!

@armande: heerlijk he die sneeuw?! Ik hou er ook zo van! Zo leuk om met je zoontje naar buiten te gaan! Onze hond wordt ook helemaal gek met die sneeuw, die vindt dat ook zo fantastisch!!!

@D: gefeliciteerd met je vriendin, een dochtertje, leuk leuk!!! Ben je er al langs geweest??

@lins: jemig, wat zou dat fijn zijn als je gewoon nog naar huis zou mogen! Maar allemaal wel zwaar voor je hoor, die harde buiken, zware buik, bijna niet meer kunnen lopen, het afwachten…. Maar goed, ik hoop dat ze echt nog even een tijdje bij je blijven zitten!!!
    Heerlijk dat je man kan blijven, dat kan bij ons ook! Echt heel handig en fijn!

@krullie: jaaaa, morgen ook jouw laatste dag!! Wat heb je nu eigenlijk besloten om nog met je klas te gaan doen??

10. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    @bevallen: hebben jullie nu eigenlijk allemaal besloten om in het ziekenhuis te bevallen??
    Wij hebben nu echt besloten toch thuis te bevallen. Als het alsnog niet goed voelt kan ik altijd nog naar het bevallingscentrum in het ziekenhuis of poliklinisch. Ik dacht gewoon dat het echt minder veilig thuis zou zijn, maar dat is gewoon niet zo. Mijn vriend werkt als verpleegkundige op de ambulance en hij en al zijn collega's komen natuurlijk als er spoed is bij een bevallende vrouw langs en maken eigenlijk nooit een situatie mee waarin het uiteindelijk mis ging met moeder of kind. Allemaal zooooo uitzonderlijk! Als het al mis gaat bij de vrouw is er bijna altijd sprake van zwangerschapsvergiftiging (en dan heb je een medische indicatie) of bloeding (maar dit komt eigenlijk altijd wel goed zeggen ze). En wat betreft het kind, besluit de vk als ze denkt dat het toch niet goed gaat, alsnog om naar het zh te gaan en dan ben je nog op tijd!
    dus ik heb er nu wel vertrouwen in. Juist ook omdat je thuis het meest ontspannen bent en waardoor de bevalling beter gaat! En thuis doen ze veel minder snel een knip, kunstverlossing of keizersnede, wat ik liever niet heb behalve als het natuurlijk echt nodig is!!
    Lijkt me zoooo heerlijk om al thuis te zijn na je bevalling, lekker in je eigen huis!!

11. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Lijkt me enerzijds ook fijn in m'n eigen omgeving
    Maar ik ben zo bang voor wat me te wachten staat weet zeker dat ik heel de boel bij elkaar schreeuw en zou me bijna inhouden denk voor de buren en weet dat ik dat toch niet kan..
    Denk dat m'n man ook n trauma krijgt dan
    En de slaapkamer nooit meer los kan koppelen van mijn gegil
    En niet omdat ik t zo lekker vind haha
    Maar snap j keuze wel
    Lekker je eigen spullen en douche en alles
    Gelijk thuis!
    Dapper ook want ook jij weet niet wat ons te wachten staat
    Maar na m'n dinnie ben ik toch best wel bang geworden hoor :( eerlijk waar

12. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    @bevallen, hier geen keus, moet nu in t zkh ivm vorige ks. Vind ik niet zo erg. De vorige keer wel bewust voor t zkh gekozen, maar vooral omdat de ambulance mocht dat nodig zijn geweest, niet makkelijk bij ons huis had kunnen komen. En ook wat @D zegt, dat je je slaapkamer associeert met de bevalling...vond manlief niet zo'n fijn idee. En dan wilde ik ook nog pijnstilling achter de hand, nou genoeg redenen als ik t zo opschrijf haha.
    Maar @caroline, ik denk idd wel dat je thuis beter kan ontspannen, alhoewel mij dat de vorige keer sowieso niet goed lukte. Op eea manier denk ik dat nu beter te kunnen, hoe ik daar bij kom weet ik ook niet hoor ;)
    En denk ik ook wel fijn dat t voor je vriend niet vreemd is, t medische gedeelte, al t natuurlijk voor n man nooit fijn is om zn vrouw te moeten zien bevallen.

@ego, luiertas kwam net binnen :D blij mee! Jaja met goud ;)
    Volgens mij past hij mooi bij de kinderwagen!

@D, sneeuw plakte niet goed v sneeuwpop, maar sleetje rijden ging perfect ;)

13. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    ik snap jullie argumenten zeker wel, maar ik denk niet dat ik de slaapkamer alleen nog maar met de bevalling zou associëren. Bij mij is de ambu er zo en ben ik ook echt zo in het zh, dat is ook een rustig gevoel en daarbij idd mijn vriend die heel goed kan inschatten of het goed gaat en wat hij zou moeten doen (is zeker anders bij je eigen vrouw, maar hij kan het wel). Maar bij de minste twijfel ga ik wel naar het zh hoor, dat heb ik ook afgesproken en dat kan ook.
    @d: zoals bij jouw vriendin, dan zou ik op een gegeven moment ook naar het zh willen!
    @armande: wel heel goed dat je er nu meer vertrouwen in hebt hoor, is alleen maar goed! hou dat vast :)

@luiertas: ik vind hem wel echt heel tof (vooral dat gebloemde stofje!!) maar idd alleen dat goud iets minder, maar wel heeeeel stijlvol hoor! Heb er nog een paar keer naar gekeken, maar wordt denk ik toch een pink lining (alleen weet ik nog steeds niet welke ik moet kiezen, twijfelkont!)

@armande: sleetje rijden is zoooooo leuk! Dat is 1 vd eerste dingen die ik aankomende winter ga kopen, een slee!!!

@D: ik denk echt niet dat je heel snel schreeuwt hoor, misschien het laatste stuk of bij het persen. Daarnaast zei mijn vk dat je dat zo min mogelijk moet doen, want dan kan de kleine gestresst raken, dus dan maar op een houtje bijten??!!! Al je kracht zetten in het persen en niet in het schreeuwen!! (geen idee of mij dit lukt hoor.....)

14. armande

armande Fanatiek lid

15 okt 2009
    2.229
    0
    0
    Ja idd niet gaan schreeuwen, die energie moet je niet daarin steken maar in t opvangen of persen.
    En @caroline, ik snap je helemaal! Lijkt me best n fijn idee dat je vriend weet van hoe en wat! Komt vast helemaal goed!

En die luiertas weet wat he, waar kan n mens zich druk om maken haha
    Ik zat te twijfelen tussen die ik nu heb en deze SALE: Luiertassen van topmerken | Luiertas webshop

15. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hello Ladies..
    Ik had juist ergens opgevangen dat je door t schreeuwen soort oerkracht kreeg om te persen! Iedereen zegt ook weer wat anders he haha
    Zit wel wat in wat jullie zeggen maar ik dacht zelf dat t Miss t persen zou ondersteunen.. Zo van aaaaaah n gaan.. Push push
    Nou ja we zullen zien.. Kunnen t gewoon niet van te voren weten
    Dat is denk t moeilijkste

Net op kraambezoek geweest
    Wat n mopje is t! Echt te schattig!
    Volle bos haar, wenkbrauwen, lange wimpers, mooi tintje en donkere oogjes
    Wat steekt zo n roze pakje dan toch mooi af he..
    Smelt*

16. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Is je humeur weer bijgetrokken Armande
    Je klinkt opgewekter!
    Mooie tas hoor! Fijn dat ie zo goed bij je wagen macht!
    Is leuk he! Vind dat soort dingen ook echt belangrijk hoor!

We zijn weer lekker thuis
    Ben kapot en gesloopt
    Ga me omkleden en doe niks meer vandaag
    Wilde gaan wassen vandaag maar dat moet toch maar tot morgen wachten want wil er wel van genieten zeg maar

Manlief is lekker eieren bakken met worst en tomaten en heel de mik mak
    Zal er wel in gaan want verrek van de honger
    Is trouwens nog niet ons avond eten, moeten we nog f bedenken..

Smakelijk dames!

Hoe doen je Beebs t liesje?

17. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Krullie heb je gebeld met p&o?
    Nog overleg gehad met de bank?

Hoe was je dag? Beetje kunnen slapen!
    Morgen je laatste werkdag!

18. caroline1978

20 feb 2012
    1.200
    0
    0
    In de zorg
    Aan de kust
    Jaaaaaa, officieel met zwangerschapsverlof!!!! Hoe fijn!!!

@armande; die tas vind ik ook zo leuk ja!!

@d: dat eten klinkt lekker zeg!!! Hmmmm. Wat schattig ja, zo'n pietepeuterig klein meisje met alles erop en eraan in het roze.... Idd smelt!!!

@krullie: ja, wat een toestand weer zeg. Bij mij was dat toen geen probleem (ik krijg ook alleen salarisstrook bij een afwijkende mnd). Ik kon ook m'n bankafschrift gewoon daarbij gebruiken voor het recente loon. Je hebt toch vast contact dus wat zeurt die bank zeg!!! Hoop dat je eruit komt!!

19. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

hai meiden

Even snel zonder bijgelezen te hebben hoor!
    Ben nog op school en aan de laatste oudergesprekken bezig.
    Is nu iemand uitgevallen vanwege het weer... wat een sneeuw, niet te geloven!

Ja zo bizar van de bank, ze staan op een recente salarisstrook.
    Gelukkig dat je er van december altijd 1 krijgt vanwege de dertiende maand, maar die komt pas eind januari.
    Heb vanmiddag P&O gebeld en ze zouden m morgenmiddag uit het systeem plukken en op de mail zetten... dus dat hoop ik!
    Krijgt die stomme kutbank toch nog hun zin...maar ja wij trekken anders aan het kortste eind he...dus dan hoop ik donderdag toch wel groen licht te hebben. Hoe moeilijk kan het allemaal nog zijn?!

Idd vast contract en recent bankafschrift waar het zelfde salaris op staat als de salarisstrook van augustus...én een werkgeversverklaring. Echt om niet goed van te worden... maar goed hopelijk is het deze week opgelost en helder.
    Tenzij ze weer met iets anders komen.
    Kan jullie wel vertellen dat ik vannacht geen oog heb dicht gedaan ervan en natuurlijk weer alle rampscenario's de revue liet passeerden. Zal vannacht niet veel beter zijn zolang ik niet weet waar ik aan toe ben...

Morgen nog 1 dag! Morgenmiddag uit me werk naar de babydump om nog wat leuks te shoppen!

Fijne avond en welterusten, spreek jullie morgen weer!

20. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Heeeeeelijk Caroline! Wat fijn! Dat je er maar lekker van mag genieten! Wow, weet j nog hoe ver weg t leek en nu is t gewoon zo ver!
    Super!

O Krullie lieverd heb je wel gegeten? Want je wist niet van te voren dat t zo laat zou worden toch?
    Hopelijk ben je zo/nu klaar hoor!

Rij je voorzichtig met al die sneeuw!

Op echt n haartje na zijn we niet op iemand ingereden..
    T was spekglad en een auto van links zag ons te laat en z'n remmen deden t niet zo goed nu natuurlijk vanwege de sneeuw waardoor hij te ver op onze baan gleed en wij konden ook niet remmen dus moest vol naar rechts sturen en echt net op t laatst ontweken we m net want zag ons er echt op af rijden..
    Thank God dat we m niet hadden geraakt
    Hij had die auto net vandaag gekocht zei die!
    Zou wat zijn he! Wij hebben m ook nog niet zo lang..
    Toen we later de hondjes hadden gedaan zaten we vast in de sneeuw, kwamen we amper van onze parkeerplek af..
    T zat niet mee.
    Op de snelweg konden we lekker doorrijden

Ben net wakker van m'n dutje.. Bijna 2.5 u geslapen!
    Maar men wat was ik moe!
    Had alleen gedacht dat k na een uurtje wel wakker zou worden..

Manlief is net naar sporten ik ga zo gtst kijken en een filmpje
    T zal wel aan mij liggen want hij is nooit de beroerdste om me te helpen maar t lijkt nu even alsof ie t zat is dat hij zoveel alleen moet doen
    Maar goed kan t me ook inbeelden omdat ik t zelf rot vind..

Echt heel fijn dat p&o de moeite neemt lieverd! Dan komt t echt wel goed vd week! Onthou wat ik allemaal heb gezegd! Dit was echt t enige waarover ze vielen en dus belden!

Fijne avond nog dames!

Deel Deze Pagina